Supermarkt perikelen

19-04-2012 16:20 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of ik de enigste ben die zich helemaal kapot kan storen in de supermarkt. Ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden maar ja soms wil je ook eens wat anders dan bezorgd eten. Enkele voorbeelden:

- Mensen die hele vergaderingen houden en het gangpad blokkeren

- Mensen die half over een koelvak gebogen de aanbiedingen checken terwijl ze hun karretje aan 1 hand dwars door het gangpad hebben staan

-Mensen die met 0,1 km/h rondlopen en totaal geen benul hebben van wat er achter hun gebeurd

- Kassieres die je briefje van 10 door de valsgeldscanner halen terwijl je voorgangers briefgeld niet gecontroleerd wordt

- Mensen die de ongeschreven regel niet kennen dat je een balkje achter je spullen legt en zodanig in de weg staan dat je er zelf ook niet bij kan

- Bejaarden die 6 kilo kleingeld neerleggen en nog mooier, dan te kort komen en alsnog met briefgeld betalen

- Mensen die een discussie aangaan met de kassiere over een verschil van minder dan een euro

- De nummero uno ergernis: Mensen die naar het plafond staan te staren terwijl al hun producten maar opstapelen achteraan de lopende band, dan uitgebreid gaan bedenken hoe ze gaan betalen alvorens ze op hun dooie gemak pas gaan inladen

Mogelijk dat tolerantie niet erg hoog op mn kwaliteitenlijstje staat, maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enigste ben. Wat is de oplossing naast stipt om 8 uur beginnen voordat de drukte begint?
Wat erg voor je allemaal. Gaat het?
De enige...
Mensen met zo`n k*tmandje op wieltjes die ze midden in het gangpad zetten waardoor je er bijna over struikelt omdat je ze niet ziet. Of mensen die met het hele gezin voor een koelvak gaan staan "wat zullen we eens nemen?????" zodat je er 5 minuten niet bij kan.
En hoe wil je het dan hebben?

( ga even kijken bij welke catogorie ik thuis hoor)

Tja, waar je je al niet aan kan storen.
quote:-joost- schreef op 19 april 2012 @ 16:20:

Wat is de oplossing naast stipt om 8 uur beginnen voordat de drukte begint?Je boodschappen laten bezorgen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ach jongen toch.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ach arme...
quote:Flashy schreef op 19 april 2012 @ 16:22:

Mensen met zo`n k*tmandje op wieltjes die ze midden in het gangpad zetten waardoor je er bijna over struikelt omdat je ze niet ziet. .Ja, die winkelmandjes op wieletjes is een grote ramp.Vooral als kinderen er mee spelen gaan.
Gewoon 's avonds boodschappen doen
Dansen is leuker dan lopen
Hier is de c1000 tot 21.30 open, om 21.00 binnen stuiteren, graaien wat je nodig hebt, en wegwezen.
"Ik vroeg me af of ik de enigste ben die zich helemaal kapot kan storen"

Wel mooi irriteren en ergeren omzeild trouwens!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik doe om deze reden altijd boodschappen om 21.45, wat een rust, heerlijk!!
Het zal vast gedeeltelijk ook luchtig bedoeld zijn, maar alle bovenstaande ergernissen doen ervoor zorgen dat ik vóór zaterdag mijn spullen binnenheb. Ook ga ik wat vaker zodat ik niet zo lang daar hoef te zijn (en mijn spullen niet bederven).
quote:FullHouse schreef op 19 april 2012 @ 16:21:

De enige...

Dit ja.

Maar hee, als je je hier nog druk om kan maken, dat is best fijn toch?

Misschien is de online-boodschappen service wat voor je?
quote:redband schreef op 19 april 2012 @ 16:22:

En hoe wil je het dan hebben?

( ga even kijken bij welke catogorie ik thuis hoor)@redband, volgens mij val ik in elke categorie. Behalve die bejaarden dan. Sterker nog, ik ben een extra categorie. Ik heb vaak een dreumes mee. Zal voor de kinderloze snelle shoppers ook een grote bron van ergenis zijn. Voor oude dametjes dan weer niet. Die komen vaak even gezellig kletsen in het gangpad. En daar neem ik dan de tijd voor.
Ik vind die mandjes op wieltjes echt wel irritant. Maar verder heb ik het altijd prima naar mijn zin in de supermarkt.
:-) Heb je een druk leven?
Je boodschappen laten thuisbezorgen?

Het ligt heel erg aan het tijdstip waarop je gaat boodschappen doen.

Mijn ervaring na 3,5 jaar in supermarkt te hebben gewerkt: Gelijk bij openingstijd is het vaak druk, tussen de middag tot uur of 1, half 2 rustig, vanaf uur of 3,4 weer druk tot een uur of 6,7 daarna weer rustig.

Als de supermarkt naast/vlakbij een school staat komen er rond half 9 veel mama's die hun kindjes naar school hebben gebracht, en rond 3 uur ook,

's Morgens bij openingstijd komen er mensen die doen alsof ze het heel druk hebben -die staan te trappelen totdat de winkel opengaat-

Op vrijdag en zaterdag is het zoiezo altijd drukker bij de supermarkten

Het verschilt ook heel erg per winkel, bij de aldi/lidl moet je altijd lang wachten, bij ah zitten de caissières verveeld te kijken totdat er iemand komt
quote:-joost- schreef op 19 april 2012 @ 16:20:

- Bejaarden die 6 kilo kleingeld neerleggen en nog mooier, dan te kort komen en alsnog met briefgeld betalen.

Daar hoef je niet bejaard voor te zijn hoor. Dat zou jou ook zo maar kunnen overkomen als je achter mij in de rij staat

Ik zou zeggen: lighten up. Met al die irritaties heb je alleen jezelf. Ik heb al heel lang afgeleerd me druk te maken over dingen die ik toch niet kan veranderen. En als niet druk maken je niet lukt, dan zul je dingen moeten veranderen. Op een ander tijdstip naar de winkel gaan bijvoorbeeld.
Waar zit de any-key?
Mijn grote ergenis zijn de middelbare scholieren, die met grote groepen in de pauze binnen komen stormen.Dan is er maar één of twee van de groep die daadwerkelijk wat koopt.
Wauw, ik zou het echt zonde van mijn energie vinden me zo te ergeren. Waarom ga je niet op een ander tijdstip?

'Soms' wil je ook weleens iets anders eten dan bezorgmaaltijden... serieus? Ik doe in een half uurtje boodschappen voor de hele week. Op mijn dooie gemak, lopend naar de supermarkt in de buurt. Lekker rustig op maandagavond.
quote:houston77007 schreef op 19 april 2012 @ 16:30:

[...]

Daar hoef je niet bejaard voor te zijn hoor. Dat zou jou ook zo maar kunnen overkomen als je achter mij in de rij staat

Ik ben er ook zo eentje die contant betaald, en al zouden ze het bankbiljet chekken, van mij mag het allemaal.
Ik ga altijd op de rustige momenten, dat helpt (vooral bij onze Aldi waar het publiek nogal type ik-zet-mijn-kind-alvast-in-de-rij-zodat-ik-het-recht-heb-om-met-mijn-twee-bomvolle-karren-eerst-te-mogen is)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven