2 minuten stilte

04-05-2012 20:06 499 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat zojuist voor de tv en het viel mij op dat sommige mensen niet het respect hebben om even 2 minuten stil te zijn. Het gaat dan op mensen op straat die gewoon doorpraten.
quote:_flower_ schreef op 05 mei 2012 @ 19:48:

[...]

Ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo normaal.

Waarom moet iedereen er maar toe verplicht worden.

Ik heb het niet zo met dat massale gedoe, met de massa mee doen omdat het hoort of moet.Ik hou ook niet van dat kuddediergedrag. Niet dat ik door zou praten als ik bij mensen ben die stil willen zijn, maar ik zou wel doorgaan met eten als ik in 'n resto m'n gerecht voor me heb staan.
quote:elninjoo schreef op 05 mei 2012 @ 20:08:

[...]

Ik hou ook niet van dat kuddediergedrag. Niet dat ik door zou praten als ik bij mensen ben die stil willen zijn, maar ik zou wel doorgaan met eten als ik in 'n resto m'n gerecht voor me heb staan.Juist.
Is het zoveel gevraagd om 2 min stil te zijn uit respect voor degene die vechten voor vrijheid? Of dat nu gaat om 40/45 of anno nu. De mannen (en vrouwen) die hun leven gaven om een ander te helpen.

Het is een landelijk eerbetoon aan deze mensen en daar hou ik heel graag even mijn mond voor.
quote:geheimtaal schreef op 05 mei 2012 @ 19:59:

[...]

Maar als je niet wilt meedoen met de 2 minuten stilte dan doe je dat toch niet? Niemand verplicht jou om stil te zijn.

Het staat alleen wel heel asociaal en ordinair als je gewoon doorgaat.Ik zal uiteraard niet doorpraten of expres lawaai maken waardoor ik andere mensen zal storen.
Maar als ik dus in een restaurant zit verwacht ik niet dat mensen dan opeens stil zouden gaan zijn.

Omdat ik verwacht dat de mensen die dit erg belangrijk vinden en echt om dat tijdstip graag even stil willen zijn niet naar een restaurant zullen gaan op de dag.
quote:shahla schreef op 05 mei 2012 @ 14:18:

[...]

Ik snap eigenlijk niet hoe je dat kunt vergeten maar oké, dat kan kennelijk gebeuren.

gister was alweer de zoveelste keer dat ik 's avonds moet werken en ja, om 8 uur was ik druk bezig met mijn bewoners. Ik kwam er dus voor de zoveelste keer om 10 over 8 achter dat ik het weer gemist had.

(nee, herdenken met mijn bewoners samen gaat niet. Je moet weten dat zij op -zeg maar- baby-niveau functioneren. Het hele concept dodenherdenking begrijpen ze niet).
quote:tassie22 schreef op 05 mei 2012 @ 20:08:

[...]

Omdat door die mensen die jij niet kent je nu in een vrij land leeft. Daarom!Uuuhm, als je goed gelezen had, kon je ook lezen dat het een cynische post was van geheimtaal
quote:VotesforLeo schreef op 05 mei 2012 @ 20:15:

[...]

Uuuhm, als je goed gelezen had, kon je ook lezen dat het een cynische post was van geheimtaalInderdaad...nu zie ik het ...desalniettemin...dan is deze voor de mensen die het wel onzin vinden.
Ik vind wel dat mensen het recht hebben om er niet voor te kiezen om stil te zijn. Als ik mensen hoor praten zal ik geen oordeel trekken. Zelf ben ik wel altijd stil maar dat is uit respect naar mijn voorouders niet omdat nl verwacht dat je dan stil moet zijn.
zoekend......
Natuurlijk heb je dat recht. Daarom leven we in een vrij land. Maar ik hoop toch dat ik mijn kinderen het respect bij kan brengen om later ook die 2 min stilte te houden.

Ik besef me namelijk maar al te goed hoe goed we het hebben met onze vrijheid. Er is een hoop te klagen hier in Nederland maar we mogen zijn wie we zijn en zeggen wat we willen. Er zijn, nu nog, genoeg landen waar dit niet kan.

Het gaat allang niet meer alleen om de tweede wereldoorlog. Al hebben die veteranen ervoor gezorgd dat wij nu vrij zijn. Dat verdient nog steeds respect. Maar het gaat ook om de jongere generatie veteranen. En of je ze nu persoonlijk kent of niet. Wat deze mensen dagelijks doen verdient eenmaal per jaar ons respect .

Zo denk ik erover.
quote:tassie22 schreef op 05 mei 2012 @ 20:18:

[...]

Inderdaad...nu zie ik het ...desalniettemin...dan is deze voor de mensen die het wel onzin vinden.Geen probleem. Was inderdaad cynisch.
quote:tassie22 schreef op 05 mei 2012 @ 20:18:

[...]

Inderdaad...nu zie ik het ...desalniettemin...dan is deze voor de mensen die het wel onzin vinden.
Ik snap persoonlijk niet dat je niet even 2 minuten stil wil zijn.

voor mij is 04-05 één van de belangrijkste dagen van 't jaar. Ik vind 't heel goed om stil te staan bij de slachtoffers van een verschrikkelijke oorlog en met de mensen die voor onze vrijheid gestorven zijn.

Voor mij persoonlijk gaat de dodenherdenking nog wel voornamelijk over WOII. En ik vind dat WOII, en alle andere oorlogen, nooit vergeten mag worden.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:VotesforLeo schreef op 05 mei 2012 @ 20:35:

[...]

quote:tassie22 schreef op 05 mei 2012 @ 20:26:

Natuurlijk heb je dat recht. Daarom leven we in een vrij land. Maar ik hoop toch dat ik mijn kinderen het respect bij kan brengen om later ook die 2 min stilte te houden.

Ik besef me namelijk maar al te goed hoe goed we het hebben met onze vrijheid. Er is een hoop te klagen hier in Nederland maar we mogen zijn wie we zijn en zeggen wat we willen. Er zijn, nu nog, genoeg landen waar dit niet kan.

Het gaat allang niet meer alleen om de tweede wereldoorlog. Al hebben die veteranen ervoor gezorgd dat wij nu vrij zijn. Dat verdient nog steeds respect. Maar het gaat ook om de jongere generatie veteranen. En of je ze nu persoonlijk kent of niet. Wat deze mensen dagelijks doen verdient eenmaal per jaar ons respect .

Zo denk ik erover.En ik ben het helemaal met je eens.
quote:NymphadoraTonks schreef op 04 mei 2012 @ 20:09:

Pff, als je buiten loopt kan je best even niet in de gaten gehad hebben dat het al 20:00 is.

Ik vind ook dat het geen verplichting hoeft te zijn.

Ik vind van wel. Dat heet respect. Respect voor de mensen die zijn gesneuveld en gevochten hebben voor de bevrijding.

Dankzij deze mensen kan jij nu achter je toetsenbord op het Viva-forum verkondigen dat het niet verplicht hoeft te zijn om 120 seconden kort je mond te houden. 120 seconden van een heel jaar, om even extra stil te staan met wat er toen gebeurd is.

Gisteren zat ik in een restaurant tijdens die 2 minuten stilte, iedereen hield zijn mond, in de keuken werd alles stilgelegd, de tv's in de kinderhoek werden uitgezet, maar aan 1 tafel kon een gezin niet hun mond houden. Hun werkweek, hun weekendplannen, iedereen kon het horen. Ik vind het asociaal, er werd van tevoren aangekondigd dat de 2 minuten stilte ingingen. Je hoort dan gewoon je mond te houden, einde verhaal.
quote:Lotte35 schreef op 05 mei 2012 @ 11:05:

Oh Oriane, wat tenenkrommend!!

Waarschijnlijk hebben die grieten het van huis uit niet meegekregen, maar dan nog is het irritant.Mee eens, wat een stel aso's. Maar ze zijn waarschijnlijk te dom om dat door te hebben.
quote:Jolieh1981 schreef op 05 mei 2012 @ 21:56:

Dankzij deze mensen kan jij nu achter je toetsenbord op het Viva-forum verkondigen dat het niet verplicht hoeft te zijn om 120 seconden kort je mond te houden. 120 seconden van een heel jaar, om even extra stil te staan met wat er toen gebeurd is.
Jolieh op een plek in een restaurant waar iedereen twee minuten zn mond houdt vind ik het asociaal om niet je mond je te houden.

Als je buiten op straat loopt in een doodgewone straat, omdat je toevallig op weg bent naar huis of weet ik veel waarom dan kan ik me daar niet zo aan storen.

Het voorbeeld van Oriane vind ik ook buitengewoon asociaal. Dan stoor je er andere mensen mee. Maar mensen die langs je huis lopen? En dan voordat die hele herdenking afgelopen is het al op het forum gooien?

Maar alsnog voel ik me niet verplicht om in mijn eigen huis of gewoon op straat zonder verdere bijzonderheden 2 minuten stil te zijn.
Het Viva forum is papaja.
quote:Het voorbeeld van Oriane vind ik ook buitengewoon asociaal. Dan stoor je er andere mensen mee. Maar mensen die langs je huis lopen? En dan voordat die hele herdenking afgelopen is het al op het forum gooien?Ze kwamen babbelend binnen omdat zij geen erg in de tijd hadden en niet verwachtten dat ze in restaurants de boel zouden stilleggen. Dat lijkt me niet echt 'n doodszonde. Zou zelf dan ook even terug naar buiten zijn gegaan om de zwijgers niet te storen.
Meer de opmerking daarna EN. Voor mij dan. En dan zo luid buiten doen terwijl je weet dat ze binnen die twee minuten stilte aan het houden zijn.

Dat is ook precies wat mij dus niet stoort aan iemand die toevallig je huis voorbij loopt.
Het Viva forum is papaja.
quote:_flower_ schreef op 05 mei 2012 @ 20:15:

Maar als ik dus in een restaurant zit verwacht ik niet dat mensen dan opeens stil zouden gaan zijn.

Omdat ik verwacht dat de mensen die dit erg belangrijk vinden en echt om dat tijdstip graag even stil willen zijn niet naar een restaurant zullen gaan op de dag.

En die mensen die op dat moment moeten werken maar wel mee willen doen? Juist daarom vind ik dat het ook daar mogelijk moet zijn. Het is een nationaal gebeuren.

Je kunt het ook omdraaien. Als iemand dat niet aanstaat, blijft degene toch lekker thuis. Of zorg dat je tegen die tijd weg bent of kom erna.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:NymphadoraTonks schreef op 05 mei 2012 @ 22:14:

Maar alsnog voel ik me niet verplicht om in mijn eigen huis of gewoon op straat zonder verdere bijzonderheden 2 minuten stil te zijn.

Ik voel me niet verplicht, ik doe het graag.

Omdat ik blij ben dat ik in vrijheid mag leven.
quote:Starshine schreef op 05 mei 2012 @ 20:15:

[...]

gister was alweer de zoveelste keer dat ik 's avonds moet werken en ja, om 8 uur was ik druk bezig met mijn bewoners. Ik kwam er dus voor de zoveelste keer om 10 over 8 achter dat ik het weer gemist had.

(nee, herdenken met mijn bewoners samen gaat niet. Je moet weten dat zij op -zeg maar- baby-niveau functioneren. Het hele concept dodenherdenking begrijpen ze niet).

Deze snap ik nog, hoor.

Maar er expres niet aan mee willen doen of aanvoeren dat je het niet zo doorhad omdat je een film aan het kijken was, tja, daar heb ik wel zo mijn mening over. Hoeft niemand zich iets van aan te trekken verder wat ik vind.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:shahla schreef op 05 mei 2012 @ 22:23:

[...]

En die mensen die op dat moment moeten werken maar wel mee willen doen? Juist daarom vind ik dat het ook daar mogelijk moet zijn. Het is een nationaal gebeuren.

Je kunt het ook omdraaien. Als iemand dat niet aanstaat, blijft degene toch lekker thuis. Of zorg dat je tegen die tijd weg bent of kom erna.Het personeel dat deel wil nemen zou zich even kunnen terugtrekken in de personeelsruimte. Als ik uit eten ben zou ik er niet echt prijs op stellen als ze de tv op die herdenking zouden zetten. Als je actief wil herdenken dan ga je niet uit eten op die dag lijkt mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven