Gezondheid alle pijlers

hygiene

28-04-2012 10:46 245 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav topic over kraamvisite handen laten wassen of desinfecteren.

Even los van op kraamvisite gaan. Ik was eigenlijk niet zo vaak mijn handen. Niet altijd als ik naar toilet ben gegaan, ook niet als ik mijn kat aai, ook niet voir het eten als ik daarvoor niks bijzonders heb gedaan. Als ze niet zichtbaar vies zijn doe ik het niet. Sta er niet echt bij stil. Als ik naar de wc ga gebruik ik best veel wcpapier ( dat dat niet goed is is een andere discussie) en dan komt mijn hand niet in aanraking met mijn vagina of urine laat staan poep.

Zijn er stiekem meer mensen zoals ik? Ik ben wel zo opgevoed maar t zit er toch niet in.

Als ik zelf kook doe ik het overigens wel.
Maar je wast je niet alleen met zeep om niet te stinken, ook om bacterien te doden. Daarbij is het toch lekker om fris te ruiken? In de meeste doucheproducten zit allang geen zeep meer zoals we dat van vroeger kennen, dat is dus helemaal niet slecht voor je huid als je er dagelijks mee douchet. Het water kan je huid uitdrogen (sterker nog, door een douche product droogt je huid en haar minder uit, het beschermd je huid juist).

Vroeger vond ik het ook heerlijk 2 keer op een dag te douchen, maar daar heb ik het te druk voor en ik vind het slecht voor het milieu.
Ik was mijn handen ook lang niet altijd na toiletbezoek. En ook niet voordat ik ga koken of eten ofzo. Ik denk er gewoon niet aan en vind de wc-bril ofzo ook niet vies.

En ik heb ooit aan een hekje van een wachtrij in Disneyland parijs gelikt (was een weddenschap). noem me een viespeuk, maar ik ben nooit noemenswaardig ziek. Heb nog nooit griep gehad ofzo en ik leef nog. Dus mijn manier werkt al 28 jaar prima en heb er dus zelf geen problemen mee.
Leuk topic! TO, misschien kun je even een mod vragen om je topic te hernoemenen naar 'smetvrees?' en ik gok op 50 volgeschreven pagina's nog deze avond
Ik was mijn handen ook echt niet altijd. Niet voor het eten en niet altijd als ik naar de wc ben geweest enzo. Er zullen best allerlei bacterieen op je handen komen, maar dat is dan maar weer goed voor de weerstand denk ik dan.
quote:iris1969 schreef op 28 april 2012 @ 12:35:

Hoe doen jullie dat eigenlijk in Derde Wereldlanden met al die vieze mensen om je heen?

Gaan jullie dan de hele tijd met zo'n desinfecteerflesje aan de gang en zitten jullie dan niet continu op de wc van de diarree door al dat onhygiënische eten e.d.?

Dat vroeg ik mij ook al af?

Maar misschien komen ze daar niet zo vaak omdat ze daar snel ziek worden?
quote:kadanz schreef op 28 april 2012 @ 12:47:

[...]

Ik douche drie keer per dag in de zomer, met zeep en heel heet water, ik heb geen eczeem. Douchen, of een warm bad, is een geschenk aan de mensheid. Daar moet je van genieten. Elke dag!

(laat me raden, je wast je edele delen wel elke dag? waarom eigenlijk?)

Zo drie keer per dag douchen???

En dan ook nog met zeep?

Tja er zijn liever andere dingen die ik drie keer per dag doe waar ik van kan genieten en tijd voor maak!
Ik ben ook niet zo'n handenwasser, niet na elk toiletbezoek en niet voor het eten koken. Ik denk er niet zo bij na, zoals velen al eerder schreven. Ik ben ook vrijwel nooit ziek. Laatste griep was aangestoken door een ander.

Ik was mijn handen wel als er mensen bij mij komen eten, tijdens het eten koken (als mijn handen vies worden of na het aanraken van vlees/eieren) en ik was ze als ik in openbare gelegenheden naar het toilet ga. Ik ben trouwens ook heel vies van openbare toiletten, dat vind ik enorm smerig. Collega's die ziek zijn en koffie halen vind ik ook niet prettig idee.

Ik ben van mening dat je door veel te hygiënisch te zijn, geen goede weerstand opbouwt. Ik heb bijvoorbeeld ook allergieën en ik ben astmatisch. Ik neem geen maatregelen om de veroorzaker daarvan uit de weg gaan. Ik denk dat als je dat doet, je nog gevoeliger wordt.
Ik douche 1 maal daags en ik was mijn handen eigenlijk altijd na toiletbezoek. Daarnaast denk ik er eigenlijk niet bij na. Voor ik eet was ik mijn handen over het algemeen niet, deurklinken, winkelwagentjes stangen, geld..Geen probleem en ik was mijn handen daarna niet, omdat ik dan wel bezig kan blijven. Kennelijk heeft het mij nog niet geschaad, want ik ben zo gezond als maar zijn kan. Een beetje weerstand opdoen door niet alle 'vieze' dingen uit de weg te gaan heeft mij geen kwaad gedaan al die jaren.
Mijn edele delen was ik wel elke dag ja. Gewoon met een washandje en water. Ik ruik van mezelf nou niet echt bepaald naar bloemetjes. Niemand toch?

Als je huid ertegen kan, dan moet je vooral drie per dagen douchen en je hele lichaam inzepen. Maar het is niet nodig.

Ik was mijn huid meestal met niks dan water en smeer het na douchen in met olie. Op die manier blijft de eczeem redelijk onder controle.

Thuis drink ik soms liters thee en dan moet ik om de haverklap plassen. Nou, dan was ik ook niet iedere keer mijn handen. Op mijn werk doe ik het wel standaard.
Ik wordt wel gek als ik iemand tegenkom die om de haverklap dit tevoorschijn tovert.

Ik was overigens wel regelmatig mijn handen, maar niet overdreven vaak.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Ivetje schreef op 28 april 2012 @ 13:59:

Ik was mijn handen ook lang niet altijd na toiletbezoek. En ook niet voordat ik ga koken of eten ofzo. Ik denk er gewoon niet aan en vind de wc-bril ofzo ook niet vies.

En ik heb ooit aan een hekje van een wachtrij in Disneyland parijs gelikt (was een weddenschap). noem me een viespeuk, maar ik ben nooit noemenswaardig ziek. Heb nog nooit griep gehad ofzo en ik leef nog. Dus mijn manier werkt al 28 jaar prima en heb er dus zelf geen problemen mee.Ik neem aan dat je rond de 16 was? Neu, zover gaat ik niet!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Na wc-bezoek was ik m'n handen altijd, is een automatisme. En buitenshuis raak ik daarna kraan, deurklink en lichtknopje alleen nog aan met wc-papier. Ook voor het eten en het koken was ik m'n handen (overigens alleen met water, telt dat ook? Eigenlijk spoel ik dus alleen m'n handen af....). Of ik nu alleen eet of niet. Vind het zelf niet buitensporig veel of vaak.
Zodra ik uit de trein kom, of uit de stad, of supermarkt was ik mijn handen. Brrrrr, al die (vieze) handen die overal hebben aangezeten, vele (lees ik hier) wassen niet eens hun handen na wc gebruik.

Dus ook na mijn eigen wc gebruik was ik mijn handen en voordat ik eten klaar ga maken.

Dus ik kom wel op een keertje of 10 per dag.
Ik ben als Anjapanja. Vast een viezerik. Maar vrijwel nooit ziek. Een beetje viezigheid zorgt voor een goede weerstand denk ik.

He, verfrissend hoor, om te weten dat ik niet de enige ben!
quote:Fame schreef op 28 april 2012 @ 14:24:

Ik wordt wel gek als ik iemand tegenkom die om de haverklap dit tevoorschijn tovert.

[afbeelding]

Ik was overigens wel regelmatig mijn handen, maar niet overdreven vaak.Inderdaad zeg. Als je dat te vaak gebruikt krijg je kloven. En dan heb je pas echt kans op infecties doordat dat een open vleeswond is.
Oh, en in wat minder ontwikkelde gebieden buiten Europa ben ik wat minder wasserig. Omdat het simpelweg niet kan (geen kraan of water). Heb wel altijd zo'n flesje anti-bacteriele gel bij me waar je geen water voor nodig hebt. Maar dat gebruik ik zelden omdat ik het nogal stinkend, vies spul vind.
quote:Tinkeldel schreef op 28 april 2012 @ 14:19:

Ik ben ook niet zo'n handenwasser, niet na elk toiletbezoek en niet voor het eten koken. Ik denk er niet zo bij na, zoals velen al eerder schreven. Ik ben ook vrijwel nooit ziek. Laatste griep was aangestoken door een ander.

Ik was mijn handen wel als er mensen bij mij komen eten, tijdens het eten koken (als mijn handen vies worden of na het aanraken van vlees/eieren) en ik was ze als ik in openbare gelegenheden naar het toilet ga. Ik ben trouwens ook heel vies van openbare toiletten, dat vind ik enorm smerig. Collega's die ziek zijn en koffie halen vind ik ook niet prettig idee.

Ik ben van mening dat je door veel te hygiënisch te zijn, geen goede weerstand opbouwt. Ik heb bijvoorbeeld ook allergieën en ik ben astmatisch. Ik neem geen maatregelen om de veroorzaker daarvan uit de weg gaan. Ik denk dat als je dat doet, je nog gevoeliger wordt.

Helemaal mee eens.

Ik zal ook altijd voor ik eten of drinken voor een ander bereid mijn handen wassen.

Soms snap ik het ook niet helemaal.

Als ik ergens in een lunchroom binnen kom of ik eet een broodje bij een pomp of iets bij de snackbar dan vind ik het soms nog viezer om mijn handen te gaan wassen dan niet.

Daar bedoel ik mee de deurklink en de kraan dicht draaien en dan helemaal zo een blow ding die ze bij de mac hebben.

Ik heb altijd het gevoel na het wassen dat mijn handen viezer zijn omdat ik daarna nog de kraan moet dichtdraaien en de deur moet aanraken en het betreffende broodje moet betalen!
quote:Tinkeldel schreef op 28 april 2012 @ 14:19:

griep krijg je altijd van een ander hoor, dat ontwikkel je niet uit jezelf
oh openbare toiletten kunnen idd heel smerig zijn. vroeger had ik van die doekjes mee waar je je handen mee kunt wassen, hoef je de kraan niet aan te raken.
Op mijn werk geef ik veel handen........na elke gesprek als eerste mijn handen wassen.

Smeerlappen sommige mensen...............

Thuiskomen ..handen wassen...boodschappen gedaan...handen wassen.

Ik was zeker 50 keer per dag mijn handen.

Wil ook eigenlijk niet dat iemand gebruik maakt van MIJN TOILET!!

Beter nog.......liever geen mensen in mijn huis!
quote:peecee schreef op 28 april 2012 @ 14:41:

Op mijn werk geef ik veel handen........na elke gesprek als eerste mijn handen wassen.

Smeerlappen sommige mensen...............

Thuiskomen ..handen wassen...boodschappen gedaan...handen wassen.

Ik was zeker 50 keer per dag mijn handen.

Wil ook eigenlijk niet dat iemand gebruik maakt van MIJN TOILET!!

Beter nog.......liever geen mensen in mijn huis!Oh, dat laatste vind ik wel wat extreem. Heb wel een vriend die constant op de grond pist. Heb 100 x gezegd dat ie moet richten, maar elke keer ligt er pis op de grond als hij geweest is. Yuk.
Hekje dat is toch een reden voor echtscheiding!!!
handen wassen na toilet en voor koken en eten is normaal en niet zogenaamd 'overdreven bezig zijn met hygiene', maar voor velen hier eerder uitzondering zie ik.. bah! Ik zie het idd ook veel om me heen.

Sowieso wanneer ik thuis kom, was ik altijd direct m'n handen (dat kan zijn na school, na boodschappen doen, na stukje wandelen, iets in de kliko weggooien etc). Heb ook droge handen wanneer ik deze niet invet, dus smeer ze regelmatig in op een dag.
quote:peecee schreef op 28 april 2012 @ 14:46:

Hekje dat is toch een reden voor echtscheiding!!!Hahaha, het is een vriend, niet mijn vriend
quote:hekje schreef op 28 april 2012 @ 14:45:

[...]

Oh, dat laatste vind ik wel wat extreem. Heb wel een vriend die constant op de grond pist. Heb 100 x gezegd dat ie moet richten, maar elke keer ligt er pis op de grond als hij geweest is. Yuk.vind ik ook normaal, maak mijn toilet ook altijd schoon nadat er bezoek is geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven