Wenen, Oosterijk tips gevraagd.

27-04-2012 10:00 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan over een paar weken naar Wenen voor een dag of 4/5.

Wie is daar geweest en heeft tips. Wat moet je gezien hebben, waar kan je lekker eten, borrelen enz.

Waar had jij een hotel en welke? Hoor het graag.
Ik ga er elk jaar een week heen, een vriendin woont er. We nemen dus geen hotel

Je moet echt naar Schon Brunn gaan, wandelen in de tuinen, dan omhoog naar de ontbijtzaal en daar apfelstrudel eten!
* kasteel schon brun

* spaanse rijschool: overdag kan je naar training van de paarden gaan kijken voor een klein bedragje

* sachertorte eten in hotel sacher

* de kathedraal bekijken

* theater / opera als je daar van houdt

* schnitzel eten

heb in Wenen in jeugdherberg gelogeerd, dus geen tips voor hotels.

Wenen heeft goed openbaar vervoer (metro) handig om overal te komen. Ik zou dan kiezen voor een hotel in de buurt van een metrohalte (hoef dan niet perse in het centrum te zijn)
Hoteltips heb ik ook niet voor je helaas, mijn zusje woont in Wenen dus logeer daar (op het moment ook trouwens ) Wat ik hier altijd heel leuk vind is de naschmarkt, daar kun je lekker eten en borrelen. Bij mooi weer zijn de terassen bij het MusuemsQuartier gezellig. Qua bezienswaardigheden sluit ik me bij bovenstaande reacties aan, Belvedere en Hofburg wil ik daar nog aan toevoegen, vind ik beide ook heel mooi. Als je ook wilt shoppen raad ik de Mariahilferstrasse aan, voor window-shoppen de Kohlmarkt. Wenen is echt heel leuk!!
Donau-eiland voor het borrelen als het mooi weer is.
Hundertwasserhaus!
naar de theezaak Haas und Haas!!!!! Ik heb nog nooit zoveel thee gezien!

En het Hundertwasserhaus is echt prachtig, Schonbrunn ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven