over de zeik

08-03-2008 08:11 295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ik dit begin te schrijven, springen de tranen in mijn ogen. Terwijl ik eerst niet eens kon janken. Ik weet even niet wat ik moet doen.

In december heb ik een ontzettende lieve man leren kennen. De eerste 2 maanden hebben we vriendschappelijk contact per telefoon gehad. Dit wil zeggen, hij belde mij steeds. Ik had het eerlijk gezegd een beetje gehad met mannen. Ik heb hem denk 2x gebeld. Maar begin februari is er iets moois uit ontstaan. Nog steeds bleef hij mij (soms wel 4x per dag bellen!) bellen en sms-en. In deze tijd belde en smsde ik hem uiteraard ook. En er zijn diverse leuke afspraakjes op gevolgd, een relatie dus. Hij zei regelmatig dat hij mij leuk vond en misde etc. Ik merkte aan zijn gedrag ook heel duidelijk dat hij mij leuk vond. Ik dacht echt dat dit goed zat. Bij andere mannen waar ik een relatie mee had, voelde ik direct al een twijfelend gevoel, wat later ook uit bleek te komen.

Nu het volgende, ik kreeg afgelopen nacht een smsje dat hij gisterenavond een andere vrouw heeft ontmoet op dansles en daar gevoelens voor heeft. Er is volgens hem niets gebeurd tussen hun beide. En dat hij nu niet meer wat wat hij moet doen. Maar wel eerlijk tegen mij wil zijn. Vanavond hadden we in principe een afspraak staan. En natuurlijk schreeuwt mijn gevoel dat ik hem wil zien, maar mijn verstand zegt, niet doen. Ik heb hem vannacht na zijn smsje direct gebeld om te zeggen dat ik ervan schrik en dat ik hem niet kwijt wil. Dit laatste wil ik ook echt niet. Het is de eerste man in ik denk wel 20 jaar, waar ik serieus iets voor voel. Ik heb aan hem gevraagd wat zijn gevoelens voor mij zijn. Hij zegt ook gevoelens voor mij te hebben. Dus jullie begrijpen, ik voel me ontzettend klote. En hoe kan dit? Afgelopen woensdag zijn we nog heerlijk wezen uitwaaien op het strand. Daar heb ik hem gezegd dat ik 'zwaar' verliefd op hem ben en gewoon niet weet wat mij overkomt. Hij beweerde hetzelfde te hebben. Zou hij geschrokken zijn hiervan???

Maar ik vraag me af of je in één avond tijd 'gevoelens' voor iemand kunt krijgen. Bij mij groeit zoiets. Uiteraard heb ik hem gevraagd of dit de eerste keer was dat hij die andere vrouw zag. Volgens hem wel. Ze schijnen telefoonnummers te hebben uitgewisseld en hij heeft ook tegen haar gezegd dat hij mij heeft leren kennen.

Maarja, wat kan/moet ik hier nu mee? Ik wil dat iets voor de volle 100% goed voelt. Perfectie bestaat niet, dat weet ik. Maar een goed gevoel ergens bij hebben wel. Ik heb hem gezegd dat hij maar is goed moet gaan nadenken wat hij nou wil.

Zelf denk ik dat als je relatie goed zit, dat je dan niet zomaar verliefd wordt op iemand anders. Ik niet in ieder geval. En ik weet niet hoezeer onze relatie nu nog wel kans van slagen heeft.

Ik heb rond 6 uur nog een smsje gestuurd dat ik er niet van kan slapen omdat ik hem niet kwijt wil en bij hem wil zijn en horen. Tja...duidelijker dan dit kan ik niet zijn.

Hij zou me in ieder geval vandaag bellen.

Wat denken/vinden jullie?

Ik ben in ieder geval radeloos..........

Eerlijk gezegd heb ik geen zin om de regie af te laten hangen van hem......

Zal ik de afspraak van vanavond niet door laten gaan en hem zeggen dat hij maar is een tijdje moet gaan nadenken - met de kans dat hij voor die ander gaat. Of juist wel laten doorgaan en toch met een rotgevoel zitten. Ik weet het echt niet meer....
Nu heeft hij het uiteindeiljk toch nog 'uitgemaakt', dat had je al dagen geleden zelfk unnen doen....
Tangerine jij zegt het, ik denk het.

Had zelf het heft in handen genomen BF, hij doet/deed het en wederom ben je niet tevree dat blijkt wel weer.

JE KRIJGT GEEN ANTWOORDEN.
Ik snap je Butterfly. Lang geleden, nog voordat we mobiele telefoons hadden, had ik ook behoefte aan antwoorden. Maar dat betekende wel dat ik hem aan moest spreken en dat was nou net waar ik geen zin in had. Dus heb ik het laten gaan, en achteraf hoorde ik (van mijn broer, zij waren bevriend) dat hij het niet leuk vond dat ik niks meer had laten horen, want nu had hij geen antwoorden gehad. Omgekeerde wereld dus!

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je altijd zelf ook nog een keus hebt. Jij wilt misschien antwoorden, maar die krijg je niet. Zelf geen antwoorden zoeken is jouw keus. Hem niet smsen is jouw keus. Niet antwoorden op zijn sms is ook jouw keus.

Dan hoef je niet te wachten op een 'nee' van hem, want je hebt het heft in eigen handen genomen.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
quote:setter schreef op 23 maart 2008 @ 15:49:

Ik snap je Butterfly. Lang geleden, nog voordat we mobiele telefoons hadden, had ik ook behoefte aan antwoorden. Maar dat betekende wel dat ik hem aan moest spreken en dat was nou net waar ik geen zin in had. Dus heb ik het laten gaan, en achteraf hoorde ik (van mijn broer, zij waren bevriend) dat hij het niet leuk vond dat ik niks meer had laten horen, want nu had hij geen antwoorden gehad. Omgekeerde wereld dus!

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je altijd zelf ook nog een keus hebt. Jij wilt misschien antwoorden, maar die krijg je niet. Zelf geen antwoorden zoeken is jouw keus. Hem niet smsen is jouw keus. Niet antwoorden op zijn sms is ook jouw keus.

Dan hoef je niet te wachten op een 'nee' van hem, want je hebt het heft in eigen handen genomen.In ben het helemaal met Setter eens. En echt, we begrijpen hoe je je voelt, misschien ook wel omdat we dit allemaal een keer hebben meegemaakt. Ik denk eerlijk gezegd dat geen enkel antwoord van zijn kant bevredigend zal zijn. Wat hij ook zegt, je zult je er niet beter door voelen en je weet zo ook wel wat je aan hem hebt. Helemaal niets, hij respecteert je niet genoeg om in alle eerlijkheid en openheid met je in gesprek te gaan en alle vragen die je hebt te beantwoorden. Zodat jij weer verder kan met je leven. Nee, in plaats daarvan kiest hij voor de makkelijkste en lafste weg die er is. Dit zou een eye-opener moeten zijn.
Mss. weet hij zelf de antwoorden niet eens.Denk eerder dat dat het is.

Of juist van die typische man antwoorden waar wij vrouwen niets mee kunnen.
Misschien klinkt het heel hard, maar HEB je je antwoord niet al gehad?

Hij heeft die avond een andere vrouw leren kennen, een vrouw die hem kriebels gaf

Met andere woorden.....je was het simpelweg niet voor hem, is dat namelijk wel het geval dan waren de kriebels voor de andere dame er niet geweest.

Zou het dat niet kunnen zijn?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 23 maart 2008 @ 18:27:

Misschien klinkt het heel hard, maar HEB je je antwoord niet al gehad?

Hij heeft die avond een andere vrouw leren kennen, een vrouw die hem kriebels gaf

Met andere woorden.....je was het simpelweg niet voor hem, is dat namelijk wel het geval dan waren de kriebels voor de andere dame er niet geweest.

Zou het dat niet kunnen zijn?

een antwoord recht uit mijn hart. kort en bondig, en wat het hele probleem bevat.

opgelost..............punt uit.
quote:Face2 schreef op 23 maart 2008 @ 17:03:

Mss. weet hij zelf de antwoorden niet eens.Denk eerder dat dat het is.

Of juist van die typische man antwoorden waar wij vrouwen niets mee kunnen.

kijk en hier wordt ik nou weer zo pissig van.

Typische man antwoorden.

nee vrouwen zijn altijd even duidelijk, en wij mannen krijgen antwoorden van vrouwen waar wij wel altijd mee uit de voeten kunnen.

god behoede mij voor de logica van de vrouwen. Amen
[quote]Face2 schreef op 23 maart 2008 @ 10:07:

[quote]butterfly69 schreef op 23 maart 2008 @ 10:02:

De afloop....

Afgelopen vrijdag heb ik hem een sms gestuurd dat mijn leven ook verder gaat. En jawel, komt ie....weer een nachtelijk smsje.

Ik blijf het heel typisch vinden dat dat per sms gaat. Dit ken ik in ieder geval niet zo. Zelf zou ik dit ook nooit zo doen.

quote]

Jij vind het typisch?Per sms?Jij sms't hem toch ook?Om gewoon door te geven dat jouw leven verder gaat?

Typisch dat jij het van hem typisch vind.[/quote]

Dat hij s nachts smst doet mij ook vermoeden dat hij getrouwd is. Kweetniet. Een gevoel.
Butterfly, hoe is het?
@ Summerdance, dankjewel voor het vragen. Da's lief. Het lijkt wel of ik nu pas mijn rust vind. En het gaat al een stuk beter met me. Maar jeetje wat had ik het moeilijk zeg. Eerlijk gezegd werd ik vanmorgen voor het eerst wakker zonder 'klote' gevoel. Het zal nog steeds zijn tijd wel nodig hebben, voordat het ook echt over is. Maar ik besef nu ook, dat dit op deze manier helemaal niet kan werken. Het is toch van de zotte om onderhand te gaan lopen smeken om zijn liefde. En nee, meiden dit is ook niet wat ik heb gedaan in de gesprekken die ik met hem gehad heb. (in tegenstelling tot wat sommige misschien mogen denken). In het eerste gesprek heb ik alleen maar lopen tieren....Die gesprekken waren voor mij wel een opluchting, want ook ik kon mijn ei kwijt, maar antwoorden heb ik nog steeds niet.

Ik ben de afgelopen dagen flink bezig geweest met leuke dingen inplannen, waaronder een reis van 4/5 weken naar Chili.

Wat ik wel voor mezelf doe, is mijn gevoelens en vragen op papier zetten in een aan hem gerichte brief/mail. Die ik natuurlijk niet verstuur. En daarbij heb ik de afspraak met mezelf gemaakt om, als ik na Chili (half mei) nog steeds de behoefte heb om die te versturen, dat ik dat dan doe. Maar ik wil eerst is kijken of ik meneer dan nog steeds zo leuk vind. Vreemd genoeg heb ik zelf nu ook helemaal geen behoefte aan contact met hem.

Nog iets, een vriendin probeerde me gelijk al aan een andere man te koppelen, zo van, dan ben je niet alleen. Maar dat is het hem nu juist, ik wil geen man om niet alleen te zijn, maar ik wilde hem.
*maakt even een rondedansje op de tafel*

Goed zeg van je dat je een reis geboekt heb!!!!!!!

En wat die brief betreft....

Toen ik ook eens dacht dat ik dood ging van liefdesverdriet/kwaadheid/emotie en aanverwante zaken heb ik precies hetzelfde gedaan.

En ook ik had steeds de onbedwingbare neiging om hem te bellen

Heb hem toen ook een brief gestuurd 1000x veranderd en toen voor mezelf besloten, over 3 maanden stuur ik hem.

De 3 maanden waren voorbij er ergens voelde ik dat de tijd er nog niet rijp voor was....

niet gestuurd

en maanden later las ik de brief nog eens en het enige wat ik dacht was...

Hmmm, versturen heeft net geen zin, in mijn hoofd HEB ik het al afgesloten, ik ben klaar en heb het op eigen kracht gedaan

Zijn antwoorden doen er eigenlijk niet meer toe.

Dus Butterfly, ga zo door!!!!
Volhouden.....tot nu toe heb ik het bijna 2 weken volgehouden om geen contact meer met hem op te nemen. Maar nu...heb ik zo de behoefte om dat wel te doen. In plaats daarvan nog maar even in de pen hier.....

Grrrr.....heb even een moeilijk momentje.
Butterfly, goed dat je voet bij stuk blijft houden. Mijn persoonlijke mening is, dat hij oneerlijk is. Terwijl anderen zullen zeggen, dat hij niet alles verteld. Het is maar hoe je het interpreteerd.

En hij bedoelt met vrijgezel blijven, dat hij niet 1 maar meerdere relaties wil (einde vertaling mannentaal).

Liefs kreeft
Goed zo meissie, volhouden, ik denk dat je het moeilijkste al gehad hebt

Nu is het de kunst van het doorzetten!!!

Knuffel!!
Dit duurt straks nog langer dan dat je iets met hem gehad hebt..

Delete alles van hem , foto's, mails , telefoonnr, negeer zijn smsjes en telefoontjes..

Zo'n jan doedel wil je dan toch niet eens meer ?

Hou vol !!!!!
Ja, ik heb nog steeds volgehouden....EN, zelfs gisteren via mijn werk een leuke man ontmoet. We zijn na het werk samen gaan borrelen en daarna uit eten gegaan. MAAR. Mijn haren stonden recht overeind toen hij zei ik vind je erg leuk etc. (waar heb ik dit 3 maanden lang eerder gehoord). Ik vind hem ook leuk, maar mijn gevoel is gewoon nog steeds bij de vorige meneer...Ik voel niks...

Terwijl bij die vorige meneer er nu op zijn hyves vermeld staat dat hij een relatie heeft. Tuurlijk zijn goed recht, maar 3 weken geleden bij mij nog zielige verhalen ophangen dat hij dacht dat het beter voor hem was om maar vrijgezel te blijven, waarna ik hem overigens veel geluk in zijn verdere leventje heb gewenst. Sindsdien is er geen contact meer geweest.

En ja, ik weet dondersgoed dat het verhaal van geen kant deugt...maar hoe slijt dit....en waarom blijf ik er zo verdomd lang in hangen.
Hé! Kóm je een leuke vent tegen....

Nee hoor, grapje. Meis, toen ik er midden in zat maakte ik de fout door niet mijn grenzen te stellen. Ik gaf hem steeds weer een kans, en mijn fout was dat ik hem daarvan niet op de hoogte stelde. Nee hoor, Muis hield lekker de deur open en meneer kon gezellig de duiventil in en uitvliegen.

Totdat ik echt een keertje volledig op hem afknapte. Tranen met tuiten gehuild maar poot stijf gehouden. Het was allejezus moeilijk. Hoera voor sterk karakter - maar mocht ik op dat moment ook liever een watje zijn, alsjeblieft????

Meneer bleef hengelen, eerst verongelijkt, daarna vol spijt en toen weer vol beloftes maar ik wees hem af. Mevrouw Muis wenste niet langer aan het lijntje gehouden te worden; met respect behandeld te worden; op waarde geschat te worden.

Ik ben pottdorie geen kleuterjuf (saillant detail, dat was zijn vrouw wel!) die in de snoepwinkel staat met een dreumes die staat te bedremmelen of hij drop wil, een spekkie lust, een toverbal kiest of toch maar voor die lollie gaat?

Voor wat het waard is, ga er gewoon doorheen. Het zal nog effe pijn doen, maar je moet er doorheen. Het is een schrale troost, maar het feit dat je dit nog allemaal voelt is wel een teken dat je een gevoelsmens bent. Okee, nu mag het pantser weer om :-)
@ Butterfly, probeer het los te laten.

Ga niet meer smssen, bellen of wat dan ook

Hou de eer en het respect aan jezelf

JIJ weet wat je waard bent, ziet hij dat niet jammer voor hem!

Tuurlijk doet het pijn, maar steeds blijven smssen maakt de pijn er niet minder op, sterker nog, je gaat alleen maar zitten wachten op een reactie.

Ik heb je mailtje gelezen maar geef liever gewoon hier antwoord.

Succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven