Makkelijk voorgerecht

21-04-2012 15:37 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak vanavond een ovenschotel met witvis, groente en tomatensaus. En gebakken krieltjes erbij.

Het toetje is bananenmousse.

Nu zoek ik nog een klein, gemakkelijk voorgerechtje erbij.

Ik zat zelf te denken aan iets van soep met stokbroodjes, misschien.

Heeft iemand leuke ideeën voor een voorgerechtje? Ik heb niet zoveel zin in salade.
Idd een vissoep (van zalm tot kreeft of wat je lekker vindt) of een garnalen voorgerecht. Lekker met stokbrood.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Garnalencocktail? Sashimi van zalm en tonijn?
Gerookte zalm op toast.
C
Viskoekjes kopen bij de toko ,even in de oven en klaar?
Ik zou iets met (rauwe) vleeswaren doen i.p.v. vis, als je dat ook al in je hoofdgerecht hebt. Serveren met een plukje sla en een garnerinkje; klaar.
Je hoofdgerecht is al met vis, dus ik zou je voorgerecht met vlees of vegetarisch doen. Bijv. bruschetta's of een helder soepje of champignons gevuld met geitenkaas uit de oven.
Of champignons op toast, ook erg lekker.
Vraagje maak je die bananenmousse zelf en zo ja wil je je recept delen met ons?
Overigens zou ik ook geen vis doen als voorgerecht als je dat al als hoofdgerecht hebt.
Ik vind dat wel lekker, een voorgerecht met vis, als je een visgerecht als hoofdgerecht neemt. Maar alles kan.
Als je soep maakt, een plakje bladerdeeg over de kom vouwen en dan in een hete oven (230graden) tot het gaar- hard is.
Ik ga denk ik voor een voorgerecht zonder vis.

Gevulde champignons klinkt wel heel lekker.

Misschien doe ik wel zoiets en dan stokbrood erbij en kruidenboter en tapenade ofzo. En als ik dan toch gevulde champignons doe ga ik er misschien ook nog wat cherry tomaatjes bijdoen gevuld met roomkaas+bassilicum ofzo.

Gewoon allemaal kleine gerechtjes.

Ja die mousse ga ik zelf maken. Ik heb het nog nooit eerder gemaakt, dus of het lekker is weet ik ook nog niet

Maar het is voor 2 personen:

1 banaan pureren en mengen met 25 gram suiker en 1 eidooier.

Iets indikken op het vuur.

1 eiwit stijfkloppen met een snufje zout.

Banaanmengsel en eiwit door elkaar roeren en dan laten opstijven in de koelkast.
Lekekr hoor, krijg er trek van
Een portobello gevuld met (champignonnerisotto) AH heeft hiereenlekkeren makkelijk recept voor.

Of anders een belegd broodje uit de oven:bruin pistoletje beleggen met een plak kaas, tapenade,uitje,plakjes champignons, evt.feta en bestrooien met italiaanse kruiden en wat peper. Dan een minuut of 8 in de oven, heerlijk en simpel!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Buffel mozzarella in plakjes met tomaat, om en om beetje pesto erbij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Oja viva-amber. Dat ken ik. Dat ziet er echt heel leuk uit, maar ik lust het echt niet. haha
Meloen met rauwe ham?

Heel makkelijk en licht....
Onlangs gemaakt:

bladspinazie (rauw) met daarover dunne plakjes gerookte kip. Afmaken met wat vinaigrette.

Ik had zelf croutons gemaakt, maar dat kan natuurlijk ook kant en klaar.

Heel snel (en lekker)
quote:blobs schreef op 21 april 2012 @ 17:08:

Oja viva-amber. Dat ken ik. Dat ziet er echt heel leuk uit, maar ik lust het echt niet. haha

Aha mooi, dan ben ik niet de enige en het blijft maar voorbijkomen op deze pijler net als carpaccio (al vind ik dat zonder die kaas nog wel te doen).

Ik kies trouwens wel graag voor vis-vis zoals *ik weet niet meer wie al zei*.

Zelf voorkeur voor koud voorgerecht, na warm voorgerecht heb ik momenteel al genoeg. Rauwe ham met meloen is idd makkelijk en licht, met wat toast/stokbrood erbij.

Gevulde champs (ja wel warm ok) ook lekker, maar ik zie dan liever 2 of 3 kleintjes op m'n bord dan zo'n grote portobello. Wel lekker maar voor mezelf teveel.

Heb je je keuze al gemaakt?
Ik zie dat ik al te laat ben met suggesties, maar had iets van paté op stockbrood in gedachten. Ik weet alleen niet of er zoiets als paté van vis is en of dat wel lekker is. Dat kan je wel met iets van een simpel blaadje of rauwe groente en/of een gedroogd vruchtje er aan toegevoegd doen.

Nou, smakelijk eten in elk geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven