Ouders en geld.
zondag 29 april 2012 om 19:59
Iedere keer als ik zeg dat ik mijn salaris weer gestort heb gekregen of een bonusje heb ontvangen, is het eerste dat mijn moeder vraagt: "Goh, hoeveel?"
Het voelt voor mij als een inbreuk op mijn privacy, maar aan de andere kant, het is mijn moeder. Toch vind ik het vervelend dat ze altijd maar weet wat ik op mijn bankrekening heb staan.
Ze is daarbij ook nog eens van het soort dat behoorlijk wat waarde hecht aan materiële zaken.
Hoe denken jullie hierover? Houden jullie je ouders op de hoogte van elke cent die binnenkomt?
Het voelt voor mij als een inbreuk op mijn privacy, maar aan de andere kant, het is mijn moeder. Toch vind ik het vervelend dat ze altijd maar weet wat ik op mijn bankrekening heb staan.
Ze is daarbij ook nog eens van het soort dat behoorlijk wat waarde hecht aan materiële zaken.
Hoe denken jullie hierover? Houden jullie je ouders op de hoogte van elke cent die binnenkomt?

maandag 30 april 2012 om 11:12
Mijn ouders weten wat ik verdien en ik weet het ook van hun. Sterker nog, ook van mijn broer en zus (en hun partners) weet ik het ongeveer en zij van mij. Dit omdat ik hun help met hun belastingaangifte en andere financiele zaken als ze er zelf niet uitkomen.
Echt zo Hollands, dat benauwde over hoeveel iemand binnen krijgt. Off topic: zelfs op mijn werk doet iedereen mysterieus over hun inkomen, terwijl iedereen weet van elkaar in welke schaal ze zitten en wat het bijbehorende inkomen is. Snap ik echt niets van.
Echt zo Hollands, dat benauwde over hoeveel iemand binnen krijgt. Off topic: zelfs op mijn werk doet iedereen mysterieus over hun inkomen, terwijl iedereen weet van elkaar in welke schaal ze zitten en wat het bijbehorende inkomen is. Snap ik echt niets van.

maandag 30 april 2012 om 17:10
Niemand weet wat ik verdien, zelfs mijn man weet dat niet precies (gescheiden financiën). Mijn ouders zullen daar ook nooit naar vragen. De vader van mijn man wel maar die heb ik gewoon verteld dat het hem niks aangaat wat ik verdien. En volgens mij is dat de eenvoudigste manier om van vragen daarover af te komen.