Geld & Recht alle pijlers

Wat heb jij als eerst met je spaargeld gedaan?

03-05-2012 14:25 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2000 euro geld gespaart en ga binnenkort denk een auto kopen!

Ergens vind ik het ook wel jammer want ik wil door sparen voor een huisje..

Wat hebben jullie als eerst met je spaargeld gedaan?

En vond je het nooit jammer om het uit te geven?
Ik heb van m`n eerste spaargeld m`n rijbewijs gehaald, en daarna een auto gekocht.

Ik vind het wel eens zonde, maar het is ook zo weer aangevuld.
Ik heb er meubels voor gekocht voor in de flat toen we gingen samenwonen. Zonde vind ik het niet, want je krijgt er toch iets moois voor terug? Niet uitgeven vind ik zonde...
Een aanbetaling op ons huis gedaan en de rest gaat naar de inrichting van het huis. Hier hebben we geld voor aan de kant gezet en nu mag het eindelijk uitgegeven worden.
Ik maakte er mijn eerste reis ver weg van. Super blij en super trots, maar bij jet uitgeven vond ik het somd tpch zonde terwijl het fantastisch was... Nu heb ik dat nog steeds, geld sparen om te reizen en dan dolblij op reis gaan en het stiekem toch jammer te vinden om het uit te geven
Ik vond het zonde dat ik mijn spaargeld nodig had om van te leven toen ik net afgestudeerd was.

Verder heb ik al zovaak gespaard en weer uitgegeven dat dat me niet veel uitmaakt. Ik vond het wel leuk om VEEL uit te geven aan de inrichting van ons nieuwe huis.
Op mijn 12e heb ik van mijn spaargeld een paard gekocht. Daarna heb ik weer gespaard en daarvan hebben mijn vriend en ik toen we gingen samenwonen een deel van de inrichting van ons huisje betaald.
HuisJES zijn voor kabouters, die kosten niet zoveel.

Ik vind het niet erg geld uit te geven, vooral als het voor iets is waar ik heel blij van kan worden.
Bazinga!
Ik heb mijn spaargeld gebruikt voor huisraad en meubels. Natuurlijk is het nooit leuk om je spaarrekening te zien slinken, maar ik zit vooralsnog elke avond met en gelukzalig gevoel op de bank Mijn woning, mijn spullen, van mijn geld

It's worth it
Ha. Ik heb voor 15.000 euro tattoos genomen en ben op reis geweest naar Zuid-Amerika en Afrika. Oh en ik heb ot 2 keer toe een nieuwe inrichting gekocht voor mijn huis.

Het boeit me niks. Ik ben er gelukkig mee. Ik hoef geen dikke spaarrekening, auto, of wat dan ook.
quote:vivalda schreef op 03 mei 2012 @ 14:32:

HuisJES zijn voor kabouters, die kosten niet zoveel.

Nee joh, gezellig saampjes een huisje met gordijntjes en een leuk hondje en een boompje in de tuin.
Auto gekocht! Heeeerlijk!

Daarna ben ik gaan sparen om mijn studieschuld af te betalen. (Saai, maar heerlijk gevoel dat die schuld verdwenen is inmiddels)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik heb van mijn eerst verdiende geld een spiksplinternieuwe fiets gekocht.
quote:kaatje_85 schreef op 03 mei 2012 @ 14:35:

Ha. Ik heb voor 15.000 euro tattoos genomen en ben op reis geweest naar Zuid-Amerika en Afrika.

Het boeit me niks. Ik ben er gelukkig mee. Ik hoef geen dikke spaarrekening, auto, of wat dan ook.

Wow! Echt? Wat vet! Je leert hier nog eens wat over forummerts!

Van mijn eerste salaris heb ik een gietijzeren stoofpannetje gekocht trouwens, wat ben ik toch een saaie degelijke muts!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:EvyBlissy schreef op 03 mei 2012 @ 14:36:

[...]

Wow! Echt? Wat vet! Je leert hier nog eens wat over forummerts!

Echt ja.

Ben nu bezig met een rugstuk (van nek tot billen en gedeeltelijk over de ribben), dat kost ook nog wel een duizendje of 2 voordat ik daar klaar mee ben.
quote:kaatje_85 schreef op 03 mei 2012 @ 14:37:

[...]

Echt ja.

Ben nu bezig met een rugstuk (van nek tot billen en gedeeltelijk over de ribben), dat kost ook nog wel een duizendje of 2 voordat ik daar klaar mee ben.Nice. Ik vind het vaak heel erg mooi die grote lichaamstattoeages bij vrouwen. Niet dat ik het zelf zou willen / durven, maar ik vind het wel cool ja.
Ik heb met mijn toenmalige vriend ons hele huis ingericht met nieuwe spullen toen we gingen samenwonen. Daarna hebben we samen een auto gekocht en van het geld dat toen nog over was, zijn we op vakantie gegaan naar de Dominicaanse Republiek! En toen zijn we opnieuw begonnen met sparen
Ik ben 4 maanden op reis gegaan door ZO-Azië. En ik heb mijn rijbewijs gehaald en samen met vriend een auto gekocht.
quote:EvyBlissy schreef op 03 mei 2012 @ 14:39:

[...]

Nice. Ik vind het vaak heel erg mooi die grote lichaamstattoeages bij vrouwen. Niet dat ik het zelf zou willen / durven, maar ik vind het wel cool ja.

ik heb al veel complimenten gehad over (vooral) mijn rugstuk. Niet dat ik het voor een ander doe, maar complimenten zijn altijd leuk.

Tattoos en piercings horen gewoon bij me, ik vind het dan ook geen enkel probleem om daar elke maand een paar honderd euro aan uit te geven. Liever dat dan onnodig veel kleding enzo kopen (daar heb ik dan weer helemaal niks mee)
Als ik het zo allemaal lees hadden jullie wel veel spaargeld!

Ik ga denk over 3/4 jaar pas uit huis maar ik vraag mij ook soms af hoe veel spaargeld mensen hebben als ze uit huis gaan?
Ik heb mijn spaargeld nodig gehad voor onverwachte omstandigheden. Toen ik op mijzelf ging wonen had ik eigenlijk nauwelijks spaargeld.
quote:desyyyy schreef op 03 mei 2012 @ 14:43:

Als ik het zo allemaal lees hadden jullie wel veel spaargeld!

Ik ga denk over 3/4 jaar pas uit huis maar ik vraag mij ook soms af hoe veel spaargeld mensen hebben als ze uit huis gaan?

Nee hoor, ik had 1800 euro toen ik het huis uit ging.

Ik was al ver daarvoor begonnen met geld uitgeven aan tattoos.

Verder nooit gespaard, die 1800 euro hadden mijn ouders voor mij gespaard. daar ben ik toen van naar Brazilie geweest.

Verder gaandeweg weer wat opzij gezet, op vakanties geweest naar exotische oorden, veel tattoos bij laten zetten en nu heb ik een paar duizend euro achter de hand voor noodgevallen. Maar in de tussentijd dus 2 nieuwe inboedels moeten kopen etc etc. Vorig jaar om deze tijd had ik nog maar 1500-2000 euro spaargeld, nu ongeveer 6000.
Ik had ongeveer 4000 gulden denk ik en dat is deels opgegaan aan de inrichting van mijn eerste huis.
Ik heb met mijn allereerste spaargeld mijn brommer gekocht!! Jawel, hard voor gewerkt!! (Ik was toen 16 he :-))

Daarna gespaard voor mijn auto!!

Toen gespaard voor mijn (en nu onze) meubels en verdere inrichting!

En nu? Mwah, nu spaar ik voor vakanties, maar ook voor, mocht het lukken, een nieuwe garderobe in een paar maten kleiner :-)
Voor een deel uitgegeven aan een inleg voor de hypotheek.

Nu inmiddels wel weer wat gespaard. Ik weet een heel leuk doel, vriend vraagt me alleen niet :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven