Geld & Recht alle pijlers

Joepie, het is weer toeslagendag.

20-04-2012 09:35 223 berichten
Hallootje, hier is Cateautje, het is weer zo ver zijn de toeslagen al binnen of zijn de toeslagen nog niet binnen? De neverending question.

Dames, kom er bij en wacht met zinderende spanning op wat ons te wachten staat.

Zo gezellig altijd weer.
quote:redband schreef op 20 april 2012 @ 14:35:

Joepie, ik kan ook de huur weer betalen Dat zal een hele opluchting zijn, haha.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het ondertussen ook gestort, er is wel een gedeelte ingehouden omdat ik nog iets terug moest betalen van te veel kinderopvangtoeslag maar die is dan ook gelijk afbetaald!
ik heb nog steeds niks : [[ Ik wil ontbijten en luchen ik heb TREK in Eten!!...Rabobank
quote:getmemymoney schreef op 20 april 2012 @ 15:40:

ik heb nog steeds niks : [[ Ik wil ontbijten en luchen ik heb TREK in Eten!!...RabobankAls de Rabobank het op alfabetische volgorde doet ben je bijna aan de beurt, ik heb het al en de G komt niet veel later dan de B
Ja bij mij is het er ook, gelukkig, kan ik zometeen wat uitgebreider eten dan alleen een blik soep en een oud broodje
quote:LadyPhoxy schreef op 20 april 2012 @ 15:43:

Ja bij mij is het er ook, gelukkig, kan ik zometeen wat uitgebreider eten dan alleen een blik soep en een oud broodje
Ik wacht met smart op mijn lang opgespaarde vakantiegeld, als het goed is komt het vandaag... Woehoeee!!

*Check*

*Check*

*CheckCheckCheckCheck*

ZUCHT, Aapje! Ga gewoon studeren, want je mag het geld toch niet uitgeven vandaag.

*Oh ja*.
:[ ik bijna het gevoel dat iedereen het heeft op dit Forum behalve ik :/,maar Goed gewoon Keihard muziek aan en vergeet dat je trek hebt :]]]
Knipoog of niet, een topic als dit irriteert mij. Hier geen toeslagen alleen maar elke maand heel veel geld naar de belastingdienst om andermans toeslagen te kunnen betalen. Fijn hoor een sociaal systeem, maar wij hebben dus echt nooit ergens recht op. Ik ben niet gefrustreerd hoor
quote:bammetjebamie schreef op 20 april 2012 @ 15:42:

[...]

Als de Rabobank het op alfabetische volgorde doet ben je bijna aan de beurt, ik heb het al en de G komt niet veel later dan de B Nou in dat geval had ze het al moeten hebben want de S komt nog later en ik heb het al..
quote:evi82 schreef op 20 april 2012 @ 15:51:

Knipoog of niet, een topic als dit irriteert mij. Hier geen toeslagen alleen maar elke maand heel veel geld naar de belastingdienst om andermans toeslagen te kunnen betalen. Fijn hoor een sociaal systeem, maar wij hebben dus echt nooit ergens recht op. Ik ben niet gefrustreerd hoor

O maar ik betaal ook gewoon iedere maand belasting hoor en velen met mij..

Het is niet zo dat ik niet werk ofzo en de hele dag op mijn luie reet zit.

Knipoog of niet, een topic als dit irriteert mij. Hier geen toeslagen alleen maar elke maand heel veel geld naar de belastingdienst om andermans toeslagen te kunnen betalen. Fijn hoor een sociaal systeem, maar wij hebben dus echt nooit ergens recht op. Ik ben niet gefrustreerd hoor Als je nergens recht op hebt, heb je het blijkbaar ook niet echt nodig. Fijn toch!?!
quote:superstar_2 schreef op 20 april 2012 @ 15:53:

[...]

O maar ik betaal ook gewoon iedere maand belasting hoor en velen met mij..

Het is niet zo dat ik niet werk ofzo en de hele dag op mijn luie reet zit.

En zou je niet werken en een uitkering krijgen, dan is het verkeerd om toeslag te ontvangen?

(voordat mensen los op mij gaan; ik ontvang geen uitkering).

Knipoog of niet, een topic als dit irriteert mij. Hier geen toeslagen alleen maar elke maand heel veel geld naar de belastingdienst om andermans toeslagen te kunnen betalen. Fijn hoor een sociaal systeem, maar wij hebben dus echt nooit ergens recht op. Ik ben niet gefrustreerd hoor Wees blij! Ik zou graag mijn niet zo hoge salaris inruilen voor jouw salaris hoor! Geen enkel probleem.

Het wordt nog fijner als je ooit in de situatie komt waar je het wel nodig hebt.

Zeg nooit nooit.
quote:jeane_avril schreef op 20 april 2012 @ 15:54:

[...]

En zou je niet werken en een uitkering krijgen, dan is het verkeerd om toeslag te ontvangen?

(voordat mensen los op mij gaan; ik ontvang geen uitkering).

Zo komen sommige reacties wel over ja..

Iedere maand maar belasting betalen zodat een ander toeslagen/een uitkering kan krijgen..
quote:jeane_avril schreef op 20 april 2012 @ 15:53:

[...]

Als je nergens recht op hebt, heb je het blijkbaar ook niet echt nodig. Fijn toch!?!Zeker weten! Alleen zitten wij in een situatie waarin ik had verwacht dat we ook tegemoetkoming op wat voor manier zouden krijgen en dat is absoluut niet het geval. Dan wordt van je verwacht dat je alles maar zelf oplost en dat valt me tegen van het systeem. Maar ik verdwijn weer met mijn frustraties
Leuke topics juist altijd, van Cateautje. Moet ik altijd om lachen.
quote:evi82 schreef op 20 april 2012 @ 16:00:

[...]

Zeker weten! Alleen zitten wij in een situatie waarin ik had verwacht dat we ook tegemoetkoming op wat voor manier zouden krijgen en dat is absoluut niet het geval. Dan wordt van je verwacht dat je alles maar zelf oplost en dat valt me tegen van het systeem. Maar ik verdwijn weer met mijn frustraties Weet je zeker dat je er geen recht op hebt dan. Het is pas bekend geworden dat veel mensen hun toeslagen niet aanvragen omdat ze denken er geen recht op te hebben. Ze verwarren namelijk het bedrag waarbij de toeslagen omlaag gaan met het bedrag tot waar je toeslagen aan mag vragen. Misschien een idee om het met je digi-d te berekenen?
En als de mensen die toeslagen niet krijgen, en de huur of zorg niet meer kan betalen, dan is het vast ook eigen schuld dikke bult als ze niet meer aan de zorgpremie kunnen voldoen of huisuitzettingen door afschaffen huurslagen.
Hier is het binnen en... meteen weer foetsie. Ik heb wel een uitkering op het moment (en solliciteer me een slag in de rondte) en zonder toeslagen red ik het domweg niet. En de mensen die vinden dat het onzinnig is dat ik en een uitkering en toeslagen krijg (net alsof je dat een leuke situatie vind) die mogen dan mijn kinderen gaan voederen en kleden tot ik weer zonder uitkering verder kan.
quote:astrid1974 schreef op 20 april 2012 @ 16:25:

[...]

Weet je zeker dat je er geen recht op hebt dan. Het is pas bekend geworden dat veel mensen hun toeslagen niet aanvragen omdat ze denken er geen recht op te hebben. Ze verwarren namelijk het bedrag waarbij de toeslagen omlaag gaan met het bedrag tot waar je toeslagen aan mag vragen. Misschien een idee om het met je digi-d te berekenen?Yes, bedankt voor de tip. Alles gecheckt en echt nergens recht op.
quote:jeane_avril schreef op 20 april 2012 @ 15:53:

[...]

Als je nergens recht op hebt, heb je het blijkbaar ook niet echt nodig. Fijn toch!?!Dat gaat niet altijd op.
quote:astrid1974 schreef op 20 april 2012 @ 14:05:

[...]

Nou ja, je weet nooit of ze er iets van afhalen omdat je misschien een jaar daarvoor te veel ontvangen hebt. Hier niet aan de orde, maar kan me best voorstellen dat sommige mensen dit geld echt heel hard nodig hebben. En dank God op mijn blote knietjes dat wij niet in zo'n situatie zitten.

Nou als je daar OnzeLieveHeer al voor moet danken.....dan weet ik wel andere situaties waarbij een schietgebedje veel noodzakelijker is.

Dat gezegd hebbende: wat een gezuurpruim hier weer....ik krijg geen zorgtoeslag. Een ander weer wel. Nou boeiend! Ik kan er niet mee zitten.
quote:evelynsalt schreef op 20 april 2012 @ 20:12:

[...]

Nou als je daar OnzeLieveHeer al voor moet danken.....dan weet ik wel andere situaties waarbij een schietgebedje veel noodzakelijker is.

Dat gezegd hebbende: wat een gezuurpruim hier weer....ik krijg geen zorgtoeslag. Een ander weer wel. Nou boeiend! Ik kan er niet mee zitten.Naar die andere situaties luisterde ie niet, geloof me, rauwe knietjes, maar geen gehoor..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven