cake maken

19-04-2012 21:15 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik een cake maak uit een pak, kan ik dan door het beslag jam doen?

En als dat zou kunnen, proef je dan echt de stukjes jam?
De jam vermengt zich dan gewoon met het deeg, dus het blijft dan niet jam-achtig. Als je dat wilt zou ik er voor kiezen om eerst de cake te maken, en hem na afloop te vullen met jam. Door hem bv open te snijden in de lengte.
Kan het ook dat ik hem eerst even bak zodat het al een beetje op een cake lijkt, en dan weer uit de oven haal en dan helemaal door midden snij, jam er op doen en weer de cake op elkaar leggen en in de oven doen?
Je kunt ook eerst een laagje beslag in de vorm doen. Dan dikke klodders jam daar overheen doen en dat weer toedekken met beslag. Zo heb je jamvulling in het midden van de cake.
Dat lijkt me een heel slecht idee Itssme. Je krijgt de cake als hij te zacht is namelijk niet goed uit de vorm.
quote:itsssme schreef op 19 april 2012 @ 21:18:

Kan het ook dat ik hem eerst even bak zodat het al een beetje op een cake lijkt, en dan weer uit de oven haal en dan helemaal door midden snij, jam er op doen en weer de cake op elkaar leggen en in de oven doen?Je kan het proberen, maar denk niet dat dat een succes word. De cake is dan nog niet gaar, vraag me af hoe snijbaar dat is.
Oke bedankt voor de tips :D
Bovendien stort de cake meteen in als je 'm halverwege de baktijd uit de oven zou halen.
Jam door t beslag kan wel, maar je zult geen stukjes proeven. Denk eerder dat de cake een rare kleur gaat krijgen. als je perse jam door je cake wilt doen (ipv bijv achteraf je cake door midden te snijden en dan een laag jam er tussen (en glazuur er om heen?), zou ik de helft van het beslag in de vorm doen, dikke laag jam en dan de andere helft beslag toevoegen.. t Zal wat naar onderen zakken denk ik.
Het zakt inderdaad uit, waardoor de jam uiteindelijk toch op de bodem van je cake komt te liggen en waardoor hij niet meer fatsoenlijk uit de vorm te halen is. Ook eens geprobeerd en het was geen succes.

Eerst (een soort van) aanbakken en dan een laag jam erop en afdekken met een nieuwe laag beslag zal ook niet werken, je cake zal waarschijnlijk instorten, net zoals dat gebeurt wanneer je voortijdig het deurtje van je oven openmaakt.
http://www.saloua.nl/vrouwen/viewtopic.php?f=25&t=2345
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://bijnanetzolekkeral ... 2012/03/cake-met-jam.html
http://eten-en-drinken.in ... 74-cake-cakes-cakeje.html

Lees even bij " oeps ".
Ik heb wel eens cupcakes gedaan. En dan eerst een beetje beslag in de vormpjes, dan een lepel jam en dan beslag erover heen.

Dat werkte best goed, je hebt dan echt een jamvulling in je cakeje.

Moet bij een grote cake dus ook wel te doen zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven