Bugaboo mee het vliegtuig in.

19-04-2012 14:03 28 berichten
Zijn er mensen met ervaring met het meenemen van een Bugaboo Cameleon op vliegreis/in het vliegtuig?

Hebben jullie dat met of zonder Bugaboo reistas gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Dit vroeg je toch net ook al in je andere topic?
Check de honderden andere topics hierover eens, zou ik zeggen.
Ik krijg er een punthoofd van!
Ja. Slechte ervaringen mee. Gelukkig nu niet meer nodig.
quote:Jorina schreef op 19 april 2012 @ 14:06:

Dit vroeg je toch net ook al in je andere topic?

In het andere topic was de vraag of het handig is om een Bugaboo mee te nemen naar Hong Kong.

Nu is de vraag of we de Bugaboo al dan niet in een reistas het vliegtuig in meenemen.

Heb overwogen de tweede vraag in het andere topic te stellen, maar aangezien deze vraag breder is en om meer reacties te genereren toch een ander topic geopend.
quote:ondernemer schreef op 19 april 2012 @ 14:12:

Ja. Slechte ervaringen mee. Gelukkig nu niet meer nodig.Kun je wat meer over de slechte ervaringen uitweiden?
Krijg je trouwens geld voor het noemen van de merknaam ofzo? Want de vraag is toch gewoon of je een kinderwagen mee kan nemen het vliegtuig in, of denk je dat een maatschappij aparte regels hanteert voor het merk Bugaboo?
Dat merk mag met geen enkele maatschappij mee.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Jorina schreef op 19 april 2012 @ 14:20:

Krijg je trouwens geld voor het noemen van de merknaam ofzo? Want de vraag is toch gewoon of je een kinderwagen mee kan nemen het vliegtuig in, of denk je dat een maatschappij aparte regels hanteert voor het merk Bugaboo?

2x nee.

Voor de duidelijkheid.
Wat is de reden dat je persé deze kinderwagen mee wil nemen en wat zijn je zorgen erover?

Als je een kinderwagen meeneemt in het vliegtuig moet deze in het bagageruim, en als je een paraplubuggy meeneemt kan je deze tot en met het instappen meenemen en dan afgeven. Krijg je als je uitstapt meteen weer terug. Daarbij verkopen ze voor 35 euro nu buggy's bij het Kruidvat, dus ik zou het wel weten.

Zonde om:

1. op het vliegveld zonder wagen te zitten

2. Risico op beschadigingen

3. een tas voor dat ding te kopen of te huren
Welke maatschappij vliegen jullie?
quote:hkgirl schreef op 19 april 2012 @ 14:28:

Welke maatschappij vliegen jullie?KLM
Ik deed hem altijd in de reistas, kun je gelijk wat extra handdoeken, speelgoed etc. Erbij stoppen, scheelt weer bagage.
ja goeie ervaring MET reistas voor de bugaboo....vond het superfijn...een paraplu buggy vind ik lang zo comfortabel niet...
We hebben een reiswieg nodig omdat we een kleine baby bij ons hebben.

We gaan logeren en de reiswieg kan ter plaatse ook dienen als bedje voor de baby.
Bij een cameleon zakt het wiegje toch als ware in wanneer het niet op het onderstel geplaatst is ? Dat was bij onze frog wel zo. Bij onze nieuwe donkey weet ik het nog niet, maar volgens mij ook.

Trouwens, wij kregen de tas erbij bij aankoop. Maar achteraf bleek dat deze niet mee het vliegtuig in zou mogen. Daar moesten we dan maar weer een andere voor kopen pfff...
[quote]warmwaterbadeendje schreef op 19 april 2012 @ 15:35:

Bij een cameleon zakt het wiegje toch als ware in wanneer het niet op het onderstel geplaatst is ? Dat was bij onze frog wel zo. [quote]

Ja klopt. Maar je zou de hele reiswieg uit elkaar kunnen halen en in losse onderdelen vervoeren. Maar ik zou nooit een wagen van 1000 euro in een bagageruim laten smijten. Heb ze er te vaak volledig vernield vanaf zien komen.

Hoe oud is je kindje?
Ik huurde altijd een tas op MP, ik zou hem niet zo op de band leggen. Toch zonde als die kapot aankomt! Met een buggy van een paar tientjes doet dat toch minder pijn!
Je kan het beste KLM even bellen.
Ik zou sowieso de reistas gebruiken. Ik durf niet te zeggen of je de Bugaboo tot aan de gate bij KLM mag meenemen of dat de wagen ingechecked moet worden. Bij Cathay, SIA etc. mag een kinderwagen ook tot aan de gate, niet alleen een buggy. Je kan ze idd het beste even bellen.

Veel plezier trouwens in Hong Kong, het is een geweldig mooie, leuke en unieke metropool!
Zoals ik al in je vorige topic schreef: mijn Bugaboo rolde zonder rechtervoorwiel van de band. De kinderwagen van een medepassagier was verbogen en verregend. Ik zou een dure Bugaboo nooit zo in het ruim laten gooien. (de mijne kwam voor een paar tientjes van marktplaats, speciaal gekocht voor vliegreizen)

Als ik vlieg met mijn zoontje dan check ik de kinderwagen in en draag zoon verder in een ssc of draagdoek.

Ik zou inderdaad ook even informeren bij KLM of de wagen wel mee mag naar de gate. Bij veel maatschappijen mag je wagens die in twee delen ingeklapt worden niet mee nemen naar de gate maar moet je ze inchecken als 'oversized luggage' (wel zonder bijbetalen trouwens. Alleen een paraplubuggy mag standaard mee naar de gate, maar daar is je baby nog te jong voor zeg je.
Bij klm mag de bugaboo wel mee tot aan de gate, je wilt alleen niet weten in welke toestand je hem terug krijgt, dus zou dan echt de officiele hoes gebruiken
Iedereen dank voor jullie reacties en tips. Ik ga een reistas voor de Bugaboo huren via Marktplaats.
Heel verstandig! Heel veel plezier in HK, superstad!!
Dank jullie wel.

De Bugaboo mag inderdaad mee tot aan de gate.

Nu heb ik alweer een vraagje. Mijn vrouw stelt voor om op tijd te vertrekken en de Bugaboo pas bij de gate in de reistas te stoppen. Is dat een optie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven