
Radeloos


dinsdag 17 april 2012 om 23:07
Klinkt als een oplichter. En dat advocatenkantoor, bestaat dat echt? En zo ja, grote kans dat ze het gewoon proberen. Als je er maar intrapt hè...
Niet druk over maken. Gewoon even de rechtsbijstand erop zetten. Of anders informeren bij het Juridisch Loket en met hun hulp brief op poten terugsturen.
Sowieso afleren om zo snel onder de indruk te zijn van dit soort akkefietjes. Zolang er geen deurwaarder voor de deur staat is het meestal vooral grootspraak om je te intimideren.
Niet druk over maken. Gewoon even de rechtsbijstand erop zetten. Of anders informeren bij het Juridisch Loket en met hun hulp brief op poten terugsturen.
Sowieso afleren om zo snel onder de indruk te zijn van dit soort akkefietjes. Zolang er geen deurwaarder voor de deur staat is het meestal vooral grootspraak om je te intimideren.

dinsdag 17 april 2012 om 23:09
quote:Lotslove schreef op 17 april 2012 @ 23:05:
@Miekkie
Niets, dat kon hij namelijk niet vertellen, wat hij moest eerst de ruimte zien enzo. Maar omdat er mail contact is geweest is er nu volgens het advocaten kantoor sprake van en opdracht.
Ze voelt zich ontzettend dom nu.Mailcontact op zich is natuurlijk geen opdracht, maar als ze in de mail wel een opdracht heeft gegeven ligt het anders. Maar uitgaande van jouw post heeft ze alleen gevraagd of hij een offerte kon geven. Als daar kosten mee gemoeid waren had hij dat aan moeten geven. Ze kan overigens ook even langs het Juridisch loket gaan, weet niet of ze ook niet particulieren helpen, maar daar komt ze snel genoeg (meestal gratis) achter.
@Miekkie
Niets, dat kon hij namelijk niet vertellen, wat hij moest eerst de ruimte zien enzo. Maar omdat er mail contact is geweest is er nu volgens het advocaten kantoor sprake van en opdracht.
Ze voelt zich ontzettend dom nu.Mailcontact op zich is natuurlijk geen opdracht, maar als ze in de mail wel een opdracht heeft gegeven ligt het anders. Maar uitgaande van jouw post heeft ze alleen gevraagd of hij een offerte kon geven. Als daar kosten mee gemoeid waren had hij dat aan moeten geven. Ze kan overigens ook even langs het Juridisch loket gaan, weet niet of ze ook niet particulieren helpen, maar daar komt ze snel genoeg (meestal gratis) achter.
dinsdag 17 april 2012 om 23:10
Dat veel zaken telefonisch zijn gegaan is alleen maar in haar voordeel lijkt me! Hij heeft alleen maar nog minder aanleiding dan er al was. Als het echt nodig is zijn telefoontjes nog wel na te gaan, maar alleen als er echt een rechtszaak komt en dat lijkt me sterk, hij weet heus wel dat hij dan geen schijn van kans maakt.
dinsdag 17 april 2012 om 23:10
quote:Lotslove schreef op 17 april 2012 @ 23:07:
Zij voelt zich dom, omdat veel zaken telefonisch zijn gegaan. Er is geen bewijs dat hij haar soms 5 keer per dag in een uur tijd belde.
Dit is na te vragen bij de provider, desnoods met gerechtelijk bevel. Probleem opgelost.
Het bedrag vind ze ook bizar hoog. Als ze vanaf het begin had geweten dat zijn uurprijs 90 euro was, dan was ze er zowiezo nooit mee akkoord gegaan. Stond trouwens ook niet in de begroting.Er was geen opdracht, geen overeenkomst over het voorwerk. Hij bluft. Lekker laten bluffen.
Zij voelt zich dom, omdat veel zaken telefonisch zijn gegaan. Er is geen bewijs dat hij haar soms 5 keer per dag in een uur tijd belde.
Dit is na te vragen bij de provider, desnoods met gerechtelijk bevel. Probleem opgelost.
Het bedrag vind ze ook bizar hoog. Als ze vanaf het begin had geweten dat zijn uurprijs 90 euro was, dan was ze er zowiezo nooit mee akkoord gegaan. Stond trouwens ook niet in de begroting.Er was geen opdracht, geen overeenkomst over het voorwerk. Hij bluft. Lekker laten bluffen.

dinsdag 17 april 2012 om 23:10
quote:Lotslove schreef op 17 april 2012 @ 23:07:
Zij voelt zich dom, omdat veel zaken telefonisch zijn gegaan. Er is geen bewijs dat hij haar soms 5 keer per dag in een uur tijd belde.Dat soort informatie moet denk ik bij haar provider wel op te vragen zijn. Weet niet of dat ook kan als hij een geheim nummer heeft. Maar navragen kan ze het altijd. Daar zou ik alleen nu nog even geen energie in steken. Laat haar gewoon eerst maar even juridische hulp inschakelen. Grote kans dat het dan met een sisser afloopt. Dit soort oplichters willen geen lange rechtszaken, die willen intimideren en dan snel incasseren.
Zij voelt zich dom, omdat veel zaken telefonisch zijn gegaan. Er is geen bewijs dat hij haar soms 5 keer per dag in een uur tijd belde.Dat soort informatie moet denk ik bij haar provider wel op te vragen zijn. Weet niet of dat ook kan als hij een geheim nummer heeft. Maar navragen kan ze het altijd. Daar zou ik alleen nu nog even geen energie in steken. Laat haar gewoon eerst maar even juridische hulp inschakelen. Grote kans dat het dan met een sisser afloopt. Dit soort oplichters willen geen lange rechtszaken, die willen intimideren en dan snel incasseren.
dinsdag 17 april 2012 om 23:10
dinsdag 17 april 2012 om 23:13
KLinkt als intimidatie inderdaad. Zij heeft geen opdracht gegeven, alleen een offerte gevraagd.
Overigens vind ik het op zich niet onredelijk om af te spreken (met de nadruk op afspreken, dus niet eenzijdig opleggen) dat je iets betaalt voor een ontwerp of schets.
Wij hebben ook wel eens een voorlopig ontwerp laten maken voor een kunstwerk, en dat ook betaald, juist omdat we vrij wilden zijn van de opdracht af te zien. Als je iemand betaalt voor de tijd die hij er in gestoken heeft hoef je je ook niet lullig te voelen dat hij wel een ontwerp voor je heeft gemaakt.
Maar wij hebben toen iets in de orde van grootte van 100 euro betaald. 1400 euro vind ik belachelijk, en die man had zelf vooraf moeten aangeven dat een ontwerp niet gratis was.
Overigens vind ik het op zich niet onredelijk om af te spreken (met de nadruk op afspreken, dus niet eenzijdig opleggen) dat je iets betaalt voor een ontwerp of schets.
Wij hebben ook wel eens een voorlopig ontwerp laten maken voor een kunstwerk, en dat ook betaald, juist omdat we vrij wilden zijn van de opdracht af te zien. Als je iemand betaalt voor de tijd die hij er in gestoken heeft hoef je je ook niet lullig te voelen dat hij wel een ontwerp voor je heeft gemaakt.
Maar wij hebben toen iets in de orde van grootte van 100 euro betaald. 1400 euro vind ik belachelijk, en die man had zelf vooraf moeten aangeven dat een ontwerp niet gratis was.
dinsdag 17 april 2012 om 23:13
quote:Lotslove schreef op 17 april 2012 @ 23:11:
oke heel erg bedankt. Ik moet zeggen als jullie het zo zeggen dan voelt het wel minder erg. Zal haar zo even bellen en haar hierop wijzen.
Ik weet wel dat consumenten vaak goed beschermd zijn, maar nu is zij ( de opdrachtgever) eigenlijk een bedrijf. Dus dat maakte dat ze helemaal bezorgd was. Morgen maar even rechtsbijstand erop zetten.
Is het trouwens mogelijk om zonder rekening naar een advocaat te gaan en geld te eisen. Ik dacht dat je altijd een rekening moest sturen en daarna een herinnering en dan komt een incasso traject en dan pas de deurwaarder. Of heeft dit er niets mee te maken?
Ben zelf nogal een leek op dit gebied.
Laat je vriendin alle documentatie goed bewaren! En zonder rekening of algemene voorwaarden heeft die kerel, volgens mij, geen poot om op te staan.
Als je bv een tuin laat ontwerpen, dan zitten er ontwerpkosten aan, maar daar teken je voor.
oke heel erg bedankt. Ik moet zeggen als jullie het zo zeggen dan voelt het wel minder erg. Zal haar zo even bellen en haar hierop wijzen.
Ik weet wel dat consumenten vaak goed beschermd zijn, maar nu is zij ( de opdrachtgever) eigenlijk een bedrijf. Dus dat maakte dat ze helemaal bezorgd was. Morgen maar even rechtsbijstand erop zetten.
Is het trouwens mogelijk om zonder rekening naar een advocaat te gaan en geld te eisen. Ik dacht dat je altijd een rekening moest sturen en daarna een herinnering en dan komt een incasso traject en dan pas de deurwaarder. Of heeft dit er niets mee te maken?
Ben zelf nogal een leek op dit gebied.
Laat je vriendin alle documentatie goed bewaren! En zonder rekening of algemene voorwaarden heeft die kerel, volgens mij, geen poot om op te staan.
Als je bv een tuin laat ontwerpen, dan zitten er ontwerpkosten aan, maar daar teken je voor.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

dinsdag 17 april 2012 om 23:14
Ik zal wel gek zijn maar ik zou van dit soort acties van dit soort figuren geen seconde wakker liggen. Sterker nog, bij mijn bedrijf komen regelmatig een nepfactuur binnen waar dan over gebeld wordt. Waarbij dan gepoogd wordt me dusdanig te intimideren dat ik overga tot betalen. As if...
Ik geef gewoon een hele duidelijke en behoorlijke grote bek terug. Als mijn secretaresse me niet al voor is geweest. En daarna hoor je er nooit meer wat van. Ook niet als ze met deurwaarders gedreigd hebben bijvoorbeeld.
Dus niet zo druk maken en hup naar de rechtsbijstandsverzekering of het Juridisch Loket.
Ik geef gewoon een hele duidelijke en behoorlijke grote bek terug. Als mijn secretaresse me niet al voor is geweest. En daarna hoor je er nooit meer wat van. Ook niet als ze met deurwaarders gedreigd hebben bijvoorbeeld.
Dus niet zo druk maken en hup naar de rechtsbijstandsverzekering of het Juridisch Loket.
