Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Groot gelijk.... Hoe beviel de cake?
Gelukkeling wat leuk het hamstertje ophalen!!

Zoeb ziet je nieuwe rooster er gunstig(er) uit? Anders er gewoon wat van zeggen hoor. Dat mag best.

Bo ik hoop dat het gezellig was en nu maar lekker uitrusten. dat wilde ik vanmiddag ook stond as ex op de stoep hij wilde de hogedruk reiniger even lenen en hij bleef 2 uur hangen. Ik ga me nu omkleden en dan uit eten bij de Griek met de cast van de Jantjes.
De cake was heerlijk, dat vond het bezoek gelukkig ook!

Over 20min mag Sam niks meer eten of drinken vanwege de biopsie morgen, dat wordt nog wat... Joe drinkt 's avonds heel veel, ik denk dat ik in de kelder een bak neerzet voor hem en dan neem ik 'm daar wel mee naartoe.

Arme Sam, morgen is het zo ver!

Meeie, heel veel plezier in het restaurant! Klinkt gezellig :-)

Was het ook gezellig met je ex, of waren die twee uur er twee teveel?

Zoeb, ik hoop dat je je werk goed hebt kunnen volhouden!
Groot gelijk Bo, nu uitrusten en misschien nog een stukje van de cake snoepen? Of issie helemaal op gegaan tijdens de visite?

(ondertussen is Poes P de laptop aan het kopjes geven of zijn leven er vanaf hangt: hallooooo!)

Hij is weer iets beter te pas dan eerder deze week, hoewel ik een appje kreeg van sjurman dat hij vanochtend toch weer gekotst had. Hmmm. Maandag overleg met de dierenarts. Ik vind hem in ieder geval weer een stuk levendiger ogen. De nieuwe brokjes vindt-ie iets tè lekker, die vliegen erin. Het is maar goed dat hij meerdere porties per dag krijgt

Gelukkeling, wat spannend dat je vanavond je hamstertje krijgt! Hoe gaat hij/zij heten? Op de 1 of andere manier vind ik Henriëtte voor een dametje wel een heel leuke naam, schoot me zomaar te binnen.

Luonto, kanjer, wat vind ik het fijn voor je dat je dat hele gedoe met je vriendin wat meer naast je neer kan leggen. Haar verlies, als ze je laat zitten.

Mag ik je een eigen ervaring vertellen? In de tijd dat ik met een dikke burn out thuiszat, ben ik eens gaan inventariseren wat ik in vrienden investeerde en wat ik terugkreeg. Bij een aantal vriendschappen lagen die verhoudingen wel heel scheef. Als ik niet van me liet horen, gebeurde ook niets. Ik heb toen een tijd geen initiatief genomen, en er kwam niets. Toen was ik er klaar mee en heb ze gedag gezegd. Bij de een was dat toen ik een uitnodiging kreeg voor een groot feest. Die heb ik een mail gestuurd dat we wat mij betreft uit elkaar gegroeid waren, en ik niet leuk kon gaan lopen doen op een feest in een periode die voor mij helemaal niet leuk was. Nooit meer wat op gehoord. Idem met de twee anderen, eentje heb ik gewoon nooit meer gezien en de met de ander is het langzaam afgebouwd. Nog af en toe een kaartje tot ook dat ophield.

Het mooie vond ik wel, dat ik in diezelfde periode mensen heb leren kennen die nu mijn dierbaarste vrienden zijn geworden. Misschien ook wel omdat ik heel bewust (in mezelf) afscheid heb genomen van de vorige vrienden. Er was weer ruimte... Blijkbaar kom je toch mensen tegen die een periode met je meegaan en uiteindelijk een andere kant opgaan, om dan "vervangen" te worden door mensen die bij de volgende periode in je leven horen.

Heel verhaal geworden, waarmee ik maar wil zeggen dat hoe k*t het nu misschien ook is, er nu wel weer plaats is/komt voor iemand anders die op dit moment bij je past.

Ik reageer later meer, merk dat ik even een soort van terug in de tijd ga na wat ik hierboven heb geschreven. Voelt aan de ene kant een beetje verdrietig, aan de andere kant ben ik ook best trots dat ik uit de afwachtende houding ben gestapt en zelf heb gekozen dat ik de vriendschappen niet meer voort wilde zetten.

Sorry hoor, ff ego...
Mooie post hoor Sjur.

Mensen komen, mensen gaan. Je leert denk ik, naar mate je ouder wordt, aan wie je wel wat hebt en aan wie niet. Ik zelf merk dat ik best wel heel kritisch ben voor ik iemand als 'echte' vriendin bestempel. Ik heb nu ook niet heel veel 'echte' vrienden, maar degene die ik heb, zijn me heel dierbaar.

Ik denk alleen dat het niet leuk is om te horen dat iemand geen vriendinnen meer wil zijn. Ik heb dat nog niet eerder meegemaakt, maar lijkt me een soort van vergelijkbaar als je relatie uitgaat ofzo.

Sterkte met Sam, Bo
Ik ben niet zo'n cake-eter, Sjur, maar Ro heeft 'm nu bijna helemaal op

En inderdaad, sommige vrienden verdwijnen vanzelf uit je leven, maar met andere mensen moet je bewust een keuze maken. En dat is best verdrietig en moeilijk, om je te realiseren dat de vriendschap over is.

En niks ego, jouw gedachten en gevoelens zijn hier altijd op hun plek!

Francis, ik heb dat ook, dat ik met de tijd kritischer ben geworden over wie ik als vriend beschouw.

Ik ga slapen zo, we moeten morgen heel vroeg weg met Sam.

Alvast slaap lekker voor allemaal!
Zo daar ben ik weer, het was een heel leuk ritje in de zon met die prachtige wolkenlucht en alle lammetjes in de wei.

Het hamstertje is zijn kooi aan het verkennen, het is een heel relaxed beestje geen centje angst gelukkig. Sjur het is een jongetje dus Henriette wordt het niet ;) Hij heet officieel Tingle, het moest een naam uit Zelda zijn van de fokster, of je je eraan houdt moet je natuurlijk zelf weten, het is momenteel kereltje voor en ventje na.

Dat wat je zegt over vriendschappen is heel waar en vaak merk je pas hoe het zit als het niet zo goed met je gaat. Jij bent ook een gever, ik was dat ook, maar nu niet meer zo, ik loop mezelf niet meer voorbij. Ik heb ook geen echte close vriendinnen meer, wel veel gezellige kennissen, alleen mijn zusje en mijn man komen zo close dat het pijn zou kunnen doen als ik ze kwijt raak.
Sjur hele mooie post. Hoe waar is dat. Iets om over na te denken.

Bo je bakt een cake en zelf lust je het niet. Leuk raar mens.

Geluk wat fijn dat het Tingle er eindelijk is.

Ik was druk. Om half zeven thuis, eten koken, eten en weer meteen weg naar een vergadering.

Dus druk. Morgen Samdag. Gezellig.
Ik zwaai even, kreeg net tussen mijn post op het jompel topic en het bijlezen hier dat mijn werk om half vier uitgedraaid en wel klaar moet liggen. En daar had ik niet op gerekend...

Na die tijd ben ik dus waarschijnlijk weer terug, fijne dag!

Oh en Sjur, mooie gedachte. Hoop niet dat ik met een BO thuis komt te zitten, maar eens kijken hoe het in de vriendschappen zit is nooit mis. Misschien een mooie voor tijdens mijn verlof. Al zou ik niet zo hard afscheid kunnen nemen. Ik ben meer van het verwateren denk ik.
Sam is bij de dierenarts, maar totaal in paniek, ik heb echt pijn in mijn hart over hoe we hem achterlieten, hij wil niet alleen blijven daar, maar we mochten er niet bij blijven.

Ik hoop maar dat het goed gaat.

Ben gebroken, hartstikke vroeg op want Sam had dorst (moest nuchter blijven) en liep dus rondjes te drentelen door de kamer.
Hey Robo, ik kom gewoon even naar je zwaaien
Zit zelf te wachten op de wijkverpleegster voor de hormoonprikken, wat een dag zeg!
Goedemorgen allemaal,

Bo sterkte vandaag met Sam!

Dat wordt aanpoten Ing! dan is de dag hopelijk wel snel om en kan het weekend beginnen! thank god it's friday zingt het al in mijn hoofd, al moet ik wel gewoon werken hoor. Vanmiddag heb ik een cursus over het ziekteverzuim, waarin gaat worden uitgelegd dat ziekteverzuim niet meer bestaat. Je moet te allen tijde komen en vervangend werk doen, thuisblijven is geen optie meer, behalve als je flink koorts hebt natuurlijk. Het zal mij benieuwen.............

Beetje bijgeslapen Bo? hopelijk heb je vandaag een beetje rust, het lijkt mij nog steeds best heftig zo'n actieve man 24/7 om je heen die van alles wil en doet, het houdt hem bezig, maar krijg jij ook je zo broodnodige rust, of ben je er nu aan gewend?

Het hamstertje lag vanmorgen lekker in zijn huisje te slapen, gisteren wilde hij er nog niet in, misschien rook het nog naar de vorige bewoner, het is hout dus daar was je niet meteen de geur van weg. Bij die mensen had hij helemaal geen huisje, gewoon een bosje zacht stro als nestje. Wel een goede manier om ze goed tam te krijgen, hij is helemaal niet angstig.
Ach was hij zo bang, wat sneu, ik hoop dat het snel achter de rug is het arme dier

Jij ook sterkte voor die rottige prikken, nu alweer? het lijkt zo pas geleden .....
Hè getverderrie Bo. Dan breekt je hart. Hoe rot. Arme Sam. Het gaat vast goed. Hoe laat mag je hem weer ophalen? Hij zal het ook wel vreemd hebben gebonden zonder Joe. Is Joe nu niet aan het zoeken?
Nee, Joe is even nerveus aan het blaffen geweest toen we wegreden, maar volgens de buurman was hij niet overmatig gestresst. Nu is hij rustig.

Als alles goed gaat worden we vanaf 17u gebeld om Sam weer op te halen.

Geluk, ja, alweer vier weken geleden, de prikken. Gaat snel hè?

Wat leuk dat je hamstertje er is, gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot!

Ing, sterkte vandaag met je werk.... net voor het weekend nog hard aan de slag moeten is niet leuk.

Liv, *zwaai* terug :-)
Ach, arme Sam... En arme jij...

Sterkte vandaag.

Hamstertje al tam, wat fijn Gelukkeling Hebben jullie al een mooie naam bedacht?
Thanks Francisca!

De prikken zitten er weer in, en ik kreeg een vervelend nieuwtje van de verpleegster: mijn huisarts, de vrouw met wie ik het supergoed kan vinden en die echt fantastisch was, is weg.

Ze ligt in scheiding en ze is vertrokken om een praktijk elders op te bouwen.

Nu moet ik wéér een andere huisarts zoeken, het zit me niet mee qua artsen. Mijn oncoloog weg, mijn huisarts weg, ik vind het niet leuk.
goedemiddag

Bo, er is speciale uv kleding voor kinderen, zouden ze die ook niet voor volwassenen hebben. Denk alleen dat het moeilijk is iets hips te vinden (hoewel het itsman aan zijn bevallige bibs zal roesten wat hij aanheeft in zijn vrije tijd ). Arme Sam geef hem maar een dikke knuffel van me als jullie hem weer op mogen halen. Wat een klote nieuws van de huisarts. Zo blijf je wel mooi bezig.

Gelukkeling, wat fijn dat je hamster er is

Luont, je bent veel meer waard als zo een vriendin. Ik wil haar ook wel een flinke schop verkopen. Zo een prachtmens als jij, is ze nou helemaal bedonderd.

Ik heb ook niet veel vriendinnen maar de mensen die ik mijn vrienden mag noemen zijn me allemaal dierbaar

Ik zal het ook maar niet hebben over mijn tassen en schoenentic. Kleding daar zullen we het maar niet over hebben . Itsman is heel makkelijk het is dat hij pakken met overhemden aan moet naar zijn werk anders had hij niet veel kleding om aan te trekken. Als ik het niet koop (of hem meesleep om iets nieuws te kopen) en niet weggooi zou hij nu nog in kleding lopen van jaren geleden.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Bo wat een rot dag voor je, de nare prikken, Sam bij de dierenarts en dan ook nog horen dat je huisarts weg is, shit, shit shit. Dit zijn denk ik van die dagen dat je het leven alles behalve leuk vind. Toch hoop ik van ganse harte dat je weer een fijne en goede huisarts terug krijgt. Ik hoop dat het met Sam ook allemaal voorspoedig mag verlopen bij de DA en dat je hem snel weer thuis hebt.

Het was best verwarrend as ex gister onverwacht op de stoep, ik denk dan gelijk waar kom je voor en durf dat vervolgens niet te vragen. Hij kwam dus voor de hoge druk spuit. Vervolgens is het ook wel gezellig tot dat ik hoorde dat de vriendin die hij heeft, een gewone vriendin dus geen relatie wel eens blijft slapen. Dat doet best even pijn. Maar ik zal daar mee moeten leren omgaan. Het etentje was erg gezellig we konden ook de foto`s zien en een klein stukje van de DVD zag er goed uit.

Vanochtend op het zwemmen kreeg ik nog een bos bloemen en een klein flesje drank (drank was een onderdeel van mijn rol) van de meiden die waren wezen kijken, ik vond dat zoooooo lief was gewoon ontroerd.

Geluk fijn dat je hamster nu een eigen huije heeft in jullie huis.

Ing dat wordt dus nog even flink doorwerken, maar daarna is het weekend moet je maar denken.
Nou ja hoeveel rot nieuws moet je nog te horen krijgen. Wel naar dat je het via die weg te weten kwam en niet via je huisarts zelf. Bo. Dat heb je even nodig. Wat duurt het lang voordat je iets van Sam te horen krijgt. Zo'n hele dag in spanning zitten. Bah bah.
*deze meelezer duimt ook voor Sam*
We gaan Sam ophalen! We zijn net gebeld, alles is goed gegaan.

Tot zo!
Bo fijn dat alles goed is gegaan met Sam. Geef hem maar een knuffel van mij.
Oh fijn, dat het met Sam goed gaat! (vorige week was ik helemaal in de war met het nieuws over Sam en zijn neus en het gaat niet goed. Dacht eerst echt dat het over Zoebies Sam ging...)

Maar wat een vervelend nieuws van je huisarts. Gaat ze ver weg? Verdorie... Het is maar afwachten wat je ervoor terug krijgt. Misschien wel net zo'n prettig iemand, maar je moet weer een nieuwe band opbouwen natuurlijk. Bah!

Hier alles op tijd af. Gisteren "had het geen haast" en vandaag moest het ineens om half vier af zijn. Lekker dan. Maar goed, met wat hulp van een collega toch alles getekend, gesneden en gevouwen klaarliggen om kwart over drie. Pfieuw.

Nu ben ik aan het niksen. Ik heb geen zin meer. Net een boodschappenlijstje gemaakt voor vriend (heerlijk doet hij op vrijdag zodat ik op zaterdag ochtend kan blijven liggen én niet hoef te tillen. Lief he!) en mijn nieuwe draagdoek is binnen(google maar eens op Didymos Gecko's Sand, die heb ik ), dus mijn weekend kan niet meer stuk.

Nu ga ik mijn bureau eens opruimen en het weekend kan beginnen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven