Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
hup holadio hup, vandaag is jouw dag!!
Holadio zet hem op

denk aan je

groetjes

dita
Holadio....heel veel succes vandaag.
natuurlijk kom ik ook even langs om holadio veel succes te wensen, hopelijk krijgt ze het mee.

en van dat 2 weken alleen maar water, slimpie en water gaat er bij mij niet in. je kan toch iemand niet laten verhongeren !! zal iig wel vloeibaar zijn lijkt me toch.

is mijn bloeduitslag weer goedgekeurd, zelfs de leveruitslag is beter dan de vorige keer. zou idd van minder paracetamol kunnen komen. maandag de medische test in de obesitas kliniek. en dan ben ik hopelijk helemaal goedgekeurd....

gisteren weer even (te) goed te pakken genomen door de fysio, dus weer slecht geslapen.krijg ik van dochterlief voor volgende week een slaappilletje, zodat ik wel geslapen heb als we op vakantie gaan.

Leo meissie, rustigjes aan toch !!! je wilt alweer zo veel !! geef je lijf nu de tijd om te herstellen. hoezo geen autorijden?? (heb ik ruim 2 jaar niet gedaan, gaat wel wennen hoor) vanwege bepaalde medicatie of vanwege de gbp. heb ik niks over gehoord destijds. ik rijd afhankelijk van de gebruikte medicatie.

vanmiddag weer koken met de kids; en mensen in het restaurantje, dus dat wordt weer aanpakken. houd ik me nu dus erg rustigjes, want het wordt een lange, (gezellige) dag.

begin ik nu echt last te krijgen van de smetvlekjes, (buikplooi)dus heb er nu weer zalf voor, en engels pluksel (soort katoen), waar ik repen vanaf knip en die er tussen druk om vocht op te nemen.....heb ik er wel altijd grapjes over gemaakt dat ik het wel zou fiksen dat te gebruiken om een operatie vergoed te krijgen, maar moet het toch niet echt uit de hand gaan lopen....zit al wel 3 maanden op hetzelfde gewicht, dus zou dan eerder over een OK kunnen gaan nadenken. hebben jullie daar ook last van? nou had ik al een beetje hangbuik na een keizersnede, maar nu wordt het dus echt minder leuk.

brenda heb je de uitslagen al van je engels en nederlands? hoop dat het je gelukt is...enne morgen wullie tegen zullie he? lief zijn voor ons hoor !!!!

maaike, keurig eetlijstje. ik heb afgelopen zondag ook een glaasje wijn gedronken, had er ineens zin in. smaakte wel lekker, en sloeg er ook hard in. dus ben voorlopig weer klaar met de drank. ik ben erg aan het schipperen met de tussendoortjes tegenwoordig, sinds zoonlief bij een sportvoedingssite zijn eiwitten bestelt, neem ik regelmatig een eiwitreepje tussendoor, om te vullen. maar neem ook wel als tussendoortjes ontbijtkoek, fruit, en als ik een dwarse bui heb, snoep ik . en daar loert weer het gevaar. er waren nog een paar chipjes over van het weekend, die niet weggegooid waren, en die heb ik dus vanuit de fysio lekker zitten opsnaaien. oftewel ik heb nog niet geleerd dat snoepen niet helpt/troost bij pijn. baal er ook achteraf van. aan de andere kant zegt onze dietiste dat je niet op dieet bent. maar kan wel een valkuil worden, dus ik moet wel opletten. en natuurlijk snoep ik ook wel eens hoor, maar ik schrok van dat troost-eten, want dat is het natuurlijk weer. dus ik moet mezelf weer even goed aanpakken.

ben er nu heel dubbel in; ik mag best wel eens snoepen, maar snaaien omdat je pijn hebt klinkt weer eng.

heb ik net wel weer heerlijk met de hond gelopen, zonnetje schijnt. zijn zowel hondje als de kanarie weer helemaal over de dip heen...wie het weet mag het zeggen. hoop niet dat het een stille hint was.

ga nu even lekker alles van me afgooien op het keyboard. mochten jullie een boel kabaal horen dan ben ik dat dus......

fijne dag allemaal, en holadio lekker doezelen vandaag....en de morfinepomp goed gebruiken....
Majesteit! Kreeg net een bericht uit BoZ.... Holadio is wakker geworden door jouw gekeyboard!

Gelukkig dat hondje en kanarie allebei weer oké zijn!

Mijn donkerbruine vermoeden is, dat het altijd een valkuil bij ons zal blijven: troosteten, of stresseten. Het is echt een heel stuk minder, maar als het op mijn werk stress is, denk ik alleen maar aan eten. Probeer dan bij mezelf na te gaan wáár ik dan precies zin in heb, maar daar kom ik nooit achter. Probeerde ik dan vroeger van alles uit, doe ik nu bijna nooit meer, omdat ik er dan ziek van word . Het zal allemaal wel inherent zijn aan de tijd die verstrijkt. Gelukkig grijpen we nu op tijd in. Onder dwang van een lijf dat anders akelig naar je gaat doen weliswaar, maar toch.

Momenteel ben ik even heel streng voor mezelf, omdat ik wat meer last van mijn maag heb. Wil er dus écht alleen maar goede dingen instoppen. M.u.v. een paar dropjes af en toe lukt dat de laatste dagen aardig. Moet het even aanzien, als het blijft ga ik even naar h.a.

Holadio zal nu wel zo langzamerhand aan de beurt (geweest) zijn vermoed ik? Heeft iemand een mobiel nummer van haar?

Pfff. Ik ben blij dat het vrijdag is en ik het weekend vrij heb. Volgende week een zware week van 40 uur. Dat zal nog wel even tegenvallen, ook nog echt 5 dagen achter elkaar...

Fijne dag meisjes!
Majesteit,

Denk al wat hoor ik ? Is het Majesteit met keyboard

Pijn van fysio

Druk dagje. Wat staat er op het menu?

Morgen wullie vs zullie We gaan niet aardiger zijn dan normaal

Maaike,

Sluit me aan wat betreft je verhaal en valkuilen. Dat is veel 40 uren. Had ik ook maar heb wat kunnen slijten en nu 37,5 uren.

Heb nog geen uitslag

Nog 1,5 uur en dan weekeinde
@brendah, Ik werk als servicemedewerker bij een bouwmarkt voor 20 uur in de week.

Ben benieuwd hoe het met holadio gaat.

Ik merk aan mezelf dat ik het wel erg spannend vind worden hoor allemaal, nog anderhalve week en dan kom ik erachter of ik door mag naar de volgende ronde of niet. Eerlijk gezegd heb ik er op de 1 of andere manier een hard hoofd in of ik er voor in aanmerking ga komen, tis namelijk zo dat de laatste tijd het geluk me niet bepaalt toelacht zeg maar, dus dit zal wel een zoveelste teleurstelling worden ben ik bang.

Ik ben er in ieder geval helemaal klaar voor, klaar voor een nieuw leven, ik moet alleen nog het traject toegelaten worden.
Moos, wat super herkenbaar. Ik zit nu 2 jaar thuis, allerlei trouble, nog steeds geen werk. En dan wil je zo graag eens iets dat wel lukt. Ik denk met angst en beven aan 7 mei, dan is mijn dag van de waarheid. Als ik daar niet aangenomen word, zal ik met mijn rug in het revalidatiecentrum belanden.....

Majesteit, ik heb met mijn piano even mee gedaan

Nog 2 nachtjes en dan mijn weekje weg. De weersvoorspelling is pet, maar wat zal ik genieten van de rust
Moosje,

Spannend! Toch maar loodjes ed in je bh en onderbroek

Je werkgever was die positief?

Origineel

Lekker vooruitzicht

Ben benieuwd naar Holadio
Lees dat het goed gegaan is met onze Holadio. Wel pijn. Geef je lekker over. X
Het enige wat ik vandaag gedaan heb ik in SLOW motion naar school gewandelt 2x verder echt de hele dag op de bank doorgebracht.

Vanmorgen dump ik op een beetje fruit dat ik al 2 weken eet en nog niet eerder fout ging. Heb 'm uitgezeten.

Verder netjes gedronken en op tijd kleine mini beetjes gegeten. Ja, ook netjes paracetamol preventief ingenomen.

Vanavond aardapp puree, spinazie en ei. Wil ik net opstaan van de bank wat denk je? Aaaauuuuwwww

Resultaat? Weer kapot van de pijn, niet te harden dit. Echt niet tof, man heeft nachtdienst en ik sta er helemaal alleen voor met m'n jongens.

Ik kan me verd*mme niet eens meer bewegen!!

Damn, wat heb ik in vredesnaam gedaan?? Waar ben ik aan begonnen?

Gatver..
ogen open houden en VOL gas vooruit blijven gaan..
Leonore toch! Kun je niet even een buur of zo inschakelen? Kan me voorstellen dat dit niet echt is wat je verwacht had. Beterschap meid!
Leonore,

Als ik buurt woonde kwam ik je helpen maar helaas. Dikke knuf x
Nee, heb niemand.. En verdom het m'n ouders te bellen..

Red me wel, maar hoop dat dit over gaat anders krijg ik echt spijt van deze ingreep..
Ik heb wel de liefste man vd wereld denk ik. Hij gooit gewoon zijn rit helemaal om en komt even naar huis omdat ik zoveel pijn heb!

Dusss nu zit ik te janken, vind het echt super lief en voel me meteen minder alleen..
Lief van je man Leonorep.

En vergeet niet dat er 6 tot 8 weken herstel voor de operatie staat. Het is pas 2 weken geleden. Je lijf heeft even tijd nodig om te wennen. Opnieuw leren eten verteren enzo. Rustig op de bank hangen/liggen.

Waar heb je precies pijn en wat voor pijn is het?
Hoi dames

Operatie is goed gegaan

Daarna ging t even mis, werd helemaal bleek en kon de pijn echt niet verdragen. Heb blijkbaar ook lopen schreeuwen op de uitslaapkamer.

Ben heel de dag heel goed in de gaten gehouden en

Nu net weer een morfinespuit gekregen en strx paracetamol dus ik ga lekker dutten!

Welterusten!
Slaap lekker Holadio, hopelijk geen pijn meer
Holadio, lekker slapen meid. Geef je lichaam veel rust en dan komt het allemaal weer goed. Dikke knuf uit het zuiden des lands.

Leonorep, wat een lieve man heb jij!!! Gaat het weer een beetje? Als je het niet vertrouwd gewoon de huisartsenpost bellen meid. Je hoeft niet krom te ligen/lopen van de pijn.
Leonore

Wat een lieve man heb je!!!

Holadio

Fijn dat het goed gegaan is, nu lekker herstellen!

Lekker slapen
Francisca, het zit links bij mijn ribben.

Het is een continue steek die me helemaal verkrampt. Kan dan helemaal niet meer bewegen, zelfs mijn arm niet meer optillen zoveel pijn.

Loop echt krom. Ben nu weer een tijd verder en heb extra paracetamol ingenomen en nu gaat het weer een beetje. Mijn hele buik is nu gevoellig, net of m'n huid verbrand is. Heel vaag..

Mijn man is een half uur thuis geweest, was ik erg blij mee.. Hij is nu weer aan het werk, ik ga zo slapen (neem nog een keer extra paracetamol voor de nacht in)

Dus traantjes weer drogen en hopen dat ik vannacht goed slaap.

Holadio, meid wat rot dat je zoveel pijn hebt! Doe rustig aan (look who's talking) en blijf pijnstillers vragen!

Ik hou je ook op facebook in de gaten!

Brenda, je bent lief

Origineel, thanx voor je lieve woorden! Hoop dat je goed nieuws krijgt vlg mnd.

Moos, ging jij nou ook naar mcl? In ieder geval wel moed houden. Heb ook een aardige lijst tegenslagen genoten maar de operatie werd toch echt 2wk geleden een feit! Enne.. Ook dat verloopt dus niet helemaal zoals gewenst

Majesteit, over autorijden is mij ook niets verteld, alleen ging het gister qua pijn verschrikkelijk mis na het rijden.. Denk ik slim te zijn door de auto te pakken iplv te lopen naar school..misser dus!

Maaike, thanx voor de stopknop

Dita, had ik je al welkom geheten? Geen idee, alsnog welkom dan maar!

Duvelke, hoe gaat het met jou?

Nou lieve ladies, bedankt voor de dosis morele support vandaag! Ik ga m'n bed in..
@leonore ja ik ga ook naar het mcl, ben erg benieuwd.

En wat naar voor je meid dat het allemaal niet wil vlotten, maar het is wel een hele ingreep geweest he dus vergeet dat niet, probeer rustig aan te doen, ik weet dat het lastig is vooral met kinderen heb zelf 2 jongens.

En wat een schat van een man heb je zeg. Nou meid ga maar lekker koesen, en hoop voor je dat het morgen weer een stukje beter gaat.

@brendah haha ja idd overal loodjes in doen, tis toch eigenlijk wat mn hele leven vecht ik al tegen de kilo's en nu wil ik zwaarder worden whahaha, moet zeggen dat dat nog helemaal niet lukt, valt me zwaar tegen zeg maar whaha, nou dat is natuurlijk onzin, ik probeer niet zwaarder te worden hoor, ik blijf gewoon zoals ik ben en ik zie het wel.
Leo, die pijn heb ik weken gehad. Bleek een soort van ontlastingsopstopping te wezen. Ik verklaarde de dokter voor gek, want ik ging redelijk naar de wc. En ik had daar toch helegaar geen darm meer zitten??? Tot ze aan de rechterkant (!!!) ergens duwde en het dus links verrekte zeer deed.

Wellicht is dat bij jou ook aan de hand, maar houd het wel goed in de gaten en ga naar de huisartsenpost als het echt niet meer gaat! Beter een keer voor niets aan de bel trekken, dan dat er straks iets naars is en je bent er niet mee naar dokter gegaan!

En het is ook wat Franciska zegt: het is pas 2 weken en je hele maag-darmstelsel is op de schop geweest en moet weer helemaal in 'vorm' zakken en wiebelen.

Hou jezelf goed in de gaten en bel met dokters als het niet opknapt!!! Het komt helemaal goed hoor! Maar eerste tijd na OK valt om de dooie dood niet mee!!!
Ohh jongens watt heb ik een pijn.. Wist niet dat het ZO zeer zou doen!! Die stomme morfine spuiten werken maar zo'n 3 uurtjes,pff. Nu net iets tegen de misselijkheid gehad.

Sorry maar moet echt ff klagen.

Buurvrouw heeft ook zo'n pijn en met overbuurman gaat t redelijk goed!

Mennnn! Hihi :(
Holadio, wat balen zeg, dat het je nu zo tegenvalt Maar denken aan hoe je je over een paar maandjes zal voelen helpt hopelijk een beetje. Ik duim dat je nu nog lekker slaapt.

Leonore, wat een schat van een man!! Ook voor jou hoop ik dat de ongemakken snel verleden tijd zijn en je de positieve kanten van je beslissing kan gaan merken. 2 kinderen en ziek zijn is heel zwaar, vertel mij wat...

Vandaag koffers pakken en morgen vroeg lekker weg Dan is het opeens niet meer zo heel erg dat vanmorgen 2 superverkoude kindjes al voor zessen op de deur klopten. Wel zielig voor manlief, die staat er alleen voor de aankomende dagen. De backup (moeder en buren) zijn ook allemaal op vakantie. Maar hij slaat zich er door, dat weet ik zeker. En iedere dag skypen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven