stemmen in huis

02-05-2012 20:59 408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Alvast sorry voor de lange tekst...

Ik zal wel een heel hoop onzinnige antwoorden krijgen van mensen die denken dat ze grappig zijn of denken dat ik zelf flauwekul uitkraam.. Maar ik heb last van geluiden in huis :(

Mijn dochtertje is altijd een ideale slaper geweest, sliep gelijk, nooit gehuild, sliep snel door, klom nooit uit bed.. echt geweldig dus..

Tot zij ( 2 jaar geleden) naar bed moest en volledig hysterisch werd. Ze was toen 2.5 en gilde het uit. Ze wou niet naar bed want ze hoorde een meneer, een meneer die psst psst zei...Ik, totaal niet wetend wat zij bedoelde, zei tegen haar dat het vast een meneer was die zijn hond uitliet in de avond en dat ze moest gaan slapen. Zij heeft zich op het moment dat ik wegliep uit bed gegooid en omdat zij totaal in paniek was, heb ik haar bij ons in bed laten slapen.

Oke, lang verhaal even kort te maken.

Na 2 weken bij ons in bed, dacht ik dat het aandacht was,.. lekker bij papa en mama dus ik besloot door te zetten, hup terug naar bed.

Bij ons in bed sliep ze dus de hele avond door maar zodra ze in haar eigen bed lag, werd ze om de 20 minuten huilend wakker.. ik heb de hele avond heen en weer gelopen, zodra ze begon te huilen, legde ik haar terug tot ze weer sliep en ging weer naar beneden. Uiteindelijk sliep ze door van 23.00 tot 03.20. Toen werd ze weer gillend wakker. Ik ben ernaar toe gegaan en ben naast haar gaan liggen en eigelijk toen ik net 30 seconden lag, hoorde ik het dus ook.. psst pssst.. ik ben me rot geschrokken, het geluid was zo duidelijk en dichtbij, totaal niet van buiten of bij de buren vandaan. Hier durf ik alles in mijn leven om te verwedden.. dit was geen normaal geluid.. Ik heb haar opgepakt en heb de hele nacht niet meer geslapen. Zij heeft 8 maanden in ons bed geslapen en is terug gegaan naar haar kamer, nu heeft ze nergerns last van ...

Probleem is.. ik heb een zoontje van 2.5 die nu last heeft.. hij praat nog niet en zegt dus niks.. maar hij word elke avond om 21.40 huilend wakker.. en iuk weet niet meer wat ik moet doen.. Nu begint hij ook steeds vaker in begin van de avond al te huilen als hij naar bed moet en het enige wat hij zegt is eng eng...

Ik heb al meerdere dingen gehoord, nog nooit gezien trouwens, ik hoor het alleen.. Ik heb nu al maanden niks meer gehoord maar vind het vreemd dat mijn zoontje zo slecht slaapt en bang is. Hij slaapt slecht terwijl hij bij mijn moeder echt geweldig slaapt.. Mijn dochtertje heeft een keer in zijn kamer geslapen toen hij uit logeren was en kwam toen om 21.45 naar beneden gewandeld dat ze wakker was geworden maar ze wist niet waarvan..

Sinds een week word nu ook mijn dochtertje tussen 12.00 en 00.30 weer wakker en ik word hier echt doodmoe van. Ik voel mijzelf niet fijn in huis en raak gewoon doodmoe. Ook voel ik mij niet fijn in huis, als ik thuis ben voel ik me erg neerslachtig. Ik heb ook 8 maanden lang met hoofdpijn rondgelopen. Er is iemand in huis geweest die iets met energievelden deed.. Mijn hoofdpijn is toen wel verdwenen maar verder is er dus niks veranderd.

Helaas ken ik niemand die goede ervaringen heeft met iemand en zijn er genoeg oplichters die 10 minuten binnen komen en dan 50 euro rekenen, dat geld hebben we gewoon niet zomaar even over elke keer tot wij iemand hebben gevonden die wel oprecht is.

Mijn vraag is dus of er iemand is die hier ervaringen mee heeft? Salie branden heb ik al geprobeerd.. heeft dus ook niks geholpen..

Wie o wie kan ons aub helpen???
Even weer logisch: veel jonge kinderen zeggen spoken of monsters te zien. Ik ook (zei ik al eerder) was doodsbang. Gng net als bij je dochter vanzelf over.

Het kan zijn dag in een ander huis meer (nieuwe) prikkels zijn, waardoor je kinderen gewoon doodmoe zijn, en daarom erg goed slapen.

Hoe naar het ook klikt: jonge kinderen staan ook erg oen voor suggestie..... Dus als je dochter het idee heeft dat ze een reactie bij jou los kan maken, door te zeggen dat er iets is...

It boos worden dat ik dit zeg hoor, bedoel het goed!
quote:justme8080 schreef op 02 mei 2012 @ 22:17:

Het gaat niet alleen om het dromen, mijn dochtertje gaf aan echt een stem te horen en iets te zien rondom haar lamp.. ( en nee... geen licht )

Mijn zoontje praat nog niet hij zegt alleen eng als ik hem naar bed breng en wijst ook naar zijn lamp.. Het huilend wakker worden is alleen bij ons thuis.. Als de kinderen bij mijn moeder logeren slapen zij de hele nacht door.. mijn dochtertje heeft het nooit over eng dromen, zij droomt eigelijk alleen maar leuke dingen of ze weet het in de ochtend niet meer.. van mijn zoongtje weet ik dat natuurlijk niet..Lees het artikel dat ik geplakt heb nou eens even. Dat slaat namelijk op dit soort situaties. In de waak/droom situatie kan je je makkelijk van alles inbeelden, elke schaduw is een monster of enge man. Elk geluid is een stem. Kinderen weten bovendien tot de leeftijd van ongeveer 3 jaar niet wat dromen zijn, voor jonge kinderen is een droom dus echt. Daarbij zijn ze niet bij machte om verbaal uit te leggen waarom ze angstig zijn. Je kan je kind troosten, en er bij blijven zitten totdat het weer rustig is. Dat is het beste.
quote:justme8080 schreef op 02 mei 2012 @ 22:17:

Het gaat niet alleen om het dromen, mijn dochtertje gaf aan echt een stem te horen en iets te zien rondom haar lamp.. ( en nee... geen licht )

Mijn zoontje praat nog niet hij zegt alleen eng als ik hem naar bed breng en wijst ook naar zijn lamp.. Het huilend wakker worden is alleen bij ons thuis.. Als de kinderen bij mijn moeder logeren slapen zij de hele nacht door.. mijn dochtertje heeft het nooit over eng dromen, zij droomt eigelijk alleen maar leuke dingen of ze weet het in de ochtend niet meer.. van mijn zoongtje weet ik dat natuurlijk niet..Lees het artikel dat ik geplakt heb nou eens even. Dat slaat namelijk op dit soort situaties. In de waak/droom situatie kan je je makkelijk van alles inbeelden, elke schaduw is een monster of enge man. Elk geluid is een stem. Kinderen weten bovendien tot de leeftijd van ongeveer 3 jaar niet wat dromen zijn, voor jonge kinderen is een droom dus echt. Daarbij zijn ze niet bij machte om verbaal uit te leggen waarom ze angstig zijn. Je kan je kind troosten, en er bij blijven zitten totdat het weer rustig is. Dat is het beste.
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 mei 2012 @ 22:19:

Euh, wordt hier nou reclame gemaakt voor kwakzalvers????

Baadt het niet dan schaadt het niet??? Je raakt "slechts" je geld kwijt. 50-100 euro, kassa, ping ping. Een consult bij het consultatiebureau/CJG of je huisarts is GRATIZ

HA heeft eigen risco... Als die 100 euro zorgt dat TO en kids weer rustig in haar huis is.

En anders kan ze altijd nog de leidingen laten controleren...
December 2008
Ik heb me ooit eens op een logeeradres de tering gezocht naar de afkomst naar ook zo'n psst-psst-achtig geluid. Bleek de bewoner zo'n automatische dispenser voor geurtjes op de gang te hebben hangen. Gaf om de minuut een vleugje spray af. Duurde even voor ik het doorhad.

@ TO: even serieus, probeer het probleem te rationaliseren. Vraag je af - als er sprake is van een geest of zoiets - waarom diegene je kinderen lastig wil vallen. Waarom niet jullie zelf? Wat is het doel van die angstzaaierij?

En is de kans niet groter dat het wat anders is? Als je er lang genoeg over nadenkt op zo'n manier breek je het probleem vanzelf af en ga je het vanzelf zoeken in een aardse hoek.

Want echt, geluid is iets raars. Het kan rare wegen afleggen en van vreemde plekken vandaan komen.

Mijn CV-installatie maakt ook enge geluiden.

En als kind was ik doodsbang van de radiatoren die 's nachts afkoelden. Dat tikkende geluid vond ik verschrikkelijk (maar ik durfde mijn ouders niet te roepen omdat ik bang was dat 'het' dan mijn ouders zou grijpen).
quote:justme8080 schreef op 02 mei 2012 @ 22:17:iets te zien rondom haar lamp.. ( en nee... geen licht )

Kan het geen nabeeld zijn? Dat is een vorm of beeld dat je nog (lang) ziet nadat de oorspronkelijke visuele stimulus (de brandende lamp dus) verdwenen is. Ik had dat als kind heel veel, vrij heftig ook. Bij volwassenen verdwijnt het vaak grotendeels.

Ik geloof niet zo in paranormale zaken, maar het lijkt me wel heel vervelend als je last hebt van dit soort dingen. Toch zou ik het in de eerste plaats in de rationele hoek blijven zoeken.
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 mei 2012 @ 22:19:

Euh, wordt hier nou reclame gemaakt voor kwakzalvers????

Baadt het niet dan schaadt het niet??? Je raakt "slechts" je geld kwijt. 50-100 euro, kassa, ping ping. Een consult bij het consultatiebureau/CJG of je huisarts is GRATIZ

Welke kwakzalvers bedoel je? Die van de tv? Of die Molukse medicijnman?

Of die van het mailadres wat werd doorgegeven? Of allemaal?

Ben met je eens dat je moet oppassen voor geldkloperij. Die dame van paranormale kinderen, das n nepperd. Voel ik dan weer aan mijn water. Of waar dan ook aan.

Een hele slimme tante die de boel goed achter elkaar weet te zetten.

Maar niet iedereen is een kwakzalver.

Kom zelf uit de jeugdzorg, en heb daar meer onnozeligheid gehoord over opvoeden dan kwakzalvers ooit goed kunnen maken...
Vroeger had ik ook rare dromen, had één steeds terugkerende nachtmerrie.

Die kwam in ons oude huis trouwens weer terug, precies ook hetzelfde, was wel raar.

Maar de angsten die ik overdag, bij lekker zonlicht dus en niet schemerig met wat waxinelichtjes aan, had waren heel anders hoor.

Snachts of in halfslaap toestand kan je de moeilijk onderscheiden wat echt gebeurd. Overdag wel.
Het is niet eenmalig geweest en als ik niet overtuigd was van mezelf had ik hier ook echt niet op gereageerd. We hebben twee kleine kinderen, ik ga straks een opleiding volgen dus val terug naar 1 inkomen en hoge vaste lasten. Ik ga niet voor mijn lol iemand betalen waar ik niet in geloof. Tot 3 jaar terug had ik waarschijnlijk mezelf belachelijk gemaakt.. Het is niet alleen het enkele geluid geweest.. Ik heb op een nacht mijn zoontje uit bed gehaald en naast mij gelegd en op het moment dat ik iets hoorde, veerde hij ook omhoog.. en zo wel meer voorbeelden.. ik weet dat hier waarschijnlijk ook wel weer een grapje van gemaakt word, maar dit is geen geluid uit een muur of leiding, dit was echt een stem, zeer duidelijk.. ik ben een heel nuchter persoon van mezelf en over 3 maanden ben ik ook alles vergeten, tot er weer wat gebeurd.. dan ben ik weer volledig overtuigd.. en ik vraag jullie niet om mij te geloven, jullie mogen geloven wat jullie willen, maar ik geloof wel in mezelf en wat ik gehoord heb..
Alle moeders kennen het fenomeen van kinderen die in totale paniek wakker worden en angstige fasen hebben. Het heeft zelfs een speciale naam: night terrors. Mijn kinderen hebben het ook gehad, het gaat vanzelf over en er zijn hier geen geesten.
To, Je hoeft jezelf niet te verdedigen.
Hij veerde omhoog? Als in de exorcist? Wat bedoel je?
Ik begrijp je wel hoor.

Ik snap ook wel wat je bedoeld.

In ons oude huis begon het meestal rond een uur of 11.

Dan kwam er getik uit de keuken. We hadden een half open keuken. Als het savonds begon te tikken, was het snachts vaak ook onrustig.

Gebeurde niet elke avond hoor.

Ik kon het ook merken aan het konijn. Als die smiddags al heel aanhankelijk was, gebeurde er later wel iets.

Het hoeft nieteens om geluiden te gaan, dat kan namelijk verbeelding zijn, of een geluid van buitenaf.

Maar getik van buizen klinkt echt anders dan gefluit, gesis of gepraat.
Ik geloof je wel...

En ik geloof ook dat "de nuchtere" medemensen hier je willen helpen.
@ cateautje, je hebt gelijk .. het is alleen soms zo frustrerend.. het is iets waar je zelf niks aan kunt doen, wat ook niet te bewijzen valt en je voelt je gewoon zo machteloos soms dat je wil dat er iemand is die opspringt en het wel even voor je oplost.. maar ja dat kan in dit soort situaties natuurlijk niet..
quote:justme8080 schreef op 02 mei 2012 @ 22:38:

@ cateautje, je hebt gelijk .. het is alleen soms zo frustrerend.. het is iets waar je zelf niks aan kunt doen, wat ook niet te bewijzen valt en je voelt je gewoon zo machteloos soms dat je wil dat er iemand is die opspringt en het wel even voor je oplost.. maar ja dat kan in dit soort situaties natuurlijk niet..

Ik snap het helemaal, maar als je hier teveel op in gaat, dan is de kans aanwezig dat je nog jaren gestalkt wordt door de grappenmakers. Ga nergens op in en blijf bij je onderwerp.

Er bestaat overigens ook een knop waarmee je bepaalde forummers kunt negeren, dat is het poppetje rechts boven de de forummer waar je van af wilt.
@ kuzu, hier gebeurd het de laatste tijd ook heel weinig, wat mij gewoon dwars zit is dat ik niet weet wat er in dat koppie van dat kleintje omgaat.. Hij slaapt in zijn eigen kamer maar vraag me af waarom hij eng roept en naar de lamp wijst.. vind het gewoon vreemd dat ook hij naar zijn lamp wijst en mijn dochtertje toen ook.. En als hij echt overstuur ergens van wakker word.. waarvan dan? is het een droom of maakt iets of iemand hem wakker? overdag vind hij het nl niet eng om te gaan slapen, dan gaat hij gewoon liggen en slaapt 2 uur lang.. en ook als we op vakantie zijn dan slaapt hij elke avond door.. vind het toch vreemd..
Hoi TO,

Ik geloof je wel hoor. Nu ga ik vast wel veel mensen over me heen krijgen Ik zie en voel soms ook dingen. Zien in de zin van, ik zie een figuur en als ik met mijn ogen knipper is het weg (en ik vraag me af of ik nou echt een jongen in de gang zag staan) en soms voel ik ook aanwezigheden. Ik ben ook heel nuchter maar soms verbeeld ik het me echt niet. Mijn moeder heeft het ook. Dan moet ik 'snachts naar de wc maar 'durf' niet omdat ik het gevoel heb dat er iets beneden is. En nee ik ben niet bang in het donker. Het lijkt me heel eng om stemmen te horen. Wat wel een goede tip is om de ramen open te zetten en tegen de geest te zeggen dat hij weg kan gaan.
@ cateautje; ik zag het al, maar maak me er niet druk om, ze mogen zeggen wat ze willen... daar is een forum voor toch
quote:Cateautje schreef op 02 mei 2012 @ 22:41:

[...]

Ik snap het helemaal, maar als je hier teveel op in gaat, dan is de kans aanwezig dat je nog jaren gestalkt wordt door de grappenmakers. Ga nergens op in en blijf bij je onderwerp.

Er bestaat overigens ook een knop waarmee je bepaalde forummers kunt negeren, dat is het poppetje rechts boven de de forummer waar je van af wilt.Er zou een knop moeten zijn waarbij de hele internetverbinding voor sommige mensen volledig weg komt te vallen voor de komende tien jaar.
O, ik geloof ook echt dat jij dit gelooft. Maar dat staat voor mij los van wat er werkelijk aan de hand is in jouw huis.
Probeer je niet bang te laten maken TO.

Als je eenmaal bang bent, lijkt het of het alleen maar erger wordt en je gaat jezelf gek lopen maken.

Doordat ik zo bang was, was ik kwetsbaar.

Als je hier voor openstaat, kan je er echt radeloos van worden.
quote:waarbij schreef op 02 mei 2012 @ 22:44:

[...]

Er zou een knop moeten zijn waarbij de hele internetverbinding voor sommige mensen volledig weg komt te vallen voor de komende tien jaar.kan heel helend zijn, dat had ik in Chili ook. Maar toen heb ik met wat zout en gember gestrooid en zie daar....channeling
@meeske - dank je zal het proberen..

Iedereen bedankt voor de reacties, de serieuze dan ;) ik ga nu afsluiten, morgen weer een dag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven