Werk & Studie alle pijlers

Advies over salarisverhoging

25-04-2012 17:36 30 berichten
* poef* Hartelijk bedankt voor al jullie reacties! Ik heb inmiddels een goed uitgewerkt documentje gemaakt met marktonderzoek en argumenten
*
Om te beoordelen wat een fair uurloon is, zullen we toch echt moeten weten wat voor werk je doet! Kun je op loonwijzer e.d. sites geen info vinden?
*
*
*
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inzetten op 13 euro per uur. Je gaat toch altijd onderhandelen. Ga niet lager zitten dan een bedrag wat jij er echt voor wil hebben. 11 euro per uir bijvoorbeeld
*
Ik vind het per uur wel een beetje lastig bedenken. Kan je niet eens wat CAO's in verschillende richtingen doorlezen, kijken wat daar normaal is? Of anders vergelijken met studiegenoten in vergelijkbare functies?
Afhankelijk van de branche wordt daar bij fulltime gemiddeld denk ik zo'n 2000 euro br per maand voor betaald voor iemand met 0-3 jaar ervaring. Dat is zo'n 11,50 per uur.
*
Elastiekje; je hebt gelijk. Maar je geeft aan dat 10 euro te weinig vindt. Dus zou je zo'n 11 euro (minimaal) willen. (Aannames nav je berichten)

Een werkgever zal altijd met een tegenbod komen, waarschijnlijk naar 10 euro, jij doet water bij de wijn en zakt naar 12 euro. Grote waarschijnlijkheid dat zij met een definitief bod komen. Van 11 euro (waarschijnlijk).

Je moet een beetje bluffen, laten merken dat je veel meer waard bent dan wat je nu verdiend. En dat is veeeeeel moeilijker dan dat ik ni even hier neerzet. Weet ik

Ik hou niet van salarisonderhandelingen hahaha
Nee, gewoon aangeven dat je vergelijkend warenonderzoek hebt gedaan en dat het gemiddeld loon 11,50 blijkt te zijn.
Of wat nummerzoveel (expert ) zegt
Ik verdiende met mijn eerste baan, nadat ik was afgestudeerd, ook Psychologie, 2000 euro per maand. Dus ruim 11 euro per uur. Echter, dit is wel 10 jaar geleden. Dus 11 euro lijkt mij minimaal!
*
En wat ook meespeelt is de branche.
@elastiekje

Mijn opgave is voor starters (1e 3 jaar). Kan nog iets lager, hoeft zeker niet.

@123roos

De functie die TO nu doet, heeft dat diploma niet als functie-eis. En TO heeft haar diploma ook nog niet.
*
Eens met nummerzoveel. Ik zou nu inzetten op die 11,50 en dit met als argument dat het marktconform is. Na het behalen van je master zou ik hoger inzetten in de onderhandeling en dan naar het midden toewerken (midden van het aanbod van je leidinggevende en jouw voorstel). Met als opmerking dat je ook niet te hoog in moet willen zetten als je deze baan echt heel leuk vindt en als je niet het risico wil lopen dat ze je contract niet verlengen of, bij een vast contract, je uren niet ophogen. Succes Elastiekje!
Inderdaad bubblez, zoiets had ik ook in gedachte in het 'tweede onderhandelingsgesprek' na het behalen van mijn master. Sowieso ben ik nu al van plan om toch een opmerking te plaatsen dat ik een realistisch bod doe nu, en wel aangeef dat ik het lastig vind, maar wel belangrijk vind om aan te kaarten met het oog op mijn verdere dienstverband daar (we zijn een informeel bedrijf, ook goed contact met leidinggevende en baas).

Sowieso ben ik nu 22 en ben ik 23 als mijn nieuwe contract ingaat. Dan verwacht ik ook gewoon wat meer Nogmaals bedankt iedereen! Fijn dat jullie me een beetje op weg helpen hiermee.
*
Heel veel succes!

Konden we nog maar werken voor brood en kaas enzo. Was volgens mij vele malen makkelijker
quote:elastiekje schreef op 25 april 2012 @ 17:38:

Oja de baan is wel relevant voor mijn studie (psychologie), dus als ik hier kan blijven werken en doorgroeien is dat echt te gek vind ik. Vind het ook een super leuke baan, maar wil natuurlijk wel representatief loon krijgen.

Heel begrijpelijk dat jij een representatief loon wilt, echter wanneer het standaard is dat voor jouw functie 10 euro geldt, dan heb je het ermee te doen.

Tenzij je kunt aantonen waarom jij die ene euro per uur meer zou verdienen dan je collega's.

Zo werkt het nou eenmaal.

En soms moet je gewoon (helemaal als starter) gewoon even het ermee doen totdat er betere kansen voorbij komen.
Ik denk dat inyminy een punt heeft, maar als jij gewoon neerzet in je voorstel dat dit marktconform is (en misschien even persoonlijk tegen je leidinggevende zegt dat je dit niet doet om te onderhandelen, maar omdat jij denkt dat het redelijk is) dan komt het vast goed. Wees eerlijk, zet niet onredelijk hoog in en speel geen onderhandelingsspelletjes. Ik heb in het verleden bij verschillende organisaties als perdoneelsadviseur gewerkt (doe nu weer iets heel anders) en mijn ervaring is dat hard onderhandelen niet gewaardeerd wordt in een informele organisatie.

Maar volgens mij ben je heel redelijk en coulant, dus komt het vast goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven