poes bevalt onder bed.
donderdag 26 april 2012 om 23:12
Ik heb een kamer die ik gebruik als logeer kamer in mijn huis, en onder het raam van deze kamer is het afdakje van het balkon beneden. Nu is er dus een poes naar binnen gekomen die onder het logeer bed is bevallen van 3 kittens.
Nu vraag ik me af wanneer ik de kittens naar buiten kan doen, aangezien er veel bloed ligt van de bevalling? Het stinkt namelijk enorm!! Het gaat verder wel goed met moeder en kittens, ik heb een schaaltje kattenvoer neergezet voor de poes en ze komt ook regelmatig terug.
Btw, ik woon in het buitenland, dus kan niet de dierenarts bellen. Het is een straatkat.
Nu vraag ik me af wanneer ik de kittens naar buiten kan doen, aangezien er veel bloed ligt van de bevalling? Het stinkt namelijk enorm!! Het gaat verder wel goed met moeder en kittens, ik heb een schaaltje kattenvoer neergezet voor de poes en ze komt ook regelmatig terug.
Btw, ik woon in het buitenland, dus kan niet de dierenarts bellen. Het is een straatkat.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
vrijdag 27 april 2012 om 08:54
Echt top van je dat je je zo bekommert om straatkatten!! Ik weet niet in welk land je woont, maar ik vind het altijd zo erg als je op vakantie bent bijvoorbeeld in Griekenland. Het wemelt van de katten overal, echt zo ontzettend zielig. Ieder jaar bereid je je er weer op voor dat je het gaat zien, maar toch... Vind het echt schrijnend.
Hoe gaat het met het nieuwe gezinnetje?
Hoe gaat het met het nieuwe gezinnetje?
vrijdag 27 april 2012 om 09:39
Nee heb het vanmorgen geprobeerd, maar moeders word er niet echt vrolijk van.. Ik ga straks nog even kijken of die moeder er is, en dan zet ik de kittens wel in eeb doosje en maak ik even schoon, geur is nog erger dan gisteren, ben zwanger en dit maakt ne zo misselijk!!
vrijdag 27 april 2012 om 10:05
Dankje! Ik woon in turkije, de situatien is her even erg, sinds ik ben begonnen met kattenvoer geven zijn er een heeeeeleboel bij gekomen. Ben niet echt gek op katten ofzo, zou ze zelf nooit nemen, maar kan het ook niet over me hart vekrijgen om ze geeb eten te geven ofzo. Gelukkig weet ik dat er meerdere mensen zijn hier in de buurt waar ze af en toe eten krijgen maar merk toch dat veel kattn op 1 locatie blijven zeg maar, al ik door mijn wijk loop twee straten verderop zie ik bv katten die ik nog nooit gezien heb. Maarja ik kan moeilijk elke dag kilo's voer door de wijk strooien. Doe wat ik kan.
Met de familie gaat het goed, ik wacht even af tot moeder poes weg is en dan ga ik even schoonmaken.
Kreeg net de tip van een vriendin om ze met een boterhammenzakje op te pakken aangezien ik ook zwanger ben ivm toxoplasma. Dus ga ik dat even doen!!
Bedankt voor de tips allemaal!!
Met de familie gaat het goed, ik wacht even af tot moeder poes weg is en dan ga ik even schoonmaken.
Kreeg net de tip van een vriendin om ze met een boterhammenzakje op te pakken aangezien ik ook zwanger ben ivm toxoplasma. Dus ga ik dat even doen!!
Bedankt voor de tips allemaal!!
vrijdag 27 april 2012 om 12:26
Echt super van je dat je nog een beetje naar die arme beesten om kijkt. Is er geen stichting in de buurt die kan helpen of zo? Zijn er nergens castratie en sterilisatieprojecten in Turkije (uiteraard niet door turken zelf georganiseerd maar door mensen uit Noord west Europa?
Op deze manier krijg je nameljk wel érg veel aanwas en groeit het straks boven je hoofd.
Op deze manier krijg je nameljk wel érg veel aanwas en groeit het straks boven je hoofd.
vrijdag 27 april 2012 om 13:53
Toxoplasma kan je alleen krijgen van de poep (ontlasting ) dus.
Als je die opruimt dus even huishoudhandschoenen aan doen.
Zover ik weet mag je de kittens wel gelijk aanraken (ik weet niet hoe het zit met straatkatten) maar ik pakte de kittens vroeger al op na een dag.
Zou ze in een doosje met een kleedje leggen ( doosje groot genoeg dat mams er ook bij kan).
Dan lekker de boel schoonmaken met handschoenen aan en dan doosje weer op de plek zetten.
succes!!!
Als je die opruimt dus even huishoudhandschoenen aan doen.
Zover ik weet mag je de kittens wel gelijk aanraken (ik weet niet hoe het zit met straatkatten) maar ik pakte de kittens vroeger al op na een dag.
Zou ze in een doosje met een kleedje leggen ( doosje groot genoeg dat mams er ook bij kan).
Dan lekker de boel schoonmaken met handschoenen aan en dan doosje weer op de plek zetten.
succes!!!
vrijdag 27 april 2012 om 14:10
Ik heb het nog even nagevraagd maar zelfs verse ontlasting is nog niet besmet met toxoplasma dat gebeurd pas na minimaal drie dagen.
Ook kan een mens het alleen krijgen als ze dus de poep van de kat heeft aangeraakt en daarna bijv.iets heeft gegeten zonder dr handen te wassen.
(dus via de mond)
Daarom krijgen kinderen het vaak na bijv. spelen in de zandbak en daarna iets eten.
Voor volwassen lijkt mij dit ondenkbaar.
Ook kan een mens het alleen krijgen als ze dus de poep van de kat heeft aangeraakt en daarna bijv.iets heeft gegeten zonder dr handen te wassen.
(dus via de mond)
Daarom krijgen kinderen het vaak na bijv. spelen in de zandbak en daarna iets eten.
Voor volwassen lijkt mij dit ondenkbaar.
zondag 29 april 2012 om 03:17
quote:iones schreef op 27 april 2012 @ 12:26:
Echt super van je dat je nog een beetje naar die arme beesten om kijkt. Is er geen stichting in de buurt die kan helpen of zo? Zijn er nergens castratie en sterilisatieprojecten in Turkije (uiteraard niet door turken zelf georganiseerd maar door mensen uit Noord west Europa?
Dit dus. Hoe lief ook bedoeld is het niet een goed plan om zwerfkatten te voeren zonder dat er een castratie project tegenover staat. Je krijgt idd een onuitroeibare aanwas en daar zijn de arme beesten uiteindelijk zelf de dupe van.
Lief TS dat je je bekommert om poes plus kittens. Hopelijk kan moederpoes plus kittens tzt ook gecastreerd worden om verder leed te voorkomen. Succes!
Dit dus. Hoe lief ook bedoeld is het niet een goed plan om zwerfkatten te voeren zonder dat er een castratie project tegenover staat. Je krijgt idd een onuitroeibare aanwas en daar zijn de arme beesten uiteindelijk zelf de dupe van.
Lief TS dat je je bekommert om poes plus kittens. Hopelijk kan moederpoes plus kittens tzt ook gecastreerd worden om verder leed te voorkomen. Succes!
zondag 29 april 2012 om 10:17
Jaa er is wel zo'n project. Veel mensen wonen hier een aantal weken per jaar (buitenlanders) en die castreren dan een heel zooitje, is hier ook mega goedkoop. Weet niet wat het in het in nederland kost trouwens? Ook is hier een duitse vrouw die woont hier permanent en ik weet dat ze ook vaak beestjes castreert maar het zijn er zo veel.