Canada (Japer, Banff)

27-04-2012 16:52 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan van de zomer waarschijnlijk voor een week naar Canada.

Hoe is het weer in Jasper en Banff.

Een beetje bewolkt ok, maar ik wil toch ook wel graag de zon zien:)

Volgens mij was Elninjo, ook op de deze plekker geweest en zou graag ook haar ervaringen willen horen..

Bedankt alvast..
Heeee Raccoon, leuk Banff en Jasper. Je kunt mij emailen (ook voor een kopje koffie, etentje bij ons thuis of what dan ook): ann apestaartje mountaingifts punt ca

Ik woon in Calgary, een uurtje van Banff.

Wat wil je weten? Hoe ga je reizen?
Optimist tot in de kist!
Oh ja het weer, kan alle kanten op. Zon, hitte en regen. Het weer wordt hier erg beinvloedt door de bergen.

Ga je maar een weekje?
Optimist tot in de kist!
ga je maar een weekje?

wij zijn geweest toen het mei was, ik vond het toen echt nog wel fris en er lag nog sneeuw op de gangbare wandelpaden.

Wat wil je allemaal nog weten? Ik vond het een van de mooiste reizen die we hebben gemaakt.
Leuk: olifantje, ga ik zeker doen. Ja, we gaan een weekje, in oktober gaan we nog een keer op vakantie en zo heel ver rijden is het hier niet vandaan. Hopelijk zitten we in Juli goed met het weer, we gaan van 21 tot 28 Juli..
Raccoon! De Rocky's zijn zo mooi! Ben er nu al zoveel geweest! Ik ga over twee weken weer een lang weekend zowel Jasper, Lake Louise en Banff zijn super, vergeet Canmore niet. De icefields parkway is prachtig om te rijden en de ijsvelden geweldig om te zien!
@olifantjei hetbos, dan hebben wij elkaar nooit ontmoet in Calgary. Ben net verhuisd daar vandaan

@raccoon, the high tea in het Banff fairmont springshotel moet je zeker ook meepakken. Heerlijk en een geweldig uitzicht.
Geweldige locaties!! Ik was er ongeveer de 3e week van augustus afgelopen jaar en het was er lekker warm, maar af en toe wel bewolkt, dus heb af en toe wel op en neer moeten rijden naar de diverse highlights voor het juiste licht voor goede foto's.

De omgeving van Jasper sprak me persoonlijk meer aan dan omgeving Banff. Spirit Island was voor mij een van de fotogeniekste locaties (alleen te bereiken per boot) Lake Louise was vooral errug druk en Lake Morraine vond ik wel mooier maar ook behoorlijk druk. Je kunt 3 weken door Canada rijden en bijna geen toerist tegenkomen, maar als je dan in Banff komt dan weet je waar ze allemaal zitten, juist: daar!

Heb trouwens veel beren gezien op en neer rijdend van Jasper naar Maligne Lake. En heb ook de ubertoeristische toer naar de gletcher gedaan (halverwege Jasper en Banff)
Ja Banff Fairmont (en die in Lake Louise natuurlijk) zijn echt prachtig. Al loop je er maar even rond, 't is echt heel mooi.

Lake Louise is sowieso prachtig.

Verder ben ik gek op de Kananaskis. Oh en de weg tussen Jasper en Lake Louise (Banff) is echt heel mooi. Met een boel picnic plekken en watervallen. (dat is de Icefields Parkway).

Gaan jullie in een hotel?

Emmeline, hoe lang heb je in Calgary gewoond?
Optimist tot in de kist!
Oh en bij Olifantje op bezoek gaan is ook 'n aanrader!
Als je nog hotels zoekt: in Jasper zat ik in Patricia Lake bungalows en in Banff in Hidden Ridge Resort.

Patricia Lake was 'n gewone nette motelkamer, Hidden Ridge 'n complete log-bungalow met keuken en woonkamer met openhaard. Beiden zijn me goed bevallen, maar Hidden Ridge toch net wat meer.
@olifantjeinhetbos, helaas maar 2 jaar. We zijn onverwachts eerder weggegaan dan het plan was. Heb zelfs nog entreekaartjes over voor het Gallaway park. Woon jij er al lang? of zit je daar ook voor het werk van kezelf of je partner als ik vragen mag?
Wij wonen hier al meer dan 8 jaar. We komen dit jaar voor het eerst terug naar NL voor vakantie. Wij zijn permanent geemigreerd. Vind het een heerlijk land!! Zit er bij jullie een kans in dat je weer terug kunt? Ik moet er niet aan denken om weer terug te moeten (voorgoed), vind het wel super om op vakantie te gaan natuurlijk!
Optimist tot in de kist!
Bedankt voor de reacties. Een week is misschien wel wat kort, maar als ik nu meer neem dan kan ik de vakantie in Oktober vergeten..dus we maken er een kort maar krachtige week van:)

Kikie, dat is dus de reden. We wonen zelf in Oregon en het is niet zo gek ver rijden. We rijden van hier naar Spokane en dan richting Canada. Ik heb er heel veel zin in en hopelijk veel zon.

Elninjoo, ik ga de hotels die jij opnoemde even bekijken en waarschijnlijk maar meteen boeken. Mijn man zag niet zo veel keus, en wat hij zag was duur. Maar goed, het zijn maar zeven nachten..

Ik denk dat we Olifantje wel gaan bezoeken..

Emmeline: het was vast een goede ervaring om twee jaar in Canada te wonen. Was het niet moeilijk om terug te gaan?

Lenny: ik zal de locaties dadelijk noteren.
Olifantje, ik ben ook heel benieuwd wat je van Nederland gaat vinden. Wij zijn al weer een paar keer terug geweest, het meest wat me opviel was toch het verkeer en de fietsers.

En je bent meteen weer gewend, ik zou ook niet terug willen..heel veel plezier alvast, het lijkt me leuk om jullie te ontmoeten..
Ja leuk! Vind het altid superleuk om bezoek te hebben. We firen op de BBQ!
Optimist tot in de kist!
Zijn jullie kampeerders?
Optimist tot in de kist!
Ik ben er twee jaar geleden geweest en heb daar gekampeerd. Zeker op de kleinere kampeerterreinen is het prachtig, zeker in de avond en nacht omdat dan de meeste dagbezoekers in de dorpen zijn.
Wij kamperen iedere zomer wel een keer, maar als we verder weggaan is een hotel eigenlijk wel heel gemakkelijk.

Kamperen is hier heel anders dan in Europa...
Ooooh zo fijn daar! Ik heb gekampeerd begin september en het was heel erg koud vooral 's nachts. Ik zat daarna in Canmore in een heel gaaf B&B maar die vrouw ging er toen mee stoppen. Ze bood de B&B nog te koop aan. Het is daar zo mooi! Eekman heeft mij daar ten huwelijk gevraagd, ergens aan een mooi meer ging hij op zijn knieen. Onze zoon is ook gemaakt in Canada
Racoon en olifantje, we zijn niet teruggegaan naar NL maar zitten nu in de buurt van Rusland. Er zit altijd een kans in dat we over een paar jaar weer terug kunnen maar hoogstwaarschijnlijk gaan we hierna door voor een posting in Australie.

Racoon, de watervallen van Johnston Canyon is ook een aanrader. Verder is Banff natuurlijk gewoon het "Valkenburg" van Alberta maar vond het altijd wel gezellig.

Eeka,even offtopic maar je had eigenlijk moeten bevallen in Canada want dan had je zoontje automatisch de Canadese nationaliteit gehad. Altijd handig voor later. Ik heb gehoord dat veel Koreaanse vrouwen speciaal de oceaan overliggen om in Canada te bevallen omdat ze hun kind een 2e nationaliteit willen geven. Worden zelfs speciale pakketreizen aangeboden inclusief doktersbezoek en bevalling in het ziekenhuis. Vond het wel grappig toen iemand mij dit vertelde.
Raccoon super leuk dat je dit gaat doen. Ik dacht dat je vanuit nederland een week ging. :-)

Banff is druk, en toeristisch, maar ik vond het wel heel leuk en gezellig, zeker omdat wij toen al een poos kamperen erop hadden zitten, begonnen in vancouver. Ik vond het wel leuk om weer even in de drukte te zitten. Jasper is super mooi. De icefield parkway is mooi. Helaas hebben wij geen beren gezien, en nog zo gezocht! Wel veel wolven gezien langs de icefield parkway en een cougar in Jasper.

Wij hebben zelf gekampeerd en vonden dat een hele leuke ervaring. De canadezen zelf zijn ontzettend vriendelijk. Wij hebben ervaren dat we onze kaart maar hoefden uit te vouwen en dat er wel iemand kwam vertellen hoe we moesten rijden.

Wij willen heel graag nog een keer die kant op. Ik zou zelfs wel willen emigreren, maar mijn man niet.
Kikie: vanuit Nederland zou het veels te kort zijn en ook te duur denk ik om maar voor een weekje te gaan.

Ik heb weleens gehoord dat Banff heel touristisch is. Toch vraag ik me af of een week wel voldoende is misschien dat we er wel een weekje bij aanplakken. Vancouver is een prachtige stad, maar daar kunnen we ook voor een lang weekend naar toe gaan. Ik had eigenlijk nooit aan emigreren naar Amerika gedacht, we zouden naar Frankrijk maar het liep even anders, nu ben ik blij dat we hier gekomen zijn.

Emmeline: ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik heb een vermoeden dat ik weet wie je bent:)..heb je ook een kleine sushi dochter?
Raccoon, toen ik vakantie Canada, Oregon las ging bij mij een lichtje branden En dacht ik direkt aan de lekkere snoepjes die mijn kinderen uit een doosje eten. Ik ben idd de mama van het Sushi meisje Ben trouwens net nieuw hier en direkt al een "bekende" tegenkomen.
Kootenays en Okanagan zijn ook heel mooi. Bij Oliver in Canada is er zelfs woestijn. Revelstoke heeft ook een heel mooi park met veel waterparken en er is ook een sprookjesbos voor kinderen of je kunt er op een soort ranch overnachten. Ik zal even mijn bookmarks doorkijken... Of willen jullie meer naar het oosten van Calgary bij de dino's gaan kijken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven