De Ex

23-04-2012 15:18 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ergens mee en het blijft maar in mijn hoofd spelen, graag zou ik willen weten wat jullie vinden omdat ik het misschien mezelf ook wel een beetje moeilijk maak.

Voordat mijn vriend en ik wat kregen daten we al een behoorlijke tijd. In die tijd wisten we van elkaar dat we elkaar leuk vonden, maar wilden gewoon de stap naar relatie nog niet zetten.

Ook hebben we in die tijd nooit gezegd exclusief voor elkaar te zijn. Ik had in die tijd nog een SV die ik nog een keer in de zoveel tijd zag. Mijn (nu) vriend wist daarvan af. Hij sprak nooit over wie hij nog allemaal zag buiten mij om, maar had het altijd wel over een goede, of zelfs zijn beste vriendin....die kende hij al voordat ik in beeld was.

Uiteindelijk ben ik er dus achtergekomen dat hij wel degelijk met haar sliep in dezelfde tijd dat wij aan het daten waren. Uiteraard vond ik dit niet super, maar ja, we hadden ook geen relatie.

Sinds we hebben besloten wel met elkaar verder te gaan, is deze scharrel nogal vervelend geworden. Ze stuurt hem emailtjes die gaan van luchtig tot zwaar emotioneel, van ons het beste wensen naar mij compleet vervloeken en ga zo maar door.

Ook heeft ze bepaalde spullen teruggevraagd van vriend (cd's/dvd's onder andere) en de ene keer moet ze dit perse terug, de andere keer niet en ga zo maar door.

Als ik vriend ernaar vraag hoe hij hier mee omgaat reageert hij nogal narrig. Laat een ding duidelijk zijn ik vertrouw hem volledig. Dat is niet het punt. Het punt is dat deze vrouw nogal door lijkt te draaien en dat ik dus niet weet hoe vriend erop reageert. Ze werken in hetzelfde bedrijf dus zien elkaar elke dag.

Vanmorgen was ik mijn telefoon kwijt dus belde met vriends telefoon even mij nummer en toen zag ik dat ze gebeld hadden

(werk nummer).

Tja want mijn punt nu eigenlijk is,....eigenlijk ben ik dus ondanks dat ik mijn vriend wel vertrouw erg onzeker over deze vrouw (klinkt nogal stom he) En eigenlijk wil ik gewoon dat mijn vriend alles precies aan mij vertelt hoe dingen met haar verlopen. Hoe hij reageert, wanneer hij haar ziet, etc etc. Klinkt nogal bezitterig, maar ik heb deze gevoelens dus echt alleen wanneer het om haar gaat. Nu zei mijn beste vriendin, er is altijd een ex waarbij je je onprettig voelt, maar het is niet jouw zaak hoe hij ermee om gaat en je moet hem er ook niet mee 'lastig vallen'.

En ik zit me dus wel gewoon op te vreten over haar. Ik heb deze gevoelens ook aan vriend uitgelegd, en hij vind het nogal overdreven maar reageerde in zekere zin toch best begripvol. Maar elke keer als ik naar haar vraag wordt ie dus een beetje kribbig.

Zit ik mezelf echt gek te maken? Hoe laat ik dit los?
Je moet toch wel meer handelingen op een telefoon verrichten om te kunnen zien wie e rgebeld heeft. Je ging je eigen telefoon bellen, wat had je verder in dat toestel van je vriend te neuzen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Geen dingen vragen die je niet wilt weten.

Dat hij knarrig reageert, snap ik, hij zit vast ook niet op haar emo-gedoe te wachten.

Die spullen van haar zou ik allang terug hebben gebracht of het nu wel of niet 'moet' van haar.
@ Fame, ik drukte op het telefoontje, dus de laatst gebelde nummers, daar stond ze tussen.

@fantastissima, we hadden alles wat ze terug wilde beneden in de opslag gezet, zitten ook wat grote dingen bij, ze zou langs komen om ze op te pikken.
Mijn vriend had in het begin van onze relatie ook een heel eng soort stalker (hij was één keer met dit meisje naar bed geweest), zij is een paar keer helemaal doorgedraaid, dus ja dan heb je het daar over samen. Mijn vriend heeft mij alle openheid gegeven en ik had erg het idee dat wij samen op één lijn zaten. Hij liet me ook haar emotionele smsjes lezen enzo en vertelde me hoe dat hem liet voelen enzo.

Ook wilde zijn ex hem weer terug toen wij een paar maanden een relatie hadden. Ook hierin is hij super open geweest en heeft mij hierin betrokken, zodat ik me geen zorgen hoefde te maken.

Ik vind dat je in een relatie over dit soort dingen moet kunnen praten!
Het lijkt erop alsof hij niet duidelijk naar zijn ex is dat het echt klaar is nu. Daarmee is hij ook niet duidelijk naar jou toe. Nogal logisch dat je er onzeker van wordt. Hij hoort ook tegen zijn ex te zeggen dat het klaar is als dat zo is. En misschien is het voor hem nog niet helemaal klaar en kan hij er geen afscheid van nemen. Aan jou of je er mee om wil gaan, lijkt me.
Nou het punt is ook dat ik weet dat ze buiten het 'sex' verhaal ook wel een hele goede vriendin van hem is/was, en hij kent al zo weinig mensen.

Toen ik zei dat als het echt heel belangrijk voor hem was ik het zou accepteren dat ze zo'n soort band hebben zei hij dat hij helemaal geen zit heeft om te gaan met iemand die z'n vriendin een slet noemt.

Hij vertelt dus wel over die emails enzo, maar verder niet wat het met hem doet en hoe hij er op in gaat.

En ze was net 3 weken het land uit dus ik had eigenlijk gehoopt dat hij mij zou vertellen dat ze weer terug was.

Ik had vanmorgen trouwens nog een paar laatste dvd's die ik hier vond op het aanrecht gelegd zodat mijn vriend ze mee naar werk kon nemen. Hij heeft ze in de prullenbak gemikt.

Ik vind het gewoon zo idioot dat ze me zo onzeker maakt!
Waarom vraag je hem niet waarom hij zo kribbig reageert als je naar hem vraagt? Ik vind het opzich wel raar datie daar op deze manier op reageert. Tenzij hij moe wordt van elke keer tot in den treure alle details over haar en hun omgang uit de doeken te moeten doen, dan snap ik het wel. Maar vind het opzich niet raar dat je wil weten hoe het nou precies zat tussen hun en hoe ze nu met elkaar omgaan. Alleen als hij het er niet over wil hebben, dan houdt het wel een beetje op (aangezien je 'm wel vertrouwt)
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Ga jij met mijn ex?

MIjn ex is namelijk mijn collega, en ik heb hem vanochtend gebeld terwijl hij bij zijn nieuwe vriendin was.

Overigens heb ik hem geen mailtjes gestuurd om heer te vervloeken, maar de rest klopt redelijk.

Ik denk dat hij haar te graag te vriend wil houden (zo gaat mijn ex ook met mij om). Hij wil graag weten dat er altijd nog meer vrouwen zijn die hem willen, en ik vind het ook wel prettig dat ik weet dat hij er ''altijd' is.

Maar desondanks zou ik nooit meer iets met hem doen. We kletsen veel en zijn nog steeds redelijk persoonlijk naar elkaar, omdat we elkaar nou eenmaal goed kennen, maar een relatie of sex zit er echt niet meer in.

Ik denk dat wanneer ik echt mijn best zou doen, ik hem nog wel in bed kan lullen.

maar goed alle personen verschillen, ik denk dat je vriend eigenlijk gewoon echt eerlijk tegen haar moet zijn, het lijkt erop dat hij dat niet echt is geweest.

Overigens heb ik nooit echt een relatie met hem gehad, maar ex bekt beter.

Edit: Als jouw vriend er wel eerlijk over is zou ik me verder niet al te druk maken als ik jou was. Met al jouw vragen en 'eisen' over deze dame wordt de situatie voor hem nog ongemakkelijker.
Nou ja, we wonen samen, dat weet zij. Dat lijkt me toch best serieus naar haar toe.

Ik denk ook wel een beetje dat hij gewoon moe wordt van mijn vragen over haar. Ik snap echt niet dat het me zo bezig houdt.

Het liefst zou ik elke avond willen vragen heb je huppeldepup nog op werk gezien? Zei ze nog wat? Waar hebben jullie het over gehad? Wat heb je gereageerd op die mail? Enzovoorts.

Ik zeg dat natuurlijk niet allemaal, maar als mijn vriend weet dat het me zo dwars zit kan hij toch gewoon (tegen zijn zin in misschien) het aan mij vertellen? Tjonge ik voel me echt een enorm zeikwijf!
quote:Fame schreef op 23 april 2012 @ 15:21:

Je moet toch wel meer handelingen op een telefoon verrichten om te kunnen zien wie e rgebeld heeft. Je ging je eigen telefoon bellen, wat had je verder in dat toestel van je vriend te neuzen?neuh, je drukt op het telefoontje ipv de contacten omdat je toch ergens onder laatstegebelde nrs staat. En dan zie je de rest ook al.
quote:monkeyface schreef op 23 april 2012 @ 15:47:

Nou ja, we wonen samen, dat weet zij. Dat lijkt me toch best serieus naar haar toe.

Ik denk ook wel een beetje dat hij gewoon moe wordt van mijn vragen over haar. Ik snap echt niet dat het me zo bezig houdt.

Het liefst zou ik elke avond willen vragen heb je huppeldepup nog op werk gezien? Zei ze nog wat? Waar hebben jullie het over gehad? Wat heb je gereageerd op die mail? Enzovoorts.

Ik zeg dat natuurlijk niet allemaal, maar als mijn vriend weet dat het me zo dwars zit kan hij toch gewoon (tegen zijn zin in misschien) het aan mij vertellen? Tjonge ik voel me echt een enorm zeikwijf!

Maar wat hoop je er mee te bereiken als hij wel elke dag braaf zou vertellen wat zij zei, wat hij zei, wat zij mailde, wat hij mailde, wat zij in haar koffie heeft gedaan, wat hij voor lunch heeft gehad, enz.

Zou dat je minder onzeker maken? Of zou elk grammetje informatie ervoor zorgen dat je nóg meer details wilt.

Is het voor jezelf ook niet beter om gewoon te accepteren dat ze wat hebben gehad, dat ze nu collega's zijn en dat je daar nu eenmaal niets aan kan doen. Probeer wat minder met haar bezig te zijn, en dat zal echt voor iedereen een relaxtere situatie opleveren.

Op deze manier ben je op de goede weg om jezelf, en je vriend compleet gek te maken.
Ja ik stel me dus wel nogal aan.

Maar het feit dat hij dus wel met haar belt en dat niet vertelt moet ik niks van denken he?!

Misschien moet ik gewoon accepteren dat dit de ex is waarbij ik me onprettig voel. Hij heeft er wel meer maar daar heb ik helemaal niet zulke gevoelens bij.
quote:monkeyface schreef op 23 april 2012 @ 15:47:

Het lijkt me beter als jij zelf je probleem oplost. Dat is veel "blijvender" dan wanneer je je vriend op de pijnbank legt.

Mijn tip zou zijn: elke keer dat je je vervelend erover voelt, dan ga je je vriend even knuffelen, of zeg je hardop tegen jezelf dat je een leuke relatie hebt, of zo. Los het op met liefde (van hem, maar ook voor jezelf).
TO, benadrukt steeds dat je je vriend wel vertrouwt, maar in feite doe je dat dus niet.

Anders zou je je er niet zo druk om maken dat het jouw vriend ook maar een fractie interesseert wat zij zegt/mailt/doet. Als je hem niet vertrouwt, ga er dan met hem over in gesprek. Leg uit wat voor gevoel dit gedrag ( van hem en haar) bij jou oproept en als hij je begrijpt, vraag hem dan om hulp met jouw onzekerheid etc.

Als dat meisje hem écht niet interesseert, dan doet hij heus niks met haar en dan is er ook niks tussen hen. Als jouw gevoel iets anders zegt, dan moet je er ook iets mee want niks wat hij zegt kan jou nog een 'veilig' gevoel geven over haar en hem.
Ja je hebt ook zeker gelijk monsterpinguin. We hebben het ook erg goed en leuk en ik maak het me (ons) gewoon moeilijk.

Het is ook gewoon dat ze dus weer terug in Nederland is, en dus al met hem gebeld heeft. Zij was de eerste die belde. En dat mijn vriend terug gebeld heeft en dit niet aan mij verteld heeft.

Pffff ook gewoon niet meer (per ongeluk) in zijn telefoon kijken dus!
quote:chyou schreef op 23 april 2012 @ 16:16:

TO, benadrukt steeds dat je je vriend wel vertrouwt, maar in feite doe je dat dus niet.

Anders zou je je er niet zo druk om maken dat het jouw vriend ook maar een fractie interesseert wat zij zegt/mailt/doet. Als je hem niet vertrouwt, ga er dan met hem over in gesprek. Leg uit wat voor gevoel dit gedrag ( van hem en haar) bij jou oproept en als hij je begrijpt, vraag hem dan om hulp met jouw onzekerheid etc.

Als dat meisje hem écht niet interesseert, dan doet hij heus niks met haar en dan is er ook niks tussen hen. Als jouw gevoel iets anders zegt, dan moet je er ook iets mee want niks wat hij zegt kan jou nog een 'veilig' gevoel geven over haar en hem.

Ai, daar heb je ook een punt. Mijn verstand zegt gewoon dat hij echt nooit wat met haar zou doen, maar ik ben bang dat mijn gevoel ook voort komt uit het feit dat ik me, toen ik erachter kwam dat hij wel met haar scharrelde toendertijd me toch nogal belazerd voelde. En omdat ik ook niet wist dat hun 'relatie' zo hecht was dat hij spullen van haar had en dat het haar dus waarschijnlijk raakte. Het is elke keer met haar dat ik een beetje ergens vanaf weet, wat dan later toch meer blijkt te zijn. Dat ik daar bang voor ben is onredelijk, dat heeft mn vriend ook heel duidelijk gemaakt.

Verder krijg ik ook wel bevestiging in het feit dat ik onredelijk ben, aangezien in de emails die zij stuurt bijvoorbeeld staat 'ik moet om me weer gelukkig te voelen een einde maken aan dit eenrichtingsverkeer van mijn kant' etc.

Pfff, moet ik misschien toch nog een gesprek hierover aangaan met vriend? Maar wat moet ik dan zeggen?
Maar ze werken toch samen? Dan is het toch niet vreemd dat ze elkaar bellen?

Ik hoop dat de nieuwe vriendin van mijn ex daar niet het zelfde over denkt als jij, ik heb mijn ex alleen vandaag al zeker 7x aan de telefoon gehad.

Allemaal voor zaken, soms bellen we ook 's avonds of in het weekend, ook voor zaken.
Nou ja, de tijd van het bellen was 's avonds vrij laat, vriend moest laat werken. Maar ik weet dat zij nog niet aan her werk was toen, hoewel wel haar werk nummer was gebeld. Maar mijn vriend heeft ook altijd zijn werk telefoon mee naar huis. Anyway, hij had mij om half 10 gebeld dat hij bijna naar huis zou komen, en gelijk daarna had hij blijkbaar ook haar gebeld. Ik vraag me dan af waarom?! Of misschien heb ik het wel mis en was ze toch op werk en belde hij haar even om te zeggen dat hij er van door was......Ja ik maak mezelf een beetje gek :(
quote:monkeyface schreef op 23 april 2012 @ 16:37:

Nou ja, de tijd van het bellen was 's avonds vrij laat, vriend moest laat werken. Maar ik weet dat zij nog niet aan her werk was toen, hoewel wel haar werk nummer was gebeld. Maar mijn vriend heeft ook altijd zijn werk telefoon mee naar huis. Anyway, hij had mij om half 10 gebeld dat hij bijna naar huis zou komen, en gelijk daarna had hij blijkbaar ook haar gebeld. Ik vraag me dan af waarom?! Of misschien heb ik het wel mis en was ze toch op werk en belde hij haar even om te zeggen dat hij er van door was......Ja ik maak mezelf een beetje gek :(

Zeg nou eens tegen jezelf de volgende dingen:

- "Ik vertrouw mijn vriend, en ben erg gelukkig met hem"

- "Ik ben een goede vangst voor mijn vriend, hij mag blij zijn met mij"

- "Die vrouw heeft geen invloed op mijn humeur, ik ben een vrolijke meid"

Elke keer dat je de neiging hebt om je druk te maken, bovenstaande een paar keer herhalen.

Wat ik vind dat ook helpt, is om het wat luchtiger te zien. Doe die vriendin na, in overdreven toon zeggen: "ik moet een einde maken aan dit eenrichtingsverkeer *HUILIE*"

Nu ben je alleen maar aan het focussen over wat er gebeurd kan zijn. En alles wat je aandacht geeft, dat groeit.
Ik snap je wel, heb een tijdje geleden ook een topic geopend over de ex van mijn vriend. Dit is een vrouw die daadwerkelijk van geen ophouden weet: huilie smsjes/telefoontjes, aardige smsjes/telefoontjes, verdrietige smsjes/telefoontjes, boze smsjes/telefoontjes.. Gek word ik ervan. Nu negeert vriend haar compleet, al sinds we samen zijn maar het heeft mij wel gek gemaakt in mijn hoofd. Ik kon er echt niet tegen dat ze hem niet gewoon met rust kon laten.

Ik heb mijn vriend gevraagd om mij te vertellen als zij weer eens wat had gestuurd, gewoon omdat ik dat prettiger vond. Hij deed dat sinds toen vrijwel altijd. Zo ver ik weet hebben ze nu al een poos geen contact en dat geeft rust.

In jouw geval kun je niet verwachten dat zij geen contact meer hebben aangezien ze samen werken. Als het je echt niet lekker zit zou ik je vriend vragen om te vertellen wanneer ze privé contact met hem heeft opgenomen en waarom. Dus niet zakelijk. Gewoon voor je eigen gemoedsrust. En er dan ook vanuit gaan dat hij de waarheid spreekt.
Ik ken het Ster89, kon me daar destijds ook kwaad over maken. Waarom zou je je als vrouw zo verlagen en achter een man blijven aanzitten die duidelijk niet meer in je geïnteresseerd is? IN mijn vorige relatie heeft zijn ex nog jaren achter hem aan gelopen echt op een obsessieve manier :( Het kost zoveel energie, zo'n stalker, ik kon me er ontzettend boos om maken. Je hebt dan gewoon totaal geen respect voor iemands relatie...
quote:ailien schreef op 23 april 2012 @ 20:45:

Ik ken het Ster89, kon me daar destijds ook kwaad over maken. Waarom zou je je als vrouw zo verlagen en achter een man blijven aanzitten die duidelijk niet meer in je geïnteresseerd is? IN mijn vorige relatie heeft zijn ex nog jaren achter hem aan gelopen echt op een obsessieve manier :( Het kost zoveel energie, zo'n stalker, ik kon me er ontzettend boos om maken. Je hebt dan gewoon totaal geen respect voor iemands relatie...

Met dat laatste sla je de spijker op zijn kop. Toen mijn eerste vriendje een nieuwe liefde kreeg geloofde ik daar ook niet zo in. IK was immers zijn 'echte' liefde en zij kon mij nooit evenaren. Wat een misselijke gedachten eigenlijk, zo achteraf gezien. Maar op dat moment was ik er serieus van overtuigd! Maar ik was nog jong en heb intussen veel geleerd .

Ik heb het gevoel dat de ex van mijn vriend zo denkt.. Ze hebben een knipperlicht relatie van een aantal jaar gehad maar zij romantiseert de boel echt als ik het zo hoor van vriend, zijn vrienden en familie. Mijn vriend heeft haar echt letterlijk gezegd dat hij niets meer met haar te maken wil hebben en gek van haar werd maar nog bleef ze doorgaan.. Op een gegeven moment viel ze zelfs een vriend van hem lastig. Heel vermoeiend.
Je vertrouwd je vriend toch? Dan is deze mevrouw geen issue lijkt me. Druk maken over een ander is zinloos. Je kan die factor niet beheersen. Je vriend kan er alleen wel of niet wat mee. En die vertrouw je.
Ik vind wel dat alle schuld makkelijk op de exvriendin wordt geschoven, meestal wordt die exvriendin wel getriggerd door iets of iemand. Of te wel, vaak houdt de man in kwestie het lijntje naar de exvriendin open.

Ik zeg bewust meestal, omdat het natuurlijk niet altijd zo is. Er zijn ook genoeg mannen die er idd niets meer van moeten hebben. Maar in de meeste gevallen blijft een ex contact zoeken omdat ze ergens response krijgt.

Ik doel absoluut niet op TO of Ster, maar meer op de manier waarop de (algemene) ex hier nu wordt neergezet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven