Pasta pesto

25-04-2012 21:29 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe maak je een lekkere pasta pesto?
Pasta koken, potje pesto erbij?
Pijnboompitjes, parmezaanse kaas en cherrytomaatjes erbij...
quote:pyridine schreef op 25 april 2012 @ 21:30:

Pasta koken, potje pesto erbij?Wat heerlijk als het leven tóch zo eenvoudig blijkt te zijn
Pasta, groene pesto, veel prei, pijnboompitten en feta. Heerlijk!
Courgette, erwten, knoflook en parmezaanse kaas of kappertjes, of ansjovis.
geen potje pesto maar zelf maken, is echt heel simpel.

basilicum, pijnboompitjes, Parmezaanse kaas, knoflook en olijfolie in de keukenmachine (of vijzel als je daar zin/tijd voor hebt) Beetje zout erbij, hmmmmm.

verhoudingen weet ik niet precies, ik doe het altijd beetje op de gok. Echt zoveel lekkerder dan een potje!
Potjes zijn ook prima hoor. Vooral die kleintjes van het eigen merk van AH. Worden per twee verkocht.
Pasta (liefste die van de AH gevult) rucola cerry tomaatjes uitgebakken spekjes pijnboompitjes en parmazaanse kaas. Oh ja en vergeet de pesto niet natuurlijk
ik persoonlijk vind een potje pesto echt lang zo lekker niet. Op zich prima als je het ergens door doet, maar eet je het puur met alleen spaghetti dan vind ik het niet lekker. Maar dat is persoonlijk.

Ik vond de verse bij de AH wel lekker trouwens. Andere verse niet zo vaak geprobeerd.
quote:pyridine schreef op 25 april 2012 @ 21:30:

Pasta koken, potje pesto erbij?

Nee joh, pesto zelf maken. In die potjes zit meestal van alles wat niet in een echte pesto hoort.

Basilicumplantje kaal plukken, stukje van de stengels mogen ook mee, wassen en goed laten uitlekken. In keukenmachine doen met 1 flinke of twee kleine teentjes knoflook, ongeveer 75 gram Parmezaanse of Pecorino kaas, handje walnoten (of pijnboompitjes), mengen en beetje bij beetje olijfolie bij gieten tot je pesto de gewenste dikte heeft.

Nou kook ik graag en uitgebreid maar ik ben voor zelf pasta maken te lui. Verse pasta uit het koelvak vind ik ook erg lekker. Die koken volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking, afgieten in vergiet, terugdoen in de pan en dan de pesto er doorheen roeren. Hoeveelheid naar smaak. Ik mag er dan nog graag wat grof geraspte Parmezaanse of Pecorino kaas over strooien.
Spekjes bakken, uitje fruiten, kipfilet klein snijden en mee bakken, bakje champignons in plakjes snijden en even mee bakken,potje groene pesto erdoorheen, 2 bakjes zure room erbij, naar smaak peper erbij. Penne koken en hier de saus doorheen roeren. Paar lente uitjes in ringetjes snijden en per bord eroverheen strooien en smullen maar.
quote:pavlova schreef op 25 april 2012 @ 21:43:

Spekjes bakken, uitje fruiten, kipfilet klein snijden en mee bakken, bakjes champignons in plakjes snijden en even mee bakken,potje groene pesto erdoorheen, 2 bakjes zure room erbij, naar smaak peper erbij. Penne koken en hier de saus doorheen roeren. Paar lente uitjes in ringetjes snijden en per bord eroverheen strooien en smullen maar.Zal best lekker zijn maar is natuurlijk geen pasta pesto.
Spekjes bakken in olie, daar een zak verse spinazie bij, pesto, knoflook en roomkaas! Mmm
Ik vind de pesto uit een potje hartstikke lekker. Ik bak een ui, knoflook, champignons ham/spekjes erbij, en iets van... creme fraiche voor warme gerechten. Daar doe ik een paar flinke lepels pesto doorheen. En dat doe ik door de pasta. En dan nog met een beetje zout en veel peper op smaak brengen, mmm!!
Nee, ieuw!!! Die potjes vind ik echt niet te vreten!

Gewoon vers idd! Google maar eens op pesto Jamie Oliver, perfecte recept!
pasta koken, pesto erbij (zoek een receptje op ah.nl), gerookte kip in stukjes kort bakken, spinazie kort bakken en erbij doen, pijnboom ook kort bakken (het is een snel recept ) erover strooien, ook geraspte pecorino, parmezaanse kaas en verse peterselie erover strooien.

als je de pasta met de pesto vermengd kun je er ook een ei door doen om het romiger te maken. dan ook kaas toevoegen.
Als je eenmaal verse, zelfgemaakte pesto gehad hebt wil je nooit een potje meer.
Pesto uit een potje kan HOOGUIT door een gerecht geroerd worden waar al veel andere ingredienten in zitten. Gewoon om een beetje te kruiden, zeg maar. Ik roer wel eens een lepel door zelfgemaakte soep bijv.

Maar voor de rest heeft het natuurlijk weinig tot niks met echte pesto te maken, laten we wel wezen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
ha gelukkig ik ben niet de enige die pesto uit een potje niet te vergelijken vind met echte verse pesto
of rucola erover, is eigenlijk beter. allebei is het beste
Zelfgemaakte pesto, heerlijk! En dan wat reepjes gerookte zalm erbij. Yum!
Verse pesto inderdaad, wat grover vind ik altijd lekkerder door de pasta.

En dan heerlijk plakjes gerookte kip erbij en een groene salade.
Helemaal mee eens, niets zo lekker als zelfgemaakte pesto. Soms vind ik pesto alleen met basilicum net iets te scherp en vervang ik de helft (of zelfs meer) van de basilicum door rucola!
Ik vind de groene pesto van de Appie (in de kleine potjes) lekker!

Rundertartaartje (met peper) bakken en in stukjes snijden. Dan uitje, champignons, courgette en broccoli erbij en roerbakken. Volkoren penne erbij en uiteindelijk schep groene pesto erdoor. Yum!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven