Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VI

01-05-2012 09:45 2996 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel VI waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Vrekwaardig eten

Baby vrekking
quote:italie_meisje schreef op 02 mei 2012 @ 10:36:

@ flinterke, is de kinderboerderij dan niet gratis?

Ik weet namelijk niet anders dan dat het gratis is ( iwts met subsidies ofzo).

Daarom gaan wij, zonder kinderen maar gek op beestjes, er zo grasg heen. Even er lekker gratis tussenuit.

nee helaas, hier geen gratis kinderboerderijen in de buurt.

maar 25 euro voor een heel seizoen vind ik ook niet echt veel. het is een leuke kinderboerderij met elk jaar nieuwe speelgoedtoestellen en dochter geniet.

ik heb trouwens wel zelf drinken en broodjes meegenomen, dochter heeft alleen een ijsje gekregen.
Aah de kinderboerderij is inc speeltuin dan is het Idd niet duur zeker als ke gewoon de hele zomer bijv 5 keer gaat.
quote:Atelier_madame schreef op 02 mei 2012 @ 14:35:

Aah de kinderboerderij is inc speeltuin dan is het Idd niet duur zeker als ke gewoon de hele zomer bijv 5 keer gaat.inderdaad inclusief speeltuin en nog een kabouterbos. ik heb het er meestal na 3 bezoekjes al uit. vriendinnetjes meenemen gaat ook makkelijker met een abbo.
Hallo medevrekkers,

Ik lees veel mee, doe veel met jullie tips. Heb zelf weinig tips.

Wel hoop ik dat ik iemand blij kan maken met de bonnen voor het Plopsa gebeuren, die bij de Veronica gids zaten. Het gaat om Plopsa in Coevorden, Plopsa Coo, Plopsa Hasselt en Plopsaland De Panne.

Mama's ( vrouw van >18 ) mag gratis naar binnen, t/m 17-06.

Ben vergeten de overige kortingsbonnen er uit te scheuren. Maar dat kan ik van de week nog doen.

Wie ze wil, laat maar een berichtje voor me achter. De eerste die reageert, mag ze hebben. Zeg dan ook voor welke je interesse hebt, dan kan ik ze eerlijk verdelen.

Groetjes,

Anoes.
net mijn laatste nomi's verzameld en ingewisseld voor het zomerpakket. nu nog wel een tijdje wachten voordat ie er is!!!
Wat goed mugske!!
Hier een goede geld actie en een wat mindere!

De mindere: ik heb 2 weken geleden in een opruim woede mijn laptop laten vallen, deze was al aan vervanging toe oa omdat de accu niet meer oplade( plus nog wat andere ergernissen). Nu past de stekker niet meer zo goed waardoor hij steeds uitvalt. Ga dus op zeer korte termijn een nieuwe laptop aanschaffen.

Dan de meevaller:

Ik betaalde elke maand 38 euro als voorschot aan essent. Omdat ik er vanuit ging dat dit te weinig was heb ik elke maand nog eens zelf 38 euro opzoj gezet om de jaarafrekening te betalen. Nu zag ik gisteren mijn jaarafrekening en ik krijg 50 euro terug, mijn nieuwe voorschot bedrag is 24 euro per maand en het gespaarde vedrag van bijna 400 euro dat ik voor essent gereserveerd had kan ik nu dus besteden aan een nieuwe laptop! Dus het zuinig aan doeb met energie afgelopen jaar heeft zeker zijn vruchten afgeworpen! Dit jaar zet ik wel voor de zekerheid elke maand wat extra geld apart voor de jaarafrekening van 2012-2013.
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Sorry voor de fouten trouwens, ik heb net geen elegant genoege vingers voor mijn iphone!

En happy new topic allemaal!!!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Happy new topic!

Mijn laptop is vandaag overleden Ik kan niet zonder, dus er moet meteen morgen een nieuwe komen. Duur grapje
Wat een handig topic, ik ga zeker mee lezen en hopelijk ook tips geven. Over refund acties (zoals de Arla yoghurt): deze staan ook altijd op de website van gratiz, maar dat weten jullie misschien al? Vandaag een leuk uitje met onze 3 dochters: naar de heemtuin een paar dorpen verderop met allerlei leuke activiteiten en helemaal gratis (vrijwillige bijdrage heb ik wel gedaan).
Happy new topic!

Wat een gedoe met alle laptops hier.

*Hoopt nu heel hard dat deze het nog even blijft doen*.

Uit het vorige topic:

@gewooneenzus; jij bent toch IBI's zus? Als dat klopt dan spaar ik de uitzegels voor jou (had ik met haar afgesproken) en stuur ik ze van de week op naar haar. Misschien daarna nog een verdwaalde zegel maar verwacht er niet veel meer te kunnen sparen.

Thee, ja ik ben de zus van IBI. Dank je wel voor het sparen!

Himalaya, je hebt mail!

Aine, bedankt voor de zegels, ik heb ze binnen!
Wat ik mij trouwens afvraag: hoeveel zin heeft het om boeken te verkopenvia bol.com? Ik benvan plan mijn kast eens uit te mesten de komende tijd, echt interresante boeken heb ik niet maar ze zien er bog wel redelijk uit ( wel gelezen maar ze zijn nog netjes), dus ik zal er niet veel voor kunnen krijgen. Is het dan wel rendabel met de verzendkosten en kosten voor bol? En heeft iemand ervaring met dvd's verkopen daar?
Ik kijk als ik de prijs voor bol.com verkopen ga bepalen naar wat de verzendkosten en de bemiddelingskosten worden en wat ik er zelf voor zou willen hebben.

De ene keer zet ik hoger in en de andere keer lager.

Je kan als je de advertentie aanmaakt op bol.com precies zien wat de bemiddelingskosten zijn en zo je prijs (incl. verzendkosten e.d.) bepalen.

Voor bijv. een DS-game moest ik ± de helft aan bemiddelingskosten betalen, bij de rest valt het reuze mee.
Zo ineens ben ik mijn usb-adapter van mijn fotocamera kwijt, hiermee kan ik door een usb kabel en de adapter mijn fotocamera opladen via het stopcontact ipv de computer.

Gelukkig gaat opladen via de computer ook maar handig is anders .

Vervangen kost al snel een 10 a 15 euro, hoop heel erg dat ik hm gewoon snel weer zie liggen in huis.
quote:lila01 schreef op 01 mei 2012 @ 14:23:

[...]

Bij Hema en Action hebben ze het volgens mij niet meer, maar je kunt zooltjes online bestellen, er zijn meerdere sites, voorbeeldje:

http://schoenzolen.biedme ... 681/Hoe-te-bestellen.html

En als je maar kleine zooltjes hoeft, dan kun je misschien uit een groter stuk meerdere kleintje snijden, scheelt nog meer geld!Bedankt voor de tip maar ik vrees dat het toch teveel geklooi is nu ik het lees. Een zooltje op maat knippen en plakken moet nog lukken, maar mijn hakken slijten altijd scheef af dus die krijg ik zonder apparatuur niet goed vlak denk ik. Moet me maar neerleggen bij die 9 euro misschien Maar nogmaals bedankt voor het meedenken!
quote:adios schreef op 02 mei 2012 @ 18:13:

Dan de meevaller:

Ik betaalde elke maand 38 euro als voorschot aan essent. Omdat ik er vanuit ging dat dit te weinig was heb ik elke maand nog eens zelf 38 euro opzoj gezet om de jaarafrekening te betalen. Nu zag ik gisteren mijn jaarafrekening en ik krijg 50 euro terug, mijn nieuwe voorschot bedrag is 24 euro per maand en het gespaarde vedrag van bijna 400 euro dat ik voor essent gereserveerd had kan ik nu dus besteden aan een nieuwe laptop! Dus het zuinig aan doeb met energie afgelopen jaar heeft zeker zijn vruchten afgeworpen! Dit jaar zet ik wel voor de zekerheid elke maand wat extra geld apart voor de jaarafrekening van 2012-2013.

Wow wat een laag maandbedrag! Woon je heel klein of ben je gewoon supergoed in zuinig doen? Nog tips?

Ik heb een woonkamer van ongeveer 35m2 en 2 kleine slaapkamers, doe erg zuinig aan met de kachel aan ed maar betaal toch 83 euro aan voorschot. Was in eerste instantie op 155 euro ingezet door Essent, dus ben al wel mooi naar beneden! Kreeg flink terug dit jaar! Wel tussentijd mijn voorschot aan kunnen passen gelukkig.
Hi,

Die 24 euro had ik ook nooit verwacht, dacht met het oude voorschot van 38 euro zelfs nog bij te moeten betalen eerlijk gezegt!

Ik woon in een tussen appartement (nieuwbouw) van 65 m2, mijn woonkamer/ keuken is ongeveer 35m2. Ik ben wel zuinig met energie ( spaarlampen, verwarming op 18-19 graden en dan lekker onder een kleed op de bank, alleen verwarming aan in de huiskamer, koken op gas, veel nieuwe apparatuur, droger af en toe aan als de kleren anders niet drogen door bijv vochtigheid, gem 2 wassen op 40graden per week, niet super uitgebreid douchen ( maar ga af en toe wel lekker in bad), verder ben ik nietzo vaak thuis door werk, avondschool en vriend die ergens anders woont), en heb zeker wel opgelet dat ik niet verspil maar dit is dus een welkomen verassing! En ik had het zeker niet verwacht. Ohja de koudste week dit jaar zat ik lekker in het buitenland!

Ga wel naast die 24 euro elke maand weer iets apart zetten hoor! Wil niet voor verrassingen komen te staan. Trouwens essent had mij in eerste instantie ingeschaald op 130 euro per maand, nou wat ben ik blij dat ik dat niet zomaar geaccepteerd had!
Ik zal er eens goed maar kijken, en ook voor welke bedragen mijn boeken worden aangeboden door anderen. Misschien kan ik beter een keer op de rommelmarkt gaan staan met al mijn boeken/ dvds/ overig prul!
Morgen starten de Persoonlijke Kortingsdagen! Shop al vanaf vanavond 20.00 uur op vd.nl met actiecode voor 20% korting: merk20 en voor 5% korting bij Dixons met actiecode: dixons5

Deze codes kreeg ik via v&d toegemaild.
quote:adios schreef op 02 mei 2012 @ 19:24:

Hi,

Die 24 euro had ik ook nooit verwacht, dacht met het oude voorschot van 38 euro zelfs nog bij te moeten betalen eerlijk gezegt!

Ik woon in een tussen appartement (nieuwbouw) van 65 m2, mijn woonkamer/ keuken is ongeveer 35m2. Ik ben wel zuinig met energie ( spaarlampen, verwarming op 18-19 graden en dan lekker onder een kleed op de bank, alleen verwarming aan in de huiskamer, koken op gas, veel nieuwe apparatuur, droger af en toe aan als de kleren anders niet drogen door bijv vochtigheid, gem 2 wassen op 40graden per week, niet super uitgebreid douchen ( maar ga af en toe wel lekker in bad), verder ben ik nietzo vaak thuis door werk, avondschool en vriend die ergens anders woont), en heb zeker wel opgelet dat ik niet verspil maar dit is dus een welkomen verassing! En ik had het zeker niet verwacht. Ohja de koudste week dit jaar zat ik lekker in het buitenland!

Ga wel naast die 24 euro elke maand weer iets apart zetten hoor! Wil niet voor verrassingen komen te staan. Trouwens essent had mij in eerste instantie ingeschaald op 130 euro per maand, nou wat ben ik blij dat ik dat niet zomaar geaccepteerd had!

We hebben wel aardig dezelfde manieren om te bezuinigen, maar bij jou heeft het toch meer effect Ik ga wel binnenkort een nieuwe koelkast kopen, wellicht heeft dat wat effect!

Ik moet trouwens een dezer dagen mijn welkomstbonus ontvangen van Essent. Had via gaslicht een contract afgesloten voor een jaar, na een jaar zou ik dan 290 euro krijgen. Moet het nog maar zien... Meer mensen die op een dergelijke manier een contract hebben afgesloten en inmiddels wel/niet de bonus hebben gekregen?
@adios: bij bol krijg je inderdaad te zien wat anderen voor datzelfde boek vragen en wat ie nieuw kost. Als je eigen bedrag invoert, krijg je ook te zien wat je overjoudt na afstrek van de bemiddelingskosten. Daar moet je dan nog de verzandkosten vanaf trekken (onderaan de pagina waar je de prijs invoert, staat een lijstje met de tarieven).

Op de rommelmarkt krijg je ook niet veel voor boeken 0,50-2 euro. Studieboeken en recente boeken leveren best wat op bij bol. DVD's heb ik er ook wel eens verkocht. Ik vind het prettig dat je geen heen en weer gemail hebt over de prijs, geen gezeur over de betalingen, je hoeft alleen het isbn nummer in te voeren en alle info over het boek verschijnt. daar betaal ik dan 'graag' die bemiddelingskosten voor.

heb zelf al aardig wat boeken op die manier verkocht en ik ben blij met elke euro die ik daaraan over houd. Ik recycle ook van die grote enveloppen (die ik krijg als ik zelf iets heb besteld ofzo). nieuw adres op de envelop, dichtplakken, postzegels erop en verzenden maar!

als iets net wel/net niet door de brievenbus past, gebruik ik een gewone envelop i.p.v. zoeen met bubbeltjes, zodat ie wel past. en die ene keer dat het adres van de koper hier om de hoek lag, ben ik het zelf in de brievenbus gaan gooien
Happy New Goede Vrekkers, Slechte Vrekkers!

Ik zie al een paar baalmomenten met kapotte laptops enzo, vervelend vrekkers!

Ik heb deze week ook een Slechte Vrekker-bui. Heb met Koninginnedag ongepland toch weer iets teveel uitgegeven (ik dacht even een rondje halen, hadden ze de prijzen effe 200% verhoogd. En ik was al een beetje teut, dusseh, het kon me niet schelen )

Moet ik ook nog eens voor mijn studie ineens super dure boeken kopen die nergens te leen zijn of tweedehands. En telefoongesprekken voeren naar het buitenland om een paar dingen te regelen. En noem maar op.

Zucht.
Ik doe het hetzelfde als Mugske .

Pas een boek voor ¤ 7.50 verkocht wat ik op marktplaats of rommelmarkt er niet voor zou krijgen.

Gaat nog bemiddelingskosten en verzendkosten af, kreeg ook een bedrag van bol.com omdat het volgens hun niet door de brievenbus kan.

Na een week of 3 a 4 krijg je het geld gestort.
Hebben jullie ook een mail gehad van moneYou? De rente gaat helaas weer naar beneden... Hij is wel nog steeds hoger dan mijn "normale" bank

En... Mijn eerste yunomi pakket opgehaald, was erg leuk!
Had gister mooi meevallertje, ik moest al heel lang hoognodig nieuwe beha's ( ik draag nog steeds voedingsbeha's, terwijl ik al 3 jaar geen borstvoeding meer geef ) maar die dingen zijn nogal aan de prijs, zeker de grotere maten die ik toch echt wel nodig heb.... nu bij de Hema in buurtplaats hadden ze een rek met allemaal exemplaren voor 5 euro!! Hoera! Heb dus nieuwe aangeschaft!

Bij de kringloop ook leuke dingen, een suikerschepje, taartschep en een thriller, een harkje voor zoonlief en een puzzel voor dochter, nog geen drie euro!

Op de vrijmarkt een step voor oudste zoon, 5 euro! Het mannetje is er zó blij mee, wat is dat heerlijk!

We hebben zelf ook heel goed verkocht, heb een behoorlijk bedrag opgehaald, dat is me nog niet eerder gelukt!! Helemaal super dus!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven