Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Steph Dikke pluim voor jou hoor!! zo goed op gewicht blijven, heel knap. Wees trots op jezelf en je doorzettingsvermogen!

Tine je taart ziet er weer fantastisch uit! Heel mooi. En lekker!

Soezie nog van harte met je verjaardag en wat een leuk kado

Anita je bent goed bezig. En jeetje al die prijsjes steeds, dat doe je goed.

Ligaa jouw taartjes klinken ook heerlijk zeg. Ik vind taarten en cakejes enzo maken ook erg leuk. Had met Pasen nog eentje gemaakt en leuk versierd.

Hier afgelopen dagen niks ontvangen. Wel zondag nog 3 kaartjes gepost in, jawel, een heel andere brievenbus dan normaal. Ik denk dat we wel vriendjes worden want waarschijnlijk ga ik daar wat vaker posten. Ligt lekker op de route.

voor iedereen
Ik kom mijn neusje ook weer eens hier laten zien .

Begin van de week heb ik een hele leuke kaart gekregen van Tine2804, 'Ik ben geen theemuts' zegt de rode kater .

Dankjewel!

In huize Noa_Lynn gaat het best goed, lekker zijn gangetje.

De poezenbeestjes zijn deze week weer heerlijk verwend want grote broer is 4 jaar geworden en gisteren was de ukkepuk 9 maanden oud.

Het postcrossen heb ik even op een pauze gezet, ik vind kaartjes ontvangen heel erg leuk maarrr heb dus echt geen zin om zelf te schrijven en te versturen.

Ben nu sinds begin van de maand (ja vanaf 1 april ) met mijn eigen stukje moestuin bezig.

Voor de rest ben ik vooral op FB en in het vrekkentopic aanwezig, via hyves kan je mij toevoegen voor wie ik van hier ken.
Tine, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Wat een prachtige taart, zeg!

Zo, nu is meteen het topic ook weer uit de diepe krochten van het vivaforum gehaald.
Tine, fijne verjaardag!

Oww wat zien je taarten dr heerlijk uit, ik zie de hele tijd het nieuwe boek van Wendy Schlagwein langskomen op fb.. daar loopt het water me ook al bij in de mond.
Gefeliciteerd lieve Tine en een heel gezellige dag vandaag!!!

Bij de post zat voor mij 1 kaartje uit Italie.

Een multiview en het handschrift is niet bijster goed te lezen.

Dat is wel jammer.

Ga de kaart zo registeren.

Hier aan tafel word druk geknutseld voor koninginnedag.

Mijn verfwerkje ligt te drogen, dochter knipt cijfers en letters.

Het word wel wat, hahaha
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Tine. De taart ziet er erg mooi (en lekker) uit!!

Soezie: jij nog gefeliciteerd met je verjaardag. Leuk idee, zo'n wereldkaart op je muur.
Snjókorn falla, á allt og alla
Gefelicitaart Tine

Leuk anita, lekker aan de koninginnedag knutsel.

Ga je lekker struinen of ook nog op de vrijmarkt iets verkopen? Uberhaupt iemand hier die aan de verkoop gaat? Als kind vond ik dat erg leuk, daarna nooit meer gedaan eigenlijk. Laten we hopen op mooi droog weer in ieder geval.

Zeg Snjo, ga jij een oranje tompouche oid voor jezelf maken? . Stom gedoe trouwens met je huis.

Hier niks ontvangen of verstuurd. Heb wel mn nieuwe voorraad doos al bommetje vol. Met gekleurde kartonnetjes ertussen voor de categorieen. Vooral nederland/ amsterdam/ steden/ hollands en dieren zijn goed vertegenwoordigd. Ik had eigenlijk gedacht dat t een beetje op zou ruimen haha maar zo werkt dat niet he, met deze hobby. Maar tis wel lekkrr overzichtelijk

Voor iedereen vast een fijne koninginnedag!
Kozoo: heb net een rijstevlaai uit de oven gehaald.... geen oranje tompoucen voor mij dit jaar .

Ik zal zometeen ook maar weer eens wat adressen gaan aanvragen.
Hier wel oranje tompoucen.

Heerlijk!!!!

En geen vrijmarkt voor ons, maar optocht met versierde fietsen ed en veel spelletjes voor de kinderen.

Gezellig hoor.

Eind van de middag vond ik nog een hurray uit Wit-Rusland in de mailbox.
Tine van harte! Hoop dat je een leuke verjaardag had.

Ik heb geen tompoucen. Morgen naar de nacht, en op maandag struinen op de markt. Als kind ook weleens gedaan, verkopen. Vond het heel eng. Maar was wel alles kwijt aan het eind v d dag.

Zonet even over het centrum wezen rennen en overal worden podia opgezet en staat met stoepkrijt BEZET op de stoep.
4 Adressen aangevraagd: Nederland (niemand van hier volgens mij), Malaysia, USA en Duitsland.

Allemaal "normale" profielen waar ik vast wel wat mee kan.
Tine, op de valreep nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Verder geen PC nieuws hier. Behalve dan dat de wereldkaart hangt! Nu nog stickertjes plakken .
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Heel snel een kort bericht:

Tine, van harte gefeliciteerd en veel mail uiteraard.
Goedemorgen,

Tine, nog gefeliciteerd met je verjaardag

Deze week een aantal kaarten ontvangen. Een kaartje uit NL zonder ID nummer er op, een onleesbaar kaartje uit Zuid-Afrika, wel een leuke kaart en een mooie kaart uit de Oekraine.

Iedereen alvast een gezellige koninginnedag morgen!
Vanmiddag lekker naar het strand geweest en vanavond de fiets van dochter en wagen van zoon helemaal klaar gemaakt voor koninginnedag morgen.

We hebben er zin in!

Net 3 kaarten geschreven.

Had de hele week nog geen tijd gehad en nu had ik er echt even zin in.

Er gaat een muppet-kaart naar Litouwen, een lammetjeskaart naar Wit-Rusland en naar Duitsland een kaart met Nederlandse tekst.

De kaart naar China is inmiddels 60 dagen onderweg, bijna expired dus.
Veel plezier vandaag dames!!
quote:snjokorn schreef op 30 april 2012 @ 09:34:

Veel plezier vandaag dames!!Dank je. Kijk eens op FB voor foto's Snjokorn (ik heb jullie daar niet allemaal, eerder op Hyves maar daar komen ook nog foto's van Zumba-optreden).
Ik had ze al voorbij zien komen Steph. Leuk hoor.
Vandaag weer het postcrossen opgepakt. En gelijk 7 adressen aangevraagd waarmee de travellpostcards weer op 12 staan.

Rusland: dierenkaart, Nederland: brievenbussen, Z/W naar Duitsland, Belarus woonplaatskaart, Finland: hollandkaart, UK Gaudikaart en naar Canada een idrukkerkaart (leeg profiel).
Lekker aan het schrijven geweest dus Steph!

Hier vandaag 1 kaartje uit Taiwan, moet ik nog even registeren en de kaart naar China is echt expired helaas.

Koninginnedag was ontzettend gezellig en leuk.

En ook vandaag lekker bezig geweest met de kindjes.

Koekjes gebakken en gegeten.

Morgen gaat dochter een hele dag sporten met vriendinnetjes bij de club.
De Stats voor april komen ook net de mailbox binnen.

Ranking by sent - 230

Ranking by distance - 283

En 11 dagen een happy brievenbus.
Mijn statistieken:

Ranking by sent: 103

Ranking by distance: 133

8dagen een happy brievenbus.

En nu ga ik strijken bleegh.
Mijn stats zijn ook gisteren binnengekomen:

Country ranking by sent: 126th

Country ranking by distance: 163rd

Days your mailbox was happy: 21

Steph, hopelijk ben je al klaar met strijken! Leuk dat je maandag weer een Zumbaoptreden had!

Anita, fijn dat koninginnedag zo geslaagd was! En de andere vakantiebezigheden klinken ook gezellig. Hebben jullie nog verdere plannen voor uitstapjes of blijven jullie lekker thuis? En af en toe naar het strandhuisje als het mooi weer is?

Snjokorn, dankjewel voor je koninginnedagwensen. Ik was naar de dierentuin; daar was het prachtig weer voor. Mmm, lekker rijstevlaai! Is er al nieuws over het huizengedoe?

Soezie, sorry, ik was de vorige keer alleen binnen komen vallen voor de verjaardag van Tine, maar had niet gezien dat jij ook jarig was. Nog gefeliciteerd! Leuk idee van die wereldkaart. Als ik het met een klas zou doen, zou ik ook zo'n kaart kopen. Voor mezelf zouden de stickertjes al niet meer passen op sommige landen. (Als ik voor elke kaart een stickertje zou plakken.)

Kozoo, heb je een gezellige Koninginnedag gehad? Ik heb nog nooit op een kleedje spullen verkocht, en dat hou ik ook graag zo . Is er een (leuke) reden voor je nieuwe brievenbusvriend of gewoon zomaar?

Gierzwaluw, is de ID-code inmiddels boven water?

Noa_lynn, leuk om jou neusje hier ook weer eens te zien! Ik vind zelf het uitzoeken en schrijven van kaarten het leukste deel van postcrossing, dus ik schrijf lekker door. Hoe was het eigenlijk gegaan bij de tandarts/kaakchirurg?

Neferisis, jij bent vast nu vakantie aan het vieren! Hopelijk met genoeg zon, i.v.m. het humeur van de kinderen.

Tine, heb je een leuke verjaardag gehad? Ben je verwend met mooie cadeaus? Begrijp ik het nou goed dat je je konijntjes kwijt wil/moet en dat je kat bij je ouders is? Is dat vanwege je gezondheid? Lijkt me wel moeilijk om je dieren weg te moeten doen, in ieder geval.

De afgelopen dagen heb ik een aardige stapel kaarten mogen ontvangen. (Mensen met een echo in de brievenbus, kijk maar niet op mijn profiel...) Een paar mwah-exemplaren maar ook een leuke 3d Moomin kaart en een Paddingtonbeertje.

Nog wel iets geks bij het registreren trouwens, iemand heeft gewoon het grootste deel van mijn profieltekst gekopieerd! Een van jullie had dat ook een poos geleden, toch? (Kozoo, was jij dat?) Het was trouwens behoorlijk dom, want ze had ook de wens voor verjaardagskaarten in januari laten staan, terwijl ze zelf een half jaar later jarig is.

Gisteren nog wat kaarten gepost: kinderboekenillustratie naar Australie, een feestelijke kaart naar Belarus, dierenkaarten naar Engeland en Hong-Kong en een kunstkaart naar Polen.
Steph, als je nog zin hebt in een potje strijken dan ben je van harte welkom hoor.

Moet er zo ook aan beginnen.

Stereo, gezellig hoor naar de dierentuin, was er goed weer voor ook.

Nog kaartjes gekocht???

Vandaag een sportief dagje voor dochter en zoon en ik hebben gekeken naar haar prestaties.

Geweldig hoe ze zichzelf helemaal geeft.

Voor morgen nog niks op het program en als het mooi weer is zeker naar het strand.

Nou ja, droog is al voldoende.

Vrijdag is man ook vrij dus we kunnen best nog een ander uitje plannen, we zien het wel.

Vandaag 1 hurray uit Amerika en geen pc-post voor mij

Er lag wel alweer een prijs voor de verloting van school in de bus.

Wat is het stil hier vandaag!

Anita, fijn dat de prijzen voor de verloting binnen blijven komen. Ik heb geen kaarten gekocht in de dierentuin, goed he? Ik had er nog een aantal van de vorige keer en ik heb sowieso nog een grote voorraad dierenkaarten.

Jammer genoeg was het niet echt lekker weer vandaag. Ben je nog wel naar het strand geweest?

Vandaag geen pckaarten in de bus, maar dat was te verwachten na de grote stapels van de afgelopen dagen. 1 leuke hurray en een kaart die expired is geraakt, dus ik heb zelf wel twee kaarten op de bus gedaan: een dierenkaart naar Finland en een 3dkaart naar Oekraine.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven