Makkelijk voorgerecht
zaterdag 21 april 2012 om 15:37
Ik maak vanavond een ovenschotel met witvis, groente en tomatensaus. En gebakken krieltjes erbij.
Het toetje is bananenmousse.
Nu zoek ik nog een klein, gemakkelijk voorgerechtje erbij.
Ik zat zelf te denken aan iets van soep met stokbroodjes, misschien.
Heeft iemand leuke ideeën voor een voorgerechtje? Ik heb niet zoveel zin in salade.
Het toetje is bananenmousse.
Nu zoek ik nog een klein, gemakkelijk voorgerechtje erbij.
Ik zat zelf te denken aan iets van soep met stokbroodjes, misschien.
Heeft iemand leuke ideeën voor een voorgerechtje? Ik heb niet zoveel zin in salade.
zaterdag 21 april 2012 om 16:01
Ik ga denk ik voor een voorgerecht zonder vis.
Gevulde champignons klinkt wel heel lekker.
Misschien doe ik wel zoiets en dan stokbrood erbij en kruidenboter en tapenade ofzo. En als ik dan toch gevulde champignons doe ga ik er misschien ook nog wat cherry tomaatjes bijdoen gevuld met roomkaas+bassilicum ofzo.
Gewoon allemaal kleine gerechtjes.
Ja die mousse ga ik zelf maken. Ik heb het nog nooit eerder gemaakt, dus of het lekker is weet ik ook nog niet
Maar het is voor 2 personen:
1 banaan pureren en mengen met 25 gram suiker en 1 eidooier.
Iets indikken op het vuur.
1 eiwit stijfkloppen met een snufje zout.
Banaanmengsel en eiwit door elkaar roeren en dan laten opstijven in de koelkast.
Gevulde champignons klinkt wel heel lekker.
Misschien doe ik wel zoiets en dan stokbrood erbij en kruidenboter en tapenade ofzo. En als ik dan toch gevulde champignons doe ga ik er misschien ook nog wat cherry tomaatjes bijdoen gevuld met roomkaas+bassilicum ofzo.
Gewoon allemaal kleine gerechtjes.
Ja die mousse ga ik zelf maken. Ik heb het nog nooit eerder gemaakt, dus of het lekker is weet ik ook nog niet
Maar het is voor 2 personen:
1 banaan pureren en mengen met 25 gram suiker en 1 eidooier.
Iets indikken op het vuur.
1 eiwit stijfkloppen met een snufje zout.
Banaanmengsel en eiwit door elkaar roeren en dan laten opstijven in de koelkast.
zaterdag 21 april 2012 om 16:48
Een portobello gevuld met (champignonnerisotto) AH heeft hiereenlekkeren makkelijk recept voor.
Of anders een belegd broodje uit de oven:bruin pistoletje beleggen met een plak kaas, tapenade,uitje,plakjes champignons, evt.feta en bestrooien met italiaanse kruiden en wat peper. Dan een minuut of 8 in de oven, heerlijk en simpel!
Of anders een belegd broodje uit de oven:bruin pistoletje beleggen met een plak kaas, tapenade,uitje,plakjes champignons, evt.feta en bestrooien met italiaanse kruiden en wat peper. Dan een minuut of 8 in de oven, heerlijk en simpel!
Ik spreek toch geen Chinees?!
zaterdag 21 april 2012 om 17:33
quote:blobs schreef op 21 april 2012 @ 17:08:
Oja viva-amber. Dat ken ik. Dat ziet er echt heel leuk uit, maar ik lust het echt niet. haha
Aha mooi, dan ben ik niet de enige en het blijft maar voorbijkomen op deze pijler net als carpaccio (al vind ik dat zonder die kaas nog wel te doen).
Ik kies trouwens wel graag voor vis-vis zoals *ik weet niet meer wie al zei*.
Zelf voorkeur voor koud voorgerecht, na warm voorgerecht heb ik momenteel al genoeg. Rauwe ham met meloen is idd makkelijk en licht, met wat toast/stokbrood erbij.
Gevulde champs (ja wel warm ok) ook lekker, maar ik zie dan liever 2 of 3 kleintjes op m'n bord dan zo'n grote portobello. Wel lekker maar voor mezelf teveel.
Heb je je keuze al gemaakt?
Oja viva-amber. Dat ken ik. Dat ziet er echt heel leuk uit, maar ik lust het echt niet. haha
Aha mooi, dan ben ik niet de enige en het blijft maar voorbijkomen op deze pijler net als carpaccio (al vind ik dat zonder die kaas nog wel te doen).
Ik kies trouwens wel graag voor vis-vis zoals *ik weet niet meer wie al zei*.
Zelf voorkeur voor koud voorgerecht, na warm voorgerecht heb ik momenteel al genoeg. Rauwe ham met meloen is idd makkelijk en licht, met wat toast/stokbrood erbij.
Gevulde champs (ja wel warm ok) ook lekker, maar ik zie dan liever 2 of 3 kleintjes op m'n bord dan zo'n grote portobello. Wel lekker maar voor mezelf teveel.
Heb je je keuze al gemaakt?
zaterdag 21 april 2012 om 17:40
Ik zie dat ik al te laat ben met suggesties, maar had iets van paté op stockbrood in gedachten. Ik weet alleen niet of er zoiets als paté van vis is en of dat wel lekker is. Dat kan je wel met iets van een simpel blaadje of rauwe groente en/of een gedroogd vruchtje er aan toegevoegd doen.
Nou, smakelijk eten in elk geval.
Nou, smakelijk eten in elk geval.