Goede dag, slechte dag deel 5

19-08-2011 22:37 2340 berichten
Aan mij de tweemalige eer om dit topic te openen (dat choco naast me zit doet daar zeker geen afbreuk aan)

Hier kan je schrijven over alles wat je bezig houdt en/of meemaakt.

Van de momenten en de momenten tot aan de momenten.

Iedereen is welkom wel is het fijn als je eerst even inleest en jezelf kort voorstelt.

Tot nu toe zijn de vaste schrijfsters:

Mama Chat, Tante Mika, onze IBI (volgens Choco), sportieve Sanne, Mellow Yellow en natuurlijk loco Choco.

Daarnaast hebben we enkele trouwe binnenvallers

voor de meelezers en schrijfsters

Totaal aantal stemmen: 28

Ik lees stiekem mee (43%)
Ik neem steeds liefde aan (11%)
Chooc en IBI zijn gestoord (7%)
Run forummer run (7%)
Hoeveel delen krijgen we nog? (4%)
Ik zou graag mee willen schrijven (18%)
Jullie zijn grappig Geen stemmen
Ik hou van koekjes en chocola (4%)
Ik hou van koekjes met chocola Geen stemmen
Ik hou van chocola in koekjes (7%)
Ik lees die mail meestal iedere dag, maar niet altijd.... dus als je iets belangrijks stuurt kun je het hier beter even melden.
Mijn broertje is vandaag jarig. Vroeger keek ik echt uit naar deze week van april.

Eerst een neef jarig, dan oma, dan mijn broertje. Vond het altijd gezellig, al die familie (en gek op taart, haha)

Die neef is een stuk ouder dan ik, we gaan nu niet meer naar elkaars verjaardagen. Oma heeft het nog lang voor de hele familie gevierd maar nu nog alleen met kinderen en partners (wordt anders te druk). En broer viert al jaren niks meer, althans niet voor de familie.

Ik vind het toch een beetje een kale week zo. Bij de datum denk ik: feest - maar er is helemaal geen feest.
quote:andersnogiets schreef op 23 april 2012 @ 23:26:

Ik heb er weleens van gehoord en over gelezen Veraan. Ik herken er veel in. Maar moet ik daar zelf over beginnen? Zij zijn toch deskundig?

Ik zou er zelf over beginnen. Wat IBI zegt, dat je het op internet hebt gelezen en jezelf er wel wat in herkent.

Zij zijn inderdaad deskundig en zouden dit moeten kunnen bedenken (vind ik). Maar ja, als ze dat niet doen, moet je het ze maar voorkauwen. Al is dat natuurlijk eigenlijk best raar, dat je je eigen diagnose moet stellen omdat zij er niet uit komen.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 23 april 2012 @ 23:39:

zo toch nog even in bad geweest.

Vroon, soms voel ik die emoties wel maar vaak ook niet of althans dan weet ik dat ik me zo "hoor" te voelen maar lukt het me niet om dat ook echt te voelen. Misschien wat vaag gezegd maar ach het is al laat zullen we zeggen.

Je innerlijke stem volgen? Niks voor mij we hebben het 1 maal over het kind in jezelf gehad. Dus ik zeg die is dood net zoals de rest van mijn dierbare en moesten we het ineens daar een kwartier over hebben. Dat ik hard was ja duh!

Maar goed misschien heb jij beter contact met je innerlijke stem en kun je die wel volgen.

Ga hopelijk ook zo slapen half 7 staat de wekker weer.

Ik vind het niet vaag wat je schrijft, ik snap wat je bedoelt. Ik heb het zelf momenteel ook met iets. Dat gaat om goedkeuring krijgen van iemand die belangrijk voor mij is. Objectief gezien heb ik in de gaten dat ik de goedkeuring wel krijg van deze persoon, maar ik voel het niet.

Ik heb juist wel veel gehad aan het innerlijke kind. Het is gewoon voor iedereen verschillend of je er iets mee kunt, denk ik. De ene methode werkt bij de ene goed, en een andere methode werkt bij iemand anders beter.
Gefeliciteerd met je broertje, Moon!

Ik heb eventjes een klein dipje (het gaat over het algemeen best goed). Ik kreeg net mijn huurverhoging binnen, en dan word ik even weer geconfronteerd met het feit dat ik van zo weinig geld moet rondkomen, en dit misschien altijd zo blijft. Dan voel ik weer even dat enorme gevoel van uitzichtloosheid, en pijn dat mijn leven zo gelopen is. Psychische klachten hebben sucks
Veraan vervelend

Is betaald werken nu van de baan? Heb je nog iemand die daar met jou naar kijkt?

En als je een paar tientjes extra zou verdienen met thuiswerk oid, mag je dat dan houden of moet je dat inleveren?
Vroon, vervelend is dat dan he dat je even met de neus op de feiten wordt gedrukt.

Moon, ja kan me voorstellen dat het een domper is dat er ineens helemaal geen feest meer wordt gevierd.

ans, wat goed dat je bent gaan sporten. Kan ik een voorbeeld aan nemen ben al maanden niet geweest. Is het vandaag iets beter gegaan bij jou thuis?
Zo ik heb even heeeeeeeeeeeel lang mijn moeder gebeld. Heb zelfs een slapende hand die moielijk kan typen.

Zij mist ook het verjaardagsfeest en mijn vader ook.

Verder iets besproken wat ik deze week moet doen en moeilijk vind, normaal deel ik die dingen niet met moeder maar was wel fijn om het nu wel te doen.

Nu maar ff thee zetten denk ik. Hoofd tettert nog een beetje.
klinkt als een goed gesprek moon! Fijn.
Ja klopt.

Soms kan ik helemaal niks met wat mijn moeder zegt en haar visie op dingen.

Maar dit was een fijn gesprek. Dat ik dit moeilijk vind, komt deels doordat mijn ouders hier ook niet goed in zijn en het me dus niet echt meegegeven hebben.

(een knoop hakken, meer kan ik er hier niet over zeggen)

Dus best een stap dat ik nu iets ga doen wat ik mezelf heb geleerd
Alle reacties Link kopieren
@ moon

fijn dat je een lekker gesprek had met je ma. En dat van verjaardagen is balen, ook al is het maar omdat je dan familie nog minder ziet.

@Vroon

dat is wel balen, dat je constant weer met je neus op de feiten word gedrukt.En psychische problemen zijn inderdaad niet leuk, en al helemaal niet als ze je leven beperken.

@Ibi

niet iedereen heeft baat aan hetzelfde, zo snap ik zelf ook niks van de innerlijke stem, en zou het dus absoluut niet kunnen volgen.

Hier is mijn klacht/bezwaarschrift bijna klaar, moet alleen nog wat bewijzen(mails ed) verzamelen.

Verder zit ik nu even in een dip, pieker om het vak en de herkansing, pieker om een feestje zaterdag waar ik veel zin in heb, maar zit met vervoersopties, de fiets, taxi of meerijden

Meerijden vind ik niks, want dan moet ik wachten tot de andere persoon weg wil, taxi vind ik zonde voor 5-10 min op fietsafstand, maar fietsen 's nachts vind ik een beetje eng, maar zie allemaal meiden die dat wel doen..en dan wil ik het ook!!

Maar goed, eerst ff uit de dip zien te komen...want ik heb geen zin in weer een diepere dip van meerdere dagen..maar nu eerst bedtijd
Rustig hier. Ik voel me weer ff verdrietig om de chatvriend.

Ik heb maanden contact gehad met iemand en toen we zouden daten toen verdween hij. (vorige week)

Ik probeer me er maar overheen te zetten en ben met anderen aan t chatten maar ze zijn lang zo leuk niet....

Weet ook niet of ik nou kwaad moet zijn op de chatvriend of heel voorzichtig nog eens vragen wat er nou eigenlijk is.
He jakkes Moon. Jammer dat het nooit tot een date gekomen is. Je lijkt een fijne vriendschap gevonden te hebben en ineens is het over. Reageert hij niet op mailtjes?

Fijn dat je lekker gekletst hebt met je moeder.

Veraan heb je helemaal geen baan?. Geld gebrek is heel naar.

Ik voel me iets beter. Paar afspraken voor komend weekend afgezegd. Beter voor man. Rust in de tent.
Anders, ik had een mail gestuurd met een paar (data) voorstellen voor een date.

Daarna niks meer gehoord. Ik heb er niet achteraan gemaild omdat ik vond dat de bal bij hem lag.

Alleen gisteren viel me op dat ik iets in mijn mailbox verwachtte (iets heel anders) en dat heb ik niet gekregen.

t Zou stom zijn als er bijv ergens een mail niet is aangekomen. Misschien moet ik m toch nog eens mailen, al lijkt het dat mij me niet wil spreken.
Morgen ga ik mijn nieuwe arts ontmoeten. Ben benieuwd. Misschien had ik het trouwens al gezegd, ik heb het ff niet meer op een rijtje.
Succes morgen met je nieuwe arts morgen Moon.

Gelijk heb je. Nooit achter een vent aanhollen. Alleen als ze meer dan de moeite waard zijn.

Slaap lekker allemaal.
quote:Moonlight82 schreef op 24 april 2012 @ 17:09:

Veraan vervelend

Is betaald werken nu van de baan? Heb je nog iemand die daar met jou naar kijkt?

En als je een paar tientjes extra zou verdienen met thuiswerk oid, mag je dat dan houden of moet je dat inleveren?

Ik mag helemaal niks bijverdienen, dus thuiswerk is geen optie.

Ik heb niet meer iemand die met mij kijkt naar betaald werk. Vanwege bezuinigingen mag mijn uitkeringsinstantie mij dit niet meer bieden. Dus ben een jaar geleden daardoor mijn begeleiding kwijtgeraakt.

Het probleem is, dat ik het op eigen kracht niet durf. Ik weet wel waar en hoe ik moet zoeken, maar ik laat me iedere keer tegenhouden door mijn angsten (faalangst en angst voor pesten op het werk).

Daarvoor zit ik nu in groepstherapie (en ook nog voor problemen met relaties), dus hoop dat ik daarna mij minder door mijn angsten laat leiden. En dan maar hopen dat een werkgever het nog met mij ziet zitten, want ik ben er best al wel lang uit. Daar zijn werkgevers meestal niet zo dol op.
@ Moonlight:

Mooi dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met je moeder. Lijkt me fijn dat je merkt dat dit soms ook kan.

Balen dat die chatvriend niets meer laat horen. Vind ik ook een beetje onbeschoft eigenlijk. Hij kan toch op z'n minst even laten weten dat hij afziet van het daten?

Veel succes morgen bij je nieuwe arts!

@ Ans:

Fijn dat jij je iets beter voelt! Goed dat je de afspraken voor het weekend hebt afgezegd, hopelijk komt er nu inderdaad wat meer rust.

Ik heb inderdaad geen baan, maar doe wel vrijwilligerswerk.

@ Strawberry:

Kun je misschien met wat andere meiden meefietsen? Al moet je dan natuurlijk ook wel wachten tot de anderen weggaan. Of is er misschien iemand die je kan brengen en halen, en die jij kan bellen als je van het feest weg wilt?
Ben het met jullie eens, van de chatvriend. Hij was net wel online. Maar ik heb niks gezegd. Toch ben ik blij dat hij online was want ik ben telkens bang dat ie me blokkeert en daarna nergens op reageert. (hij zou niet de eerste zijn)

Nu kan ik m nog aanspreken, mocht ik daar ooit nog zin in hebben.

Wat een moeilijke positie Veraan. Ik 'ken' jouw angsten niet (ik bedoel ik kan ze niet invoelen).

Als ik jou zou inschatten zou het zijn als iemand die gewoon haar werk doet zonder te zeuren, een lieve collega. In ieder geval niet iemand waarvoor nergens plek is.

Maar misschien weet ik te weinig van de achtergrond. Het lijkt me heel naar.

Jullie weten denk ik nog niet, ik heb een goede vriend sinds kort (ja en nu al goed ) die op een re-integratiebureau werkt. Het is niet de bedoeling dat ik door hem geholpen ga worden maar het is wel heel handig dat hij weet hoe alles werkt. En hij is erg geïnteresseerd in hoe ik in elkaar zit en wat ik zou willen en kunnen. Ben echt blij met m.

Nu ik weer wat beter slaap kan ik daarin ook weer stappen gaan zetten. (waren zijn woorden maar zo is het ook)
Mogguh.

Ik moet echt weer minder gaan internetten s avonds, heb weer zo'n moe/onuitgeslapen hoofd.
Ik heb niet echt iets te melden. Man is weer ziek, we slapen slecht en ik ben moe. Lees wel mee maar heb even geen puf om te reageren
Choco

Ik ben terug van eerste gesprek met de arts! Ik ben blij met hem. Hij is aardig en kundig. Geeft mij veel inspraak. Eigenlijk is hij iets toegankelijker dan de vorige arts.

Hij zegt zelf dat ik een heel goede SPVer heb (ook nieuw, ik heb haar nog maar één keer gezien).

Moest wel weer wat ouwe dingen oprakelen.

Ik ben moe... echt niet normaal. Voordat ik heen ging was ik moe maar het is nu nog erger.
Heb nog wel iets over de medicijnen, maar dat zet ik wel neer als jullie er zijn. Dan kan het daarna meteen weer weg.
Zo wat zijn jullie 's nachts druk bezig hier.. ;)

@moon

dat met die chatvriend is wel lastig, maar gezien hij je niet blokkeert zou ik hem gewoon 1x aanspreken en als hij niet antwoord gewoon laten zitten. En zowieso moet je het alleen doen als je er zelf zin in hebt..

@Choco

hopelijk is je man snel weer beter! En gaan jullie dan ook wat beter slapen. in ieder geval even een

@verana

Inderdaad het is lastig als je er al een tijd uitbent. En als niks mag bijverdienen is het helemaal balen! Wel goed dat je toch vrijwilligerswerk doet, want daardoor ben je niet helemaal uit de roulatie. En mischien is het beter zo, kan je meer tijd aan je terapie ed. besteden, wat toch zeer belangerijk is.
Hier voel ik me vandaag niet geweldig, heb al 2 nachten nachtmerries gehad, en was vandaag ook nog een om 6 uur wakker, terwijl ik pas half8 mijn bed uit moest. En ik begin weer een beetje met doemdenken..wat niet handig is.

Ook een gesprek gehad met de psycholoog vandaag, was wel een fijn gesprek maar ook zwaar. De gesprekken worden steeds zwaarder merk ik, maar het lijkt mij dat juist positief is, want dat betekend dat ik me waarschijnlijk iets meer blootgeef..

De les van vanmorgen viel wel mee, was nuttig en gezellig. Maar ik begon halfverwege ontzettende slaap te krijgen.

Maar ik ben nu doodop, ga of eventjes dutke doen of ik ga gelijk naar de bieb. Want ik heb al 2 boeken die constant uit de mediatheek op school of gemeente bieb leen, heeft me al 80 euro gescheeld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven