Wat te doen!?

23-04-2012 12:30 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik zit echt ontzettend in de knoop met bepaalde dingen en ik heb advies nodig van een paar mensen, na wat googelen ben ik op dit forum gekomen omdat ik het idee heb dat jullie hier op deze site mensen serieus nemen en graag willen helpen.

Om te beginnen ben ik 17 jaar oud en mijn vriend is 21 jaar oud.

Wij hebben elkaar 10 maanden geleden ontmoet op vakantie waar het liefde op het eerste gezicht was en we al heel snel de hele vakantie met elkaar doorbrachten. Ook na het vakantie avontuur ging het nog steeds super goed en inmiddels zijn we al bijna een jaar veder.

Het nadeel is echter dat hij in Tilburg woont, en ik in Noord-Holland.

In het begin hadden wij vrij weinig last van de afstand, maar nu begint het steeds meer te knagen.

We hebben echt al veel gedoe en problemen gehad in onze relatie.

Hij zit niet lekker in zijn vel, ik zit niet lekker in mijn vel..

Ik ben al suïcidaal sinds mijn 11de, niet aan een stuk door maar met vlagen gaat het af en toe heel slecht en probeer ik er weer een eind aan te maken.

Ik heb zon fase voor het laatst gehad toen ik 14 was. Maar sinds een maand of 2 begint het weer heel erg.

En ik denk dat het voornamelijk door de relatie komt.

Ik ben veel goede vrienden kwijtgeraakt door deze relatie omdat ik élk weekend naar Tilburg reis (Hij wilt en kan wel hier heen komen en dat doet hij ook bijna elke dinsdag, maar ik wil hier liever niet zijn omdat mijn leven hier een hel is en wanneer ik op straat loop ik word uitgescholden etc. dus vandaar).

Ik ben de laatste tijd dus echt ontzettend down en mijn vriend heeft af en toe ook van zulke dagen voornamelijk vanwegen zijn school en omdat zijn moeder hem het huis uit wilt.

We zeiden best vaak tegen elkaar dat we van elkaar houden, hij de liefde van mijn leven is, ik die van hem, dat we niet meer bij elkaar weggaan, etc.

Echter dit weekend zei hij dat we daar mee op moeten houden omdat het te veel druk legt op de relatie.

Ik kan het aan de ene kant wel begrijpen maar aan de andere kant komt het heel hard aan omdat ik het dus wel zo voel eigenlijk.

Ook hadden we het over, dat als we beide klaar zijn met school (nog 1 jaar) we samen iets zouden kopen in Tilburg oid.

Ook daar over zei hij dit weekend dat dat nog lang niet ging gebeuren en hij dat echt niet wilde. Dit kwam ook echt heel hard aan.

Toen begon ik ook echt te twijfelen aan de relatie voor het eerst.

Ik begin niet zomaar deze relatie, ik wil dat er een toekomst in zit.

Ik ben niet van plan om nog 5 jaar te reizen want het is nu al ontzettend zwaar.

Hij doet niet meer vrolijk tegen mij, hij praat niet meer uit zichzelf, hij zegt bijna nooit meer dat hij van mij houd.. etc.

Ik begin gewoon zo erg aan mezelf te twijfelen en ik weet dat het nog al afhankelijk klinkt maar zonder hem heb ik niemand meer..

Ik bespreek alles met hem en hij weet van mijn zelfmoordneigingen en ik weet dat ik hem breek wanneer ik het ook echt doe.

Ik ben daarom ook bang dat hij niet durft te zeggen wat hij wilt omdat hij bang is dat ik er een eind aan maak.

Ik weet niet wat ik moet doen, help, alsjeblieft!
Waarom word je uitgescholden op straat?
Ik word gewoon door veel mensen gehaat hier maar daar gaat het topic nu niet om. Ik wil liever advies.
quote:cassariva schreef op 23 april 2012 @ 12:30:

Om te beginnen ben ik 17 jaar oud en mijn vriend is 21 jaar oud.

Ook na het vakantie avontuur ging het nog steeds super goed en inmiddels zijn we al bijna een jaar veder.

...........

We hebben echt al veel gedoe en problemen gehad in onze relatie.

Hij zit niet lekker in zijn vel, ik zit niet lekker in mijn vel..

Dat lijkt me nogal een tegenstelling?

quote:

Ik ben al suïcidaal sinds mijn 11de, niet aan een stuk door maar met vlagen gaat het af en toe heel slecht en probeer ik er weer een eind aan te maken.

Ik heb zon fase voor het laatst gehad toen ik 14 was. Maar sinds een maand of 2 begint het weer heel erg.

En ik denk dat het voornamelijk door de relatie komt.

Ik ben veel goede vrienden kwijtgeraakt door deze relatie omdat ik élk weekend naar Tilburg reis (Hij wilt en kan wel hier heen komen en dat doet hij ook bijna elke dinsdag, maar ik wil hier liever niet zijn omdat mijn leven hier een hel is en wanneer ik op straat loop ik word uitgescholden etc. dus vandaar).

Ik ben de laatste tijd dus echt ontzettend down en mijn vriend heeft af en toe ook van zulke dagen voornamelijk vanwegen zijn school en omdat zijn moeder hem het huis uit wilt.

Ik kan me voorstellen dat dit een flinke stempel drukt op jullie relatie. Het is ook te verwachten dat vriendschappen verwateren als je geen tijd meer hebt voor die vrienden doordat je ieder weekend in Tilburg zit. Wat deed je door de weeks met je vrienden?

quote:Ook hadden we het over, dat als we beide klaar zijn met school (nog 1 jaar) we samen iets zouden kopen in Tilburg oid.

Ooit gekeken naar huizenprijzen? Hoe denk je dat te gaan betalen ? Je bent op je 18e schoolverlater, dus een fantastische baan zal er ook niet in zitten. En jullie hebben nu al zoveel problemen, dan ga je toch niet jezelf in de schulden steken om maar het huis uit te zijn? Wel eens aan huren gedacht, als je blijkbaar geld hebt waar je de huur van kunt betalen?

quote:Ik bespreek alles met hem en hij weet van mijn zelfmoordneigingen en ik weet dat ik hem breek wanneer ik het ook echt doe.Hoe denk je dat het voor hem is, als jij dit tegen hem zegt? Ik vind het nogal egoïstisch en raad je aan het met je hulpverleners te bespreken. En als je die niet hebt, dan snel hulp zoeken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik denk dat dat wel belangrijk is.. Ik denk dat je moet beginnen bij de kern van het probleem en je moet richten op jezelf beter te gaan voelen in plaats van het te verplaatsen naar je vriend. Het kan dat de relatie over gaat. Misschien niet nu maar het kan altijd. Dan is het des te belangrijker dat jij met je problemen leert omgaan en aan jezelf werkt.
quote:cassariva schreef op 23 april 2012 @ 12:37:

Ik word gewoon door veel mensen gehaat hier maar daar gaat het topic nu niet om. Ik wil liever advies.Omg, wat een rare opmerking. Tenzij je Breivik of Bin Laden van je achterkant heet.
Al veel problemen en gedoe in het eerste jaar is geen goed begin....In die tijd hoor je superveliefd te zijn en geen gedoe en problemen te hebben.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:himalaya schreef op 23 april 2012 @ 12:39:

[...]

Dat lijkt me nogal een tegenstelling?

[...]

Ik kan me voorstellen dat dit een flinke stempel drukt op jullie relatie. Het is ook te verwachten dat vriendschappen verwateren als je geen tijd meer hebt voor die vrienden doordat je ieder weekend in Tilburg zit. Wat deed je door de weeks met je vrienden?

[...]

Ooit gekeken naar huizenprijzen? Hoe denk je dat te gaan betalen ? Je bent op je 18e schoolverlater, dus een fantastische baan zal er ook niet in zitten. En jullie hebben nu al zoveel problemen, dan ga je toch niet jezelf in de schulden steken om maar het huis uit te zijn? Wel eens aan huren gedacht, als je blijkbaar geld hebt waar je de huur van kunt betalen?

[...]

Hoe denk je dat het voor hem is, als jij dit tegen hem zegt? Ik vind het nogal egoïstisch en raad je aan het met je hulpverleners te bespreken. En als je die niet hebt, dan snel hulp zoeken.

Door de weeks deed ik niet echt heel veel, aangezien ik altijd ontzettend veel moet doen voor school en veel moet leren.

We spraken meestal vrijdagavond af en zaterdagavond gingen we dan stappen.

Ja, huren bedoel ik, gewoon in ieder geval iets om wat vaker bij elkaar te zijn.

Ik weet dat ik hulp moet zoeken maar ik heb geen idee hoe en waar en wat?

Ik kan toch geen psycholoog uit de lucht toveren?

ook mag mijn moeder er niks van weten aangezien zij al genoeg aan haar hoofd heeft en ook uit een lange depressie probeert te komen..

En ja voor de rest heb ik niemand. Geen vrienden, geen familie, alleen een vriend en een moeder.
Op je 18e een huis kopen? Hoe wil je dat doen dan? Misschien is hij wel gewoon heel reeeel.

En iedere keer als jij de straat op gaat word je uitgescholden? Zomaar door iedereen die je tegenkomt? Wildvreemden? Door mij misschien wel?
Als je denkt dat je zo down wordt incl zelfmoordneigingen door deze relatie kun je het beter stoppen. En professionele hulp zoeken.

Woon je nog thuis? Zoja, heb je geen steun van je ouder?
quote:Fame schreef op 23 april 2012 @ 12:46:

Al veel problemen en gedoe in het eerste jaar is geen goed begin....In die tijd hoor je superveliefd te zijn en geen gedoe en problemen te hebben.

Nee, niet alleen maar super veel gedoe maar wel gewoon veel obstakels.

Dat is toch ook logisch wanneer je jong bent, ver uit elkaar woont en bepaalde dingen die in onze omgeving zijn gebeurd.

Er bestaan geen relaties waar nog nooit irritaties of ruzies zijn voorgekomen.. Dan heb je een onrealistisch beeld ;)
Google je woonplaats en psycholoog. Vallen de adressen zo uit de lucht.

En je weet dat je hem breekt wanneer je met zelfmoord dreigt. Dat is geestelijke manipulatie om hem aan je te binden. Zo ongezond.

Relaties die je zo jong aangaat duren meestal niet een leven lang. Get real!
Ga naar je huisarts en leg je problemen voor. Die zal je waarschijnlijk een verwijsbrief geven voor het GGZ, waardoor het balletje voor hulp aan het rollen gaat.
quote:Fame schreef op 23 april 2012 @ 12:49:

Op je 18e een huis kopen? Hoe wil je dat doen dan? Misschien is hij wel gewoon heel reeeel.

En iedere keer als jij de straat op gaat word je uitgescholden? Zomaar door iedereen die je tegenkomt? Wildvreemden? Door mij misschien wel?

Nee, het is moeilijk uit te leggen.

Ik woon in een ontzettende rot plaats waar ik al vanaf mijn peutertijd wordt gepest.

Ik word gewoon nu nog steeds 'gepest'.

Als ik niet naar school hoefde, kwam ik mijn huis ook gewoon niet uit.

En ik word al 5 dagen per week herrinerd aan hoe k*t en vreselijk ik hier ben.. Ik wil in het weekend gewoon ergens zijn waar mensen mij wel mogen.
Ga naar je huisarts en vraag om een verwijsbrief voor een psycholoog.
quote:Fame schreef op 23 april 2012 @ 12:52:

Google je woonplaats en psycholoog. Vallen de adressen zo uit de lucht.

En je weet dat je hem breekt wanneer je met zelfmoord dreigt. Dat is geestelijke manipulatie om hem aan je te binden. Zo ongezond.

Relaties die je zo jong aangaat duren meestal niet een leven lang. Get real!Ik dreig er niet mee. Ik heb het er soms gewoon met hem over dat ik heel graag gewoon de kracht zou willen hebben om mezelf af te kunnen maken of dat er iets gebeurd waardoor ik weg zou kunnen. Dan probeert hij mij te helpen maar dat gaat niet omdat hij zelf ook in de knoop zit.
quote:cassariva schreef op 23 april 2012 @ 12:49:

[...]

Door de weeks deed ik niet echt heel veel, aangezien ik altijd ontzettend veel moet doen voor school en veel moet leren.

We spraken meestal vrijdagavond af en zaterdagavond gingen we dan stappen.

Ja, huren bedoel ik, gewoon in ieder geval iets om wat vaker bij elkaar te zijn.

Ik weet dat ik hulp moet zoeken maar ik heb geen idee hoe en waar en wat?

Ik kan toch geen psycholoog uit de lucht toveren?ook mag mijn moeder er niks van weten aangezien zij al genoeg aan haar hoofd heeft en ook uit een lange depressie probeert te komen..

En ja voor de rest heb ik niemand. Geen vrienden, geen familie, alleen een vriend en een moeder.

Naar je huisarts en een doorverwijzing vragen voor een psycholoog.

Alleen door aan jezelf te werken kan je ervoor zorgen dat het beter gaat.

Dan sta je veel beter in deze relatie, en hoef je niet je vriend bang te maken door sucidiaal te zijn. Daar moet je aan werken.
Er zijn toch ook andere mogelijkheden? Na 'n jaar ben je klaar met school en kun je ook in Tilburg e.o. een baan en/of vervolgopleiding zoeken. En dan hoef je niet meteen samen te gaan hokken... maar je kunt ook een kamer gaan zoeken.

Ik snap wel dat hij eerst een tijdje alleen wil wonen, voor zich in een samenwoon-huisje-boompje-beestje-situatie te storten. Zeker gezien hoe de zaak er nu voor staat... niet bepaald stabiel. Jij zult moeten uitzoeken of je zo'n stap kunt maken, verhuizen richting Tilburg. Maar als ik het goed begrijp, heb je niet veel meer in NH... en een nieuwe start zou dan alleen maar goed zijn. Met 'nieuwe start' bedoel ik ook: sociale contacten opbouwen... want waar je je ook gaat vestigen uiteindelijk, het is nooit goed om van wie dan ook afhankelijk te zijn.
Als eerste zou als ik jou was naar de huisarts gaan voor een verwijzing voor een psycholoog

Misschien een idee om een time out te nemen mbt je relatie.

Even aan jezelf werken, weer af spreken met vriendinnen. En proberen gelukkig te worden.

Sterkte.
En hoe duur is een psycholoog dan?

Ik heb zelf geen baan op 't moment en mijn moeder mag er echt niks van weten dus hoe moet ik dat gaan betalen?
quote:cassariva schreef op 23 april 2012 @ 12:56:

[...]

Ik dreig er niet mee. Ik heb het er soms gewoon met hem over dat ik heel graag gewoon de kracht zou willen hebben om mezelf af te kunnen maken of dat er iets gebeurd waardoor ik weg zou kunnen. Dan probeert hij mij te helpen maar dat gaat niet omdat hij zelf ook in de knoop zit.

Dat is niet gezond. Nogmaals, zoek hulp en begin bij een bezoek aan je huisarts.

Heeft je moeder helemaal niet door dat je al deze problemen heeft? Ben je op je 11e ook al alleen naar een arts geweest omdat je suïcidaal was?

Je bent bijna volwassen, tijd om ook zelf hulp te zoeken en aan al je problemen te gaan werken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:beertjemilo schreef op 23 april 2012 @ 12:58:

Als eerste zou als ik jou was naar de huisarts gaan voor een verwijzing voor een psycholoog

Misschien een idee om een time out te nemen mbt je relatie.

Even aan jezelf werken, weer af spreken met vriendinnen. En proberen gelukkig te worden.

Sterkte.

Pauze hebben we al geprobeerd, 3 weken elkaar niet gezien, maar dat hielp ook niet echt.

We kunnen gewoon niet zonder elkaar denk ik.

En afspreken met vriendinnen kan niet.. Ik heb geen sociale contacten, zoals ik al zei, ik heb niemand.
quote:cassariva schreef op 23 april 2012 @ 12:51:

[...]

Nee, niet alleen maar super veel gedoe maar wel gewoon veel obstakels.

Dat is toch ook logisch wanneer je jong bent, ver uit elkaar woont en bepaalde dingen die in onze omgeving zijn gebeurd.

Er bestaan geen relaties waar nog nooit irritaties of ruzies zijn voorgekomen.. Dan heb je een onrealistisch beeld ;)

Ik wil je niet uit je droom helpen, maar er bestaan wel degelijk waarin er geen ruzies zijn.

Zéker niet in het eerste jaar.

Verder denk ik dat je erg veel druk op je vriend legt, en lijk je dat zelfs niet eens in te zien, dus ik snap wel dat hij het erg benauwd aan het krijgen is.
Ligt volgens mij aan je zorgverzekering, maar een aantal sessies zitten sowieso in het pakket.
quote:cassariva schreef op 23 april 2012 @ 12:56:

[...]

Ik dreig er niet mee. Ik heb het er soms gewoon met hem over dat ik heel graag gewoon de kracht zou willen hebben om mezelf af te kunnen maken of dat er iets gebeurd waardoor ik weg zou kunnen. Dan probeert hij mij te helpen maar dat gaat niet omdat hij zelf ook in de knoop zit.

Zoek zsm hulp. En een verhuizing is geen oplossing voor al je problemen. Dat is een vlucht.

Het zal dan niet ineens allemaal goed gaan in een nieuwe woonplaats. Je zult aan je problemen moeten werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven