kind weer verslaafd

24-04-2012 13:47 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Effe k*t nu.

Gisteren mijn vader begraven.

Ik dacht even alles te kunnen laten bezinken.

Mijn zoon van 25 die kortgeleden nog samenwoonde

met zijn vriendin gaat verhuizen. Na 8 jaar heeft ze

de relatie verbroken. Triest.

Ook heeft hij pas een nieuwe baan na maanden in

ww. Er waren schulden en daar heeft hij hulp voor

bijgehaald. So far gelukkig nog aardig op de rails.

Ga ik vandaag zijn huisje opruimen en spulletjes

inpakken, omdat hij het zo druk heeft met werk en

klussen in het nieuwe huis, kom ik weer wiet tegen.

In zijn puberteit is hij verslaafd geweest. Uiteindelijk

er toch vanaf en een opleiding gedaan.

Maar nu is het dus weer foute boel.

Ik heb besloten om zelf hulp te gaan zoeken om hier mee

om te gaan, want ik weet niet wat ik beter wel of niet

kan doen.

Iemand ervaring? Waar kun je als ouder van een

verslaafd kind hulp krijgen?
odi et amo
Weet je zeker dat hij de wiet ook echt gebruikt? Ik geloof dat hier in huis, in een schoenendoos van mijn man, ook nog een paar zakjes liggen. Die heeft hij ' bewaard'. Maar hij is dan ook niet verslaafd geweest.

Heb je hier al met hem over gepraat?
Als je zeker van je zaak bent kun je altijd even kijken op de site van lsovd
Wat is verslaafd?

Rookt ie in het weekend weleens een jointje? Dat kan ik niet verslaafd noemen.

Eigenlijk liever dat dan het hele weekend door zuipen.
Het is maar wiet hoor. Zou je je ook zorgen maken als hij elke dag een biertje zou drinken. Zo erg is het allemaal niet.
TO zegt toch dat hij verslaafd is geweest. Ex-verslaafden kunnen niet ineens wel leuk recreatief hun oude verslavingsproduct gebruiken. Ik snap dus de zorg van TO.

Ik kan je niet verder helpen TO. Wel wil ik je even een virtuele knuffel geven en je condoleren met het verlies van je vader. Sterkte
Gecondoleerd met je vader.

Kan je hier met jouw kind over praten?
Als hij verslaafd is geweest, dan snap ik heel goed dat je het zorgelijk vindt als je ziet dat hij wiet in huis heeft.

Hij heeft dat vast niet bewaard uit nostalgische overwegingen!

Ik weet niet waar je hulp kan krijgen, maar dat zou je wel aan je huisarts kunnen vragen. Heel veel sterkte. Vergeet je niet ook voor jezelf te zorgen?
Het is echt niet goed.

Huishouden en de was worden verwaarloosd.

Resten van eten, verpakkingen afhaal overal.

Laat ik over de rest maar zwijgen.
odi et amo
Shit da's idd wel de negatieve spiraal.

En gecondoleerd.

Zit er een instituut als taxus oid bij je in de buurt. Daar zou je kunnen informeren.

Heeft hij eerder hulp gehad? Zo ja dan zou je ook bij die instantie kunnen vragen.

Sterkte. Zo'n verslaving is klote.

Is er eerder ook onderzoek gedaan naar psychische achtergronden van de verslaving?

Kan je goed met hem praten, of iemand anders in jullie omgeving?
Onderzoek naar psychische achtergrond van een verslaving?

Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Door wie wordt zo'n onderzoek gedaan dan?
odi et amo
Gecondoleerd met je vader

http://www.cokevanjou.nl/content/view/838/216/
Ga in therapie!
quote:lamaatje schreef op 24 april 2012 @ 14:13:

Onderzoek naar psychische achtergrond van een verslaving?

Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Door wie wordt zo'n onderzoek gedaan dan?

Geen idee maar ik weet dat wiet nogweleens als zelfmedicatie wordt gebruikt. Ik zie het in mijn omgeving een gozer met (zeer waarschijnlijk) heftige ADHD. Die is op jonge leeftijd al gaan blowen. Al een paar keer geprobeerd te stoppen maar bij tegenslagen steeds weer een behoorlijke terugval. Hij blowt om zijn gedachten af te remmen. Zonder therapie voor ADHD (of wat er dan ook is) zal hij niet stoppen.

Net als met depressiviteit. Je kan het wel behandelen met AD maar in een deel van de gevallen komt het net zo hard terug als je stopt met de AD en is er echt therapie nodig om de depressie te stoppen en dus zonder AD te kunnen functioneren.

(snappie, vind het lastig om te verwoorden, wil niemand kwetsen of diagnoses stellen)
Hij hoeft niet persé verslaafd te zijn he... Maar misschien heeft hij het daar liggen voor het geval dat.. Mijn broer van 28 rookt iedere avond 1 á 2 joint's.

Wij kunnen hem niet helpen ervan af te komen want hij is oud genoeg om dat zelf te beseffen. En wiet is niet zo erg hoor, wees blij dat het geen andere drugs is.
quote:Maja82 schreef op 24 april 2012 @ 14:21:

[...]

Geen idee maar ik weet dat wiet nogweleens als zelfmedicatie wordt gebruikt. Ik zie het in mijn omgeving een gozer met (zeer waarschijnlijk) heftige ADHD. Die is op jonge leeftijd al gaan blowen. Al een paar keer geprobeerd te stoppen maar bij tegenslagen steeds weer een behoorlijke terugval. Hij blowt om zijn gedachten af te remmen. Zonder therapie voor ADHD (of wat er dan ook is) zal hij niet stoppen.

Net als met depressiviteit. Je kan het wel behandelen met AD maar in een deel van de gevallen komt het net zo hard terug als je stopt met de AD en is er echt therapie nodig om de depressie te stoppen en dus zonder AD te kunnen functioneren.

(snappie, vind het lastig om te verwoorden, wil niemand kwetsen of diagnoses stellen)

Ja, nooit zo bij stil gestaan eigenlijk.

Ik heb het altijd als een vlucht gezien om problemen of gevoelens te ontlopen. Misschien wel een goed idee om eens met hem te praten over hulp bij psychische problemen ipv direct in de afkick-

oplossing te schieten.
odi et amo
quote:Roompje schreef op 24 april 2012 @ 14:36:

Hij hoeft niet persé verslaafd te zijn he... Maar misschien heeft hij het daar liggen voor het geval dat.. Mijn broer van 28 rookt iedere avond 1 á 2 joint's.

Wij kunnen hem niet helpen ervan af te komen want hij is oud genoeg om dat zelf te beseffen. En wiet is niet zo erg hoor, wees blij dat het geen andere drugs is.

Wiet is ook erg Roompje.

Daardoor is hij de vorige keren ook in de problemen gekomen.

Het begint met weinig, zaken gaan een beetje mis. Daardoor moet er weer meer geblowd worden en gaat er steeds meer mis.

Een vriend van hem is van wiet overgegaan naar harddrugs, maar geloof me, zijn bestaan is behoorlijk aangetast door het gebruik.

Ook het gebruik van wiet door mijn zoon op jonge leeftijd heeft zijn hersenen aangetast.
odi et amo
Dank je wel voor al jullie knuffels en condoleances trouwens.
odi et amo
Wat rot voor je, Lamaatje.

Heb je je zoon geconfronteerd met je ontdekking? Is hij eerlijk naar jou toe?

Zo niet: hoe is jouw contact met zijn ex-vriendin? Kun je aan haar vragen hoe je zoon ervoor staat en of de verslaving de reden is van hun relatiebreuk?
Ik heb mijn zoon nog niet gesproken over de ontdekking.

Hij is nog aan het werk.

Ik weet hoe het komt dat hun verloving uit is en ik denk niet dat zij weet dat hij nu weer gebruikt.

Ik ga wel met haar praten, want ik heb het idee dat zij ook goed in de shit zit qua schulden. Er komt nog een heleboel post op het oude adres. Zij woont niet meer in het huis.
odi et amo
quote:Roompje schreef op 24 april 2012 @ 14:36:

Wij kunnen hem niet helpen ervan af te komen want hij is oud genoeg om dat zelf te beseffen. En wiet is niet zo erg hoor, wees blij dat het geen andere drugs is.Dat is zo'n dooddoener. Heb je enig idee wat je nu zegt?
Bazinga!
quote:vivalda schreef op 24 april 2012 @ 15:17:

[...]

Dat is zo'n dooddoener. Heb je enig idee wat je nu zegt?

Laat maar Vivalda. Het is duidelijk dat ze het niet weet.

Misschien gelukkig maar.
odi et amo
Gecondoleerd lamaatje met het verlies, wat erg dat je nu wiet en een slechte staat van onderhoud aantreft daar, heel logisch dat alle alarmbellen af gaan en terecht. Ik zou eens bellen met Jelinek /iets dergelijks. Dat zou ik doen voordat je me je zoon in gesprek probeert te gaan.

Heel veel sterkte, wat zal het een pijn doen ik wens je toe dat jullie er samen goed doorheen komen.
Ik heb een account aangemaakt op coke van jou en daar advies gevraagd.

Van mijn zoon hoor ik het oude liedje. Je hoeft je geen zorgen te maken. Maar daar trap ik nu niet meer in.
odi et amo
wat moeilijk.

Ik heb een zus die jaren verslaafd is geweest. Voor mij was dat erg, maar voor mijn ouders vreselijk.

Mijn ouders hebben deelgenomen aan groepen van de LSOVD en later is mijn moeder daar groepen gaan leiden. Ik zag de link al eerder vermeld hier.

Sterkte met het verlies van je vader en met het verdriet om je zoon. Ik hoop dat het weer goed komt met hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven