Supermarkt perikelen

19-04-2012 16:20 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of ik de enigste ben die zich helemaal kapot kan storen in de supermarkt. Ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden maar ja soms wil je ook eens wat anders dan bezorgd eten. Enkele voorbeelden:

- Mensen die hele vergaderingen houden en het gangpad blokkeren

- Mensen die half over een koelvak gebogen de aanbiedingen checken terwijl ze hun karretje aan 1 hand dwars door het gangpad hebben staan

-Mensen die met 0,1 km/h rondlopen en totaal geen benul hebben van wat er achter hun gebeurd

- Kassieres die je briefje van 10 door de valsgeldscanner halen terwijl je voorgangers briefgeld niet gecontroleerd wordt

- Mensen die de ongeschreven regel niet kennen dat je een balkje achter je spullen legt en zodanig in de weg staan dat je er zelf ook niet bij kan

- Bejaarden die 6 kilo kleingeld neerleggen en nog mooier, dan te kort komen en alsnog met briefgeld betalen

- Mensen die een discussie aangaan met de kassiere over een verschil van minder dan een euro

- De nummero uno ergernis: Mensen die naar het plafond staan te staren terwijl al hun producten maar opstapelen achteraan de lopende band, dan uitgebreid gaan bedenken hoe ze gaan betalen alvorens ze op hun dooie gemak pas gaan inladen

Mogelijk dat tolerantie niet erg hoog op mn kwaliteitenlijstje staat, maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enigste ben. Wat is de oplossing naast stipt om 8 uur beginnen voordat de drukte begint?
Ik ben ook iemand die met kleingeld naar de winkel gaat. 1 en 2 cent uittellen is een leuk werkje. Gelukkig kun je als je genoeg hebt van die plastic houders bij de bank halen en als die vol zitten heb je 50 cent of 1 euro.
quote:Summerdance schreef op 19 april 2012 @ 17:59:

Goh wat kunnen mensen zich druk maken over zoiets oenigs als boodschappen doen.

Ik vind het heerlijk.

Ik maak gedurende de hele week een lijstje en op vrijdag of op zaterdag het is een beetje hoe het uitkomt doe ik de boodschappen

Heerlijk, beetje snuffelen, prijzen vergelijken, ideetjes opdoen.

Enige irritatiepuntje is dat ik altijd mijn karretje kwijt ben

Ik ben altijd aan de wandel in de supermarkt en als ik mijn handen vol heb denk ik negen van de tien keer...tja, waar had ik mijn kar ook alweer neergezet....Nouuuuuuuuuuuuuuuuuu ik wil jou wel eens zien als je thuis komt met blauwe plekken op je benen of pijnlijke tenen omdat je even gewoon boodschappen deed en anderen niet opletten, weet je wel hoe gevaarlijk het in de winkel kan zijn helemaal rond de feest dagen dan zou je bijna denken dat alles gratis is
-
Ik laat mensen ook niet voorgaan hoor. Vooral niet als ik diepvries spullen heb. Ik heb ooit eens een hele rij mensen over mee heen gekregen omdat ik iemand voor liet gaan en dat was dus ook de laatste keer.
Oh heerlijk, ook even luxe zeiken over de vreselijke supermarkt waar ik altijd mijn boodschappen doe, omdat deze nu eenmaal het meest dichtbij mijn huis is. Mijn twee voornaamste ergernissen: de belabberde klantgerichtheid en de belabberde bevoorrading. Al tien jaar lang haal ik twee dagelijks hetzelfde pakje sigaretten en na tien jaar kijken dezelfde cassieres me nog steeds vragend aan wat ik wil hebben en vragen ze nog steeds of ik het bonnetje wil hebben, alsof ze me nog nooit eerder hebben gezien. Er op een leuke, grappige of licht geirriteerde manier wat van zeggen, heeft niet geholpen, het gaat er gewoon niet in. bij ze. Een soort van smoelenboek van vaste klanten in je hoofd hebben lijkt me toch niet teveel gevraagd. En dan de bevoorrading van producten als brood en groente of fruit, hoe en wanneer ze dat doen geen idee, maar of je nou midden op de dag of rond spitsuur boodschappen doet, er zijn altijd wel een paar lege manden of bakken. Zoals gezegd, uiteraard enorm luxe-gezeik, maar af en toe wel irritant.
quote:redband schreef op 19 april 2012 @ 16:36:

Bij de Aldi schrik ik altijd als ik per ongeluk de fles recht op zet. Begint er spontaan een cassiere te blerren dat ik hem neer moet leggen, en niet zo zachtjes ook.

OMG dat had ik ook altijd! Echt, waarom?! Zal wel een van hun ergernissen zijn.

Ik erger me ook wel eens aan de dingen die Joost noemt, maar waarom daar een topic over openen? Ik bedenk me ook altijd maar dat als het mij uitkomt, ik het ook gewoon zo doe
Oh en niet te vergeten, op rustige momenten meer kassa's open dan op drukke momenten. Tegenwoordig loop ik dan door naar (opnieuw) de sigarettenbalie om daar mijn gewone boodschappen af te rekenen en waar me, nadat ik er tien minuten geleden ook al stond, wederom gevraagd wordt of ik een bonnetje wil. Tja.
Ik woon overigens in de VS, en bij de meeste supermarkten worden de boodschappen voor je ingepakt.

Ik vermaak me altijd met de mensen die hun karren helemaal volladen en vervolgens honderden dollars moeten afrekenen. Sommige dingen zijn hier heel duur - ik ben meer van het budget-shoppen.

De coupon-kunde heb ik nog niet onder de knie, want ik vergeet die dingen altijd mee te nemen.
Ik kijk eigenlijk nooit achter me wat diegene heeft

Terwijl daar misschien ook iemand staat met 1 blikje.

Maar meestal zijn er genoeg kassa's open en heb ik ook geen hele karrenvrachten.
Oh trouwens, ik erger me wél ergens aan in de supermarkt! Als de caissières zo druk over hun privé zitten te praten dat het lijkt alsof ik niet besta.
Waar ik me wel aan erger zijn die Spaanse caissières die al kauwgum kauwend (met de mond open en je ziet de kauwgum ronddraaien) je helpen. Heb ik zin om die mond dicht te plakken met ductape
Zijn dat specifiek spaanse cassieres?
Hahahahaha wat een gezeik TO. Wat zal jij jezelf in de weg zitten...

Chill. Heb een fijne dag
Hier is pas een nieuwe deen geopend ( was nog nooit bij de deen geweest dus kende de winkel totaal niet ) en kwam daar op een rustig dagje even lekker shoppen en vervolgens naar de kassa. Heb al mijn boodschappen op de band gedaan en wil contant betalen zegt die gozer: dit is een pinkassa mevrouw. Ik denk WTF? pinkassa? nooit van gehoord en ook nergens een bordje gezien. Maar ja het stond er idd boven de kassa.

Wist ik veel. Die gozer helemaal geirriteerd.

Het enige wat ik irritant vind zijn kinderen met die kleine karretjes die lekker tegen je enkels aan komen knallen.
quote:isabellajosephine schreef op 19 april 2012 @ 18:07:

[...]

OMG dat had ik ook altijd! Echt, waarom?! Zal wel een van hun ergernissen zijn.

Ik erger me ook wel eens aan de dingen die Joost noemt, maar waarom daar een topic over openen? Ik bedenk me ook altijd maar dat als het mij uitkomt, ik het ook gewoon zo doe Dat is om te voorkomen dat de fles van de band op de grond valt als ie omvalt .
En dat kan een enorme troep opleveren!
quote:celine2906 schreef op 19 april 2012 @ 18:17:

Zijn dat specifiek spaanse cassieres?Ja ik woon in Spanje, vandaar Ik weet niet hoe het er in NL aan toe gaat.
quote:ronniemitchel schreef op 19 april 2012 @ 18:23:

[...]

Dat is om te voorkomen dat de fles van de band op de grond valt als ie omvalt .Dat snap ik, maar de Aldi is de enige winkel die daar zo panisch over doet! Ik denk nu in de supermarkt nog steeds vaak aan de schreeuwende cassiere als ik mijn flessen op de band zet leg.
Ik had eigenlijk maar 1 ergernis en dat was de boodschappen in het karretje zetten, bij de kassa er weer uit, dan van de band weer in je tassen en dan thuis weer uit de tassen in de kast. Sinds lange tijd komt eenmaal per week/twee weken Albert bezorgen en de rest haal ik bij de AH XL. Als Albert komt ruimen de kinderen de boodschappen op. Bij de XL tassen leeg in de kar, zelfscanner mee, scannen, boodschap in de tas, afrekenen en thuis boodschappen in de kast. Geen volle tassen tillen, gedoe met die lopende band of een rij voor je(hier is de zelfscan altijd direct beschikbaar). Nu is boodschappen doen weer leuk.
quote:Ruza schreef op 19 april 2012 @ 17:51:

Bammetje het gaat niet om het blikje, het kan net zo goed een broodje, maaltijdsalade, bakje filet zijn of whatever. Ik vind het ook echt niet zo erg om te wachten sta me daar (gelukkig) niet op te fokken ofzo. Maar het viel me op dat dat me daar wel overkomt.

Ik vind het wel een beetje apart dat jij verwacht van anderen dat ze aanbieden dat je wel voor mag. Ik kijk bijna nooit naar degene achter me in de rij (behalve als ze irritant dicht op me staan, maar dan laat ze ze dus niet voor). Daarnaast zou ik wel hele goede redenen kunnen hebben om snel te willen afrekenen (huilend kind, hogerig kind, naar het toilet moeten etc.) Ik vind het dan ook niet vreemd dat het jou niet heel vaak wordt aangeboden. De snelkassa was een oplossing hiervoor, maar bestaat volgens mij nergens meer.

Wist je trouwens dat niet het scannen maar het afrekenen het meeste tijd kost? Dus je kan beter achter een volle kar gaan staan dan 2 mensen met mandjes.
Nee, daar heb ik nou nooit last van!
Tip: Doe geen boodschappen als je haast hebt. Enne............Erger u niet, verbaas u slechts. Da's veel beter voor je eigen gemoedstoestand en je hart. Je bent niet alleen op deze wereld en gelukkig is niet iedereen zoals jij bent.

Voor heel veel mensen (ik kan me er weinig bij voorstellen) is boodschappen doen een dagelijks uitje en misschien het enige wat ze dagelijks doen. Pak dat nou niet van ze af.
Dat de eetrijpe avocado's zelden eetrijp zijn. En dat je een onrijpe avocado echt nooit goed krijgt, ook niet na een paar dagen.
Mijn enige irritatiepuntje in de supermarkt is, is dat ik nooit kan kiezen . Sta je daar bij de vleeswaren zal ik parmaham, serranoham of toch maar pata negra nemen. Maar dan zien andere vleeswaren er ook weer lekker uit en dan word de keus nog moeilijker. Geitenkaas, belegen, extra belegen of toch maar old amsterdam. Kaiserbroodjes, pistoletjes, ham/kaascroissantjes, meergranenbolletjes,bagels of toch maar donker volkoren. En zo ben ik wel even bezig met boodschappen doen gewoon omdat ik niet kan kiezen . Ik heb het maar zwaar.

Maar waar TO is gebleven Joost mag het weten.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:ronniemitchel schreef op 19 april 2012 @ 18:01:

[...]

Nouuuuuuuuuuuuuuuuuu ik wil jou wel eens zien als je thuis komt met blauwe plekken op je benen of pijnlijke tenen omdat je even gewoon boodschappen deed en anderen niet opletten, weet je wel hoe gevaarlijk het in de winkel kan zijn helemaal rond de feest dagen dan zou je bijna denken dat alles gratis is Oh, en jij dacht dat ik dan geen boodschappen deed?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven