Gierige vriendin, hoe mee omgaan?
vrijdag 20 april 2012 om 12:54
Ik heb een vriendin die gierig is, zo erg dat ik weinig zin in haar heb. Als we samen gaan winkelen klaagt ze voordurend over hoe duur alles is. Raakt dingen aan, zegt wat mooi, diepe zucht erachter dat het te duur is. Een keer wou ze zelfs geen 50 cent betalen voor de wc en heeft ze het uren opgehouden tot we in de trein zaten. Laatste tijd voel ik me er echt niet lekker bij, dat eeuwig gezeik over hoe duur alles is. Zij heeft een goed inkomen en haar man ook. Ik ben gescheiden en leef van een uitkering.
Herkenbaar?
Herkenbaar?
vrijdag 20 april 2012 om 13:02
Nee, niet herkenbaar. Maar wellicht probeert ze jou zo te 'steunen'. Als in; ze zal zich mss ongemakkelijk voelen door die dure spullen wel zomaar te kopen en denkt zo aan te geven dat ze jou wel begrijpt, maar kiest daarvoor dus de verkeerde weg.
Geen idee hoor, maar kan ik me ergens voorstellen. Vooral omdat jij dat inkomen er dus bijhaalt.
Geen idee hoor, maar kan ik me ergens voorstellen. Vooral omdat jij dat inkomen er dus bijhaalt.
vrijdag 20 april 2012 om 13:03
vrijdag 20 april 2012 om 13:04
quote:zazu_ schreef op 20 april 2012 @ 13:02:
Nee, niet herkenbaar. Maar wellicht probeert ze jou zo te 'steunen'. Als in; ze zal zich mss ongemakkelijk voelen door die dure spullen wel zomaar te kopen en denkt zo aan te geven dat ze jou wel begrijpt, maar kiest daarvoor dus de verkeerde weg.
Geen idee hoor, maar kan ik me ergens voorstellen. Vooral omdat jij dat inkomen er dus bijhaalt.Zoiets dacht ik dus ook.
Geen idee hoor, maar kan ik me ergens voorstellen. Vooral omdat jij dat inkomen er dus bijhaalt.Zoiets dacht ik dus ook.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

vrijdag 20 april 2012 om 13:15
Ik ben zo´n vriendin. Wij hebben een goed inkomen, maar ook veel lasten. En wij houden relatief weinig over van ons geld. Een broek van 50 euro is me al te duur, op goede schoenen bezuinig ik niet maar meer dan 80 euro mag dit ook niet kosten. En ja, ik benoem dus ook wel eens hoe duur alles geworden is. Niet alleen in kledingwinkels, maar ook bijvoorbeeld in de supermarkt of Blokker.
Ik krijg er een punthoofd van!
vrijdag 20 april 2012 om 13:17
vrijdag 20 april 2012 om 13:21
vrijdag 20 april 2012 om 13:24
Het kan ook psychisch zijn: zo erg met geld bezig zijn dat je het niet wilt uitgeven. Dingen niet willen kopen omdat het uiteraard geld kost en dat geld kan je ook gebruiken om te sparen. Ik had dat vroeger erg, en nu nog wel een beetje. Ik woon samen en we hebben het goed, maar ik heb moeite om geld uit te geven. Of het nou onder het kopje gierig valt, ik weet het niet...

vrijdag 20 april 2012 om 13:28
quote:elninjoo schreef op 20 april 2012 @ 13:25:
Als je weinig te besteden hebt zou ik ook niet meedoen aan 'n pot trouwens. Tenzij je 'n megazuiper bent, heb je groot kans dat je meer betaalt dan wat je zelf geconsumeerd hebt.Daarom pot ik ook nooit mee. Ze doen hier altijd ¤20 p.p. dat ben ik in m`n eentje nooit kwijt aan 2 sinas.
Als je weinig te besteden hebt zou ik ook niet meedoen aan 'n pot trouwens. Tenzij je 'n megazuiper bent, heb je groot kans dat je meer betaalt dan wat je zelf geconsumeerd hebt.Daarom pot ik ook nooit mee. Ze doen hier altijd ¤20 p.p. dat ben ik in m`n eentje nooit kwijt aan 2 sinas.
vrijdag 20 april 2012 om 13:36

vrijdag 20 april 2012 om 14:06
Ik heb het motto "geld moet rollen" maar ondertussen ben ik wel veel bezig met geld. Iets wat eigenlijk niet heel erg door had tot een vriendin er mij op aansprak dat ze niet steeds hoefte te horen hoeveel iets gekost had. Voor mij was het een eye-opener en vertel ik gewoon wat we hebben gedaan, niet hoeveel het gekost had.
Oftewel ik zou haar er op aan spreken als je dit nog niet hebt gedaan. Indien je dit al wel hebt gedaan, wat was haar reactie?
Oftewel ik zou haar er op aan spreken als je dit nog niet hebt gedaan. Indien je dit al wel hebt gedaan, wat was haar reactie?