2 minuten stilte

04-05-2012 20:06 499 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat zojuist voor de tv en het viel mij op dat sommige mensen niet het respect hebben om even 2 minuten stil te zijn. Het gaat dan op mensen op straat die gewoon doorpraten.
quote:elninjoo schreef op 05 mei 2012 @ 22:17:

[...]

Ze kwamen babbelend binnen omdat zij geen erg in de tijd hadden en niet verwachtten dat ze in restaurants de boel zouden stilleggen. Dat lijkt me niet echt 'n doodszonde. Zou zelf dan ook even terug naar buiten zijn gegaan om de zwijgers niet te storen.

Een doodzonde is wat overdreven maar ik vind wel dat die grieten die twee minuten op dat moment voor die mensen verpest hebben.

Het is echt niet ongewoon dat ook op publieke plaatsen de boel stil gelegd wordt. In principe kun je dat weten.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:elninjoo schreef op 05 mei 2012 @ 22:28:

[...]

Het personeel dat deel wil nemen zou zich even kunnen terugtrekken in de personeelsruimte. Als ik uit eten ben zou ik er niet echt prijs op stellen als ze de tv op die herdenking zouden zetten. Als je actief wil herdenken dan ga je niet uit eten op die dag lijkt mij.

Nee, het is een Nationaal gebeuren.

De mensen die er niks mee hebben, zouden zich aan moeten passen. Niet andersom. Als je perse niet mee wilt doen, ga je toch lekker twee minuten op de plee zitten en desnoods daar door kwekken als je zo nodig moet.
quote:shahla schreef op 05 mei 2012 @ 22:29:

[...]

Een doodzonde is wat overdreven maar ik vind wel dat die grieten die twee minuten op dat moment voor die mensen verpest hebben.

Het is echt niet ongewoon dat ook op publieke plaatsen de boel stil gelegd wordt. In principe kun je dat weten.Het doorgaan met praten terwijl ze zien dat iedereen stil is zou ik dan ook weer niet doen, dan maar even terug naar buiten, tot het weer op gang komt binnen.
Ik kon door een klein ongelukje gisteren niet op tijd koken, en ik zei tegen mijn man; ik haal wel even wat mij de snackbar na 8 uur.

Dus ik belde er even heen om te checken of ze wel open waren na de dodenherdenking. Zegt die pipo aan de telefoon; hoe laat is dat dan mevrouw

echt erg hoor
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:NymphadoraTonks schreef op 05 mei 2012 @ 22:14:

of gewoon op straat zonder verdere bijzonderheden 2 minuten stil te zijn.Als jij buiten druk aan het kwekken bent en langs loopt, horen mensen dat binnen ook. Ik zou dat echt niet kunnen waarderen dus ik was gisteren blij dat het bij ons in de buurt gewoon echt stil was.
quote:elninjoo schreef op 05 mei 2012 @ 22:32:

[...]

Het doorgaan met praten terwijl ze zien dat iedereen stil is zou ik dan ook weer niet doen, dan maar even terug naar buiten, tot het weer op gang komt binnen.Nou, bijvoorbeeld, ja.
quote:Maleficent schreef op 05 mei 2012 @ 22:33:

Ik kon door een klein ongelukje gisteren niet op tijd koken, en ik zei tegen mijn man; ik haal wel even wat mij de snackbar na 8 uur.

Dus ik belde er even heen om te checken of ze wel open waren na de dodenherdenking. Zegt die pipo aan de telefoon; hoe laat is dat dan mevrouw

echt erg hoorMijn god, dat vind ik enorm triest.
Nou ja, ik wist wel meteen dat ze gewoon open waren dus.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 05 mei 2012 @ 22:33:

echt erg hoor Waren het geen Chinezen? Bij ons worden de snackbars bijna allemaal gerund door Chinezen namelijk.
quote:elninjoo schreef op 05 mei 2012 @ 22:39:

Waren het geen Chinezen? Bij ons worden de snackbars bijna allemaal gerund door Chinezen namelijk.Die hebben zeker fenomenale nasiballen en bamischijven dan?
quote:elninjoo schreef op 05 mei 2012 @ 22:28:

[...]

Het personeel dat deel wil nemen zou zich even kunnen terugtrekken in de personeelsruimte. Als ik uit eten ben zou ik er niet echt prijs op stellen als ze de tv op die herdenking zouden zetten. Als je actief wil herdenken dan ga je niet uit eten op die dag lijkt mij.Mee eens
quote:shahla schreef op 05 mei 2012 @ 22:29:

[...]

Het is echt niet ongewoon dat ook op publieke plaatsen de boel stil gelegd wordt. In principe kun je dat weten.Zoiets kan je niet weten. Wist ik ook niet en zou ik absoluut niet verwachten.
quote:_flower_ schreef op 05 mei 2012 @ 23:37:

[...]

Zoiets kan je niet weten. Wist ik ook niet en zou ik absoluut niet verwachten.

Ze wisten het wel, iig die ene die zei dat ze stil waren voor dodenherdenking.

Mooi dat het tafeltje gereserveerd was toen ze weer terug kwamen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 05 mei 2012 @ 23:55:

[...]

Ze wisten het wel, iig die ene die zei dat ze stil waren voor dodenherdenking.

Mooi dat het tafeltje gereserveerd was toen ze weer terug kwamen.

Ik bedoelde eigenlijk dat je niet kon weten dat ze in bijvoorbeeld een restaurant ook stil gingen zijn.

Of bijvoorbeeld dat het openbaar vervoer dan stil ligt.
quote:_flower_ schreef op 05 mei 2012 @ 23:58:

[...]

Ik bedoelde eigenlijk dat je niet kon weten dat ze in bijvoorbeeld een restaurant ook stil gingen zijn.

Of bijvoorbeeld dat het openbaar vervoer dan stil ligt.En ik vind het weer vreemd dat jij dat niet had verwacht, dat "stil gingen zijn", ik vind dat doodnormaal.
quote:_flower_ schreef op 05 mei 2012 @ 23:37:

[...]

Zoiets kan je niet weten. Wist ik ook niet en zou ik absoluut niet verwachten.Wat een dommigheid, sorry hoor
quote:_flower_ schreef op 05 mei 2012 @ 23:58:

[...]

Of bijvoorbeeld dat het openbaar vervoer dan stil ligt.Ik hoorde van een buschauffeur dat ze de opdracht hadden om te zorgen ze voor acht uur een plek opzochten waar ze veilig stil konden staan.
quote:bankje schreef op 06 mei 2012 @ 09:26:

[...]

Ik hoorde van een buschauffeur dat ze de opdracht hadden om te zorgen ze voor acht uur een plek opzochten waar ze veilig stil konden staan.Dus hen werd het verplicht door de baas, of was het op vrijwillige basis?
Wat ik begreep was het verplicht
quote:jaschenca_2 schreef op 06 mei 2012 @ 00:06:

[...]

En ik vind het weer vreemd dat jij dat niet had verwacht, dat "stil gingen zijn", ik vind dat doodnormaal.

Dat kan dat je dat vreemd vind.

Maar ik vind het niet normaal dat iedereen dan stil is. Het is het massale, de soort van verplichting die ik niet kan begrijpen en zelfs eigenlijk behoorlijk beangstigend vind.
Ik was met mijn kinderen bij mijn schoonmoeder, die er snotvergeme met haar grote bek gewoon doorheen bleef tetteren, ik werd er witheet van. Als je gdv het respect niet hebt even 2 minuten je klep te houden, ga dan WEG ofzo. Mijn kinderen begrepen er ook niets van. Ging oma ineens van alles aan ze vrágen tijdens dodenherdenking, terwijl ik en mijn man ze net alles over dodenherdenking hebben uitgelegd.

Onvoorstelbaar. Toen de 2 minuten om waren heb ik mijn schoonmoeder voorzichtig gevraagd waar dat nou goed voor was. Antwoord was: omdat ik geen 2 minuten stil ga zitten zijn omdat dat door hogerhand ons is opgelegd, als ik wil herdenken doe ik dat wel in mijn eigen tijd.

Nou ja zeg?

Is dat wijf nou helemaal van de pot gerukt of wat?
quote:bankje schreef op 06 mei 2012 @ 09:38:

Wat ik begreep was het verplichtBelachelijk die verplichting.
@flower, die twee minuten is geen massale verplichting.

Als je een stuk fatsoen en respect zou kunnen opbrengen voor anderen.

@mariamena, volgend jaar ben jij op 4 mei niet bij schoonmoeder denk ik. Jij probeert je kinderen wat bij te brengen en oma reageerd zo. Zij zou behoorlijk in aanzien dalen bij mij.
Hier lees ik toch dat men het verwacht, dat het overal gebeurd waar je maar komt. En tuurlijk als je gewoon thuis bent hoef je er niet aan mee te doen.

Maar iedereen verwacht wel dat je het doet en vind ook dat je het moet doen.

Dat heeft toch veel weg van een verplichting.

Als iets verplicht is, vind ik het zelf geen waarde meer hebben.
Je hebt verplicht en je hebt verplicht. Je moet natuurlijk niks, maar als je ook maar een beetje respect en gevoel in je donder hebt dan hou je ten minste je klep 2 minuten even uit compassie met je medemens. Als je er zelf niets mee hebt vernaggel het dan niet voor degene die dat wél hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven