***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Layla wat betreft die verjaardagstijden, ik heb het zo bedacht:

Tommy slaapt tot 12:30 dus de familie komt van 13:30-15:30

(heb deze tijden op het kaartje gezet)

Mijn vriendinnen+paar kindjes komen van 15:00-17:00

Voor hen heb ik deze tijd op het kaartje gezet.

Zo overlappen de 2 groepjes mooi, en is het voor Tommy (en mij) niet te druk. 17uur is iedereen weg, en kan tommy gaan eten.

Ik vond dat je voor een baby feestje best een eindtijd mag geven...toch?
Je hebt groot gelijk Framboos, ik was ook van plan om het tussen 3 en 7 te doen, dan is ze gewoon wakker en kan iedereen gewoon langskomen. Ik zal wel gewoon een soort buffet maken met verschillende hapjes denk ik, misschien is het wel mooi weer, dan kunnen we de bbq ook buiten zetten.
Layla: Gefeliciteerd. Wat supergaaf. Zahra en Koen schelen al niet veel en de nieuwe kleintjes zullen zo te horen niet heel veel schelen. Grappig hoor! Ik ga volgende week een echo laten maken.

Dropneus: Een beetje laat. Maar nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Fleur. Zo te hroen hebben jullie en heel gezellige dag gehad. Beetje jammer van het kaarsje

* ff opslaan voor Koen zijn verjaardag dat kaarsjes toch wel gevaarlijk kunnen zijn *

Lara: Leuk om tante te worden.

Layla: wat grappig dat jullie het al verteld hebben. Ik heb afgelopen weekend met mijn buik ingelopen. Wilde nog ff rust en het dus niet aan ouders en schoonouders vertellen. Maar wel lastig hoor. Het is toch al zo'n onderdeel van ons leven.

Ik voelde vandaag een slechte moeder. Koen is vanavond van ons bed gezeild. Met zijn hoofdje vooruit. Gelukkig is alles het blijven doen. Hij kon alles nog bewegen. Maar men... wat ben ik geschrokken.

Ga nu bankhangen. Lekkere avond allemaal.
Oef, dat is schrikken Buitenmeisje, gelukkig heeft hij er niets aan overgehouden. Maar die kleintjes zijn zo snel dat je het soms niet tegenhoudt dat ze zichzelf bezeren.

Grappig idd dat Koen en Zahra zo dicht bij elkaar zitten en dat er nu bij de nieuwe kleintjes ws ook niet veel tijd tussenzit. Hoever ben je nu?
Layla buffetje op tafel is inderdaad een goed plan! Gewoon allemaal hapjes op tafel, en dan een soort van zelfbediening.

Misschien als mensen hier nog partij tipjes hebben?? (bijv.geen kaars op de taart...) Kan best handig zijn, elkaar op ideetjes brengen!

Ik ga trouwens 'snoepzakjes' maken voor de kleintjes die komen..

Maar dan niet met fout snoep, maar met rozijntjes en misschien een koekje, en een speeltje (van de zeeman,hema,ikea)

Doen jullie dat ook?
oja buitenmeis, Tommy viel laatst ook van ons bed af....Met z'n koppie tegen de muur....Wel zielig, maar soms ook goed om de grens te laten voelen...

(dit laatste bedacht ik ook pas nadat het gebeurt was om mijzelf gerust te stellen maar o.k)
Ik ga ook 'snoepzakjes'maken, maar dan ook 'gezond' en met een klein speeltje erin, en bellenblaas ofzo.
Buitenmeisje: wat moet je zijn geschrokken! Puk is ook eens van het bed afgerold, toen ik een stapje opzij deed. Gebeurt me ook nooit meer, want ik vond het zo vreselijk erg!

Wat zijn nog meer leuke sites voor kinderkleding? Ik ben natuurlijk ook overstag gegaan bij mama en ik, want in de winkel kan ik wienig leuks vinden.

Nog even over die Nutrilon 3: op het topic van Muisje van laatst stond dat het onzin was. Nu heeft mijn vriend per ongeluk 3 pakken nummer 3 gekocht. Wat is precies het verschil met 2?
Heb nu al zin om het snoepzakje te maken haha!

inderdaad een bellenblaas ofzo...Bij de zeeman hebben ze heel veel van dat leuke spul..En bij de hema trouwens ook speciale snoepzakjes speeltjes!

En dan in het zakje van Tommys vriendje van 5maand een potje fruit..
lara nutrilon 3 is vanaf 1 jaar, als ze eigenlijk de melk moeten afbouwen...Volgens mij is het dan gewoon een melk voor de extra ondersteuning naast de gewone koe melk. In dit laatste zit weinig ijzer...Nog even in de kast bewaren dus!
Framboos: Bij de hema heb je allerlei snoepdoosjes met fruitsstukjes, lekker en ook redelijk verantwoord.

Bij de zeeman verkopen ze als uitdeelspeeltjes: mini badeentjes en kleine autootjes (vond ik beide erg leuk)

Wij hadden op ons kaartje gezet van 13.30 tot 16.30. De familie van mijn man kwam door omstandigheden eerder, vanaf een uur of twaalf, maar dat was achteraf erg prettig. Fleur heeft van 14.30 tot 15.30 geslapen en toevallig 's ochtends ook heel veel. Ik vond het wel erg druk... maar we hebben (even tellen) 21 volwassenen en 5 kinderen over de vloer gehad. Wij hadden een grote pan soep gemaakt (gisteren) en die ging er samen met wat breekbrood goed in bij de laatste gasten. Makkelijk en altijd goed!

Ik kan er nog steeds niet bij hoeveel zwangeren er alweer zijn!!! Het wordt een drukke kinderboel hier!
www.bimbambini.com

www.kleertjes.com

www.flavourites.com

www.broekies.nl

www.ikbenmamashop.nl

http://www.simplycolors.nl/

Deze staan bij mijn favorieten.
Maar er staat van 10-18 maanden op?

Leuk, die snoepzakjes! Er zullen hier weinig kinderen komen, dus daar hoef ik niet aan te denken. Ik denk dat ik alleen de ouders en broers uitnodig. Ik heb tegen een paar vriendinnen gezegd dat ze mogen komen als ze graag willen, maar dat ik het niet zo heel belangrijk vind. Puk zal er toch niet veel van snappen.
Dankjewel Fachat!
Hier ook geen groot feestje hoor. We nodigen mijn ouders en schoonmoeder uit. De rest van de familie woont in het buitenland, dus ik verwacht niet dat die zullen komen. En misschien dat er nog wat vriendinnen komen, maar ik heb nog niemand uitgenodigd!
Nutrilon 3 zal inderdaad wel geen noodzaak zijn, maar ik persoonlijk vind het wel een fijn idee om T straks wel naast de gewone melk, nr 3 te gaan geven....Misschien 1 flesje per dag ofzo...Zal mij ook nog eens verdiepen in de aanbevolen hoeveelheden...

Misschien komt dit ook omdat Tommy nog steeds weinig eet, en dat ik daarom ook die extra ijzer/voedingswaarde belangrijk vind..

Ik maak mij trouwens echt zorgen om Tommys eetpatroon...Hij is zo'n moeilijke eter! Dit is wat hij binnen krijgt per dag:

600cc melk (de melk gaat altijd wel goed)

klein bordje pap (geklieder van heb ik jou daar)

groente hapje ter grote van een 6mnd olvarit potje+

3 stronkjes broccoli (geef hem bijna elke dag broccoli

om de eventuele tekorten te compenseren..tja..moet wat!)

1peer 1mandarijn

halve boterham (elke dag aanbieden,elke dag een gevecht)

halve soepstengel+stukje rijstewafel

(ander drinken weigert hij ook)

Wat vinden jullie hiervan?

Ik loop tegenwoordig ook met plastic bakjes(zeeman ideaal die kleine bakjes!) in mijn tas met stukjes mandarijn, en stukjes ontbijtkoek om tussen door maar bij te voeden..(met moeite) Maak mij anders echt zorgen over zijn gewicht...
lara, zal het niet al te nauw nemen wat er op het pak staat...De fabrikant wil ook gewoon graag dat wij lekker lang aan de opvolgmelk gaan blijven...

Ik zal eens op mijn friso nr 4 zakje gaan kijken...
Wat lastig dat Tommy zo moeilijk doet zeg... Varieer je trouwens wel met het fruit en de potjes Olvarit? Begrijp ik nu dat hij wel Olvarit eet, maar geen verse prakjes? En geen Olvarit 8+ of 12+?

Wat zegt het cb er eigenlijk van?

Ik zou me niet teveel zorgen maken om zijn gewicht. Dat is toch prima? Mijn cb zei dat kinderen heel goed aangeven wat ze nodig hebben en misschien is hij niet zo'n grote eter. Ik denk dat je het prima doet, het enige dat je kunt doen is blijven aanbieden. Sorry dat ik geen oplossing heb...
lara friso 3 is vanaf 12mnd...Hmm appart dat nutrilon vanaf 10mnd al is... Ik zou het toch niet nu al volledig aanbieden ipv de 2...misschien krijgt hij dan teveel van bepaalde stoffen binnen zoals ijzer?

Misschien kan je het 50/50 doen met de2? beetje jammer als het straks over datum is natuurlijk!
Goh, apart. Ik ga eerst maar eens proberen om die pakken te ruilen. Er is er al 1 open en die kan ik inderdaad wel mengen met Nutrilon 2. Goed idee!
lara Tommy eet net zo moeilijk als ik het eten zelf maak, dan als ik het uit een potje geef...Ik wissel dit af..Al moet ik zeggen dat mijn motivatie om het nog zelf te maken een beetje is weggezakt...Heb zo vaak volle opperdepop bakjes moeten weg kieperen omdat hij het niet wilde, heb er weinig puf meer voor.

(helemaal nu niet meer...)

Fruit krijgt hij elke dag vers...soms geef ik een potje fruit als het fruit op is..of als extra hapje..

De potjes zijn 8mnd+ en 12mnd+ dus ook prima...

Hoop echt dat het volgende CB bezoekje niet zal wijzen op ondervoeding...We zullen zien 9april...
oja mengen kan ook Ik bedoelde 1fles nr 3 per dag en de rest 2...

Hoop dat je ze kan ruilen...Nou ja, en anders bewaar je het toch gewoon? Geef je hem gewoon elke dag 1flesje nr 3...Misschien als laatste fles?
Framboos: Fleur eet volgens mij echt niet meer dan Tommy. Zolang ze op gewicht zijn en happy zijn is er niks aan de hand hoor.....

Hier nu het volgende schema:

7.00 pap (210cc water met melk en 5 scheppen pap)

10.00 fruit (1 banaan, 1 peer of iets anders)

13.00 boterham (3/4 ongeveer) met diksap en 120 cc melk

15.30 yoghurt (+soms koekje)

18.00 warme hap (eet ze ook maar weinig van)

19.15 flesje 120cc

Die laatste fles moet er eigenlijk af van het CB en soms (als ze veel warm eet) dan hoeft ze hem ook niet, maar meestal wel.
Framboos, als ik jou lijstje zie valt het toch best wel mee?

Ole eet echt niet veel meer hoor:

Ook ongeveer 600 ml bv of kv

2 x een halve tot een hele boterham

1 of 2 stuks fruit

4 opscheplepels eten (komt neer op een half 8 maanden potje)

klein bakje turkse yoghurt

een soepstengel, rijstwafel, babykoekje of rozijntjes

een beker diksap.

Waarom ben je bang dat hij te weinig krijgt? Maak je je zorgen over zijn gewicht? Hij plast en poept toch goed?

Volgens mij geven babies het idd zelf erg goed of ze genoeg hebben gehad!
Framboos: maak je geen zorgen om ondergewicht, dat heeft hij niet en zal hij niet zomaar krijgen. Ik denk dat hij gewoon niet zoveel nodig heeft. Niet elk kind is een Holle Bolle Gijs.

Ik vraag me trouwens echt af hoe het komt dat Ole een halve kilo zwaarder is, terwijl Puk zoveel meer eet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven