Gezondheid alle pijlers

Katten allergie

24-04-2012 15:23 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik heb een vraagje met betrekking tot allergie! Ik heb jarenlang met twee katten in huis gewoond, nooit ergens last van gehad (wel van andere allergieen, maar geen katten).

Echter, sinds ik uit huis ben en dus geen katten meer heb, krijg ik er last van zodra ik naar mijn moeder ga. Niezen, loopneus, jeukende ogen.

Iemand goede tips? Ik wil wel graag mn moeder kunnen blijven bezoeken, zonder al te veel last....

Bedankt!
Je kunt er medicijnen voor krijgen hoor.
Ja dat weet ik.. Maar ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Aangezien ik zelf geen katten heb wil ik niet standaard aan de medicijnen... Ik wil alleen weten of ik niet iets kan innemen voor ik bijvoorbeeld naar mijn moeder ga ofzo..
ik heb het ook plots gekregen, omdat ik toen al bij een alternatieve arts liep vanwege vermoeidheid, heeft hij toen ook wat gedaan tegen die allergie, en het werkte! geen jeuk meer, geen rode vlekken of niezen maar wat hij precies gedaan heeft dat kan ik je niet zeggen, maar je kunt er dus blijkbaar ook weer vanaf komen!

(die alternatieve arts doet bioresonanstie en kleurentherapie)
Ik geloof dat hooikoortsmedicijnen ook wel een kunnen werken, maar ik zou het even met je huisarts of apotheker overleggen.

En verder even aan je moeder vragen of ze voor je langskomt even goed wil luchten en evt stofzuigen.
Bij mij precies hetzelfde verhaal. Ik neem elke dag neusspray (maar da's voor allergie in 't algemeen). En als ik thuis-thuis ben zorg ik dat de katten niet/nauwelijks op schoot mogen en dat ik m'n handen direct was na contact.. dat laatste helpt echt
vraag zeker niet aan je moeder om kort voor je langs komt even te stofzuigen!!!!!! Een kattenallergie gaat niet om de haren, maar om de huidschilfers. Stofzuigen zorgt er voor dat allerlei kleine mini deeltjes gaan vliegen, dus ook die huidschilfers. Hoe fanatieker en hoe vlakker voordat jij komt er gestofzogen is, hoe erger. Als je smiddags komt, laat haar dan op zijn laatst sochtends vroeg stofzuigen, zodat de schilfers weer kunnen gaan liggen.

Beter is een stofzuiger met een hepa filter. Dit ding zorgt er voor dat de huidschilfers wel in de stofzuiger blijven,e n niet meer uitgeblazen worden aan de achterkant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven