verhuizen

30-04-2012 08:46 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zit in een dilemmma, ik heb een nieuw huis aangeboden gekregen het is nieuwbouw en een eengezinswoning. Nu woon ik met me kinderen in een portiek woning klein maar allemaal een eigen slaapkamer. En een goedkope huur. In november word me nieuwe huis opgeleverd maar krijg steeds meer twijfels of ik het wel moet doen? Nu zit ik aan een huur van 377 en dan gaat die naar de 652, Best een groot verschil. Dan gaat me hele salaris werk 3 dagen. Op aan rekeningen en moet dan van me allimentatie leven. En er moeten dan geen gekke dingen gebeuren. Opzicht is het haalbaar. Maar ik weet het niet meer wat wijsheid is vooral met die crisis , andere kant het is wel een nieuw huis zo kans krijg je niet snel. En een nieuwe start voor ons . ??
Poeh, moeilijk idd. Ik denk dat ik toch in het oude huis zou blijven, heb je iets meer armslag in je financien. En dat is altijd lekker (vind ik dan).
Krijg je bij dat bedrag geen huursubsidie?

Zo niet, dan zou ik het niet doen. Het is een flink bedrag wat iedere maand weer opgehoest moet worden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Leven van de alimentatie zou ik niet doen.

Straks zijn je kinderen 18 en krijgen ze zelf de alimentatie.

Waarvan ga je dan leven?
Klinkt als een groot financieel risico. Kun je tegenslagen opvangen als je daar gaat wonen?
quote:achnein schreef op 30 april 2012 @ 08:58:

Klinkt als een groot financieel risico. Kun je tegenslagen opvangen als je daar gaat wonen?

Of je ex raakt werkeloos/arbeidsongeschikt en de alimentatie gaat naar beneden.

Ik zou het nooit doen. Alleen omdat het een nieuw huis is?

je hebt nu alles wat je wilt, allemaal een eigen kamer en je hebt een lage huur....een hoop mensen zijn jaloers op je
Vergeet je niet dat een nieuwbouwwoning ook nog ingericht moet worden, en aangekleed? Heb je daar geld voor? Ik zou het alleen doen als je voldoende spaargeld hebt om het huis aan te kleden en dan nog overhoudt voor onverwachte dingen (kapotte wasmachine ofzo) en je iedere maand nu het verschil in huur makkelijk overhoudt na alle lasten. Vergeet niet dat er bezuinigingen aankomen. Dus als ik jouw (globale) situatie lees:niet doen.
Poeh, ik begrijp dat je het graag wilt. Maar ook ik zou het niet doen. Als je nu een goed huis hebt zou ik daar nog even blijven zitten, vooral nu met de bezuinigingen enzo. Die kans die krijg je vast nog wel een keer
Daar zou ik niet eens over na hoeven denken - ik zou het niet doen. En ik denk dat dat wijsheid is. Vooral omdat er kinderen zijn - risicoloos proberen te leven.... zoiets
Zou ook lekker blijven zitten waar je zit, dat scheelt veel geld. Misschien wat opknappen in je huidige woning?
Ja op het nieuwe huis krijg ik ook subsidie, met de sub, eraf kost het huis me dan 380 ofzo, maar ja de regering wil dat soort dingen ook veranderen en je weet maar nooit. En nee egt geld achter de hand heb ik dan niet , nu kan ik wel nog sparen. En leven van me allimentatie, de jongste word 7 . En ja risico of me ex werkeloos raakt ? Daar heb ik nog niet over nagedacht.
Als dat je financiële situatie is, zou ik het niet doen. Zeer, zeer onverstandig.
Hoe aantrekkelijk dat nieuwe huis ook klinkt, doe het maar niet. Het risico op problemen is te groot.

Liever iets kleiner wonen, dan groot met een heleboel zorgen.
En het mooie ik weet jullie hebben gelijk. Het is egt allemaal zo. Goedkoper kom ik niet te zitte. En terug kan nooit . Vind het dan voor me zoon ook zo zielig, die kijkt er zo naar uit , nieuw huisje. Hij heeft al zoveel teleurstellling gehad dankzij ze vader . Die belooft van alles en doet geen ene fl.....
Daar heb je gelijk in .
De huurtoeslagen worden ook steeds minder in de toekomst, de huren blijven stijgen.

Ik zou lekker blijven zitten
Wat zijn je stookkosten momenteel?
Nou ik zou echt dat risico niet willen lopen. Waarom geef je je zoon niet een nieuwe kamer?
Als je het huis zo graag wil, is het dan geen optie om meer dan 3 dagen te gaan werken? Soms moet je offers brengen op een gebied om iets te krijgen op ander gebied.
Ik zou het ook niet doen. Of woon je nu in een onveilige buurt?
Nee de buurt i prima hier ruim redelijk veel groen school om de hoek. Alleen zo klein. Wat een muts he ben ik? Daar bij nieuwe huis is zowat in het centrum dus op elkaar en weinig groen.e stook kosten betaal nu nuon 150 en water enzo 35 . Ik denk dat ik hier ga opknappen maar want dit huis is uitgeleefd en heeft sporen van een niet al te leuke periode . Geld om het huis in te richten heb ik oftewel op te knappen. Nu kan ik sparen nog en heb nog iets tegoed van de belasting.
Met een grotere woning ben je ook meer stookkosten kwijt.En dat gaat ook steeds hoger worden ( word ook 21% met nieuwe btw regeling)
Ik vind dat je niet op subsidies moet leven als het niet hoeft. Wat je nu hebt kun je betalen, dat ander is boven je stand.
Oke ook dat nog! Nou denk dat ik maar een goed gesprek met me zoonlief moet aangaan , als ik toch zo hoor. Word dat niet rooskleurig. Ben benieuwd ik heb al 1 maand huur betaald dat was voor het kontract tekenen en ben benieuwd of ik dat terug krijg. En een dag extra werken ben al blij dat ik oppas heb voor de dagen dat ik werk, heb onregelmatige diensten. En hun vader? Achhhh. Die verdient niet eens de naam papa .
Als je van een kleine oude woning, naar een grotere nieuwbouwwoning gaat is dat verschil te verwaarlozen Reband. Tegenwoordig is de isolatie zo goed dat je stookkosten echt heel erg meevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven