Spoed: chocoladeglazuur

05-05-2012 11:23 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig met een taart die afgemaakt wordt met een laag chocola.

Nu heb ik alleen niet goed gelezen en chocolade glazuur gemaakt ipv alleen chocola te smelten.

Ik heb glazuur gemaakt van 250g pure choco, 200g poedersuiker, 120 gram boter en een paar eetlepels water.

Wordt dit wel hard en kan ik het alsnog gebruiken of kan ik beter nogmaals chocola smelten en dat gebruiken?
Volgens mij wordt dat niet zo heel hard meer hoor, wil je het echt zo hard hebben dat je erop kan tikken en het breekt, dan zou ik chocolade smelten alsnog..

Het mengsel dat je nu hebt gemaakt stolt wel, maar wordt minder hard dan alleen chocolade.
Bah,

Kan je glazuur invriezen of bewaren in de koelkast? Dan zou ik het morgen of maandag weer willen gebruiken.
Jahoor, kan je makkelijk invriezen :D in de koelkast natuurlijk ook alleen weet ik niet helemaal hoe lang je het kan bewaren dan, door de boter maximaal een paar dagen.. En wel afgesloten in een bakje natuurlijk
Je bent een schat
Als je echt een breek chocolade wil hebben moet je alleen choc smelten (au bain marie)

Wil je een choclaag hebben zoals over een chocoladebol dan moet je choco met slagroom smelten (1:1 bij pure choco) en dan in de koelkast op laten stijven een tijd.
Het glazuur dat je nu gemaakt hebt is toch prima als laagje over de taart? Dat wordt ook hard hoor! Of begrijp ik de vraag verkeerd?
Maja, er zit niets anders op dan deze bak glazuur meenemen naar het kluphuis en lepels uitdelen!
Ik wil echt een dun breeklaagje. T glazuur gebruik ik maandag wel.voor muffins.
En hoe lang moet je dat dan op laten stijven, scamp?
Chocolade en water kan niet samen. Volgende keer beter ganache maken
Komt er een foto van het resultaat?
Kon beter, moet maar vaker oefenen:

Kwartkaart is mooier

Petje af, Maja! Wat is de vulling van die kwarktaart? Lijkt zo een beetje maanzaadachtig, maar het is te grof voor maanzaad, denk ik.
Blauwe bessen tot puree gemaakt
Ik heb een geweldig recept voor een chocoladetaart waarin ook staat hoe je de chocoladeglazuur kunt maken. Deze hartvormige taart is geweldig om te maken voor moederdag. Hier de link: http://www.xead.nl/een-heerlijke-chocoladetaart-bakken

Veel succes met het maken van je taart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven