Gezondheid alle pijlers

Last van licht?

17-04-2012 10:51 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een dag of 5 het idee dat mijn ogen niet tegen licht kunnen, daglicht voelt aan alsof iemand met een felle lamp in mijn ogen schijnt, ander licht heeft overigens hetzelfde effect... Het brandt een beetje, soms voelt het ook alsof ik uien heb gesneden. Als ik zonder zonnebril naar buiten ga(gelukkig is het zonnig dus dan kijken mensen me minder raar aan als ik er wel een op heb) dan krijg ik na verloop van tijd ontzettende hoofdpijn. Mijn ogen zijn niet rood of geïrriteerd. het belemmert wel behoorlijk, aan studeren (ben student) kom ik zo niet toe... Ik vroeg me af of iemand hier ook ervaring mee heeft(gehad)?

(Ik ga overigens morgen naar de huisarts)

Toevoeging: ik heb dit eerder gehad, duurde drie dagen en toen was het over...
Hmm, ik kan ook niet goed tegen licht maar dan alleen bij zonlicht. Heb ik m'n hele leven al. Een goede zonnebril doet wonderen.

Maar je hebt dit ineens sinds een paar dagen? In dat geval lijkt het me goed dat je naar de huisarts gaat.

Misschien heb je een beschadiging van je hoornvlies, dat buitenste laagje. Daardoor kan je gevoeliger worden voor licht. Heb je lenzen? O, wacht, het is niet logisch dat je dat ineens toevallig bij beide ogen hebt.
Geen lenzen, en ik doe mijn best om mijn ogen niet teveel te belasten momenteel. Ik hoop echt niet dat er iets beschadigt is...
Kan het zijn dat je een tekort aan vit. A hebt? Ik dacht dat dat ook zulke klachten kan veroorzaken. (Maar weet het niet zeker, eigenlijk...)
Met vitamine A tekort heb je eerder last van nachtblindheid dan van wat ik heb... maar ik sluit het niet uit... toevallig heb ik ook wat huidprobleempjes die bij vitamine A tekort zouden kunnen passen :S
Met vitamine A tekort heb je eerder last van nachtblindheid dan van wat ik heb... maar ik sluit het niet uit... toevallig heb ik ook wat huidprobleempjes die bij vitamine A tekort zouden kunnen passen :S
Het zou een (beginnende) oogontsteking kunnen zijn. Ik heb jouw klachten ook een aantal keer gehad. Een keer resulteerde dit in een flinke oogontsteking, de andere keren waren mijn ogen wel geïrriteerd, maar ging het na een paar dagen vanzelf weer over. Ik heb er met name last van wanneer mijn ogen erg droog zijn, bijv. wanneer ik een dag in een kamer met een slecht klimaatsysteem heb doorgebracht.
Heb je goed geslapen?

Als ik slecht geslapen heb vind ik het licht ook niet altijd prettig.
Lichte migraineaanval?
I am surrounded by morons
Zo'n hoornvliesbeschadiging is trouwens goed te behandelen hoor. Een week een zalfje en het is vaak alweer over. Sowieso, het klinkt heel eng omdat het over je ogen gaat, maar doktoren kunnen tegenwoordig heel veel

Waarmee ik dan weer niet wil zeggen dat je maar moet afwachten of dat het wel zal loslopen. Juist niet. Snel naar de dokter gaan. Maar goed, dat doe je al.
heb je ook hoofdpijn of spanning in je nek en schouders? Ik heb dat "met het licht" nl als mijn spierspanningshoofdpijn weer eens op komt spelen. Alle kleine spiertjes trekken dan aan de zijkant van mijn hoofd, en dus ook rond mijn ogen, waardoor mijn ogen waarschijnlijk anders "staan" en licht dus heel anders lijkt, feller en het heel vervelend aan doet.....
Ik slaap prima... dat kan het niet zijn. Migraine... zou kunnen, zit niet in de familie, maar wie weet? Oogontsteking... Zou ook kunnen. En fijn dat hoornvliesbeschadigingen snel te verhelpen zijn... Iedereen in ieder geval bedankt voor de tips . Mijn dokter doet aan het samenwerkingsmodel (we gaan het SAMEN oplossen, etc) dus ik heb inbreng . Ik post wel wat de dokter denkt dat het is...
Geen last van spierspanning overigens...
Klinkt als een gewone oogontsteking.

Krijg je druppels voor dan ben je er binnen een paar dagen vanaf.
Mijn ogen zijn niet rood, zien er normaal uit, ook is er geen pus of iets in die trant te zien... dus ik denk niet meteen aan een oogontsteking. Maar bedankt voor het meedenken...
quote:bloemenhoning91 schreef op 17 april 2012 @ 13:46:

Mijn ogen zijn niet rood, zien er normaal uit, ook is er geen pus of iets in die trant te zien... dus ik denk niet meteen aan een oogontsteking. Maar bedankt voor het meedenken...

Ik heb ze vrij regelmatig en dat hoeft echt niet altijd hoor.

Dat komt vaak pas als je er langer mee doorloopt.
Ik ben erg benieuwd wat je dokter zegt. Ik heb het ook om de zoveel tijd. Ik denk altijd dat het komt door stress, onvoldoende verlichting bij laptoppen en droge ogen. Ik heb er wel dagen last van. Mijn vriend vraagt zich dan altijd af of hij bij me uit de buurt moet blijven omdat ik volgens hem aan het vampiriseren ben. Gelukkig zijn er geen andere symptomen die daar op wijzen.
Klinkt wel redelijk als wat ik nu heb. Ben jij ook misselijk? Ik hou je in ieder geval op de hoogte.
misschien een uveitis?
Ik hoop van niet... Wie weet?
Het enige wat de huisarts uit kon brengen... het zal wel stress zijn. Nou, hier krijg ik stress van...
Weet je wat helpt? Een koel oogmasker. Ik heb er altijd eentje (met gel) in de koelkast. Het geeft verlichting maar het pakt de oorzaak niet aan.

Misselijk ben ik niet icm last van ogen.

Heb je ook gespannen kaken? Even een paar keer mond helemaal open en dicht dan kom je er vanzelf achter.

Mss dat je toch wat kan ontstressen en zien of dat helpt.
quote:bloemenhoning91 schreef op 18 april 2012 @ 08:51:

Het enige wat de huisarts uit kon brengen... het zal wel stress zijn. Nou, hier krijg ik stress van...Kan wel, ik heb er last van als ik het te druk heb, ben dan ook gevoeliger voor andere prikkels, bijvoorbeeld geluid e.d. . Maar het kan ook andere oorzaken hebben, heb je bijvoorbeeld antibiotica geslikt (kan je slijmvliesfunctie verminderen) heb je misschien gewintersport (heb ooit mijn ogen verbrand door zonder bril te skieen), teveel achter de computer gezeten, te droge lucht in je huis, te weinig (of juist teveel alcohol) gedronken, geverfd in je huis, etc.
Nou... dat is het gekke. Ik ben zeer relaxed mijn tentamenweek in gegaan, er zeer relaxed uitgekomen... de dag na mijn laatste tentamen kreeg ik last van mijn ogen. Dit bleef aanhouden tot gisteren(5 dagen) ik heb in deze periode geen stress gehad. Ik weet wat mijn lichaam met stress doet(o.a. kauwspier die over de zeik gaat en inderdaad pijnlijke kaken + een hele hoop spierspanning in mijn rug...) en hier heb ik geen last van gehad. Ik acht de kans dan ook zeer klein dat het door stress komt. Waar ik wel last van had is van de huisarts, hij luisterde niet(herhaalde klachten verkeerd) vroeg dingen niet uit(ik had nog meer klachten...) en nam dingen aan(hij ging ervanuit dat ik dit nog niet eerder had gehad... wel dus). Deze huisarts hoef ik niet meer :S bedroevend.

En... antibiotica... denk het niet, gebruik al jaren dezelfde pil... wintersport zat er helaas niet in, teveel achter de computer... zou kunnen en alcohol... denk het niet. Wel hele goede opties trouwens
Hoi, ik was aan het zoeken op google en ineens kom ik dit tegen. Omdat ik er zelf ook last van heb/heb gehad reageer ik er op. Hoe zit het met het licht bij jou thuis? Is het wat donkerder of heb je alle gordijnen altijd open? Bij mij was het licht altijd gedimd omdat ik niet altijd de rolgordijntjes (in mijn slaapkamer) omhoog deed. En als ik dan naar buiten ging dan was dat verschil heel groot en klapte dat binnen en kreeg ik ook hoofdpijn. Heb je ook een bril? Ik ben een klein jaar geleden naar de opticien gegaan om uit te sluiten of dat iets met de vele hoofdpijn die ik had te maken had. Ik bleek een cilinderafwijking te hebben. Daar heb ik een bril voor gekregen en dat helpt me ook. Tot slot kan het ook zo zijn dat je gewoon moe bent en aanleg hebt voor hoofdpijn. Ik denk zelf in ieder geval dat mensen die aanleg hebben voor veel hoofdpijn ook een andere reactie hebben op licht. En ja wat kun je daaraan doen? Moeilijk. Wellicht heb je iets aan mijn tips! Groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven