VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Maar als íe jou nog niet kende toen, dan zal het vast 60.000 gulden zijn geweest ipv euro, Morrie, of had je al omgerekend? Hoe dan ook is het een smak geld. Pfoe. Net als dat meisje op 't topic waarover vrolijk het al had, zou ik eerst geloof ik juist niks (meer) gaan uitgeven, omdat ik echt even niet zou weten wat ik ermee zou moeten.

Verdelen in kleinere prijzen vind ik ook al jaren een prima idee. Liever 20 mensen blij met een miljoen of 40 mensen met 5 ton dan 1 persoon met 20 miljoen.

Vrolijk, kinderboekenwinkel klinkt inderdaad leuk (vind ik dan), maar ik hoorde eens (was het niet van iemand hier, toen we dit al eens eerder bespraken?) dat je echt een bijna onmogelijke karrevracht aan diploma's moet hebben voordat je zoiets mag opstarten. Dat zou ik dan wel een echt forse drempel vinden.

Oooo kinders, mijn badkamer wordt zo mooi! Het is veel werk ondanks dat het een simpel opknapgebeuren is, maar vergeleken met de aggenebisj-bende die het eerst was (helaas heeft vent geen foto meer genomen voor hij begon) wordt het echt vreselijk veel mooier en beter.
Wat een kutsysteem.
Verdulleme, nu moet ik weer in de clinch met die AK uitsmijter, want die foto wil ik zien!
met die kleurtjes bedoel je?

Ik snap daar geen hout van. En al helemaal niet hoe mensen het voor elkaar krijgen om steeds dezelfde kleur te posten. Zal vast wel weer enorm simpele truc voor zijn, maar dan nog niet door mij ontdekt.
O ja natuurlijk, het waren guldens! Ik zat zelf ook al te denken: wat was het eigenlijk veel geld.... Niet dat 60.000 gulden niet veel is hoor.

Harrie was echt veel te jong. 22 ofzo. Hij kon er overduidelijk niet mee om gaan en kocht er o.a. een auto van. Een oude mercedes die hij opknapte en vervolgens in de prak reed. Toen was het geld weg.

Kan er al een foto van de nieuwe badkamer in ak komen Athena?
Ja met die kleurtjes. Ik wilde mijn laatste zin in lichtgrijs. Maar hij blijft gewoon zwart ondanks dat de tags of hoe je die dingen ook noemt in html er wel staan.
test
Aha, ik heb het geloof ik uitgevonden.

Maar nogmaals Athena, het is een miniem buikje, dus ik zou er niet teveel moeite voor doen. Of op hyves kijken, daar staat ie ook
Ik heb 'm gezien! En ik zie inderdaad een iniminiebuikje, mooi hoor!

Op een of andere manier kan ik nu weer niet reageren op Ak, maargoed, de plaat heb ik gespot. En plaat van badkamer moet dus even wachten. Sowieso is het nog niet af, dus ik maak wel een foto als het echt een beetje klaar is.

Van hyves snap ik nog minder dan van die kleurtjes. Is niet aan mij besteed geloof ik.

test

test

test

test
krijg nou tieten...
He, jij kunt het ook!

Maar vanzelf gaat het niet bij mij, ik moet nog wel wat tekst verplaatsen zodat het tussen de tags staat. Best onhandig, misschien is er nog een betere manier....
Meave, trouwens, wat goed dat je naar een werving en selectie bureau geweest bent zeg. Ik hoop dat je snel wat van ze hoort.
ik ben ook wel benieuwd of het werkt
quote:Elyane schreef op 21 maart 2008 @ 21:25:

ik ben ook wel benieuwd of het werktNiet dus haha
O ja, kun jij geeneens kleurtjes maken?
Nee :(

Maar ik kan wel iets anders heel erg goed
Ga ik die nou heel flauw inkoppen?

Nah nee, toch maar niet. TE open deur enzo.

Inderdaad een goede actie van jou meave! was helemaal vergeten daarop te reageren, maar dat zal wel met tig dingen het geval zijn na al het geklets hier van de afgelopen dagen.

Overigens ook nog een voor het eetgedoe.

Trouwens he, over dat wat ouders vinden van hoeveelheid werken in combinatie met kinderen. Ik kwam pasgeleden samen met mijn moeder bij de appie een oude buurvrouw van ons tegen. Haar oudste dochter is jarenlang een hele goede vriendin van me geweest en we hebben nog steeds contact, zij het wel vrij sporadisch. Vriendin werkt ook 3 dagen en heeft ook 2 kinderen. Ik moest zo lachen om onze moeders die ons (vriendin was er dan wel niet bij, maar goed) beklaagd werden over het geren en gedraaf dat wij tegenwoordig moeten doen om alles maar in goede banen te leiden met werk, huishouden, kinderen en sociaal leven. Volgens de moeders rennen wij onszelf helemaal voorbij en hadden we het maar berezwaar.

En laat ik dat nou denken van henzelf die altijd thuis in de kinderen zaten. Buuv had er 5 ook nog eens. En gewoon niet gek worden, dat thuiszitten. Nou weet ik wel dat het toen zo'n beetje gemeengoed was, maar toch. Mij kon je na een paar maanden echt opbergen denk ik.
Een tijdje terug merkte mijn schoonvader op dat alles vroeger toch wel beter was. Zijn toenmalige vrouw hoefde tenminste niet te werken want alles was toentertijd nog niet zo duur als nu.

Toen ik opmerkte dat het helemaal niet te benijden is dat ze niet hoefde te werken, dat ze het misschien wel juist heel graag gewild had, keek hij me toch zo vreemd aan!
Ik hoorde pasgeleden een keertje van mijn vader dat hij er destijds best moeite mee had dat wij Boefje naar een kdv brachten en dat ik niet thuisbleef om te werken. Hij gaf meteen toe dat dat eigenlijk was ingegeven door wat hij zelf vroegah gewend was, maar toch had hij het. Hij heeft er echter nooit iets over gezegd tegen ons en toen zij een aantal keren op het kdv waren geweest (in de tijd dat ik zwangerschapsverlof ivm Schurk had, brachten en haalden zij hem 1 dag per week daar) en zagen hoe hij het er naar zijn zin had en hoe goed het voor hem is, veranderde zijn gevoel erover en nu vindt hij het fantastisch. Echt duidelijk een soort kwestie (bij hem dan, maar ik denk bij velen van hun generatie) van wat de boer niet kent, dat vindt hij niks/vreet hij niet.
En ik vind het dus grappig om dat zo van hem te horen, al keek ik er best van op. Maar ik vind het echt goed van hem dat hij zijn twijfels voor zich heeft gehouden en ook niet star bleef hangen in zijn denkbeeld toen hij zag hoe het ook kan zijn.
Mijn moeder vond het wel fijn dat ze een tijdje niet hoefde te werken. De eerste paar jaar van hun huwelijk hadden ze torenhoge vaste lasten, maar na drie jaar werd de hypotheek fors goedkoper en kon mijn moeder stoppen met werken. Ik geloof dat ze weer is gaan werken toen mijn zusje naar school ging, misschien al iets eerder. Mijn moeder vindt haar werk wel heel belangrijk en haalt er veel voldoening uit, maar was toch blij dat ze toen wij heel klein waren even thuis kon blijven.

Ik weet het niet. Ik vind het wel eens jammer dat wij de keuze niet meer hebben. Wij trekken het financieel echt niet als één van ons stopt met werken. Ik denk niet dat ik er op de langere termijn gelukkig van zou worden, maar wellicht dat ik bijvoorbeeld wel mijn baan zou opzeggen om dan met iets meer gezwinde spoed enzo op zoek te gaan naar een nieuwe. Ofzo.
Mijn moeder had destijds ook geen keuze hoor meave. Volgens mij mijn schoonmoeder ook niet. Toen ze trouwden of zwanger werden (ik weet even niet meer welke van de 2) was het gewoon einde baan. Doodnormaal, dan bleef je thuis.

Maar ik snap wel wat je bedoelt. Als het financieel echt nodig is om allebei te blijven werken, kan ik me voorstellen dat je toch minder makkelijk van baan verandert of 'm misschien zelfs vast opzegt voordat je wat nieuws hebt. Het gevoel dat je zelf die keuze hebt is natuurlijk een heel ander dan wanneer je weet dat je die keuze eigenlijk niet (zomaar) kunt maken.
Een ding moet ik trouwens, in navolging van mijn ouwe vadertje, wel toegeven en dat is dat wij hier goed hebben gemerkt dat ook ik (zij het dan tijdelijk) nog 'maar' 1 dag thuis was de afgelopen maanden. Het scheelt op 1 of andere manier wel een hoop extra drukte, blijkbaar doe je toch meer op zo'n dag thuis dan ik altijd dacht en moet je dat nu 's avonds/in het weekend/op die ene dag thuis in je tijd proppen.
Mijn moeder heeft niet gewerkt toen wij klein waren. Ik herinner mij echt van vroeger dat zij echt klaarstond met thee en koekjes. Vaak tussen de middag aten we lekker sjiek als patatjes, omeletje, pannenkoeken enzo. Wel erg leuk, maar denk dat zij ook niet zoveel keuze had als expatvrouw met mijn vader mee naar een vreemd land. Mijn vader was ook veel voor zijn werk in het buitenland en daardoor bleef mijn moeder thuis. Had het anders geweest, had ze denk ik wel gewerkt. Later heeft ze namelijk echt heel veel in mijn vaders zaak gedaan zoals boekhouding enzo en dat vond/vind ze echt heel leuk.

Wat lief en knap van je vader dat hij het altijd voor zich heeft gehouden en dat hij zo knap heeft kunnen inzien dat anders niet per definitie slechter is.

Ik ben benieuwd naar je badkamer Athena!

Morrie, 60000 gulden vind ik ook nog best veel. Eigenlijk is 21 best jong voor zo'n groot bedrag en daarbij horende verantwoording kunnen nemen.

Meave, ook ik vind het stoer dat je naar W&S bureau bent geweest. Wat is eigenlijk het verschil tussen die 28 en 32 uur? is dat een middag?
Voor mijn moeder was het volgens mij wel een keuze. Ik zal eens vragen. Ik weet in elk geval wel dat ze het fijn vond, dat zei ze laatst wel.

Mijn oma vertelde een poos geleden dat ze eigenlijk maar drie kinderen wilde. Ze kreeg er zes. Of zeven eigenlijk, het oudste meisje is overleden. Na de eerste vier lukte het een paar jaar om niet zwanger te raken, maar toen volgden er nog drie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven