woningbouw

19-04-2012 22:01 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon omdat het mij op dit moment zo bezig houdt: Wie woont via de woningbouw? En hoeveel punten had je daarvoor moeten sparen?
Punten sparen? Het is toch geen Douwe Egberts?

haha!
Ja ik. Wij hadden ons net ingeschreven en de eerste woning waar wij op reageerden was direct raak, omdat de woning zo verwaarloosd was dat niemand hem wilde hebben. De woningbouw beloofde ons dat zij de woning helemaal wilden opknappen, zelf badkamer, keuken, toilet etc. uit mogen kiezen. Blijkbaar kon niemand er door heen kijken, iedereen voor ons had de woning afgewezen!
In mijn stad moet je toch echt punten sparen hoor Jo!

Ik heb 3,5 jaar ingeschreven gestaan en toen een woning geaccepteerd.
Bij mij in de stad geen punten en met 10 jaar inschrijving heb je misschien een kleine kans op een woning.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Geen punten hier, maar jaren. Het huis waar ik nu in woon, had ik na 4 jaar (woon er nu 6 jaar). Nu reageer ik ook af en toe, maar de wachttijd is opgelopen tot 8 jaar inmiddels.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Wauw Patricia, dat is dikke mazzel, meteen aan de beurt en het hele huis proffesioneel opgeknapt. Ik begin te denken dat de woningbouw al die afwijzingen misschien zo beu was dat ze misschien bij jullie dan pas eindelijk hebben aangeboden het zelf op te knappen.
5 jaar op de wachtlijst, en toen het eerste aanbod maar genomen. Inmiddels ben ik al een aantal jaren toe aan wat anders, maar helaas eerst te weinig punten en nu verdien ik net iets teveel.....
3,5 jaar , 4 jaar, dat is nog best ok ,toch.
ja dat is vervelend. Maar ja van de andere kant als je in je eentje al te veel verdiend dan verdien je niet slecht.
Weet je, je moet je gewoon zo vroeg mogelijk inschrijven. Meteen als je 18 wordt, meteen als je net verhuisd bent enz. Ik woon hier nu uitstekend, maar sta alweer een tijdje ingeschreven en zou zo een ander huis kunnen hebben als ik wil. Vooruit kijken.
Nee is van ons samen. Helaas staan beide banen zeer op de tocht, waardoor kopen zeer onverstandig is.
Veel mensen die een wachttijd van tien jaar hebben willen deze niet opgeven voor een huis dat niet helemaal aan hun wensen voldoet. Mijn ervaring is dus dat je met wat minder jaren ook wel kans maakt, zolang je maar niet de hoofdprijs wilt.

En inderdaad, zo vroeg mogelijk inschrijven.
We hebben nog een groep padonners die gehuisvest moeten worden en na de volgende verkiezingen kinderpardon dus wie nu wacht op een sociale huurwoning komt de komende 15 jaar niet aan de beurt.
Dat staat wel op de website toch?

Ik krijg per maand 1 punt, en het maximum is iets van 40 punten. Dat scheelt per instelling denk ik, aangezien ik niet ingeschreven sta in een centrale grote dure stad, dus met 40 maanden op nummer 1 sta. Daar waar je in A'dam met 80 maanden op 1 staat. (o.i.d.)
Ik heb 6 jaar ingeschreven gestaan voor mijn schattige, kleine appartementje.

Ook hier willen veel mensen niet wonen, is een klein dorpje, maar er woont hier wel het 'uitschot' van het dorp. Maar dat werd ook gezegd van de ontzettend lieve buren die ik als kind had, dus ik zat er niet over in. Gelukkig maar, want op wat overlast want giga-ruzie hier beneden na geen last van. Dit is echt mijn paleisje, en ach, ik ben student. Als ik moet kiezen tussen dit en een studentenkamer in Utrecht voor hetzelfde geld, met gedeelde brakke douche en zo xD

Hm maar zegt volgens mij wel wat over de wachttijd hier. 6 jaar voor een plek waar veel mensen niet willen wonen. Buurt is trouwens de laatste jaren wel verbeterd, met buurvrouwen schuin onder, ik als nette student en zo.
Ik heb deze keer 6 jaar ingeschreven gestaan, daarvoor 3 jaar.

Het is soms mazzel hebben en eisen bijstellen.

Ik had heel graag een tuin gewild, al was het maar een kleintje,maar dan had ik echt nog 4 jaar kunnen wachten.
Ja ik heb ook al eens een aanbieding gekregen weken later totaal onverwacht . Was ik de dertiende of zoiets. Of ze bellen je direct op als er teveel afhakers zijn omdat het anders te lang gaat duren. Dit waren wel woningen waar ik toch niet echt blij door werd . Achteraf heb ik van 1 goeie aanbieding die ik niet nam, wel spijt, dat is al weer anderhalf jaar geleden, die had ik kunnen nemen en dan was ik ook tevreden geweest. En dan weer meteen inschrijven inderdaad.
Overdrijven is ook een vak Erik
Geen punten maar een loting systeem hier, ik had afgelopen 2 jaar 2x na 3 maanden een woning.
Dat kan best zo zijn Jannadebanna! Ik ben er erg blij mee, vooral als ik de woning vergelijk met de dure appartementen waarin sommige medestudenten wonen. Nu sta ik best hoog op de lijst in de buurt van mijn ouders, met 59 maanden inschrijftijd. Er zijn 40 woningen beschikbaar maar er is stadsvernieuwing (nieuwbouwhuis dat volgend jaar klaar is) dus spannend nu!
Loting hebben ze bij de woningbouw in de buurt van mijn ouders ook, maar al tijden doet die pagina het niet, misschien hebben ze het wel afgeschaft dat kan ook.
@Lievelente - een onbeschaamde vraag: zou het voor jou een optie zijn om een koophuis te huren in de stad waar je woont?
Ik heb mijn huidige woning gekregen na ongeveer 4 jaar inschrijven (dus ook geen punten maar lengte van inschrijving). Ik sta nu bijna 3 jaar ingeschreven en sta momenteel steeds op nr 4 of 5 (en das rete spannend aangezien ik hier heel graag weg wil!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven