Goede dag, slechte dag deel 5

19-08-2011 22:37 2340 berichten
Aan mij de tweemalige eer om dit topic te openen (dat choco naast me zit doet daar zeker geen afbreuk aan)

Hier kan je schrijven over alles wat je bezig houdt en/of meemaakt.

Van de momenten en de momenten tot aan de momenten.

Iedereen is welkom wel is het fijn als je eerst even inleest en jezelf kort voorstelt.

Tot nu toe zijn de vaste schrijfsters:

Mama Chat, Tante Mika, onze IBI (volgens Choco), sportieve Sanne, Mellow Yellow en natuurlijk loco Choco.

Daarnaast hebben we enkele trouwe binnenvallers

voor de meelezers en schrijfsters

Totaal aantal stemmen: 28

Ik lees stiekem mee (43%)
Ik neem steeds liefde aan (11%)
Chooc en IBI zijn gestoord (7%)
Run forummer run (7%)
Hoeveel delen krijgen we nog? (4%)
Ik zou graag mee willen schrijven (18%)
Jullie zijn grappig Geen stemmen
Ik hou van koekjes en chocola (4%)
Ik hou van koekjes met chocola Geen stemmen
Ik hou van chocola in koekjes (7%)
Alle reacties Link kopieren
Mika!

Chooc. Wat ellendig dat je je zo voelt. Je man is de enige waar je alles bij kwijt moet kunnen. Voel je niet schuldig. Jij vraagt hier toch niet om? Verder is alles al gezegd bij de vorige postings.Wijze vrouwen zitten hier toch.

Moon fijn dat je een goede dag hebt. Geniet ervan en houd het ook morgen vast en die dag erna etc.

Straw niet klemzuipen hoor. Je gaat je er echt niet beter door voelen.

Veraan, ik ga het woensdag bij therapie aankaarten. De dysm ik ben het ff kwijt Herken er veel in.
He ans, leuk je hier te zien

Dysthyme stoornis heb ik ook ans, heb ik daar nooit met jou over gehad? Misschien is het wel eens een keertje goed als jij je laat testen. Ik heb er wel veel aan gehad en weet nu tenminste waarom ik op bepaalde dingen achterlijk reageer etc Baat het niet dan schaad het niet
Nee mika dat heb je nooit verteld. Ik heb er de laatste dagen veel over gelezen op het net. Zolang als ik me kan herinneren ben ik wel neerslachtig. Niet altijd ernstig, maar toch zorgelijk. Als kind al.

Gaat het goed met je Mika en met de kinders?

Leuk je weer te zien.
Ja alles goed aan deze kant, dochter nog steeds dikke verkering en zoonlief heel erg last van zijn hormonen

O trouwens ik ben heel vaak in februari/maart depressief. Ik noem het "dat me de winter te lang duurt depressie". Ik moet zeggen dat ik er deze keer goed doorheen ben gekomen, en misschien heeft het dan ook weer met hormonen te maken. Altijd last gehad van PMS maar nu mijn menstruatie uitblijft daar dan geen last van.

Hoe is het met jou en je kinderen en husband?
Hier gaat het op zich aardig. Dochter uitstekend. Zoon heeft zijn buien, lijkt op zn moeke! Man is een ouwe zeur aan het worden. Haha niet negatief bedoeld hoor. We hebben een paar lastige weken gehad. Het lijkt de goede kant weer op te gaan.
Dan heb je dus nu 2 zeurders? Je pa ook toch

Het weer word beter dan gaat het humeur vaak ook omhoog, tenminste bij mij wel

Ik goa noar berre toe, wens je een goede nachtrust
Haha das waar ja, maar dat gaat tegenwoordig best aardig. Ik heb mijn grenzen aangegeven en dat werkt.

Ik ga ook. Slaap lekker mika!
Goedemorgen.

Soo wat heb ik geslapen.

Ik heb nog niets alles gelezen, het gaat zo snel hier :-)

Ego: ik vond het wel moeilijk gisterenavond. Ik wilde zooo graag even de stad in, ik kon de muziek horen. Maar dat gaat niet he. Ik had ook zo pijnlijke bibberbenen dat ik me zorgen ging maken. Ik dacht: wat als ik straks helemaal niet meer kan lopen (nu kan ik meestal nog wel kleine stukje lopen). Gelukkig wel in slaap gevallen en goed geslapen.

Zo nu ga ik even bijlezen (moest me even van het hart)
verana. Dysthyme stoornis komt me ook bekend voor. Ik heb alleen nooit een diagnose gehad. Mijn eerste depressie ook zo'n beetje op mijn 14e. Maar goed ik heb er niet zoveel last meer van. Of meer: het is een beetje op de achtergrond geraakt door mijn ziekte. Verlatingsangst heb ik nog steeds. Ik probeer mijn vriend al jaren weg te pesten maar hij gaat (nog) niet :-) En ik ben soms te jaloers, maar dat geef ik natuurlijk niet toe he :-)

@ straw, je bent geen dikke koe!

@moon, klink goed :-)

@mika en ans, is het niet zo dat partners per definitie zeuren?
goedendag,

Partneres en ouders kunnen altijd enorm zeuren, en des te ouder des beter ze kunnen zeuren.

Hier heb ik van bijna 12 uur tot 10 geslapen aan een stuk door..maar ben nog moe, en heb koppijn.

En verder ben ik nog steeds van slag..ik voel me moe en heb niet echt veel zin in iets doen.

Maar ga straks met ma richting centrum wandelen kijken of ik bij de hema okselpads kan vinden die mijn shirts beschermen tegen gele zweet/deo vlekken.

Maar that's it, want ik heb ook nog eens lichte koppijn.

En dat dystemie verhaal is op zich redelijk herkenbaar voor mij. Hoewel ik toch iets meer labiel in dit opzicht! Maar goed ik ga me omkleden anders beginnen ze straks van boven iedere minuut te schreeuwen om te vragen of ik al klaar ben ;)
Ik ben vandaag wel heel verdrietig omdat ik thuis opgesloten zit terwijl het zo'n mooi weer is. Ik wil eruit, maar het gaat niet. Huilie. Getver ik haat deze buien. Ik heb er niks aan maar het gebeurt toch.
Sabrina

Ik weet niet precies wat het is waardoor je niet naar buiten kunt. Maar klinkt niet fijn.

Anderen ook

Ik ben weer flink moe, was gisterenavond druk in d'n kop en kon niet meteen slapen. Maar ik hobbel toch maar door, voor zover het gaat.

Net terug van de markt. Ik heb leuke vazen, bloempotten en kussenslopen gekocht. En een radio. De radio was een tientje en al het andere was bij elkaar een tientje. Allemaal euro-werk. Echt leuk. Ik was eerder nooit zo 'goed' in rommelmarkten in de zin dat ik overal rommel zag en nooit iets leuks tegenkwam. Maar dit jaar lukt het me goed!

Kan ik eindelijk beginnen met een paleisje te creëren thuis, ipv een kaal hok.
Vind het trouwens wel een beetje moeilijk om al dat jonge geluk te zien op de markt. Het is in mijn oude dorp dus sowieso al aardig wat bekenden van vroeger. En het is stampvol met kinderwagens, zwangeren etc. (Logisch want de mensen zonder kinderen gaan zuipen in de stad en mensen met kinderen gaan hier kinderactiviteiten doen)

Maar zag ook leuke babykleding voor mijn net-bevallen-vriendin. Geef alleen liever niet tweedehands maar heb wel zin om iets te kopen al.

Gisteren de discussie hier vond ik ook heel herkenbaar. Omdat ik al lang het gevoel heb dan een kerel beter af is zonder mij dan met mij. En aan de ene kant weet ik heus dat ik een leuk mens ben, aan de andere kant weet ik ook niet wat voor buien er allemaal nog gaan komen. Het is moeilijk.

Maar ik kan me het gevoel goed voorstellen. Soms ben ik gewoon blij dat ik vrijgezel ben en dat ik in pyjama kan lopen en binnen zitten zoveel als ik wil. (wat ook niet altijd goed is)
@sabrina,

hopelijk heb je morgen een betere dag.

@moonlight,

wat leuk dat je toch wat hebt kunnen vinden...

En al dat jonge geluk is mishcien moeilijk om te zien omdat je dat eigenlijk zelf ook wel wilt...alleen om de een of andere reden nog niet hebt.

En je moet inderdaad gewoon het positieve van de situatie inzien.

hier ging net fout en heb een heel (vrij emotioneel)gesprek gehad met ma, omdat er iets wat voor mij enorm veel stress veroorzaakt, maar wat ik niet kan voorbereiden of wat aan doen, en dat ik absoluut niet weet wat te doen...behalve proberen het verder te schuiven en het op me af laten komen, als het moment daar is (in juli)..maar dat veroorzaakt een soort van wanhoop ofzo..

waar ik bijna iedere dag mee rondloop en zo nu en dan eraan onderuit ga.Vooral op dagen die extreem rustig zijn omdat ik dan veel te veel kan piekeren..

Maar vandaag is gewoon niet mijn dag, ik loop de hele dag met een zeurende hoofdpijn net geen echte migraine maar ook net niet geen migraine.

En ik heb een soort van klein wondje op mijn achterhoofd die al maanden probeer te laten dichtgroeien waar ik als het ware een stuk huid van mijn schedel heb lopen plukken waar ik weer aan het friemelen ben.

Gelukkig kan ik volgende week weer bij de psycholoog terecht want dit gaat niet helemaal lekker..
Straw

Nou ik heb er inmiddels vier rondjes markt op zitten.

Het derde rondje was een soort praatronde. Kwam meerdere bekenden tegen met naast het nieuws van die-en-die gaat trouwen en die-en-die krijgen kinderen, ook een gesprek over iemand met wie het niet zo goed ging/gaat en dat was ff heftig.

Ben na dat gesprek ff bij mijn ouders gaan koffiedrinken en toen ging het wel weer, ben ik nog een laatste (vierde) ronde markt gaan doen.

Nog een shirtje gekocht en even bij een bandje staan kijken. Ben nogal fan van dat bandje, zag verder geen bekenden maar heb er gewoon even gestaan en de dingen weer van me af laten glijden.

Vanavond nergens meer heen, genieten van mijn aankopen en hopelijk nu een keer echt vroeg slapen.
Het schrijven gisteren heeft me weer energie gegeven. Ook bepaalde reacties hebben me weer met beide benen op de grond gezet. Ik had vandaag een super dag alleen weet ik dat morgen de " reactie" volgt. Hebben jullie tips om dit voor te zijn? Ik hoef morgen niks.
Morgen niks doen
quote:Moonlight82 schreef op 30 april 2012 @ 17:50:

Morgen niks doen Was ik zeker van plan , maar misschien heeft er iemand nog andere tips.
@bankje

gewoon een lijst met al het mooie neerzetten en die morgen constant bij je te hebben. En als je negatief word jezelf dwingen dat lijstje te pakken en er nog 1 leuk iets bij te bedenken van die dag, en niet verder mogen tot je er minimaal 1 hebt.

En verder, probeer vooral te ontspannen en je er nu niet mee bezig te houden anders krijg je de selfvulfilling prophecy(ik weet neit precies hoe je het schrijft).

Bij mij ben ik erachter dat die hoofdpijn dus een lichte migraine is! Had een paracetamol ingenomen werkte niet, geslapen werkte ook niet..dus migraine medicatie genomen en ik voel me weer redelijk een beetje duf..maar de pijn is weg!
Ik heb dus best wat spullen voor in huis gekocht en krijg nu ook echt zin om mijn huis wat leuker aan te kleden.

Ik zie nu wat je kunt kopen voor weinig geld.

Ben al begonnen met een plattegrondje maken van mijn huiskamer en dan moet ik de meubels even opmeten en er in tekenen.

Ga ik kijken of ik het ook anders in kan delen en of er misschien nog een kleine bank bij kan.

Bank die ik nu heb zit niet heel lekker maar wil m ook nog niet kwijt. Dus misschien een andere lekkere hangbank erbij, als het past.
@moonlight

je kan voor weinig vrij weinig geld toch een leuk en knus woonkamer ed. opbouwen, je kan in ieder geval kijken bij de kringloop

Hier voel ik me nu toch weer klote. Omdat ik nu op facebook al die foto's zie van mensen die vandaag een gezellige dag hadden en een feestje bouwden..

en dan voel ik me weer geconfronteerd met dat ik eigenlijk niemand heb om dat soort dingen mee te doen..tuurlijk ik ken wel wat mensen maar niemand om dit soort dingen mee te vieren.

En dan word ik een soort jaloers en of gefrustreerd omdat dit ieder jaar weer is, en met alle feestdagen..

en ik zie dan alle foto's waardoor ik me ga frustreren, irriteren en gewoon weer down ga voelen en anderen in mijn eigen hoofd niet echt afkraak maar begin van ach, het zijn maar dronkelappen enz. Omdat het dan iets draaglijker word..

pfff...soms irriteerd me gewoon zo erg aan mezelf..Want ik wil niet doen zoals ik doe.. maar goed ik zit ook in een acceptatieproces wetende dat het voor mij waarschijnlijk nooit word zoals anderen omdat ik door mijn stoornis waar geen medicatie is nooit helemaal 100% zal kunnen meedoen doordat ik gewoon een rare ontwikkeling heb en doordat ik het gewoon niet aankan vanwege prikkels...

en daardoor voel ik me zo geisoleerd, en komt alles weer boven... ;(

En nu dat ik eindelijk wat meer mensen ken is alles dusdanig ver weg of duur dat ik het niet kan betalen of dat ik me in die groep niet echt op mijn gemak voel..en dat heb ik zo vaak..pfffff
Nog even, voordat ik ga slapen:

Chooc ik heb aan je gedacht vandaag. Ik hoop dat het een beetje gaat
Strawberry ik heb gisteren gelijk een lijstje gemaakt. Ik merk nu dat zo'n dag ook energie kan geven. hopelijk wordt het straks iets droger zodat ik even naar buiten kan.

Een voor wie het kan gebruiken.
Hoe is het met iedereen vandaag?

Ik heb van 2 tot 7 geslapen... was dus best vroeg wakker. Maar voel me wel goed.

Hier nog geen regen en onweer. Ik hoop ook dat dat weg blijft.
@ Bankje,

Hopelijk heb je er wat aan, aan dat lijstje.

@Moon,

Je slaapt best weinig merk ik, maar zolang je je goed voelt is het prima.

Hier ook al wakker en aangekleed. Voel me beter dan gisteren, hoewel toch niet 100% maar in ieder geval de hoofdpijn is weg.

Straks ga ik richting de opticieen want bril zit nie helemaal lekker. Ook naar het dierenaiel wat dierenvoedsel brengen die we hier hebben liggen zonder dieren te hebben en daar kunnen ze het wel gebruiken denk ik.

En ook nog even kort naar de bank..

Vanmiddag wil ik wat aan schoolwerk doen, maar niet al te veel. En ik denk vooral rust proberen te houden en mezelf niet te veel belasten....o, ja en ik wil naar het zwembad om een abonement te nemen om ongeveer 1 of 2x per week te gaan zwemmen..om mijn conditie en buikje te verbeteren..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven