Goede dag, slechte dag deel 5

19-08-2011 22:37 2340 berichten
Aan mij de tweemalige eer om dit topic te openen (dat choco naast me zit doet daar zeker geen afbreuk aan)

Hier kan je schrijven over alles wat je bezig houdt en/of meemaakt.

Van de momenten en de momenten tot aan de momenten.

Iedereen is welkom wel is het fijn als je eerst even inleest en jezelf kort voorstelt.

Tot nu toe zijn de vaste schrijfsters:

Mama Chat, Tante Mika, onze IBI (volgens Choco), sportieve Sanne, Mellow Yellow en natuurlijk loco Choco.

Daarnaast hebben we enkele trouwe binnenvallers

voor de meelezers en schrijfsters

Totaal aantal stemmen: 28

Ik lees stiekem mee (43%)
Ik neem steeds liefde aan (11%)
Chooc en IBI zijn gestoord (7%)
Run forummer run (7%)
Hoeveel delen krijgen we nog? (4%)
Ik zou graag mee willen schrijven (18%)
Jullie zijn grappig Geen stemmen
Ik hou van koekjes en chocola (4%)
Ik hou van koekjes met chocola Geen stemmen
Ik hou van chocola in koekjes (7%)
Is goed vrouw. Nalezen is idd. een voordeel.

Als je met je verstand kijkt en even niet naar je gevoel welke stappen moet je nu gaan ondernemen chooc? Want zo doorgaan kan niet dat wil jij niet toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil gewoon beter zijn. Ik voel me zo mislukt. Ik wil gewoon werken, een kindje krijgen en leven.

Ik ben zo teleurgesteld in mezelf.. Maar ik wil niet toegeven dat het niet goed gaat, ik moet gewoon doorzetten en doorgaan. Maar zo werkt het niet he..
Het man opbiechten en naar de huisarts Maar ik durf niet.
Ik wil niet naar mijn gevoel luisteren. Mijn verstand zegt gewoon werken en doorgaan, opleiding gaan doen en doorgaan. Komt vanzelf goed. Maar mijn gevoel vreet me op.
Chooc misschien helpt het om met Sensoor te bellen. Het doorbreekt de gedachten waar je nu in zit. IK herken het helaas een week geleden had ik precies hetzelfde.
nee werkte het maar zou he. Gewoon doorgaan is echt niet het juiste. Ik snap dat het moeilijk is maar ik stel voor dat je vandaag nog aan je man verteld hoe het echt met je gaat.

Geloof me ik heb ook eens niks aan Patrick verteld en moest hem dus op een dag opbellen dat ik direct opgenomen was en hij nam het me, terecht, niet in dank af dat ik niet eerlijk was geweest naar hem. Ik heb je man niet vaak gezien maar het lijkt mee een lieve verstandige man die verder met je wil gaan kijken.

Je bewijst hem en jezelf er geen dienst mee om hem niet in vertrouwen te nemen.

En dat het nu weer minder gaat betekend natuurlijk niet dat je nooit meer kan weken, een kindje kan krijgen of kan leven.

Ik hoop dat je weet dat ik dit niet schrijf om je je nog rotter te laten voelen of je iets op te dringen maar dat ik dit schrijf met alle goede bedoelingen in de wereld.
Ik wil niet bellen. Ik wil gewoon slapen en over 2 uur opstaan en weer doorgaan. Ik haat dit. Wat een godverdomde kutleven hebben mensen met depressies!
bankje, wat naar dat jij je zo ook voelde een week geleden. Had jij toen naar hun gebeld en hielp dat?

Hoe gaat het nu met je?
Als ik dacht dat het zou helpen dan zou ik zeggen kruip lekker in bed en wordt over 2 uur weer vrolijk wakker maar dat helpt niet.

Hoe lang gaat het nu weer minder chooc?
Het gevoel van Chooc sluimert op de achtergrond maar ik zie de positieve dingen ook weer een beetje.
gelukkig maar bankje. Wat heb je gedaan om het gevoel van de voorgrond naar de achtergrond te brengen?
Eigenlijk al ruim een maand. Ik gooide het op slaapgebrek, griepjes, etc.

We zouden naar de zwarte markt gaan vanochtend. Had er wel zin in. 15 min voor we opgehaald werden, werd ik lichamelijk ziek. Man vroeg wat er was dus ik zei dat het weer niet lekker ging. Zegt ie 'chooc, ik wil je niet kwetsen maar dat is steeds vaker dat als we iets gaan doen dat je dan ziek word'. En toen brak ik. Ben in bed gaan liggen en hij is daarheen. En idd, ik wil niks meer. Ik wil beter zijn en een opleiding afmaken want dan wil hij een kindje met me. Terwijl ik niet eens kindjes wil.. En dat is die enge, zwarte wolk weer
Ik heb even telefoon ben zo terug sorry maar wil het niet afraffelen hier. Moment
Is goed Iebs. Fijn dat jullie even met me schrijven hier.

Ik wil het gevoel niet toestaan, ik doe zoveel mensen verdriet als ik weer aangeef dat het niet gaat. Mijn man heeft het zo zwaar gehad, niet weer, niet weer. Hij is beter af bij een ander. Het is zo'n geweldige man en dan heeft ie zo'n achtetlijk wijf dat steeds ziek is. Heb je toch ook niks aan.. Soms denk ik echt dat het beter is als ik er niet meer ben. En als ik het zo opschrijf, weet ik dat dat niet goed is.
Hai all, ik zie dat dit topic weer nieuw leven heeft gekregen.

Ik lees soms nog wel mee op viva maar schrijf hier niet zo veel meer.

Chooc lieverd ik wil graag op jou reageren. Ik denk dat het zoveel beter voor je zou zijn als jij jezelf zou accepteren hoe je bent. Dat je er mag zijn met je ziekte. Je man houd van jou zoals je bent. Ga je niet tegen hem afzetten want daarmee maak je heel wat stuk. Laat hem je helpen, deel je gevoelens met hem. Jou woorden had ik 15 jaar terug kunnen schrijven.
*breekt even in*

Chooc Een hele dikke knuffel voor jou. Heb geen wijze woorden voor je. Maar daar heb je Ibi al voor.

Ibi

Bankje Voel je weer ietsje rustiger?

*en is weer weg*
Maar Mika, ik wil het niet accepteren. Ik hou hem zo tegen in alles. Gister zei hij dat we niet op vakantie kunnen dit jaar terwijl hij zo hard werkt. En dat is mijn schuld, omdat ik niet fulltime kan werken. Ik weet het gewoon ff niet meer..

Dankje AR..
Chooc zei je man dat het jou schuld is dat jullie niet op vakantie kunnen? Praat er met je man over, je moet jezelf geen dingen aanpraten
Nee dat zei hij niet maar het is wel zo. Dankzij mij hebben we geen groot huis, geen mooie auto, heeft hij zelfs geen rijbewijs, hebben we niet eens geld voor vakantie terwijl hij zich kapot werkt. Als ik nou gewoon fulltime kon werken en daarmee een leuk salaris zouden hebben, zouden we het veel leuker hebben.
Ik herken veel wat je schrijft hoor chooc. Zeker het afremmen van je man. Voor mij is dat gevoel nog steeds erg aan de voorgrond: "als Patrick nou een normale vrouw had gehad dan had hij wellicht wel een kindje gehad voordat hij stierf en een fijner leven enz."

Ik probeer maar te denken dat als hij die dingen wilde hij mij niet had moeten kiezen. Hij wilde mij met deze dingen als gevolg,

Jouw man wist ook waar hij aan begon chooc en hij heeft bewust de keuze gemaakt om met jou verder te gaan.

Mika, fijn je weer even te lezen hier.
Ik ga een uurtje slapen, ben dood op. En dat terwijl het half 2 is. Tot straks dames. Bedankt dat jullie er zijn Ben er straks weer.
slaap lekker en hoop je later wel te lezen meis. Je weet me te vinden.
Hey Choco

Wat rot dat je je zo ellendig voelt. Momenteel zijn je gevoelens en wat je schrijft zeer herkenbaar voor mij, het gaat met mij ook niet goed.

Ik laat het dus even aan IBI en de anderen over om je hier door heen te slepen, want er komt nu uit mij ook niet zoveel positiefs.

Ik heb wel zonet besloten dat ik straks even een eind ga wandelen. Beweging helpt vaak wel om je een beetje beter te voelen, is ook wat mijn therapeuten me aangeraden hebben als ik me zo voel als nu. Is dit misschien ook een idee voor jou? Even met een flink tempo wandelen in de frisse lucht?

Aha, je gaat slapen. Slaap lekker dan maar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven