VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
TRSTN MV!

Ik wil ook zo naar bed. Dan ga ik lekker tv kijken en me alvast geestelijk voorbereiden op het koude water. Het is vast heel slecht als ik af en toe de wens heb dat Mormel zwemmen niet leuk zou vinden. Denk je dat je als moeder een trauma kan oplopen van baby tot kleuter zwemmen? Ik voel me echt zo'n zeiksnor, maar ik vind er echt geen ruk aan. Met Loeder vond ik er niets aan en nu met Mormel ook niet.
Truste Ely & Athena dan maar!

Nou, dan taai ook ik af...
Oke, ik ben ook weg. Welterusten allemaal!

Enne vrolijk: check je gsm nog effe.
quote:vrolijk schreef op 21 maart 2008 @ 20:46:

Wow, dat is ook een hoop geld Morrie.

Drop, even een vraag: zou jij voor morgen een takje dille mee willen nemen? Ik ben in 4 verschillende winkels geweest, maar geen dille. Ik doe altijd verse dille in mijn tzatziki en geen dille= no fun. Als het je lukt, heel graag!Ffe zonder de volgende 6 pagina's bij te lezen: I'll try!
Ben nu bij de postings van rond 22.30 en moet bekennen dat ik die hele schele Dirk niet ken. Is dat erg dom?

En ik heb idd een lieve familie, zij het een ouderwetse. Mijn moeder is pas 61, wel erg digi ondertussen (zit o.a. op hyves!) maar met erg ouderwetse denkbeelden en daar loop ik regelmatig tegenaan.

Ffe verder lezen.
Hm. ik zie ondertussen dat iedereen net weg is. What else is new....
Oke, klaar met lezen. En nu? Vent is al naar bed, viel half in slaap bij de derde aflevering Voyager. Hm. Zal ik ook maar gaan? Ben net weer een beetje wakker, vent heeft mijn voetjes zitten masseren en toen viel ik half in slaap.

Ik vind zwemmen met de kinderen op zich wel leuk, maar ik heb een bloedhekel aan het uit- en weer aankleden. Trek liever zelf baantjes eigenlijk. Anyway, laat ik maar eens aanstalten maken om naar boven te gaan. Tot morgen!
Lien, laat je nog even weten hoe laat je ongeveer komt en of je eerst naar winkel komt of direct naar mijn huis?

Dan zorg ik dat ik daar ben waar jij komt. Vanmiddag ben ik in winkel, dus als je na twaalven mailt, dan op

info@bedrijfsnaam.nl

anders lees ik het niet.

Pebbeltjes worden al om 11 uur opgehaald voor logeerpartij bij vrienden.
Ik ben er! Kwam speciaal voor jou, ga zo bodschappen doen enzo. 17.00 in de winkel?
Wij hebben overigens al lampen gekocht voor boven eettafel, maar vind het wel erg leuk om winkel te zien.
Is goed, leuk. Volgens mij ben je dan de eerste Vrolijkerd die winkel ziet. We zijn open tot 17 uur, dus half uurtje eerder mag ook wel.

Tot dan!

Ik ga boodschappen doen als Pebbeltjes zijn opgehaald. Even beetje opruimen straks ook nog en stofzuigen.

Hoop dat het niet te druk is in supermarkt! Pebblo ging gisteravond enthousiast naar de supermarkt maar kwam dus terug want gesloten.

Wij zijn een hecht gezin. Niet in de zin dat we elkaar vaak zien, wel in de zin dat we erg verdraagzaam zijn, we verschillen veel maar laten elkaar in waarde. Het is ook best onvoorwaardelijk en als het nodig is zijn we er allemaal voor elkaar. Een en ander is gebleken in laatste maanden met mama. Verplichtingen kennen we niet. We hebben het allemaal druk en brengen graag tijd door met ons gezin.

Pebblo komt ook uit hecht gezin. Schoonouders zijn schatten en zijn broer ook. Erg harmonieus enzo, maar soms wat oppervlakkig, Over problemen wordt niet gepraat. Ze hebben ook de grootste moeite om over de dood van mijn moeder te praten. Schoonvader doet dat dan wel met Pebblo, vraagt aan hem hoe het met mij gaat. Schoonmoeder luistert even naar me, zegt dat het erg is allemaal en begint dan over iets anders. Toch staan ze wel altijd voor ons klaar en hebben bijvoorbeeld enorm geholpen met de winkel opzetten. Toch staan ze wel altijd voor ons klaar en hebben bijvoorbeeld enorm geholpen met de winkel opzetten.

Schoonmoeder wil alle feestdagen met familie vieren, met eten enzo. Pasen, Pinksteren, Kerst, vaderdag, moederdag en dat wil ik niet. Dat is ook totaal tegengesteld aan de verwachtingen van mijn ouders vader.
Vanmorgen had ik het heldere idee om vroeg boodschappen te gaan doen en dus stond ik om 08.45 uur bij de supermarkt. Ik kon niet eens een parkeerplek vinden! Moest wachten tot er iemand weg zou gaan om een plekje te bemachtigen. In de winkel ook takkedruk en de rijen stonden om 09.15 uur voorbij het middenpad. Jongen van de winkel zei dat het gisteren nog erger was en dat ze helemaal tot achterin de winkel (en het is geen kleine supermarkt) stonden

Maar goed... ik heb het binnen! Paasstol, eieren, persinaasappelen etc.

En dan de plannen voor het weekend?

Vanavond bij vrienden eten, morgen komen mijn ouders hier eten en spelletjes doen en maandag naar schoonouders (hoop dat ze er niet over begint want dan wordt het niet leuk, heb er nog steeds de pest over in. Vooral omdat ze dus best bij de tijd is vind ik het irritant dat ze hier zo kortzichtig in is). Heb zin in het weekend! Merk dat dit het eerste jaar is dat pasen bijna net zo beleeft wordt als kerst zo samen met familie, gezelligheid en eten etc.
Ik had net een heel bericht getypt en toen ik op verstuur bericht drukte zag ik dat mijn verbinding eruit lag en dus ben ik het hele bericht kwijt.

In het kort kwam het erop neer dat voor mij de ver-kerst-ing van Pasen niet hoeft. Sterker nog, ik heb echt niet de behoefte aan eten met familie met Pasen enzo. ga wel even bakkie doen bij schoonouders en vader maar that's it. Verder is het vooral een extra dag vrij, en hou ik het liever knus bij mijn gezin.

Pebbeltjes zijn opgehaald, ik ga boodschappen doen. Maar het stortregent...
Weer 8 pagina´s

Interessante werkdiscussie wel. In mijn beroep dondert het in principe niet of je nou 2 dagen of fulltime werkt, tenzij je stapje hogerop wilt. Dan is vaak ook 4 dagen wel het minimum. Ben het wel enigzins met eigen keuze verhaal eens, want ik had tot komst kinderen ook van die plannen en heb dat nu bewust een paar jaar voor me uitgeschoven. Maar ook dat kan natuurlijk niet in elke branche even makkelijk, er zijn zat bedrijven waar je dan toch te oud bent op gegeven moment.

En Dirk Scheele sucks, al ken ik de hele vent niet
Peb, ik ben het helemaal met je eens. Op lekker ontbijtje na (lees: gekookt eitje en paasbrood en croissantjes) hier geen Paasfratsen. Mav is vergeten een flinke zak paaseitjes te halen, dus waarschijnlijk ook geen eieren zoeken voor de kinderen. Soit.
Juist leuk, de verKerstelijking van Pasen. Ik vind het altijd gezellig met mijn familie, dus heb er absoluut geen hekel aan, juist veel plezier. Maar voel het ook niet als een verplichting oid, we gaan nu bijvoorbeeld alleen maar brunchen dus dat is ook verder geen opgave oid. Nee hoor, het kan mij niet gezellig genoeg zijn allemaal. Zolang het maar niet de bedoeling gaat worden dat hier ook weer cadeaus oid bij komen kijken.

Alle boodschappen zijn hier in huis. En aangezien ik zelf echt een broodmaaltijdmens ben, voel ik zeer sterke behoefte om alles al te proeven. Even een broodje met al het beleg dat ik gehaald heb. Ik hoop dat ik me kan beheersen. Van het drinken heb ik wel al van bijna alles een slokje genomen .

Vanochtend hebben we gezwommen. Wat is dat leuk zeg. Eigenlijk is het het ding van Harrie en Schorrie op vrijdag maar gisteren waren ze niet gegaan. Omdat Schorrie een schijtbak in het zwembad is, willen we eigenlijk wel dat hij elke week even in het zwembad is. Dus zijn we met zijn 3-en gegaan. Ik heb echt genoten. Zelf nog even een paar banen gezwommen en dat is ook wel lekker. Ga nu denk ik wekelijks zwemmen, is wel goed voor me.
Leuk dat jullie naar de winkel van Pebbles gaan trouwens Lien, en dan met elkaar eten! Vind ik zo grappig van zo'n forum.
Ben ik nog weer even. Iemand nog tips voor goede film? Harrie en ik gaan filmpje kijken vanavond namelijk.

En wat is het trouwens koud he. Moest gewoon aan Dropje denken die al over een week of 6 (toch?) met vakantie gaat!
Verkerstelijking (grappig woord) van Pasen zie ik meer in het feit dat je tegenwoordig al weken van tevoren in de winkels wordt doodgegooid met allerhande paasmeuk, waar echt de meest bizarre dingen bijzitten. En het feit dat half Nederland maandag op 2e paasdag de woonboulevards e.d. gaat afstruinen.

Niet in het samen eten oid. Dat doen wij toch al regelmatig en met Pasen ook nav iets paasachtigs (eieren zoeken en naar de paaswake). Vind het juist wel een leuke traditie dat iedereen bij ons nog steeds meedoet aan dat soort dingen zonder dat er een verplichting aan hangt.

Misschien ga ik die paaswake vanavond wel skippen. Broer en zus kunnen sowieso niet en ik ben gesloopt na een dag alleen met 2 berechagrijnige kinderen. Als klap op de vuurpijl vanmorgen bij de supermarkt nog een discussie met een of ander oud fossiel dat het nodig vond een tirade over de jeugd van tegenwoordig af te steken toen Boefje besloot voor Schurkje een banaan te gaan ' kopen' en die vast uit het groenteschap haalde. Nog voordat ik in kon grijpen kwam er al een heel verhaal over de jeugd van tegenwoordig. Heb het mens vriendelijk verteld dat (mijn) kinderen werk in uitvoering zijn en dat ik het fijn voor haar vond dat haar exemplaren kennelijk opgevoed en wel uit de baarmoeder rolden en dat haar verzuchtingen al door bejaarden in de tijd van Plato werden geuit, dus dat er niets nieuws onder de zon was. Waarna ik haar grijnzend een vrolijk Pasen toewenste en doorliep. Stom mens.

Vent is net thuisgekomen van het tuin leeghalen bij zus, dus kunnen we zo bijtijds eten. Ik geloof dat het maar pannenkoeken gaan worden, heb geen puf meer om nog te gaan staan koken.
Zwemmen met kinderen heb ik trouwens afgelopen weekend in dat Landalpark een paar dagen achter elkaar gedaan en toen was het hartstikke leuk. Vooral leuk om te zien dat Boefje op het laatst zover was dat hij zelf in het water durfde te springen, zonder dat ik zijn handjes nog moest vasthouden. En Schurk was al helemaal nergens bang voor.

Alleen die choorlucht. Die vind ik verschrikkelijk. Krijg meteen flashbacks van de tijd dat ik 3x per week aan wedstrijdzwemmen deed en voor mijn gevoel altijd en eeuwig naar chloor stonk. Jeugdtrauma .
Scherp Athena, ik ben meestal zo overdonderd als me zoiets gebeurd dat ik niet meer zo spits bem. Bravo!

Hier geen verplichtingen, ouders zijn op vakantie en schoonouders zijn net vandaag weer vertrokken, Gewoon rustig weekend, maar als het droog is gaan we wel wat eieren verstoppen.

Zwemmen heb ik met Nippi en Nippa altijd gedaan tot de verhuizing. Nippi zit nu op zwemles, maar met Nippa gaan we nooit meer. Nu vraagt ze er zelf om, dus we zouden het eens moeten doen eigenlijk. Maar ik heb zelf een hele droge huid, en dat zwemwater is daar heel slecht voor. Ik zou sowieso eens wat actiever moeten worden, de laatste maanden is het wel heel ernstig inactief allemaal.
Ja, mooie reactie Athena!!!
Dat iemand er wat van zegt als een kind een banaan uit het schap haalt begrijp ik dus echt niet. Het was toch gewoon bij de supermarkt? Schorrie pakt zo vaak iets uit het schap, dat mag van mij ook gewoon. Wat een oud stuk chagerijn zeg dat mens. Goed gereageerd van jou Athena.

Schorrie en ik hebben net eieren bestickerd. Ik kon geen eierverf vinden hier in de straat en we kregen gratis een paar stickervellen bij de supermarkt. Ze zijn in ieder geval erg lelijk geworden .

Die chloorlucht in het zwembad vind ik ook naar. Als je dan weer buiten bent, is de lucht wel heel lekker fris.

Nippo, ik ben helemaal verbaasd dat Nippa zelf vraagt om zwemmen. Is Nippa geen baby meer dan?

Ik was vergeten dat we vanavond ook nog moesten eten. Gelukkig kwam de Chinese buurman aan de deur met de vraag of Harrie kon helpen een afvoerpijp vast te zetten die losgeschoten was. Kregen we eten voor in ruil. Ook weer geregeld!

Schorrie is zo gooierig de laatste tijd, komt iemand dat bekend voor? Te pas en te onpas gaan er hier spullen door de lucht, al of niet gericht op mij of Harrie. Echt heel irritant vind ik dat, het lijkt ook wel of hij het niet afleert. Hij denkt dat al dat gegooi grappig of een spel is ofzo.
Hehe, ik werd gewoon zo pissig om de bitterzure reactie van het mens dat ik het er gewoon uitgooide. Ze zal ongetwijfeld later wel tegen anderen hebben geklaagd dat het met de moeders van tegenwoordig ook alleen maar bergafwaarts gaat. En het mooie is dat ze er zelf nog het meeste last van heeft .

Eierstickers? Bestaan die ook al? Ik had gewoon vingerverf in gedachten. Zuslief is erg van het tekenen en schilderen en heeft vandaag aan vent een aantal oude penseeltjes meegegeven, dus ik ga het daarmee maar gewoon proberen. We zien wel of er een schip gaat stranden en waar dan.

Nippi is inderdaad nog een baby, nippo zit gewoon op te scheppen .

Maar grappig dat ze er zelf om vraagt. En jezelf na het zwemmen goed insmeren, helpt dat niet nippo? Van die hypoallergene meuk van Vaseline intensive care werkt hier goed, voor eigen huid en voor droge huid van de kleine mannen. Hele flessen gaan erdoorheen momenteel want vooral Schurk heeft gortdroge beentjes en weer eczeemachtige plekken in zijn knieholten.
Misschien moet het ook wel gewoon met vingerverf of waterverf ofzo, dat eieren beschilderen. Heb ik gezocht naar iets dat helemaal niet bestaat. Het is ook 25 jaar geleden dat ik zelf eieren beschilderde.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven