Start 2 Run - deel 5
woensdag 30 november 2011 om 11:20
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
zaterdag 14 april 2012 om 21:58
Ik heb nu 3 kippen, nog 1 er bij en ze kunnen klaverjassen
Verder had ik een t shirt aan met lopen, mijn jack had ik al gauw om mijn middel heen geslagen.
Kom je volgend jaar gewoon weer gezellig naar Barneveld toe, de 10 is een leuke route. Stukje door het paradijs, geen idee dat we dat hadden. Wel leuk. En als je de 20 doe ga je 2x door het paradijs haha
Verder had ik een t shirt aan met lopen, mijn jack had ik al gauw om mijn middel heen geslagen.
Kom je volgend jaar gewoon weer gezellig naar Barneveld toe, de 10 is een leuke route. Stukje door het paradijs, geen idee dat we dat hadden. Wel leuk. En als je de 20 doe ga je 2x door het paradijs haha
zaterdag 14 april 2012 om 22:26
Ik hoorde vandaag al de tip over de veiligheidsspelden, haha. Dat zijn weer 9 euro's die ik nooit meer terugkrijg! Maar ik heb net het startnummer alvast bevestigd en ik kan je vertellen, het zit ontzettend goed vast 
Ik had het parcours vluchtig bekeken en vond het er wel leuk uit zien, maar besef me door de reactie van Max pas dat het stuk door de straatjes niet zo prettig zal zijn. Boezemweg en Kralingse Plas vind ik leuk, daar ren ik heel vaak dus dat is zeer bekend terrein
Vind het ook wel spannend! Ik ga denk ik wel wat bekenden zien, maar niet heel veel, vriendinnen wilden wel komen kijken maar vonden de finish rond twaalven al vrij vroeg voor de zondag, slaapkoppen 
Hoe liep het parcours vorig jaar, over de Erasmusbrug en Zuid? Dat had ik wel leuk gevonden omdat ik op de kop van Zuid woon. Aan de andere kant scheelt het ook wel weer om er geen bruggen in te hebben. Max veel succes en plezier morgen! En bedrankt voor de tips! Als je iemand ziet met een heel rood hoofd ben ik het misschien! Zullen er wel meer van zijn, haha.
Ik had het parcours vluchtig bekeken en vond het er wel leuk uit zien, maar besef me door de reactie van Max pas dat het stuk door de straatjes niet zo prettig zal zijn. Boezemweg en Kralingse Plas vind ik leuk, daar ren ik heel vaak dus dat is zeer bekend terrein
Hoe liep het parcours vorig jaar, over de Erasmusbrug en Zuid? Dat had ik wel leuk gevonden omdat ik op de kop van Zuid woon. Aan de andere kant scheelt het ook wel weer om er geen bruggen in te hebben. Max veel succes en plezier morgen! En bedrankt voor de tips! Als je iemand ziet met een heel rood hoofd ben ik het misschien! Zullen er wel meer van zijn, haha.
zondag 15 april 2012 om 07:33
@ tomaatje: zet m op vandaag! Maak je geen zorgen, het is een groot voordeel dat je een deel van het parcours goed kent. Dat merkte ik in Terschelling. Dat scheelt écht. Vorig jaar gerdesiaweg, stukje boompjes etc, gewone brede wegen en niet dat rare stuk oostzeedijk beneden! daar moet je ook weer omhoog richting de rotonde. onbegrijpelijk. Veel plezier en zucces. Niet te snel starten, laat je NIET gekmaken
@ bibianne: hahaha en hier staat 1 kipje zielig alleen
handig knijpballetje.
fijne zondan meiden ik ga even de hond uitlaten en me aankleden voor straks
@ bibianne: hahaha en hier staat 1 kipje zielig alleen
fijne zondan meiden ik ga even de hond uitlaten en me aankleden voor straks
zondag 15 april 2012 om 07:41
zondag 15 april 2012 om 11:18
Weet niet hoe het jullie is vergaan maar ik zit nog na te stuiteren. Wheehoee het ging hartstikke goed! Geen idee of ik 3 km heb gelopen maar wel 25 minuten aaneengesloten. Eerst goed ingelopen, rek- en strek en zo ook ge-eindigd. Heeeerlijk! Goede temp alleen wel wat harde wind.
Lekker koffie en dan douchen *stuiter-de-stuiter*
Lekker koffie en dan douchen *stuiter-de-stuiter*
zondag 15 april 2012 om 14:11
Hoi allemaal! Zo dat was hem dan, mijn allereerste loop. Wat een evenement is het zeg, als inwoner van Rotterdam krijg ik er natuurlijk altijd wel wat van mee, maar nu viel me pas echt op hoe groot het is en hoeveel mensen er mee doen! Ik ben in de achterste helft mensen gestart, niet helemaal achteraan, was nog bang dat ik veel mensen in de weg zou lopen. Maar eigenlijk liep iedereen iedereen in de weg. Wat was het druk zeg. De eerste kilometer kon ik echt een tempo van 10 km per uur niet bereiken door de masse. Pas na 3,5 km kon ik enigszins mijn eigen tempo bepalen, maar dat was meer van: als niemand me in de weg loopt ga ik 11-12 km/uur lopen (veel harder dan ik normaal loop), want daarna komt er wel weer een moment dat ik maar 9 km/uur kan. Af en toe stonden we zelfs even vrijwel stil als er een smal stukje was. En zelfs mijn geplande eindsprint kon ik niet voluit gaan omdat er zoveel mensen in de weg liepen!
Maar uiteindelijk was ik wel tevreden met mijn tijd, mijn zelf geklokte tijd is 56:45, zal vanavond wel zien wat de officiele tijd was. Buiten de irritatie dat ik geen constant tempo kon lopen vond ik het echt superleuk! Ik denk dat je bij dit evenement gewoon moet genieten en niet teveel met tijd bezig moet zijn, want je hebt het niet zelf in de hand (behalve als je vooraan start). Volgend jaar ga ik weer meedoen en dan hou ik dat in mijn achterhoofd! En als ik goed getraind ben en een goede tijd kan lopen ga ik gewoon eens aan een kleinschaligere wedstrijd meedoen.
En ik ga me nu meteen inschrijven voor de ladiesrun in juni
Maar uiteindelijk was ik wel tevreden met mijn tijd, mijn zelf geklokte tijd is 56:45, zal vanavond wel zien wat de officiele tijd was. Buiten de irritatie dat ik geen constant tempo kon lopen vond ik het echt superleuk! Ik denk dat je bij dit evenement gewoon moet genieten en niet teveel met tijd bezig moet zijn, want je hebt het niet zelf in de hand (behalve als je vooraan start). Volgend jaar ga ik weer meedoen en dan hou ik dat in mijn achterhoofd! En als ik goed getraind ben en een goede tijd kan lopen ga ik gewoon eens aan een kleinschaligere wedstrijd meedoen.
En ik ga me nu meteen inschrijven voor de ladiesrun in juni
zondag 15 april 2012 om 14:58
@ dotje: goed gedaan!! nu rustig verder uit- en opbouwen!
@ tomaatje: wat goed! Ja het was weer verschrikkelijk eigenlijk die drukte en zeker op de smalle stukken. Geen goede keuze om de route zó te verleggen en wat was dat nou in hemelsnaam bij de start met die dubbele coolsingel. Hoop dat jij in de binnenbocht stond (tegen het verkeer in dus) want dat scheelde écht secondes! Hahaha en dat stomme klimmetje vanaf de oostzeedijk beneden weer naar boven hoe verzinnen ze het. Ik had gelukkig alles voorgereden met de auto en hield me een beetje aan mijn plannetje. Maar de eerste kilometer ding veel te traag in 5.38 en toen wist ik dus al dat ik aardig door zou moeten lopen maar dat deed ik. Het enige waar ik dus van baal is die buitenbocht ;-(
Maar hahaha jij kiest dus meteen wéér een drukke loop!
Nu op naar week 7 van mijn schema
Deze run stond echt gepland in het schema en ik heb dus ook echt mijn best gedaan. Niet zo slecht met 2 halve marathons in de benen de afgelopen 2 weken 
Op naar eind mei, hoewel er officieel nog over 3 weken een 10-tje tussen staat maar dat moet ik dan eerst maar eens bekijken.
@ tomaatje: wat goed! Ja het was weer verschrikkelijk eigenlijk die drukte en zeker op de smalle stukken. Geen goede keuze om de route zó te verleggen en wat was dat nou in hemelsnaam bij de start met die dubbele coolsingel. Hoop dat jij in de binnenbocht stond (tegen het verkeer in dus) want dat scheelde écht secondes! Hahaha en dat stomme klimmetje vanaf de oostzeedijk beneden weer naar boven hoe verzinnen ze het. Ik had gelukkig alles voorgereden met de auto en hield me een beetje aan mijn plannetje. Maar de eerste kilometer ding veel te traag in 5.38 en toen wist ik dus al dat ik aardig door zou moeten lopen maar dat deed ik. Het enige waar ik dus van baal is die buitenbocht ;-(
Maar hahaha jij kiest dus meteen wéér een drukke loop!
Nu op naar week 7 van mijn schema
Op naar eind mei, hoewel er officieel nog over 3 weken een 10-tje tussen staat maar dat moet ik dan eerst maar eens bekijken.
zondag 15 april 2012 om 15:41
Ik stond inderdaad in de binnenbocht dus dat scheelde weer Maar heb wel flink wat gezigzagt om over fietspaden en stoepjes te kunnen lopen tussendoor, dan kon ik weer wat mensen inhalen. Sommige mensen gingen dwars door de struiken om naar het fietspad te kunnen, haha, zover ging ik nog net niet. Jouw eerste kilometertijd valt me nog mee, misschien stond je wat verder naar voren dan ik? Je bent wel druk bezig zeg, 2 halve marathons en een 10km in zo korte tijd! ladiesrun is inderdaad druk, ik ben nog aan het kijken voor een rustigere loop in mei in de omgeving, nog tips?
zondag 15 april 2012 om 16:06
@ tomaatje die bocht scheelde echt. Zo stom dat ik dat vrijdag niet gezien heb die twee rijbanen. Balen. Haha jij hebt ook het virus. Ik loop dit jaar vooral HMs. Deze 10 en de 5 van een tijdje geleden stonden in het schema. Berlijn niet. Wist ik veel dat ik een schema ging doen. Utrecht was bedoeld als een DL van 18 km uit het schema. Maar vanaf nu de komende 6 weken netjes schema. Moet alleen nog langzaam hazen in hilversum zondag en dat zal niet meevallen op dat tempo
dinsdag 17 april 2012 om 09:56
Jeetje, wat zijn jullie lekker bezig!!!
Ik train ook nog steeds 3x per week. Heb het wel ineens benauwd voor mijn eerste loop 10 juni de Ladiesrun.
Heb geen idee hoe t zal gaan dankzij jullie weet ik nu wel dat je gewoon moet genieten en niet hysterisch op je tijd moet letten ivm de drukte.
Volgende week begin ik aan mijn zoektocht naar een goede sportBH, met cup D.
Oow ja en vorige wk anderhalf uur voor het lopen warm gegeten...naaaah...het was een ramp!! Mijn eten zat me echt dwars, pfffff. Dat doe ik nooit meer, hahhahaa. Eet wel later. Verder ben ik best laks met mijn warming up en cooling down ...naaah dat heb ik wel geweten, ik kreeg allemaal vreemde pijntjes(knieen, schouders, schenen, kuiten, bovenbenen, etc) Dus doe ik op uitzending gemist eerst 'Nederland beweegt' even mee en dan pas lopen dan ben je tenminste al n beetje warm
En afgelopen zondag zag ik wat 5km op een onbekende route inhoud van stadhuis naar de kuip. Dus ik ga heel snel even een rondje zuiderpark maken, hahahahaaa!! Controlfreak, zelfkennis is goud waard!!
Loopse iedereen en tot snel!!
Ik train ook nog steeds 3x per week. Heb het wel ineens benauwd voor mijn eerste loop 10 juni de Ladiesrun.
Heb geen idee hoe t zal gaan dankzij jullie weet ik nu wel dat je gewoon moet genieten en niet hysterisch op je tijd moet letten ivm de drukte.
Volgende week begin ik aan mijn zoektocht naar een goede sportBH, met cup D.
Oow ja en vorige wk anderhalf uur voor het lopen warm gegeten...naaaah...het was een ramp!! Mijn eten zat me echt dwars, pfffff. Dat doe ik nooit meer, hahhahaa. Eet wel later. Verder ben ik best laks met mijn warming up en cooling down ...naaah dat heb ik wel geweten, ik kreeg allemaal vreemde pijntjes(knieen, schouders, schenen, kuiten, bovenbenen, etc) Dus doe ik op uitzending gemist eerst 'Nederland beweegt' even mee en dan pas lopen dan ben je tenminste al n beetje warm
En afgelopen zondag zag ik wat 5km op een onbekende route inhoud van stadhuis naar de kuip. Dus ik ga heel snel even een rondje zuiderpark maken, hahahahaaa!! Controlfreak, zelfkennis is goud waard!!
Loopse iedereen en tot snel!!
dinsdag 17 april 2012 om 11:11
@ vuurtje: ha daar ben je weer! Je gaat dus lekker zie ik. Joh je hebt nog tijd zat voor de ladiesrun. Leuk hoor! Je krijgt vast ook het virus te pakken.
Heb net lekker gelopen. Overal zwanen die aan het broeden zijn en vogeltjes die fluiten. Fijn hoor. jammer dat het de komende dagen nou ineens gaat regenen Maar ja, we kunnen niet alles hebben
Hondje gaat al iets beter maar deze week kan ze nog niet mee helaas, dus dat betekent dubbel eruit (wandelen, en daarna zelf gaan trainen). hahaha mijn stok achter de deur gaat dan lekker slapen als ik weg ga richting natuurgebied. Als dat maar goed gaat straks in de regen....
Heb net lekker gelopen. Overal zwanen die aan het broeden zijn en vogeltjes die fluiten. Fijn hoor. jammer dat het de komende dagen nou ineens gaat regenen Maar ja, we kunnen niet alles hebben
Hondje gaat al iets beter maar deze week kan ze nog niet mee helaas, dus dat betekent dubbel eruit (wandelen, en daarna zelf gaan trainen). hahaha mijn stok achter de deur gaat dan lekker slapen als ik weg ga richting natuurgebied. Als dat maar goed gaat straks in de regen....
dinsdag 17 april 2012 om 13:30
quote:Dotjemol schreef op 15 april 2012 @ 11:18:
Weet niet hoe het jullie is vergaan maar ik zit nog na te stuiteren. Wheehoee het ging hartstikke goed! Geen idee of ik 3 km heb gelopen maar wel 25 minuten aaneengesloten. Eerst goed ingelopen, rek- en strek en zo ook ge-eindigd. Heeeerlijk! Goede temp alleen wel wat harde wind.
Lekker koffie en dan douchen *stuiter-de-stuiter*In 25min heb je zeker wel 3km gehaald, misschien nog wel wat meer. Lekker zeg! Ben benieuwd wat je nu gaat doen, ga je verder, alleen of in een vereniging?
Lekker koffie en dan douchen *stuiter-de-stuiter*In 25min heb je zeker wel 3km gehaald, misschien nog wel wat meer. Lekker zeg! Ben benieuwd wat je nu gaat doen, ga je verder, alleen of in een vereniging?
dinsdag 17 april 2012 om 13:35
@max, ben niet naar de sportfysio gegaan gister voor mijn achilespees, vond het toch een beetje 'overdreven'. Ik weet dat het komt vanwege mijn gewicht en te snel een te zware belasting.
Vandaag wel nog steeds last, hoopte dat ik vandaag in ieder geval een wandeling kon maken. Gelukkig is de volgende groepstraining pas 28 april, dus even rustig aan is geen probleem.
Vandaag wel nog steeds last, hoopte dat ik vandaag in ieder geval een wandeling kon maken. Gelukkig is de volgende groepstraining pas 28 april, dus even rustig aan is geen probleem.
dinsdag 17 april 2012 om 13:53
Hoi allemaal
Daar ben ik weer.
Een hele tijd niet geweest, geen tijd, veel te gebeuren in t leven en geblesseerd geweest.
Eerst ben ik tijdens een feestje gevallen en waren mijn enkelbanden flink verrekt, dus mocht niet sporten, en nu is mn nichtje ziek. Het kriebeld dan toch wel he,
Dus baalde dat ik niet kon lopen....Mis t dan echt.
Het is voor mij nu niet te doen om alles terug te gaan lezen, sorry;)
Zaterdag gelopen en wilde gaan voor de 2km achter elkaar.
Haalde net aan 1km. Last van mijn benen...
Toch na even gewoon te hebben gelopen ging ik toch maar weer voor de 2km achter elkaar, dus in totaal 3km gelopen.
Gister wilde ik op zekers 3 achter elkaar halen en heb er 3,5 gelopen in 24 min.
Vond t heel netjes. Ga nu even een paar keer de 3 lopen en dan zo weer opbouwen.
Iedreen gefeliciteerd met t behalen van de loop zondag;)
Daar ben ik weer.
Een hele tijd niet geweest, geen tijd, veel te gebeuren in t leven en geblesseerd geweest.
Eerst ben ik tijdens een feestje gevallen en waren mijn enkelbanden flink verrekt, dus mocht niet sporten, en nu is mn nichtje ziek. Het kriebeld dan toch wel he,
Dus baalde dat ik niet kon lopen....Mis t dan echt.
Het is voor mij nu niet te doen om alles terug te gaan lezen, sorry;)
Zaterdag gelopen en wilde gaan voor de 2km achter elkaar.
Haalde net aan 1km. Last van mijn benen...
Toch na even gewoon te hebben gelopen ging ik toch maar weer voor de 2km achter elkaar, dus in totaal 3km gelopen.
Gister wilde ik op zekers 3 achter elkaar halen en heb er 3,5 gelopen in 24 min.
Vond t heel netjes. Ga nu even een paar keer de 3 lopen en dan zo weer opbouwen.
Iedreen gefeliciteerd met t behalen van de loop zondag;)
dinsdag 17 april 2012 om 14:10
@ elly: ha daar ben je weer! Vervelend dat je ellende achter de rug hebt Hoe lang had je niet gelopen? Bouw je wel rustig op? Ik vind de 2 km achter elkaar best veel om op te bouwen, zeker na blessure. Pas goed op jezelf! Zou het erg leuk vinden als je weer lekker kunt lopen en mee komt schrijven! Rustig aan, 3 km achter elkaar is echt al lang. Misschien een idee om het begin even met run/walk/run te doen? Anyway, zal me er niet mee bemoeien
doe rustig aan !
@ viva: heb je al lekker flink gewandeld vandaag? Is ook fijn om te doen, goed voor de conditie en bovendien..... verlies je daar meer gewicht mee dan met joggen in het begin! Flink doorwandelen is prima om te doen.
Fijne dag nog meiden!
@ viva: heb je al lekker flink gewandeld vandaag? Is ook fijn om te doen, goed voor de conditie en bovendien..... verlies je daar meer gewicht mee dan met joggen in het begin! Flink doorwandelen is prima om te doen.
Fijne dag nog meiden!
donderdag 19 april 2012 om 20:50
Jaja, je hebt helemaal gelijk Max, het voelt nu heeeeeeerlijk! Zeker omdat ik slechts een paar druppels had en het nu stortregent 
Heb 4x7 min gedaan met 2 minuten wandelen tussendoor. Gaat eigenlijk best goed. Ben daar nog steeds verbaasd over.
Ik ga trouwens wel door hoor Viva, zaterdag as. alweer!
Ben trouwens gevraagd om mijn verhaal te doen voor het blad runnersworld. Durf niet zo goed. Zouden jullie dat doen?
Heb 4x7 min gedaan met 2 minuten wandelen tussendoor. Gaat eigenlijk best goed. Ben daar nog steeds verbaasd over.
Ik ga trouwens wel door hoor Viva, zaterdag as. alweer!
Ben trouwens gevraagd om mijn verhaal te doen voor het blad runnersworld. Durf niet zo goed. Zouden jullie dat doen?