Autoblunders

11-10-2011 19:15 217 berichten
Deel hier al je blunders wat betreft auto's - want dan voel ik mij niet meer zo eenzaam en debiel

TO trapt af:

Ik heb sinds een poosje een nieuwe auto. In mijn eerste week wil ik ergens wegrijden waar ik helemaal ingeparkeerd sta. Auto's naast me en auto's achter me op de andere parkeerplaatsen. Dus ik in de achteruit, naar achteren... hm dat wordt lastig. Terug. Nog een keertje proberen. Meer insturen. Waarom gaat dat zo lastig? Kggggt. Hm...

Blijkt er dus een prachtig paaltje te staan waar ik met mijn splinternieuwe auto langs ben gereden. Allemaal krassen

En drie dagen later: ik parkeer ergens, omdat de parkeerplaats vol was. Vind ik niet zo erg want dan hoef ik niet weer moeilijk te doen met parkeren Rondje gereden, hoera, een plekje! Ik parkeren. Aan het eind van de dag loop ik helemaal happy terug - blijk ik langs zo'n mooie gele streep geparkeerd te hebben die ik niet heb gezien... en dus een hele mooie parkeerbon onder mijn ruit te hebben. Zucht.

Nee, geef mij maar files en snelwegen, maar parkeren....

En om mij dus niet zowel eenzaam als een totale debiel met auto's te voelen, deel jullie eigen verhalen hier!
Alle reacties Link kopieren
Moet ineens denken aan mijn collega. We waren met z'n allen een dagje uit geweest en toen we terugkwamen, bleek dat ze haar lichten had laten branden. Ik was al weggereden, maar een andere collega belde mij om te vragen of ik even wilde komen kijken (sleutelde vroeger veel aan auto's). Ik draaide om en reed terug naar kantoor.

Mijn collega's besloten ondertussen maar vast te gaan aanduwen. Eerst had ze de auto niet in de versnelling staan. Maar ook daarna wilde het maar niet lukken. Tot één van de collega's haar hoofd naar binnen stak.... Lagen haar autosleutels in haar schoot! Ja, dan kan je lang duwen....

We hebben een garage onder het pand. Net toen ik voor de slagboom stond, zag ik haar met haar Nissan Micra uit die garage spuiten en met een rotvaart het terrein oprijden. Was zo'n komisch gezicht!! Het is al jáááren geleden, maar we pesten haar er nog regelmatig mee.
Hhaha heb heerlijke gelachen om sommige blunders hier!!!

Ik heb er 1, vorig jaar winter. Reed met zeg 3 km per uur een smalle straat in, er lag nogal wat sneeuw en ver voor mij reed een fietser. Halverwege de straat buigt de straat naar links ivm een bloembak, gaat die fietser toch onderuit! Ik kon kiezen.. Of de fietser of de bloembak. Ik heel erg langzaam proberen te remmen maar gleed zo weg, plof tegen de bloembak. Gelukkig maar 1 kras in mn plastic bumper en de fietser was ook nog heel (en de bloembak ook haha)

Oh en nog 1, hele steile helling, ik stond vooraan bij het stoplicht. Een vriendin die mee was zegt: Goh vind dat zo knap he dat je dat kunt (hellingproef) en jahoor op dat moment groen licht, ik trek op, auto valt uit.. Ze zegt zoiets nu nooit meer

Ben wel een kei in achteruit inparkeren, zie dat dan echt als een uitdaging om mn auto in een zo'n krap mogelijke parkeerplaats te proppen! Het krapst wat ik ooit heb geparkeerd was 5 cm voor en 5 cm achter (ja gemeten en foto van gemaakt haha) Was nogal een klus zonder stuurbekrachtiging!
quote:Doperwt schreef op 26 oktober 2011 @ 12:04:

Ben wel een kei in achteruit inparkeren, zie dat dan echt als een uitdaging om mn auto in een zo'n krap mogelijke parkeerplaats te proppen! Het krapst wat ik ooit heb geparkeerd was 5 cm voor en 5 cm achter (ja gemeten en foto van gemaakt haha) Was nogal een klus zonder stuurbekrachtiging!

Ben Jaloers.

Ik ben toch echt wel zo godsgruwelijk slecht in fileparkeren. Bevestig echt elk vooroordeel wat er over vrouwen en parkeren bestaat.

En dan rijd ik nog een station ook.
Dit heeft mijn dag weer een beetje goed gemaakt, ben vanochtend vroeg tegen een paal aangereden.. Beste schade aan de zijkant van m'n autootje:(

En het ergst is nog, ik ging mijn kat wegbrengen voor castratie. De 1e keer dat ik met de kat in de auto zat, was toen ik 'm op ging halen. En toen ben ik zoooo enorm geflitst, omdat je ergens maar 50 mocht en ik doodleuk met 80 doorknalde. Ja, ik heb een hele dure kat..
quote:jusa schreef op 11 oktober 2011 @ 19:29:

Ik heb achteruit geparkeerd in een parkeergarage en terwijl ik achteruit reed hoorde ik een harde klap. Spiegel eraf doordat ik net iets te dicht langs de betonnen paal reed.

OoooopsOoit op mijn werk: iemand die schade reed binnen 2 meter nadat hij zijn rijbewijs had gehaald. Die moest op pad met een bedrijfsauto die in de parkeergarage stond naast een betonnen paal. Die stuurde iets te krap en haalde de hele zijkant van de auto langs de betonnen paal.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Een half jaar geleden wilde ik uit eten gaan met een vriendin. Ik woon praktisch in de binnenstad, maar omdat het hard regende besloot ik lui de auto te pakken. Op een gegeven moment stond ik voor een stoplicht te wachten, stoplicht ging op groen en ik trok rustig op en maakte een bocht naar links. Begon de auto (flinke Jeep) ineens ontzettend te slippen.Ik probeerde tegen te sturen maar deed dat te heftig waardoor de auto een halve draai maakte en toen... reed ik zo een prachtige geparkeerde oldtimer in. Het ding was total loss. Mijn Jeep had een flinke deuk in de voorkant en een kapotte grill. Ik vond het zo erg voor de eigenaar vd oldtimer! Zeker toen bleek dat dat een hele lieve doofstomme oudere man was die het ding al bijna 60 jaar had.
Een vriend heeft in zijn auto een plastic bak staan met geplastificeerde blaadjes. En iedere keer in de bochten hoorde hij een piep en die kon hij absoluut niet plaatsen. Hij naar de garage rijden en vragen aan die man of hij even mee kon rijden, wat die piep nou was. Hij had alleen geen tijd dus vriend weer naar huis. Een maal thuis vertelde hij over een piep in de auto in de bochten en de garageman had geen tijd om mee te rijden, of ik mee wilde rijden. Dus ik ga naast hem in de auto zitten en we gaan een eindje rijden. Maar het was een beetje moeilijk waar de piep vandaan kwam, ik vond van links, hij van rechts. Ik dus ook voor en achter in de auto zitten en toen botste ik tegen die bak met geplastificeerde blaadjes. Toen viel het kwartje. In de bochten gingen die rechtopstaande geplastificeerde blaadjes schuren tegen de wand van de plastic bak wat dus een piep gaf! Haha, ik kon alleen nog maar lachen. Dat hij voor daar naar de garage was gereden.
Had pas mijn rijbewijs en mijn moeder vond het een goed plan als ik elk weekend haar auto zou gebruiken. Dus ik met die auto naar een vriend. Netjes ingeparkeerd, doe de deur open en: "piep piep piep!". Huh... Deur dicht en weer stil. Waddafak. Nou was ik al het middelpunt van spot in de familie want ik haalde mijn rijbewijs pas op mijn 30e. Dus dan wil he het zelf oplossen. Deur weer open, pieperdepiep! Staar nog eens naar het dasboard. Deur dicht en stil. Shit, dan toch maar naar huis bellen. Zegt mijn vader droog: "Frizz, misschien moet je de lichten gewoon ff uitzetten?".
quote:frizzy schreef op 18 april 2012 @ 22:12:

Had pas mijn rijbewijs en mijn moeder vond het een goed plan als ik elk weekend haar auto zou gebruiken. Dus ik met die auto naar een vriend. Netjes ingeparkeerd, doe de deur open en: "piep piep piep!". Huh... Deur dicht en weer stil. Waddafak. Nou was ik al het middelpunt van spot in de familie want ik haalde mijn rijbewijs pas op mijn 30e. Dus dan wil he het zelf oplossen. Deur weer open, pieperdepiep! Staar nog eens naar het dasboard. Deur dicht en stil. Shit, dan toch maar naar huis bellen. Zegt mijn vader droog: "Frizz, misschien moet je de lichten gewoon ff uitzetten?". Dat is je vast geen 2e keer overkomen
Wist ik veel dat daar piepjes voor bestaan!
Ik durf sinds kort weer auto te rijden (na 6 jaar, ongeluk gehad net nadat ik mijn rijbewijs had gehaald) en daarom gingen we op pad voor een autootje voor mij. Een automaat, want das het enige waarin ik durf te rijden. Aangekomen bij de garage waar we een mooie saxo hadden gezien. Verkoper rijd hem voor en ik mag plaats nemen. Hij kijkt mij verwachtingsvol aan en wat doe ik...aan hem vragen welk pedaal de gas en de rem is je had die man moeten zien kijken haha! Die had niet gedacht dat ik die auto nog heel terug zou brengen

Is wel gelukt overigens en daarna ook gekocht.
Wat een leuk topic!! Ik ben blij dat ik dus niet de enige ben die dit soort dingen doet Ik heb mijn rijbewijs nog geen jaar, maar ik heb ook al een aantal flinke blunders op mijn naam staan...

Ik had mijn rijbewijs welgeteld 4 dagen toen ik voor het eerst met de auto naar mijn werk ging. Ik supertrots, lekker harde muziek aan, blakend van overmoed (toen nog wel). Op een gegeven moment kwam ik bij het naderen van een nogal onoverzichtelijke kruising achter een touringcar terecht. Ik vond dat ik die natuurlijk wel even moest kunnen inhalen en gelukkig waren er twee stroken voor linksaf. Ik pakte dus de linker. Toen het licht op groen ging, gaf ik flink wat gas. Ik zou die bus weleens even voorbij spuiten. De weg liep daar alleen in een bocht (vandaar zo onoverzichtelijk ) en ik had even niet gezien dat in die bocht de twee stroken samenkwamen tot één strook. Gevolg: ik kwam op de verkeerde weghelft terecht en zag tot mijn grote schrik opeens een pijl die wel heel pontificaal mijn kant op wees. Fuck!!! Dat hoort niet!!! Godzijdank zat er daar niemand en kon ik voor die bus invoegen op de goede kant van de weg. Maar die mensen in de bus zullen wel veel lol hebben gehad om mij

Met wat vrienden gingen we naar een feestje in een andere stad en ik zou voor het eerst de BOB zijn. Ik reed zonder navigatie, maar op de borden was het niet zo moeilijk te vinden. De heenweg ging helemaal prima. De terugweg in eerste instantie ook. Tot we weer bij onze eigen stad aankwamen en ik, al aardig moe, de goede afslag niet meer kon vinden Alles leek opeens op elkaar in het donker dus ik bleef maar doorrijden over de ring in de hoop dat ik opeens weer zou zien waar ik was. Ik wilde me niet laten kennen tegenover de mensen in de auto dus ik vroeg niet of zij misschien zagen aan welke kant van de stad we inmiddels waren. Pas toen ik een paar bekende gebouwen van kantoren zag opdoemen, zag ik waar ik was. Helemaal aan de andere kant van de stad. Ik was wel langs de juiste afslag gekomen, maar ik was echt kilometers in de verkeerde richting doorgereden. Ik ben er daar maar gewoon af gegaan en heb met het schaamrood op mijn kaken de weg dwars door de stad vervolgd. Het ergste was dat een van mijn passagiers zijn huis letterlijk voorbij zag komen, maar zijn fiets nog bij mij had staan. En alsof dat nog niet genoeg was voor één avond, raakte ik daarna ook nog keihard een paaltje toen ik de auto parkeerde. Ik heb die mensen tot op heden niet nog een keer durven meenemen en ik denk eerlijk gezegd ook niet dat zij dat nog willen

Toen het de afgelopen winter zo koud was, wilde ook mijn aardig oude autootje op een middag niet meer starten. Ik de wegenwacht bellen, en binnen een half uurtje had een aardige jongen mijn auto weer aan de praat gekregen en kon ik op weg naar huis. Hij adviseerde me om de accu even te laten doormeten, prima, zou ik doen. Toen ik de auto thuis parkeerde, viel het me opeens op dat het plafondlampje brandde. Hé, dacht ik, dat is gek, die heb ik helemaal niet aangezet. Opeens begon het te dagen... die ochtend had ik het lampje wél aangezet. En blijkbaar niet op de gaat-uit-als-de-deur-dicht-gaat-stand, maar gewoon op de aan-stand. Niet zo gek dus dat mijn accu leeg was. Mijn auto heeft me de rest van de winter dan ook niet meer in de steek gelaten Maar ik dubbelcheck nu wel elke keer of ik écht alles uit heb, voor ik mijn auto achterlaat...

Verder heb ik een keer een pilaar in de parkeergarage geschampt, een geparkeerde auto geschampt en een van mijn mistlampen eraf gereden. Ik ben geen groot talent in de auto, dat is me inmiddels wel duidelijk
Haha, leuk topic. Ik heb vorige week mijn eigen grijze kliko die ik en half uur eerder op straat had gezet omdat het vuilnisophaaldag was omver gereden. Spiegel eraf.

Knap, he ?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Heel knap Merano, zie je echt over het hoofd zo'n kliko

Jaaaaren geleden had een vriend van mij een oude golf gekocht en op een dag werden we aangehouden toen we samen op pad waren. Hij draait het raampje open, lukt niet goed dus hij doet de deur maar open. Alcoholcontrole, geblazen, en stapt weer in. Agent zegt fijne avond verder en gooit de deur dicht, zo de ruit eruit
Ik heb er ook nog 2 en bij allebei zat ik niet eens achter het stuur..

Bij een vorige werkgever ging er iemand trouwen van het hoofdkantoor. Directeur, manager en ik zijn uitgenodigd voor de huwelijksvoltrekking maar directeur us druk en dus gaan we te laat weg in zijn spiksplinternieuwe volvo. Veel te hard rijden we naar de huwelijkslocatie, hij parkeert en we gooien alledrie tegelijk onze deur open. Alleen stond er naast die van mij een paal die niemand gezien had. Vette deuk en lakschade tot gevolg. ( we waren nog te laat ook)

Ik had net een gloednieuwe auto( echt na 7 dgn vanuit de dealer ofzoiets). We hebben bij schoonouders gegeten en het heeft heel hard geregend dus de parkeerplaats ligt vol met plassen. Mijn man zegt, laat de auto even wat naar achter rollen zodat ik de kinderwagen in de auto kan leggen. Ik doe de deur open van de bijrijderskant, zet de auto in zijn vrij en haal de handrem eraf en de auto rolt langzaam naar achter ( stond ietwat op een hellinkje). Ineens roept mijn man; je deur! Je deur! Stond mijn deur wagenwijd open en de auto rolde zo achteruit dat mijn deur tegen een boom aankwam en volledig uit zijn voegen was. Gelukkig ken ik iemand bij het schade herstelbedrijf die hem gratis heeft hersteld...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Leuk topic dit!

Deze is niet mijn blunder maar ik was er wel bij.

Mijn zwager reed met de auto van zijn moeder tegen de auto van zijn vader....

Allebei de auto's flink gedeukt.

Je kunt je voorstellen wat voor een gesprek dat werd haha ;uh, pap? Mam? Ga maar even zitten...
Rij ruim 20 jaar met veel plezier maar niet al teveel talent. Gaat bijna goed (niet altijd dus, paar kleine schades). Mijn grappigste blunder leverde geen schade op maar wel een deukje in mijn ego: ik rij een parkeergarage uit op druk moment van de dag. Prima zicht bij uitrijden: 2 uitgangen. Lange rij voor slagboom 1. Slagboom 2 helemaal geen rij. Ik vond mezelf heel slim door voor 2 te kiezen. Viel me wel op dat die slagboom er een beetje raar bij hing, er was blijkbaar iemand tegenaan gereden. Maar, weg was vrij dus ik rij door. Zon scheen fel op de automaat waardoor ik de melding 'buiten werking' niet zag. Pas toen m'n kaartje niet in de gleuf verdween ging er een lampje bij me branden. Als ik niet alleen ver vooruit naar de slagboom had gekeken had ik het bord met het rode kruis boven de weg en de roodwitte linten gezien die de weg naar slagboom 2 versperden.... Schaamrood op kaken terwijl ik in de achteruit kon om alsnog in de rij voor boom 1 aan te sluiten :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven