***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Muis, ik ben nog niet bijgelezen, maar ik begrijp dat je weer lektieten hebt. Bestaat de mogelijkheid dan niet dat je weer zwanger bent? De vorige keer dat je dat had was het toch vrij duidelijk, of niet? Heb je verder ergens last van?

Wanneer kan je naar de gyn?

Pff, heb veel te doen, maar voel me niet echt top, mijn hele hoofd zit vol. Ben zoooo verkouden. Bah, geen tijd om ziek te worden.

Bij de weg, had mijn vader aan de telefoon gehad (gelukkig, want was veel beter gesprek dan als ik mijn moeder had gehad.

Volgens mijn vader was mams boos over het feit dat zij niet op Finn's verjaardag konden komen terwijl schoonouders er 10 dagen zijn. Ok, als dat een feit was, kan ik daar nog inkomen, maar het is geen feit. Mijn ouders kunnen en mogen voor Finn's verjaardag al komen, alleen konden ze dat eigenlijk niet. Het probleem was dus eigenlijk dat ze niet eerder konden, en van mij niet mogen blijven /langskomen als ik er niet ben.

Maar goed, heb paps uitgelegd dat ik het heel leuk zou vinden als ze al eerder komen en dat ze echt ook wel een dag of twee na de verjaardag mogen blijven. Schoonouders gaan dan in een B&B, zodat we niet op elkaars lip zitten. Nu hebben ze (denk ik) afspraken verzet en afgezegd (druk als gepensioeneerde) en komen ze inderdaad voor de verjaardag.

Zal mijn mams vanavond wel eens bellen. Gelukkig is mijn woede idd gezakt.

Oeps, ff snel mail beantwoorden.
die ruben!! Icke, eigenlijk moet je van zulke 'momenten een foto maken! Zo heb ik ook een foto van mijzelf als 4jarige terwijl ik slapend half uit mijn bed hang

Mail jij mij nog ff over onze minimeet? ben bang dat mijn mailtjes niet helemaal overkomen..

Swissie goed hoe je het 'verstandig' hebt opgelost met je vader...Ik ben zelf altijd erg snel koppig als het om mijn ouders gaat....Soms kun je inderdaad maar beter consessies doen...
Muis: wanneer heb je die afspraak bij de gynaecoloog? Wat heeft dat een enorm lange nawerking zeg, HELLP. Wat heeft jullie doen besluiten een groter leeftijdsverschil tussen de kinderen te willen?

Wat apart trouwens dat de melkproductie waarschijnlijk niet is gestopt. Gebeurt dat vaker? Heb je er al eerder wat van gemerkt?

Icke: beterschap meiske!! Echt naar allemaal, ik hoop dat je gauw beter bent. Jij heb dus een kontslaper...?

Framboos: wij hebben wel cv in huis, maar die gaat 's nachts uit. We hebben enkel glas en als de wind op Puks kamer staat wordt het vreselijk koud.

Ik ben trouwens ook als de dood voor brand. We hebben 3 rookmelders, waarvan een in Puks kamer, maar dan nog...

Ik zal het eens met die Boumys en de Zootjes proberen. De Bobux' zijn echt nog te groot (ja, ja hij heeft veel slofjes, maar het oog wil ook wat! ). De maat s past nog net.
lara, wij hebben trouwens laatst bij de hema hele leuke sneakers gekocht! Wel van dat zachte leer (of nep?) Maar het zooltje iets steviger dan die leren slofjes...Dit omdat Tommy tegenwoordig als een raket door de kamer vliegt met zijn loopkar (soms ook buiten!) dus heeft ie net ff wat meer stevigheid..
framboos, probeer eens voor tommy broodballetjes te maken; brood zonder korstjes draaien tot bolletjes evt met beetje boter. Doe ik ook vaak als de boterhammen niet opgaan met de lunch voor later tussendoor.

Ruben vindt ze erg interessant....
hej icke, dat is een goede tip! Thanx! onder het mom het oog wil ook wat!

Wel heel grappig, vroeger maakte ik samen met een vriendinnetje ook broodballetjes voor onzelf. (10jr oud) Bruin brood, water, balletjes kneden, en in de oven!! hahaha en dan aten we het op! (haar oudere zus zat dan kokhalzend toe te kijken!)
Wat een goed idee Icke! Eet je sowieso ook mee als Tommy luncht? Als Puk geen zin meer heeft en ik eet, dan wil hij ineens wel.
lara ik eet niet vaak mee met tommy....Moet hem nog erg helpen met eten dus dat is niet handig...Maar wat je zegt klinkt wel logisch!
Ik snij de stukjes eerst al (in de keuken, anders wordt Puk boos...) en dan ga ik samen met hem aan tafel zitten. Veel kinderen eten ook beter of netter op de creche; zien eten doet eten.
Lara, ik kan 10 april pas naar mijn oude gynaecoloogje toe. Ik kon wel eerder, maar dan moest ik naar een vrouw die ik helemaal niet leuk vond! De gynaecoloog waar ik nu weer naar toe ga, is degene die mij tijdens de zwangerschap helemaal heeft begeleid en (dat vind ik nog het leukste) hij heeft de keizersnee uitgevoerd.

Dat van die lektieten, ik weet het niet. Het schijnt dat bij een bepaald percentage vrouwen de productie nog heel lang door blijft gaan, ook al wordt er geen borstvoeding meer gegeven. Ik heb dat gelek eigenlijk alleen maar in januari gehad en nu dus weer. De schurft is dat ik pas over twee weken kan testen, maar ik verwacht er niet al te veel van. Voel me ook totaal niet zwanger, wat ik de vorige keer dus wel had.

Wat betreft het leeftijdsverschil: Ik denk dat het toch wel heel erg druk gaat worden met drie kindjes onder de twee. Ik heb liever dat Steijn en Hugo best zelfstandig zijn, omdat ik bang ben dat ik anders helemaal mijn aandacht niet meer kan verdelen!

Framboos, ik was ook zo'n viezerik! Mijn zusje en ik kneden ons brood ook altijd samen met water tot een bal en aten het dan op! Mijn moeder vond het te ranzig voor woorden, maar wij vonden het heerlijk!

Ick, beterschap! Wat snoezig dat Ruben op zijn billen zat te slapen!
Ik hoop dat je gynaecoloog je weet te vertellen dat je weer zwanger bent muisje !

Ook kan ik geloven dat je best een beetje bang bent dat je de aandacht moeilijk zal kunnen verdelen onder drie kindjes, zeker als de kids onder de 2 jaar zijn.
Ik zou het ook wel erg pittig vinden hoor, drie kinders onder de twee jaar, zeker als er ook een tweeling bij zit.

Pfff...brood tot balletjes kneden? Ik ben onder een ijzeren regime opgegroeid denk ik, want dat mocht dus echt niet! (ik ga vanavond even bij mijn moeder klagen.)
Zoo ik heb de vk gebeld en ik mag morgen al langskomen! De assistente moest wel lachen toen ik zei dat ik dacht dat ik eind januari voor het laatst ongesteld was geworden. 'dat is wel lang geleden hè" Ik heb het op mijn werk ook al verteld en iedereen reageerde enthousiast.
Fijn dat je al zo snel bij de vk mag langskomen, layla. Hopelijk heb je even snel een echo !! Want daarvoor zijn we echt met zijn allen reuzebenieuwd !
Layla, sneaky sneak, gewoon iedereen dwingen een zwangerschaps test te doen, terwijl je zelf al vet overtijd bent.

Leuk joh, ben jaloers! Maar echt supergaaf.

Wel grappig dat je het iedereen al hebt verteld.

Wij hebben hier geen gesneden brood, dus ik geef Finn regelmatig een boterham van een cm dik (geheel); dat gaat er vrolijk geheel in!
Layla, wat fijn dat je al zo snel naar de verloskundige kan! Nog fijner is dat iedereen op je werk zo enthousiast reageerde! Het is natuurlijk ook wel bijzonder dat je zo lang op Zahra hebt moeten wachten en dat nummer twee zich hop, aandient!
Tja Swissie, ik had ècht niks door!! En ik had het ook helemaal niet verwacht natuurlijk. Op Zahra hebben we ruim 2 jaar moeten wachten met de mogelijke medische hulp, dus ik had helemaal niet verwacht dat het zo snel raak zou zijn.

Achteraf gezien had ik het kunnen weten, ik sliep de laatste tijd al slecht, heb vorige week zelfs het voeteneinde omhoog gezet omdat ik last heb van rusteloze benen. Achteraf gezien had ik dat tijdens de zwangerschap van Zahra ook allemaal, maar was ik het gewoon vergeten!
Fijn dat je al zo snel mag komen bij de vk zeg! Ben benieuwd wanneer je bent uitgerekend. Ik hoop dat je snel een echo krijgt.
Te gek dat je zo snel terecht kan Layla. Sinds januari al niet meer ongesteld? Dat zou betekenen dat je 2 (!) maanden zwanger bent! Wauw!

Over schoentjes gesproken, Ole draagt nu de medium slofjes van Inch blue, 2 weken terug pasten ze nog prima en gisteren viel me ineens op dat ze een beetje krap beginnen te zitten! Dat kan zo snel gaan.

Ik heb trouwens leuke babyschoenen gevonden, met een mooie merknaam: http://www.seekairun.com/ Ik vind ze echt super. Ze zijn alleen niet op heel veel plekken in NL verkrijgbaar, das dan wel weer jammer.

Micha, zet de box trouwens maar bij het grofvuil! Ik mag de box van mijn huidige gastouder lenen. Das makkelijker, want die woont vlakbij.
Layla, zwanger! Gefeliciteerd meid, hartstikke leuk!

Fleurtje ook nog gefeliciteerd met je eerste verjaardag (..beter laat dan nooit toch?)

Wij hebben een heerlijk rustige pasen gehad, weinig gedaan, gewoon lekker gehangen.

Vandaag de nekplooi meting gehad en die was op het eerste gezicht goed, dus ik ben blij!

Leen.. Luna is zo'n mooi kindje, echt te schattig die foto! Heb je al een nieuwe datum ivm haar helmpje eigenlijk of moet je nu echt wachten tot juli?

Lara.. doodeng, zo'n zwarte stekker. Ik heb dat eens gehad in het studentenhuis waar ik toen woonde en dat veroorzaakte toen kortsluiting. Sindsdien ben ik altijd erg panisch als het op elektriciteit aan komt.

Ik denk dat Daan qua voeding ook wel redelijk gelijk loopt. Zis ijn schema nu:

7:00 - 200 cc gewone warme melk met 6 lepels bambix

10:00 - 200 gram fruit

13:00 - 2 boterhammen (appelstroop, smeerkaas, pindakaas) met klein bekertje gewone koude melk

16:00 - 200 gram groentehapje met danoontje of gewone yoghurt en bekertje diksap

19:00- 200 cc opvolgmelk met 2 scheppen bambix

Vraagje.. wat betalen jullie voor gastouderopvang?

Vriend heeft werk gevonden, maar dan zou Daan even een periode fulltime naar de opvang moeten omdat er even geen ander emogelijkheid is. We zouden dan voor Gastouderopvang E 5,65,- per uur moeten betalen plus een eenmalige bemiddelingsbijdrage van E 150,-.

Ik vind het nogal wat, dat is rond de 220,- per week! er is hier maar 1 stichting die de kinderopvang regelt, dus we hebben weinig keus, maar ik vind het nogal wat hoor, zo'n bedrag.
Lievelust, betaal je die ¤ 5,65 direct aan de gastouder, of aan het bemiddelingsbureau?

Mijn gastouder betaal ik ¤ 4,- per uur (is ook standaard tarief bij organisatie), daarnaast betaal ik ¤120 per maand aan het gastouderbureau voor 2 dagen (voor meer dagen is dat meer).

Er zijn ook gastouderbureau's die landelijk opereren Lievelust, misschien kan je daar ook eens naar op zoek!
Hm, Fachat..ik weet niet of dat rechtstreeks naar de gastouder gaat.. er staat wel bij dat het voor gastouderopvang zonder kassiersfunctie (?) 100,- per dagdeel per maand extra is..geen idee wat ze daar mee bedoelen eigenlijk.
Iedereen bedankt voor de felicitaties!!!!

Morgen ga ik wat foto's op de msn zetten van onze knappe meid!!!! ben megatrots. Ze kan al lopen met haar loopfiets, ze vindt het echt geweldig!!!!!
Lievelust... vergeet niet dat als je werkt je 2/3 van de belastingdienst terug krijgt. Wordt het allemaal toch wat aantrekkelijker van.

Ik betaal ook ongeveer 5,5 euro voor het kdv per uur.

Ik ga naar bed.
Lievelust, ik vind het wel duur voor een gastouder. Ik betaal 3,50 per uur aan de gastouder en 100 euro p/m aan het buro, maar dit buro heb ik opgezegd, ik heb een buro gevonden waar je een vast bedrag per jaar betaalt, en dat is iets van 110 euro + het evaluatiegesprek met reiskostenvergoeding (1 x per jaar verplicht).

Ik ga naar bed luitjes, tot morgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven