De Ex

23-04-2012 15:18 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ergens mee en het blijft maar in mijn hoofd spelen, graag zou ik willen weten wat jullie vinden omdat ik het misschien mezelf ook wel een beetje moeilijk maak.

Voordat mijn vriend en ik wat kregen daten we al een behoorlijke tijd. In die tijd wisten we van elkaar dat we elkaar leuk vonden, maar wilden gewoon de stap naar relatie nog niet zetten.

Ook hebben we in die tijd nooit gezegd exclusief voor elkaar te zijn. Ik had in die tijd nog een SV die ik nog een keer in de zoveel tijd zag. Mijn (nu) vriend wist daarvan af. Hij sprak nooit over wie hij nog allemaal zag buiten mij om, maar had het altijd wel over een goede, of zelfs zijn beste vriendin....die kende hij al voordat ik in beeld was.

Uiteindelijk ben ik er dus achtergekomen dat hij wel degelijk met haar sliep in dezelfde tijd dat wij aan het daten waren. Uiteraard vond ik dit niet super, maar ja, we hadden ook geen relatie.

Sinds we hebben besloten wel met elkaar verder te gaan, is deze scharrel nogal vervelend geworden. Ze stuurt hem emailtjes die gaan van luchtig tot zwaar emotioneel, van ons het beste wensen naar mij compleet vervloeken en ga zo maar door.

Ook heeft ze bepaalde spullen teruggevraagd van vriend (cd's/dvd's onder andere) en de ene keer moet ze dit perse terug, de andere keer niet en ga zo maar door.

Als ik vriend ernaar vraag hoe hij hier mee omgaat reageert hij nogal narrig. Laat een ding duidelijk zijn ik vertrouw hem volledig. Dat is niet het punt. Het punt is dat deze vrouw nogal door lijkt te draaien en dat ik dus niet weet hoe vriend erop reageert. Ze werken in hetzelfde bedrijf dus zien elkaar elke dag.

Vanmorgen was ik mijn telefoon kwijt dus belde met vriends telefoon even mij nummer en toen zag ik dat ze gebeld hadden

(werk nummer).

Tja want mijn punt nu eigenlijk is,....eigenlijk ben ik dus ondanks dat ik mijn vriend wel vertrouw erg onzeker over deze vrouw (klinkt nogal stom he) En eigenlijk wil ik gewoon dat mijn vriend alles precies aan mij vertelt hoe dingen met haar verlopen. Hoe hij reageert, wanneer hij haar ziet, etc etc. Klinkt nogal bezitterig, maar ik heb deze gevoelens dus echt alleen wanneer het om haar gaat. Nu zei mijn beste vriendin, er is altijd een ex waarbij je je onprettig voelt, maar het is niet jouw zaak hoe hij ermee om gaat en je moet hem er ook niet mee 'lastig vallen'.

En ik zit me dus wel gewoon op te vreten over haar. Ik heb deze gevoelens ook aan vriend uitgelegd, en hij vind het nogal overdreven maar reageerde in zekere zin toch best begripvol. Maar elke keer als ik naar haar vraag wordt ie dus een beetje kribbig.

Zit ik mezelf echt gek te maken? Hoe laat ik dit los?
quote:dubbelvla schreef op 23 april 2012 @ 21:38:

Ik vind wel dat alle schuld makkelijk op de exvriendin wordt geschoven, meestal wordt die exvriendin wel getriggerd door iets of iemand. Of te wel, vaak houdt de man in kwestie het lijntje naar de exvriendin open.

Ik zeg bewust meestal, omdat het natuurlijk niet altijd zo is. Er zijn ook genoeg mannen die er idd niets meer van moeten hebben. Maar in de meeste gevallen blijft een ex contact zoeken omdat ze ergens response krijgt.

Ik doel absoluut niet op TO of Ster, maar meer op de manier waarop de (algemene) ex hier nu wordt neergezet.

Je hebt absoluut gelijk en ik heb het zelf ook ervaren: exen die contact blijven zoeken maar intussen de vermoorde onschuld tegenover hun nieuwe vriendin blijven spelen.. Alleen al hier op het forum komt er ook genoeg over voorbij.

Zelf heb ik de berichtjes van de ex van vriend zien binnenkomen en gelezen (niet stiekem, vriend liet het zien) wat hij naar haar stuurde. Vandaar dat ik er gerust op ben dat zijn verhaal klopt.
Ster, dat geloof ik ook meteen vanuit je eerdere posts. Het klinkt alsof je een hele lieve vent aan de haak hebt geslagen!
Off topic maar ja dat is zeker zo hihi
Nice, geniet ervan!
Vanavond grote outburst met vriend

Hij smste mij rond 5 dat hij om 6 uurr thuis zou komen voor het eten. Ik dus naar de winkel en alles voorbereid

Rond h6 kreeg ik een berichtje dat hij even 1 pint zou doen met een vriend.

Ik daar niet echt op gereageerd alleen met , maar ik heb honger!

Uiteindelijk komt hij pas om 9 uur thuis en ik had al voor mezelf gekookt.

j

Ik was wel pissed, niet om het feit dat hij een drankje doet met 'vrienden' maar dat hij zegt 1 drankje en het wordt veel later;.

Nu hij thuis was zei hij dat ik best wel kon weten dat hij ook nog wat wilde eten en dat ik omdat ik dus boos was over het geheel niet tof reageerde.

Nu was zijn ex echt een heel obsessief persoon, en hij vergerleek mij met haar!

Ik vond alleen dat hij duidelijker had kunnen communiceren ovver de tijd dat hij thuis kwam....

We hebben echt ongelooflijke ruzie gehad, en ik vind alleen dat het echt niet uitmaakt dat hij een borrel gaat drinken, maar wel dat ik recht heb om te wete nhoe laat hij thuis komt.

Ik ben echt heel verdrietig u want hij heeft me obsessief en alles genoemd. maar je mag toch verwachten dat je begrijpt wanneer je vriend thujis komt?

daarbij omdat hij alweer contact had met die ex. nu denk ik echt dat hij met haar was...bah, ik slaap op de bank vanaaf!
quote:monkeyface schreef op 23 april 2012 @ 23:53:

Ik daar niet echt op gereageerd alleen met , maar ik heb honger!

Het begint al overdreven, vind ik. Je had kunnen SMS'en, "prima, ik eet alvast".

Je wilt toch een stoere kerel i.p.v. een schoothondje?

quote:Ik was wel pissed, niet om het feit dat hij een drankje doet met 'vrienden' maar dat hij zegt 1 drankje en het wordt veel later;.

Ja, kan gebeuren he? Jij verwacht dat hij SMS't, maar niet iedereen vind dat prettig. Ik vind het zelf ook af en toe vervelend dat ik "moet" SMS'en wanneer ik thuis kom.

quote:Ik ben echt heel verdrietig u want hij heeft me obsessief en alles genoemd. maar je mag toch verwachten dat je begrijpt wanneer je vriend thujis komt?

daarbij omdat hij alweer contact had met die ex. nu denk ik echt dat hij met haar was...bah, ik slaap op de bank vanaaf!

Je maakt het jezelf (en hem trouwens ook) wel moeilijk, hoor. Gun die kerel zijn vrijheid. Ga gewoon lekker eten en naar bed, klaar.

Volgens mij is de reden niet alleen dat hij thuis komt, maar ook dat gedoe met die ex erbij. Verlos jezelf van je zorgen, wacht niet tot hij dat doet. Het huis wordt op deze manier een soort paniek-circus, slecht voor jezelf.
Jij hebt nog nooit in een kroeg gestaan en dat 1 drankje er meerderen werden? Gewoon omdat het zo gezellig is?

Jemig, als mijn man dan zo zou begonnen te miepen als jij, zou ik ook not amused zijn. En omgekeerd ook, als man smst dat hij na het werk wat gaat drinken dan eet ik zelf, en zie ik wel hoe laat hij er is (waarbij 9 uur overigens als een zeer redelijke, zo niet vroege, tijd geldt).

Zoals ik al eerder zei, ga zo door en je maakte jezelf, en hem goed gek. En niet op een positieve manier.
Ik zie in dat ik een beetje heftig heb gereageerd en We hebben het weer bijgelegd. Maar serieus, ik vind het niet meer dan normaal dat je de persoon met wie je samen woont laat weten hoe of wat.

Is het echt gek dat ik dat verwacht? Ben ik echt zo gestoord dan?

Ipv ik doe 1 biertje met een vriend; ik ga even de kroeg in, reken maar niet op mij met eten, ik laat je weten wanneer ik thuis kom.

Dan zit ik niet te wachten met eten koken en kan hij gewoon zien wat hij doet. Pfff ik vind het moeilijk.
quote:monkeyface schreef op 24 april 2012 @ 10:20:

Ik zie in dat ik een beetje heftig heb gereageerd en We hebben het weer bijgelegd. Maar serieus, ik vind het niet meer dan normaal dat je de persoon met wie je samen woont laat weten hoe of wat.

Is het echt gek dat ik dat verwacht? Ben ik echt zo gestoord dan?

Ipv ik doe 1 biertje met een vriend; ik ga even de kroeg in, reken maar niet op mij met eten, ik laat je weten wanneer ik thuis kom.

Dan zit ik niet te wachten met eten koken en kan hij gewoon zien wat hij doet. Pfff ik vind het moeilijk.

Nee, het is niet gestoord dat je een sms verwacht, maar die héb je gekregen. Jij leest "ik doe 1 biertje met een vriend" als letterlijk 1 biertje. Ik lees dat als "ik ga de kroeg in, en weet niet hoe laat ik thuis ben". Als je van het tweede uitgaat zit je dus ook niet met eten te wachten. Heeft hij gezegd dat je met eten moest wachten?

Bovendien zou ik een reactie zoasl jij gaf na zijn sms ( "maar ik heb honger") ook zeker niet kunnen waarderen. Dus? Dan ga je toch gewoon vast eten? Hij kan heus zelf wel voor eten zorgen, het is geen kind.
Ok, ja zo lees ik het inderdaad. Maar ik begrijp niet zo goed waarom je iets zou sturen wat je ook anders kan interpreteren als je ook gewoon kan sturen wat je echt bedoelt.

Ik kook altijd voor vriend en maak er altijd iets uitgebreids van omdat ik dat leuk vind. Hij weet dat. Dus vandaar dat dat voor mij een punt was.

Misschien moet ik eens leren wat minder strikt te zijn voor ons en mezelf. Ik besef me dat ik hem mijn regels min of meer opleg, zelfde als met de ex.
Maar het kán toch zo zijn dat hij eerst van plan was 1 drankje te doen, en dat het gezellig was en het er dus meer werden?

Of misschien he, misschien voelde hij al enigszins aan hoe jouw stemming was. Geef toe, een sms als "maar ik heb honger" klinkt eerder als een dreinend kind, dan als een leuke vriendin. En misschien dat hij daarom niet stond te trappelen om naar huis te gaan.

Echt, ontspan. Geef die man wat ruimte. Geef jezelf wat ruimte. Zo jaag je hem echt weg, en dan zou ik hem geen ongelijk geven.
quote:monkeyface schreef op 24 april 2012 @ 10:40:

Misschien moet ik eens leren wat minder strikt te zijn voor ons en mezelf. Ik besef me dat ik hem mijn regels min of meer opleg, zelfde als met de ex.Mooi gezegd. Jij komt er wel.
Ik heb even weer jullie meningen nodig....

Ik ben erachter gekomen dat de Ex mijn vriend heel veel mailtjes stuurde. We waren samen op vakantie en hij moest even werk mail checken, maar wist niet hoe het vanaf de Ipad moest dus ik opende dit voor hem.

Staat zijn inbox vol met mailtjes van haar! Hele verhalen over haar vakantie, ze stuurde hem elke dag foto's etc etc. En sinds ze weer op werk is stuurt ze hem ook nog mailtjes zoals "looking good today" wat vind je van m'n haar vandaag? Mis je me ook?

Nou heeft mijn vriend me dit dus niet verteld, en toen ik naar de mailtjes keek, heeft hij er ook niet echt op gereageerd. Alleen, ziet er mooi uit daar, geniet ervan enzo. MAAR ze noemt mij systematisch Slet, en daar zegt hij dus ook niks van.

Ik ben dus echt heel erg verdrietig erover, maar vriend heeft gezegd dat hij haar gaat vragen to back off, en ik heb haar een sms gestuurd dat ze m'n vriend met rust moet laten, en dat ze haar spullen die hier nog zijn morgen (vandaag) kan ophalen en dat ik ze anders bij de trash zet woensdag.

Nu wonen wij in een studio die we huren van een van de beste vrienden van mijn vriends ex. Deze man heeft ook de sleutels.

Mijn vriend heeft een paar keer geprobeerd de ex te bellen gisteren, en omdat zij batterij het begeven had en we de oplader kwijt waren, heeft hij dat met mijn telefoon gedaan.

Ze nam niet op en vriend zou het morgen weer proberen haar te bereiken, en hij ging naar bed, terwijl ik nog even op het balkon mijn wijntje opdronk.

In een keer allemaal kabaal op de trap, en de bel van onze deur gaat (voor de voordeur beneden moet je ook een sleutel hebben). En ik denk, oh misschien is het een van de buren die de sleutel vergeten is en via ons balkon wil oid.

Dus ik doe de deur open en de vriend van de ex stormt naar binnen, hij schreeuwt naar me dat ik zijn beste vriendin met rust moet laten, en dat ik een vuile slet ben en niet goed genoeg voor mijn vriend enzovoorts. Vriend lag naakt in bed en probeerde snel wat aan te trekken. En toen ging het allemaal heel snel en die gast die vliegt me dus naar de keel!

Ik had m'n handen vrij, maar ik kon gewoon niks doen, hij greep precies goed en binnen een paar tellen (denk ik) viel ik op de grond. Vriend die was er eindelijk en heeft hem de deur uit gewerkt, maar die man die bleef maar schreeuwen dat ik niet in zijn huis mocht wonen etc.

Een half uur later gaat mijn telefoon en de ex is dus op de achtergrond aan het bleren en de 'huisbaas' zegt dat ik morgen (vandaag) voor 5 uur het huis uit moet als ik dan niet weg ben laat hij mij verwijderen door de politie.

Ik heb geen contract, alleen vriend, maar in de tijd dat ik er ging wonen zei die huisbaas dat het geen probleem was dat ik er woonde. Ik sta ook ingeschreven.

Nu zijn mijn vragen:

- Moet ik aangifte doen van het feit dat die man me heeft aangevallen in ons huis? Of maakt dat dingen alleen maar erger?

- Kan die man mij er zomaar uitwerken? Ik ga straks naar een vriendin omdat ik me niet veilig voel en m'n vriend moet werken.

Maar hij zei dat als ik van hem zou 'vluchten' hij al mijn zooi op straat zou gooien.

Ik weet gewoon niet wat ik hier mee aan moet, vriend zegt dat het wel los loopt maar ik maak me echt zorgen en voel me niet veilig in mijn eigen huis. What moet ik doen?

Excuus voor het lange verhaal.
Direct een slot op de deur zodat ie niet binnen kan en aangifte doen! Is ie nu helemaal belazerd!

Als je blauwe plekken hebt: foto's maken.

Alle maaltjes bewaren.

Heel veel sterkte, Jezus wat heftig zeg.
Als je vriend ballen heeft zoekt ie trouwens per direct een andere woning. En verbreekt drastisch alle contact met de gestoorde mensen.

Maar iets zegt me dat ie dat wss niet gaat doen...
Ik durf geen aangifte te doen, omdat ik bang ben dat ik dan nog alleen maar meer gedoe krijg met deze lui.

Vriend heeft gisteren op werk tegen ex gezegd dat hij niks meer met haar te maken wil hebben. Hij heeft haar persoonlijke nr gewist etc etc. Zij zei trouwens dat het niet haar fout was dat die idioot mij aanviel en dat ze het daarom belachelijk vind dat mijn vriend haar niet meer wil zien. Dus vriend heeft gezegd dat hij aangifte gaat doen van Stalken als ze door blijft gaan. Vandaag ziet hij de 'huisbaas'.

Zolang het kan willen we nu toch hier blijven wonen, want we verhuizen over een aantal maanden naar het buitenland, en voor die tijd krijgen we nergens een contract.

Ik laat nu de sleutel in de deur zitten aan de binnenkant zodat die gast niet meer naar binnen kan.
Dat van die sleutel werkt lang niet altijd hoor. In mijn voordeur kan gewoon van 2 kanten een sleutel.
Oh, ik zal vanavond vriend even vragen om het te proberen met zijn sleutel. Ik vind het echt geen fijn idee dat die gast, of die ex for that matter gewoon naar binnen kan stappen. Ik werk thuis dus ben de hele dag alleen :(
Ik heb dit ook bij mijn ex gehad toen ik net een relatie met hem kreeg was er ook een griet die hem gewoon continu lastig viel met alles. Ik werd er zo ziek van en heb mijn toen vriend voor de keuze gesteld of je verbreekt al het contact met haar of ik peer hem.
Dat is zeker geen fijn idee dat ze beiden een sleutel hebben. Wat een rare mensen zijn er toch hè. Kun je niet zo'n. Schuif slotje aan de binnenkant plaatsen? Die kun je evt zelf nog wel vast schroeven. Gewoon, nu, hup naar de praxis zo'n ding halen en vast zetten. Ben je iig 'veilig' ook als de sleutel het doet terwijl de jouwe erin Zit.

En ja, ik zou zeker een melding maken/ aangifte doen. Mocht het nogmaals gebeuren dan ligt er iig al wat bij de politie. En weten ze ervan.
Oke alles gelezen en wat een lul zeg maar goed ik lees dat jullie over een paar maanden naar het buitenland gaan dus ik zou zeggen neem afstand en laat het los een paar maanden nog!
quote:fantastissima schreef op 01 mei 2012 @ 21:29:

Als je vriend ballen heeft zoekt ie trouwens per direct een andere woning. En verbreekt drastisch alle contact met de gestoorde mensen.

Maar iets zegt me dat ie dat wss niet gaat doen...Inderdaad, hij toont geen enkele ballen, knap je daar niet op af TO?
Nou ja, hij had misschien wat harder kunnen optreden, maar hij heeft het contact verbroken met zowel ex en die gestoorde huisbaas. En waarom we niet verhuizen heb ik hier boven beschreven.

Het liefst had ik natuurlijk gehad dat mijn vriend een die gast een flinke klap had gekocht, maar aan de andere kant, wij zijn niet zulke tokkies als zij zijn.

En vriend neemt vandaag een boormachine mee van werk zodat we zo'n slotje kunnen vastzetten. Pffff wat een gezeik allemaal zeg!
hi Monkeyface,

en, slotje gemonteerd?Goed gesprek gehad met vriend, en weer een beetje op adem gekomen? Ik hoop het voor je. Snap nu idd dat jullie niet willen verhuizen, hopelijk wordebn het rustige laatste maanden in dat huis voor jullie.
Ja slotje is gemonteerd en vriend en ik hebben eindelijk eens echt goed over alles gepraat. Alsof het uit de hand moest lopen voordat hij er met me over wilde praten :S Maar het was een fijn gesprek.

Alleen de Ex gaat maar door. :( Voordat ik wat met vriend had heb ik een keer een ONS gehad met een leuke jongen (dacht ik) Uiteindelijk bleek dat hij net 3 weken getrouwd was. EN heel toevallig was deze jongen dus vrienden met mijn vriend en zijn ex.

Anyways, ex is erachter gekomen dat die jongen dus vreemd gegaan is met mij. (heeft die jongen aan haar verteld) Heeft dat aan mijn vriend verteld om mij zwart te maken aan het begin van onze relatie, maar mijn vriend kon het niet zoveel schelen omdat wij toen nog niet serieus wat hadden.

Nu ex dus zo boos is heeft ze eerst die jongen verteld dat ik heb gezegd dat ik het aan zijn vrouw zou vertellen (ik heb zijn nr niet eens!) Omdat die jongen de ex niet wilde verlinken vertelde hij aan mijn vriend gisteren dat ik hem aan het chanteren was. Ik wist van niks!

Uiteindelijk heeft vriend mij gevraagd en zag aan mijn reactie dat dit uiteraard niet waar is. Maar de ex heeft dus de vrouw van die jongen opgebeld en verteld dat haar man met mij is vreemd gegaan. Nu blijft zijn vrouw volledig overstuur (uiteraard) mijn vriend is 2 van zijn vrienden kwijt en het lijkt allemaal mijn schuld.

Ik wil zo graag dat de ex ons met rust laat want ik word echt stapel gek. Slaap al nachten niet goed.

Daarbij liet mijn vriend mij zijn email zien vanmorgen, had ze hem een hele mail gestuurd over wat vriendschap betekent compleet met gedichten en foto's van schattige puppy's. Serieus ze is niet goed snik.

En even voor de duidelijkheid, we zijn allemaal geen pubers. ik ben 29, vriend is 44 en de ex is 49 en we hebben allemaal goede banen. Het lijkt wel of we een stel tokkies zijn met dit soort issues. Pffff :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven