Start 2 Run - deel 5
woensdag 30 november 2011 om 11:20
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
maandag 30 april 2012 om 18:05
@ elly: serieus? <pakt nu het schema dat hier nóg steeds op het buro ligt met alle aantekeningen erop> ja je hebt gelijk 10 weken ja! Op mijn kladjes zie ik 12.8 (dat is 2009) niet Ok bij les 1 maar... op 10.09 zie ik een V staan..... dan zie ik verder dat ik blijkbaar les 2 en 3 dubbel heb gedaan net zoals les 3. Op 7.11 moet ik naar buiten want dan is de loopband stuk zie ik. Grappig om dat allemaal zo terug te zien van eind 2009 maar het waren dus 10 weken. Nou ja langer dus in mijn geval want ik kon er niks van 
Ik heb gisteren lekker gelopen. Toen was het nog niet zo warm
Zelfde route ongeveer als vorige week, was iets korter (bijna 20 km) maar wel leuk want mijn vriend was voor het eerst mee op de fiets
Overigens staan er weer wat voeding weetjes op het weblog www.runpower.nl
Jullie nog leuke dingen gedaan met koninginnedag?
Ik heb gisteren lekker gelopen. Toen was het nog niet zo warm
Overigens staan er weer wat voeding weetjes op het weblog www.runpower.nl
Jullie nog leuke dingen gedaan met koninginnedag?
maandag 30 april 2012 om 20:26
@Max. oh wat leuk haha, ik lees over schoentjes voor je hond of heb ik het verkeerd? Wat voor schoentjes zijn dat?
@Vuurtje en Elly. Dit wil ik ook graag gaan doen. Gewoon 3 keer in de week lekker een half uur/5 km lopen. Daarna zien we wel verder.
@MissLoki hoi en welkom!! Ik ben ongeveer 8 weken geleden begonnen met hardlopen en het gaat erg goed. In het begin had ik totaal geen moeite om de motivatie te vinden, ik vond het alleen maar hartstikke leuk allemaal. Elke les kon ik uitlopen. En als Evy zei: "geniet morgen van je rustdag" dan dacht ik ja maar ik wil lopen! Wat nou genieten.
Ik wens je in ieder geval heel veel plezier en succes en overhaast het niet! Je hebt alle tijd. Oh en kijk tijdens het lopen bewust om je heen (hoop dat je een beetje een leuke omgeving hebt) zo heb ik vandaag heel veel lammetjes zien drinken bij het moederschaap. Heel leuk.
@Lian. Oh wat ontzettend spannend allemaal! Volgens mij heb ik je nog niet hier gezien want ik ben nieuw, maar echt heel leuk voor je. Jammer dat je zo veel moe bent. Doe je nog aan sporten, of zelfs hardlopen?
Zo nou zelf ben ik de vorige week ziekjes geweest, dus heb niet kunnen lopen. Daarvoor 2 halve lesjes gedaan vanwege steken in mijn buik. Dit weekend een feestje gehad met veel drank en het werd laat, dus heel het weekend niet gelopen..
En vandaag dacht ik nou ik doe een poging, met mijn eigen muziekje op. Gewoon ff een kwartiertje dacht ik.
Toen ik thuis kwam had ik een half uur gelopen!! Ik was echt ontzettend blij.
Misschien niet super handig want ik was pas bij les 23 van Evy. Maar ik heb het lekker gedaan!
@Vuurtje en Elly. Dit wil ik ook graag gaan doen. Gewoon 3 keer in de week lekker een half uur/5 km lopen. Daarna zien we wel verder.
@MissLoki hoi en welkom!! Ik ben ongeveer 8 weken geleden begonnen met hardlopen en het gaat erg goed. In het begin had ik totaal geen moeite om de motivatie te vinden, ik vond het alleen maar hartstikke leuk allemaal. Elke les kon ik uitlopen. En als Evy zei: "geniet morgen van je rustdag" dan dacht ik ja maar ik wil lopen! Wat nou genieten.
Ik wens je in ieder geval heel veel plezier en succes en overhaast het niet! Je hebt alle tijd. Oh en kijk tijdens het lopen bewust om je heen (hoop dat je een beetje een leuke omgeving hebt) zo heb ik vandaag heel veel lammetjes zien drinken bij het moederschaap. Heel leuk.
@Lian. Oh wat ontzettend spannend allemaal! Volgens mij heb ik je nog niet hier gezien want ik ben nieuw, maar echt heel leuk voor je. Jammer dat je zo veel moe bent. Doe je nog aan sporten, of zelfs hardlopen?
Zo nou zelf ben ik de vorige week ziekjes geweest, dus heb niet kunnen lopen. Daarvoor 2 halve lesjes gedaan vanwege steken in mijn buik. Dit weekend een feestje gehad met veel drank en het werd laat, dus heel het weekend niet gelopen..
En vandaag dacht ik nou ik doe een poging, met mijn eigen muziekje op. Gewoon ff een kwartiertje dacht ik.
Toen ik thuis kwam had ik een half uur gelopen!! Ik was echt ontzettend blij.
Misschien niet super handig want ik was pas bij les 23 van Evy. Maar ik heb het lekker gedaan!
dinsdag 1 mei 2012 om 08:49
@ worteltjestaart: en wat was het lekker weer gisteren met dat zonnetje! Heel anders dan vandaag (jakkie). Ja, we hebben samen gekletst maar ik vond het wel anders dan normaal en moet er even aan wennen. Bij een duurloop moet je in principe altijd nog gewoon kunnen praten dus dat is meteen een goede test -) De schoentjes zijn van Ruffwear, speciale dingen voor honden. Ik hoop dat ze snel mee kan op alle afstanden weer en natuurlijk zonder schoenen. De wandelingen gaan nu wel al zonder schoentjes. Hier: http://www.runpower.nl/archives/00000389.html zie je een foto van de schoentjes.
fijne dag meiden, wel een beetje nat
fijne dag meiden, wel een beetje nat
woensdag 2 mei 2012 om 14:42
woensdag 2 mei 2012 om 16:40
@ elly: ja grappig toch? Ik liep laatst een stukje over een weggetje dat ik altijd nam tijdens de lessen. Ik herinnerde me meteen hoe zwaar ik het daar altijd had en dat ik het 'omhoog vond lopen'. Nou niet gezien of gemerkt natuurlijk nu
Maar het was wel gek.
Ik zit sinds een half uurtje op een Togu zitkussen. Ben benieuwd of dat iets doet voor mijn rug (hernia). Na bijna 9 maanden ben ik het best wel zat eigenlijk. Het geval zit lekker, maar wel een beetje hoog. Er is ook een disc o sit, die is lager. Eerst deze maar eens proberen
Vanmorgen lekker gelopen, morgen weer, dag 3 van week 9 alweer. Is nog steeds leuk maar het is niet handig dat ik het schema niet beter heb ingepast qua timing. Maar goed, al doende leert
Ik zit sinds een half uurtje op een Togu zitkussen. Ben benieuwd of dat iets doet voor mijn rug (hernia). Na bijna 9 maanden ben ik het best wel zat eigenlijk. Het geval zit lekker, maar wel een beetje hoog. Er is ook een disc o sit, die is lager. Eerst deze maar eens proberen
Vanmorgen lekker gelopen, morgen weer, dag 3 van week 9 alweer. Is nog steeds leuk maar het is niet handig dat ik het schema niet beter heb ingepast qua timing. Maar goed, al doende leert
donderdag 3 mei 2012 om 18:23
donderdag 3 mei 2012 om 23:10
@Sokkie
Heb ik wat gemist? Ander uitzicht?
@Max
Denk ik ook wel eens, wat loop ik te piepen, toen ik begon, was t pas zwaar hi, hi, hi zo erg heb ik t nu niet meer..
Vanavond weer heerlijk gelopen;)
Ging beter dan maandag gelukkig en iets sneller...
Wil zo nog wel even door gaan met lopen....
Voor iedereen die morgen gaan, veel plezier..
Heb ik wat gemist? Ander uitzicht?
@Max
Denk ik ook wel eens, wat loop ik te piepen, toen ik begon, was t pas zwaar hi, hi, hi zo erg heb ik t nu niet meer..
Vanavond weer heerlijk gelopen;)
Ging beter dan maandag gelukkig en iets sneller...
Wil zo nog wel even door gaan met lopen....
Voor iedereen die morgen gaan, veel plezier..
vrijdag 4 mei 2012 om 10:08
@ elly: hahahaha ja je hebt zeker wat gemist
Fijn dat het lopen zo goed ging
@ sokkie: ik dub nog steeds. was woensdag weer bij de goede man. erg goede chirurg denk ik, organisatorisch gaat het allemaal wat minder. Maar met mijn lijf en problemen weet ik simpelweg niet of ik het wel moet doen. Lijffie moet al genoeg doorstaan en ik neig dus nog steeds naar een 'nee'.
Vandaag lekker rustdagje. Ook wel eens fijn. Eigenlijk moet ik morgen een 10 km wedstrijd lopen volgens het schema maar dat kan ik nergens vinden. Wel een 8 km wedstrijd, maar die begint pas om 19 uur.... Daar ben ik nooit zo goed in zo aan het einde van de dag maar ik ga kijken of ik die ga doen. Zal dat vanmiddag beslissen want dan moet ik wel even voorbereiden.
Ik heb al een paar dagen zulke heerlijke smoothies gedronken
Lekker veel bessen, kersen en ander lekkers.
@ sokkie: ik dub nog steeds. was woensdag weer bij de goede man. erg goede chirurg denk ik, organisatorisch gaat het allemaal wat minder. Maar met mijn lijf en problemen weet ik simpelweg niet of ik het wel moet doen. Lijffie moet al genoeg doorstaan en ik neig dus nog steeds naar een 'nee'.
Vandaag lekker rustdagje. Ook wel eens fijn. Eigenlijk moet ik morgen een 10 km wedstrijd lopen volgens het schema maar dat kan ik nergens vinden. Wel een 8 km wedstrijd, maar die begint pas om 19 uur.... Daar ben ik nooit zo goed in zo aan het einde van de dag maar ik ga kijken of ik die ga doen. Zal dat vanmiddag beslissen want dan moet ik wel even voorbereiden.
Ik heb al een paar dagen zulke heerlijke smoothies gedronken
zondag 6 mei 2012 om 01:06
Vanochtend vroeg rond 8uur heb ik heerlijk gelopen, ik ben een vroege loper. Aan het einde van de dag of ik nou heb gewerkt of niet valt het lopen mij veel zwaarder.
EN ik vind het ook veel fijner om de hele dag rond te lopen met een euforisch gevoel omdat ik heb gelopen. Hahahaa!!
Was vandaag wel weer een beetje zenuwachtig om te gaan lopen omdat ik een week niet heb gelopen.
Wanneer ik ongesteld ben valt het lopen mij bizar zwaar...pfff.
Ligt hopelijk aan mij want na een bloedtest bleek dat ik, een aardige vitamine B tekort heb. Dus nu slik ik 2x per dag 'het zonnetje' uit een potje...de huisarts adviseerde dat ik dichter bij de evenaar moest gaan wonen!!! Hahahaa. (Zou wel willen hoor)
Nou vanaf nu weer met grote regelmaat (3xp.wk) ertegen aan want ik heb al een herineringsmail voor de Ladiesrun van 10 juni gehad EN ik kreeg gelijk hartkloppingen, spannend.
Loopse iedereen tussen de buien door...brrrr!!!
EN ik vind het ook veel fijner om de hele dag rond te lopen met een euforisch gevoel omdat ik heb gelopen. Hahahaa!!
Was vandaag wel weer een beetje zenuwachtig om te gaan lopen omdat ik een week niet heb gelopen.
Wanneer ik ongesteld ben valt het lopen mij bizar zwaar...pfff.
Ligt hopelijk aan mij want na een bloedtest bleek dat ik, een aardige vitamine B tekort heb. Dus nu slik ik 2x per dag 'het zonnetje' uit een potje...de huisarts adviseerde dat ik dichter bij de evenaar moest gaan wonen!!! Hahahaa. (Zou wel willen hoor)
Nou vanaf nu weer met grote regelmaat (3xp.wk) ertegen aan want ik heb al een herineringsmail voor de Ladiesrun van 10 juni gehad EN ik kreeg gelijk hartkloppingen, spannend.
Loopse iedereen tussen de buien door...brrrr!!!
zondag 6 mei 2012 om 15:58
@Max
Wil jij ook een vergroting laten doen?
Weet qwel dat je er 100% achter moet staan...
Is niet zomaar iets en t moet wel zo gedaan worden, dat je niet goed ziet dat ze zijn vergroot.
@Sokkie
Jaren geleden, na mijn bevalling, had ik nog 2 thee zakjes hangen.
Pfff had zo'n minderwaardigheids complex, niet normaal meer.
Zelfs na de dokter gegaan. Had t zo kunnen krijgen, maar vroeg wel of ik nog borstvoeding wilde doen, als ik nog een kind zou krijgen, want toen kon dat dus niet.
Toen toch maar niet laten doen. Stopte toen met roken en kwam 12 kilo aan en kreeg een paar bumpers terug joh, dus blij dat ik t toen niet heb laten doen.
Nu heb ik een normaal maatje, maar kan me heel goed voorstellen dat iemand t laat doen.
En er geen last mee met lopen?
@Vuurtje
Als je weet waarvoor je loopt, gaat je dat wel lukken hoor;)
Ik heb gister weer gelopen. Tijd was nagenoeg bijna t zelfde...
Weet t, ben eigenwijs en wil teveel in 1x, maar dat gaat niet gebeuren.
Ik wil zo gaan lopen dat als ik loop geen last heb van mijn benen en voeten die dood slaan.
Zodra dat een tijdje goed gaat, dan ga ik weer opbouwen, dat doel heb ik mezelf toegezegd.
Gister ging t redelijk goed, behalve dat mijn benen weer stijvig werden en dat dooie gevoel in mijn voet(en)
Verder voelde t wel prima en liep zo 8,5 km p/u wat ik voor mezelf best vind....
Wil jij ook een vergroting laten doen?
Weet qwel dat je er 100% achter moet staan...
Is niet zomaar iets en t moet wel zo gedaan worden, dat je niet goed ziet dat ze zijn vergroot.
@Sokkie
Jaren geleden, na mijn bevalling, had ik nog 2 thee zakjes hangen.
Pfff had zo'n minderwaardigheids complex, niet normaal meer.
Zelfs na de dokter gegaan. Had t zo kunnen krijgen, maar vroeg wel of ik nog borstvoeding wilde doen, als ik nog een kind zou krijgen, want toen kon dat dus niet.
Toen toch maar niet laten doen. Stopte toen met roken en kwam 12 kilo aan en kreeg een paar bumpers terug joh, dus blij dat ik t toen niet heb laten doen.
Nu heb ik een normaal maatje, maar kan me heel goed voorstellen dat iemand t laat doen.
En er geen last mee met lopen?
@Vuurtje
Als je weet waarvoor je loopt, gaat je dat wel lukken hoor;)
Ik heb gister weer gelopen. Tijd was nagenoeg bijna t zelfde...
Weet t, ben eigenwijs en wil teveel in 1x, maar dat gaat niet gebeuren.
Ik wil zo gaan lopen dat als ik loop geen last heb van mijn benen en voeten die dood slaan.
Zodra dat een tijdje goed gaat, dan ga ik weer opbouwen, dat doel heb ik mezelf toegezegd.
Gister ging t redelijk goed, behalve dat mijn benen weer stijvig werden en dat dooie gevoel in mijn voet(en)
Verder voelde t wel prima en liep zo 8,5 km p/u wat ik voor mezelf best vind....
zondag 6 mei 2012 om 19:48
Elly nee zeker niet. Een verkleining misschien. Door de ehlers danlos is alles heel erg slap. Maar ik twijfel want mijn lijf heeft al genoeg te verduren dus ik neig naar een NEE. Het was de bedoeling om in 2010 de operatie te combineren met de pacemakerwissel en dat was allemaal geregeld. Maar dat ding was ineens leeg dus moest met spoed vervangen worden.
Wat gek dat jouw benen stijf voelen. Echt tijdens het lopen?
Wat gek dat jouw benen stijf voelen. Echt tijdens het lopen?
zondag 6 mei 2012 om 20:43
Ik had donderdag start to run afgesloten en ben vandaag begonnen met Keep Running. Het ging lekker. Ik hoop dus over een paar maanden 10 km te kunnen lopen. Het enige waar ik wel last van had is dat ik kramp in mijn kuit kreeg.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
dinsdag 8 mei 2012 om 09:58
@ sunlover: heee wat goed, jij bent dus al weer met het volgende programme bezig. Gaat het goed? Die kramp is wel gek, krijg je dat altijd?
@ sokkie: spierpijn... is dat nou helemaal weg? Het gaat weer goed he met lopen
Ben je blij? Ziet het er mooi uit?
@ bibianne, judith, linda: joehoe dames, waar zijn jullie?
Ik heb vanmorgen ook weer gelopen. Het regende zachtjes maar dat was niet erg. Wel lekker eigenlijk
Ben benieuwd wat voor weer we nou gaan krijgen eind mei. Afwachten maar.
@ sokkie: spierpijn... is dat nou helemaal weg? Het gaat weer goed he met lopen
@ bibianne, judith, linda: joehoe dames, waar zijn jullie?
Ik heb vanmorgen ook weer gelopen. Het regende zachtjes maar dat was niet erg. Wel lekker eigenlijk
dinsdag 8 mei 2012 om 10:38
dinsdag 8 mei 2012 om 12:02
@ max, ik ben er nog hoor. Loop ook nog steeds erg lekker (min 40km per week) Maar heb gewoon heel weinig tijd om hier bij te lezen en schrijven (helaas)
Jij gaat al snel naar Edinburgh toch?
@sokkie, wat fijn dat je ook weer lekker kunt lopen.
Ik heb vorige week een chi running workshop gevolgd (bij marion meesters) Was erg interessant. Maar het valt nog niet mee hoor! Ik zwaaide m'n been goed door naar achter, maar dat was dan ook wel gelijk zowat het enige wat goed ging
Ik land erg op m'n hak en zette erg grote passen. Dat zijn de dingen waar ik nu in eerste instantie op moet gaan letten. En m'n cadans moet omhoog. Ik liep op 150bpm, maar dat moet dus naar 180bpm. Ze zag wel dat dat nu voor nu veel te hoog gegrepen is, dus ik ga nu eerst naar 170 bpm. Heb een metronoom aangeschaft en dat vind ik wel handig, maar ben echt buiten adem als ik op zo'n hoge cadans loop.....
Oja Max, nog een vraagje, ik wilde eergister mijn inov8 weereens meenemen, maar er zat allemaal schimmel in de slang....Hoe hou jij em schoon?
Jij gaat al snel naar Edinburgh toch?
@sokkie, wat fijn dat je ook weer lekker kunt lopen.
Ik heb vorige week een chi running workshop gevolgd (bij marion meesters) Was erg interessant. Maar het valt nog niet mee hoor! Ik zwaaide m'n been goed door naar achter, maar dat was dan ook wel gelijk zowat het enige wat goed ging
Ik land erg op m'n hak en zette erg grote passen. Dat zijn de dingen waar ik nu in eerste instantie op moet gaan letten. En m'n cadans moet omhoog. Ik liep op 150bpm, maar dat moet dus naar 180bpm. Ze zag wel dat dat nu voor nu veel te hoog gegrepen is, dus ik ga nu eerst naar 170 bpm. Heb een metronoom aangeschaft en dat vind ik wel handig, maar ben echt buiten adem als ik op zo'n hoge cadans loop.....
Oja Max, nog een vraagje, ik wilde eergister mijn inov8 weereens meenemen, maar er zat allemaal schimmel in de slang....Hoe hou jij em schoon?
dinsdag 8 mei 2012 om 13:06
@ judith: gatsie schimmel? Waar vul jij de zak normaal mee? Met water of iets anders? Dat is wel gek, dat had ik nog nooit ik zou denk ik vullen met water en dan tabletten erin doen om schoon te bruisen. Lekker dat het lopen goed gaat. Ik zag dat je een workshop had gedaan ja. Maar als iemand jou echt adviseerde om nu in één stap van 150 naar 170 te gaan.... Pfeew zou ik zeker niet aan beginnen. Langzaam aan.
@ sokkie: fijn dat de spierpijn weg is! Je gaat vast weer heel snel qua opbouwen.
@ sokkie: fijn dat de spierpijn weg is! Je gaat vast weer heel snel qua opbouwen.
dinsdag 8 mei 2012 om 14:03
@ Max, ik doe er sport drank in, maar had em wel schoongemaakt met water. Alleen blijft er water in de slang staan en dat is gaan schimmelen. Inmiddels heb ik em weer schoon gekregen. Vraag me niet hoe....
Volgens Marion Meesters is die hoge cadans zo belangrijk dat ik er zo snel mogelijk aan moet proberen te wennen. Ik krijg die 170 nog niet echt voor elkaar hoor en doe het ook niet m'n hele training. Af en toe 5 minuutjes op een hogere cadans. Ik merk wel een verschil. Op zich loopt het wel lekker, maar ben gewoon echt buiten adem terwijl mijn snelheid niet heel veel hoger ligt als anders.....
Volgens Marion Meesters is die hoge cadans zo belangrijk dat ik er zo snel mogelijk aan moet proberen te wennen. Ik krijg die 170 nog niet echt voor elkaar hoor en doe het ook niet m'n hele training. Af en toe 5 minuutjes op een hogere cadans. Ik merk wel een verschil. Op zich loopt het wel lekker, maar ben gewoon echt buiten adem terwijl mijn snelheid niet heel veel hoger ligt als anders.....
dinsdag 8 mei 2012 om 14:21
@ judith: Lees het boek er maar eens op na en ik sta er helemaal achter. Langzaam aan, niet alles tegelijk en zeker geen sprong van 150 naar 170. Maar ja
Het is helemaal niet specifiek voor 'chi running' dat hele cadans gebeuren, maar meer iets biomechanisch. Zal er binnenkort wel eens iets over schrijven. Maar hoewel ik het wéét en er ook weer wat meer op train, blijft het nog best lastig. Jammer trouwens dat de instructeur niet bij de beginselen uit het boek blijft (langzaam opbouwen). Hoewel Denny Dreyer een beetje voor mij heeft afgedaan toen ik zijn grote fout in het nieuwste boek ontdekte, blijft het op zich leuk om te lezen, maar als ik dan ook nog hoor dat de instructeurs zó van het boek afdwalen.... Brrrrrr. Nou ja, er valt kennelijk nog steeds goed te verdienen aan hardlopen en hardlopers
Fijn dat de slang weer schoon is geworden, want dat is niet fijn anders.