Gezondheid alle pijlers

hygiene

28-04-2012 10:46 245 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav topic over kraamvisite handen laten wassen of desinfecteren.

Even los van op kraamvisite gaan. Ik was eigenlijk niet zo vaak mijn handen. Niet altijd als ik naar toilet ben gegaan, ook niet als ik mijn kat aai, ook niet voir het eten als ik daarvoor niks bijzonders heb gedaan. Als ze niet zichtbaar vies zijn doe ik het niet. Sta er niet echt bij stil. Als ik naar de wc ga gebruik ik best veel wcpapier ( dat dat niet goed is is een andere discussie) en dan komt mijn hand niet in aanraking met mijn vagina of urine laat staan poep.

Zijn er stiekem meer mensen zoals ik? Ik ben wel zo opgevoed maar t zit er toch niet in.

Als ik zelf kook doe ik het overigens wel.
quote:peecee schreef op 28 april 2012 @ 14:41:

Op mijn werk geef ik veel handen........na elke gesprek als eerste mijn handen wassen.

Smeerlappen sommige mensen...............

Thuiskomen ..handen wassen...boodschappen gedaan...handen wassen.

Ik was zeker 50 keer per dag mijn handen.

Wil ook eigenlijk niet dat iemand gebruik maakt van MIJN TOILET!!

Beter nog.......liever geen mensen in mijn huis!

Dit vind ik toch wel doorgeschoten gedrag hoor.

Ik werk vaak in een asiel of kinderboerderij en ik zou zelf niet prettig leven als ik steeds aan al die bacterieën zou moeten denken.
Ik was mijn handen na een toiletbezoek, voor het koken en als ik mijn dochter een schone luier heb gegeven. En als ik een hond of kat geaaid heb. Soms ook voor ik mijn dochter ga verschonen.

Waar ik elke keer als ik een topic als dit lees waar mensen beginnen over vieze spoelknoppen en deurklinken van wc's aan moet denken is hoe ze hun broek optrekken na het toiletbezoek. Dat doe je voor je je handen wast, dus je (onder)broek zitten dan meteen onder de poepbacteriën. Gaat je broek/onderbroek/rok dan elke keer na een toiletbezoek in de was?
quote:anjapanja schreef op 28 april 2012 @ 10:50:

Ja dat weet ik wel dat je bacterien niet kunt zien. Ik ben overigens nog nooit echt ziek geweest.Het is m.i. geen reden om minder vaak de handen te wassen. Er zijn diverse keren dat ik mijn handen was. En op verkoudheden na ben ik ook vrijwel nooit ziek.
World of Warcraft: Legion
quote:charlottecharles schreef op 28 april 2012 @ 11:17:

:puke:

Jij eet nooit salade? Holy crap, hoop dat ik nooit bij jou hoef te eten. Of je een hand hoef te schudden. Als je op een roltrap staat, haal je dan ook lekker je tong over de leuning? Lekker zout!

Handen wassen voordat je eten met blote handen vastpakt (om het te kunnen bereiden) zoals bijv. rauw vlees en salade, is een absolute must.

Trouwens tijdens het gourmetten en barbecueën gebruik ik voor rauw vlees andere messen en vorken dan waarmee ik het vlees opeet.

Eten dat bij mij thuis op de grond valt eet ik op. Maar eten dat elders op de grond valt laat ik liggen of gooi ik weg; te vies om op te eten.
World of Warcraft: Legion
Hoe goor dat er mensen zijn die hun handen niet wassen na wc bezoek en voor het koken.

Gadverdamme. Ik snap het niet, hoe smerig wil je zijn? En met je ongewassen handen alles en iedereen beetpakken.

Wat is de moeite om te letten op hygiëne?
quote:sinnombre schreef op 28 april 2012 @ 18:30:

Hoe goor dat er mensen zijn die hun handen niet wassen na wc bezoek en voor het koken.

Gadverdamme. Ik snap het niet, hoe smerig wil je zijn? En met je ongewassen handen alles en iedereen beetpakken.

Wat is de moeite om te letten op hygiëne?

Het schijnt zinloos te zijn om soms (na wc bezoek, voor het koken) wel je handen te wassen, maar verder niet, want bacterieën zitten overal, dus dan zou je wel 100 x per dag je handen moeten wassen.

Bovendien is het helemaal niet zo schadelijk en vies als bijna iedereen in het Westen denkt, want je krijgt er niets van. Het is dus voornamelijk gebaseerd op angst, dat wordt gevoed door de vele reclames voor desinfecterende middeltjes.
quote:Fame schreef op 28 april 2012 @ 14:26:

[...]

Ik neem aan dat je rond de 16 was? Neu, zover gaat ik niet! Haha, nee niet eens! Was denk ik in 2009, dus was toen 25 ofzo :') tja, je moet gewoon niet tegen mij zeggen dat ik zoiets echt niet doe
quote:nikki_28 schreef op 28 april 2012 @ 11:34:

[...]

Moet ze dan elke keer als ze niest weg rennen achter de kassa om haar handen te wassen?

Vind het wel weer heel smerig als iemand niest zonder zn handen voor zn mond te doen.Je kan toch in je arm niezen? Dat werd ook gezegd toen de Mexicaanse Griep zo heerste, dat je niet in je hand moest hoesten, maar in je elleboogholte/arm/mouw. Vind ik wel zo fris, met je mouw raak je geen geld aan en geef je geen hand, om maar een voorbeeld te noemen.
quote:eleine schreef op 28 april 2012 @ 11:13:

Zelfs als je handen niet in aanraking komen met je eigen uitwerpselen...... What about de deurknoppen? Het slot? Het doorspoel knopje? De kop van de kraan? Allemaal dingen die mensen aanraken DIRECT na het poepen of plassen.

Goor!

Na het wassen van mijn handen in een openbare toilet pak ik alles in de wc vast met een doekje.Omg..
Was de hele dag mijn handen, na boodschappen doen, na kliko kelder, na brievenbus, na toilet, na bus/tram en trein, na handen schudden, na bedden verschonen, na eten bereiden, na hond uitlaten van buren, na kattenbak verschonen, winkeldeuren
quote:iris1969 schreef op 28 april 2012 @ 18:39:

[...]

Het schijnt zinloos te zijn om soms (na wc bezoek, voor het koken) wel je handen te wassen, maar verder niet, want bacterieën zitten overal, dus dan zou je wel 100 x per dag je handen moeten wassen.

Bovendien is het helemaal niet zo schadelijk en vies als bijna iedereen in het Westen denkt, want je krijgt er niets van. Het is dus voornamelijk gebaseerd op angst, dat wordt gevoed door de vele reclames voor desinfecterende middeltjes.Dit dus
quote:Tinkeldel schreef op 28 april 2012 @ 14:19:

Ik ben ook niet zo'n handenwasser, niet na elk toiletbezoek en niet voor het eten koken. Ik denk er niet zo bij na, zoals velen al eerder schreven. Ik ben ook vrijwel nooit ziek. Laatste griep was aangestoken door een ander.Misschien ben jij er niet zo gevoelig voor, maar je kunt wel anderen aansteken en dat vind ik nogal aso.
Deuren en ruiten, bij ah waar de verse producten achter liggen, die maak ik aan de onder kant open, niet in het gat, van winkels, hell
Ivetje, jij durft echt NIET een topic te openen met als titel: HELP, ben ik zwanger?

In niet-westerse landen leven mensen idd minder hygiënisch, maar daar is de levensverwachting ook stukken lager.
quote:eleine schreef op 28 april 2012 @ 11:13:

Na het wassen van mijn handen in een openbare toilet pak ik alles in de wc vast met een doekje.Hier ook!
quote:peecee schreef op 28 april 2012 @ 14:41:

Op mijn werk geef ik veel handen........na elke gesprek als eerste mijn handen wassen.

Smeerlappen sommige mensen...............

Thuiskomen ..handen wassen...boodschappen gedaan...handen wassen.

Ik was zeker 50 keer per dag mijn handen.

Wil ook eigenlijk niet dat iemand gebruik maakt van MIJN TOILET!!

Beter nog.......liever geen mensen in mijn huis!Geen mensen in mijn huis vind ik wel overdreven, maar ik baal er stiekem ook wel van dat anderen bij mij op de wc zitten. Mijn moeder doet toevallig áltijd een grote boodschap als ik het toilet net heb schoongemaakt (doe dat gewoon thuis, denk ik dan), mijn stiefkinderen maken het altijd smerig (druppels op de grond, gele rand of poepsporen, geen handen wassen) en idem dito met de vriendinnetjes van mijn dochter. En als ik een avondje visite heb gehad, is 9 van de 10 keer het fonteintje ongebruikt en het handdoekje ook (ik was zelf altijd in de keuken, maar ook daar zie ik ze niet). Daarna dus maar weer schoonmaken. Ik vind het niet meer dan normaal dat je je handen wast na ELK toiletbezoek.
Een grote boodschap doen bij een ander lukt mij sowieso niet. Dan blokkeren mijn darmen, echt waar.

Toiletpapier is poreus, dus handen wassen na toilet is niet meer dan normaal.

Het valt mij op dat heel veel mensen dit niet doen. Maar niet teveel over doordenken anders heb je geen leven meer.

Als ik een verjaardag heb dan ga ik na het vele handen schudden altijd mijn handen wassen. Ik moet toch de keuken in voor koffie en thee, dus het valt niemand op, haha. Ik doe taart op bordjes wat mij nooit fatsoenlijk lukt met een taartschep: altijd met vingers erbij. Vind ik dus heel smerig als je net tig handen hebt geschud. Uit respect voor mijn bezoek was ik dan mijn handen.

Mensen die het gasten doekje uit het toilet of de keukenhanddoek veel te lang laten hangen, iekkkk. Om over de vaatdoek maar niet te spreken. Maar dat is weer een andere discussie.
quote:-no-nick- schreef op zaterdag 28 april 2012 18:49 Deuren en ruiten, bij ah waar de verse producten achter liggen, die maak ik aan de onder kant open, niet in het gat, van winkels, hellHoe bedoel je? De onderkant bij de vloer?
Scheelschaapje : kijk ff op de zwanger-pijler :')
Ze kunnen dit topic beter smetvrees noemen.

Sommige dingen heeft werkelijk niets meer met hygiene te maken.

Zoals drie keer douchen per dag nog wel met zeep.

-Balen als je visite krijgt en als ze dan ook nog een grote boodschap doen helemaal doorgedraaid worden.

-50 x per dag je handen wassen.

-nadat je iemand een hand hebt gegeven of je kat een aai.

-zodra je in een winkel bent geweest.

Ja na toilet bezoek of als je eten gaat bereiden vind ik het wel normaal maar sommige hebben dus echt smetvrees.

En nee ik nies niet op mijn arm!

Ik doe dat in mn hand op mn arm vind ik pas vies.

Mijn winterjas was ik maar 1 x per seizoen dus dat vind ik pas goor!
quote:scheelschaapje schreef op 28 april 2012 @ 18:50:

In niet-westerse landen leven mensen idd minder hygiënisch, maar daar is de levensverwachting ook stukken lager.

Dat komt volgens mij niet meer door een gebrek aan persoonlijke hygiëne zoals bij ons bijv. in de Middel Eeuwen (wat pest e.d. veroorzaakte), maar meer door hongersnood, aids, slechte rioleringen (een echte bron van schadelijke bacterieën!) enz.

Ik ben overigens van mening dat je je weerstand verhoogt en je levensgeluk behoorlijk verbetert als je je niet zo druk maakt om al die zogenaamde onhygiënische drama's die ik hier lees.
sommige gaan inderdaad te ver, vind ik ook, maar om nu een voorbeeld te nemen aan de hygiene in 3e wereld landen, is weer het andere uiterste.
Het schijnt dat handen wassen in de wasbak met een koude kraan niet eens effectief is tegen bacterieën (nee ik heb geen bron, is van horen zeggen )
quote:scheelschaapje schreef op 28 april 2012 @ 19:25:

sommige gaan inderdaad te ver, vind ik ook, maar om nu een voorbeeld te nemen aan de hygiene in 3e wereld landen, is weer het andere uiterste.Dat doe ik ook niet. Ik vraag me slechts af hoe alle smetvrezerige mensen die ik hier lees het daar zullen aanpakken.
Ik typ dit op het touchscreen van mijn iPad en heb na mijn laatste toiletbezoek geen handen gewassen. Sorry, mede-forummers

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven