Forum Triviant!
maandag 29 oktober 2007 om 15:30
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
zondag 23 maart 2008 om 17:45
Aangezien het nog steeds Pasen is: Waar komt de traditie van de paaseieren vandaan? En dan zijn er natuurlijk weer twee uitleggen mogelijk (1 van de heidenen en 1 van de christenen).
1 van de 2 vind ik al goed
1 van de 2 vind ik al goed
anoniem_50800 wijzigde dit bericht op 23-03-2008 17:45
Reden: dt'tje weggehaald
Reden: dt'tje weggehaald
% gewijzigd
zondag 23 maart 2008 om 18:05
Poezewoes, dat is goed!
En dit is de heidense verklaring:
De traditie komt voort uit heidense lenterituelen. Deze feesten waren gewijd aan de godin Ostare, nog te herkennen in de Duitse en Engelse benaming voor pasen (Ostern, easter). Ostare werd afgebeeld met een haas en eieren als symbool van vruchtbaarheid.
Poezewoes en Helahola mogen zelf kiezen wie met de volgende vraag komt
En dit is de heidense verklaring:
De traditie komt voort uit heidense lenterituelen. Deze feesten waren gewijd aan de godin Ostare, nog te herkennen in de Duitse en Engelse benaming voor pasen (Ostern, easter). Ostare werd afgebeeld met een haas en eieren als symbool van vruchtbaarheid.
Poezewoes en Helahola mogen zelf kiezen wie met de volgende vraag komt