Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe kan het dat ik aankom?

20-04-2012 19:16 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik woog de laatste tijd elke ochtend 62,7.Dit met een lengte van 1.65. Laatst was het echter best een poos stabiel tussen de 60 en de 61. De laatste 5 dagen ben ik ineens weer aangekomen tot 63 kilo. Ik hou bij hoeveel calorieen ik eet, en dit is gemiddeld zo'n 1500 op een dag. Eet volkoren voedsel en goed verspreid over de dag elke keer wat. OVerigens drink ik alleen maar water

Hoe is het dan mogelijk dat ik deze week elke dag wel 0,3 zwaarder weeg? Ik ben aan de pil maar zou volgende week stopweek hebben, kan het daar mee te maken hebben?
Waarschijnlijk hou je vocht vast of heb je veel ontlasting in je darmen zitten. Om 300 gram!!! zou ik me echt niet druk maken.
Ja maar dat is per dag.. dit houdt al een aantal dagen aan en dan vind ik 300 per dag echt wel veel
300 gram? Gewoon niet meer zo vaak wegen, dan merk je dat soort onbeduidende verschillen ook niet.
Vocht vasthouden vanwege hormonen, te veel zout eten, onregelmatige stoelgang...
Je komt elke dag 300 gram aan? Dus 1,5 kilo per week?
Vandaar ook het advies om eens per week te wegen, en niet dagelijks...
In de loop van je cyclus ga je meer vocht vasthouden, geen zorgen maken en niet elke dag wegen!
Serieus?

quote:pimpelmeesje67 schreef op 20 april 2012 @ 19:25:

Vandaar ook het advies om eens per week te wegen, en niet dagelijks...

Ja oke maar als ik bijv 8 dagen lang elke dag tussen de 60 en de 61 weeg en dan ineens 5 dagen later ben ik 3 kilo zwaarder..

2 jaar terug woog ik 78 kilo vandaar dat ik me nu gewoon zorgen ga maken omdat ik nu juist tevreden ben met mijn gewicht en ik niet pas weer wil afvallen als ik overgewicht heb
Mijn god waar maak je je druk om. Idd vocht? Menstruatie? Ontlasting? Niet zo moeilijk doen!
Maar jij eet dus gewoon te weinig, met die 1500 cal.

Je lijf gaat dan 'sparen' he...
Zolang je broek nog past?

0,3 is één keertje naar het toilet.
Ziekelijk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:pimpelmeesje67 schreef op vrijdag 20 april 2012 19:25 Vandaar ook het advies om eens per week te wegen, en niet dagelijks...

Maar hoeveel zegt eens per week nou eigenlijk? Als je die dag net veel vocht vasthoudt, zegt dat dus ook geen drol. Iets met momentopname enzo.

Ik zeg: Iedere dag wegen en uitgaan van het gemiddelde daarvan. Volgens mij heb je daar veel meer aan. Dan weet je pas écht hoe het zit met je gewicht.
quote:aqua7 schreef op 20 april 2012 @ 19:27:

[...]

Ja oke maar als ik bijv 8 dagen lang elke dag tussen de 60 en de 61 weeg en dan ineens 5 dagen later ben ik 3 kilo zwaarder..

Waar haal je die drie kilo vandaan? het gaat hier toch om 300 gram?

Je schrijft in je OP dat je de laatste tijd elke ochtend 62,7 woog en in de laatste 5 dagen bent aangekomen tot 63 kilo.
Ben je pas begonnen met de Pil? Zo ja de eerste 4 maanden kan je lichaam best een beetje raar doen mbt aankomen. Dat kan later gewoon goed komen als je lichaam aan de hormonen gewend is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 20 april 2012 @ 19:34:

Ben je pas begonnen met de Pil? Zo ja de eerste 4 maanden kan je lichaam best een beetje raar doen mbt aankomen. Dat kan later gewoon goed komen als je lichaam aan de hormonen gewend is.Is drie ons (!) gewichtsverschil raar doen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:borderwalk schreef op 20 april 2012 @ 19:33:

[...]

Waar haal je die drie kilo vandaan? het gaat hier toch om 300 gram?

Je schrijft in je OP dat je de laatste tijd elke ochtend 62,7 woog en in de laatste 5 dagen bent aangekomen tot 63 kilo.

Sorry was inderdaad beetje erg slecht omschreven. Ik woog zeg maar tot 3 weken terug 62,7. Toen ben ik actief gaan sporten en toen werd het tussen de 60 en de 61, en dan de laatste dagen weer dit..

Het punt is dus kort omschreven dat ik laatste dagen 3 kilo ben aangekomen terwijl dat qua voedsel nieteens zou kunnen aangezien ik van 6 in de ochtends tot half 8 's avonds in de weer ben
quote:aqua7 wrote on 20 April 2012 @ 19:40:

[...]

Sorry was inderdaad beetje erg slecht omschreven. Ik woog zeg maar tot 3 weken terug 62,7. Toen ben ik actief gaan sporten en toen werd het tussen de 60 en de 61, en dan de laatste dagen weer dit..Ik weet niet hóe actief, maar er zijn situaties waarin je gewicht (tijdelijk) toeneemt als je sport...
Niet bizar actief aangezien ik nog wel aan het opbouwen ben.

Wel zag ik toen dat elke keer als ik bijvoorbeeld 20 minuten hardgelopen had dat ik direct een halve kilo kwijt was (op beide weegschalen), kan dit duiden op vocht vasthouden?
Dat gewichtsverlies na het sporten duidt voornamelijk op zweten. Twee glazen water en je bent weer bijna o gewicht.
Weeg jij je serieus elke keer als je aan het sporten bent geweest? (oprechte vraag)
Ja
Maar waarom dan? Wat heeft het voor zin om je zo vaak te wegen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven