Blokkade pinpas buiten Europa

05-05-2012 11:33 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Rabobank blokkeert pinpas buiten Europa.
quote:datdus schreef op 05 mei 2012 @ 14:09:

[...]

Het is natuurlijk helemaal niet vervelend voor een klant als ineens blijkt dat je rekening leeg is en je achter je eigen geld aan moet omdat het van je rekening gejat is. Het is allemaal alleen maar in het belang van de bank

Wat weer een boehoepost over dat de bank zo slecht is.Tuuuuuuuuuurlijk, en het is ook helemaal niet vervelend als je in het buitenland staat en niet bij je eigen geld kan omdat je gegarandeerd gaat vergeten van te voren je pinoptie aan te zetten.
quote:himalaya schreef op 05 mei 2012 @ 13:55:

[...]

Dat klopt. Maar daar ging het niet om. Teardrop zegt 'De bank gaat natuurlijk niet over apparatuur buiten Europa ook niet over apparatuur binnen Europa.'

Waarop ik aangeef dat de Rabobank wel degelijk verantwoordelijk is voor hun eigen geldautomaten, net zoals de ING dat is, de ABNAmro etc. Als al die banken zorgen dat hun eigen geldautomaten niet meer geskimd kunnen worden, dan komen we al een heel eind.En winkels dan? Daar wordt ook nogal eens wat geskimd.
En laten we de betaalmogelijkheid ook van te voren aan/uit zetten voor een bezoekje aan de Appie Heijn, Gamma of Ikea. Daar wordt namelijk ook geskimd.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 05 mei 2012 @ 14:20:

[...]

Tuuuuuuuuuurlijk, en het is ook helemaal niet vervelend als je in het buitenland staat en niet bij je eigen geld kan omdat je gegarandeerd gaat vergeten van te voren je pinoptie aan te zetten.Dat is zeker heel vervelend. Maar ik heb het idee dat jij alle argumenten om gaat draaien zodat het altijd de bank is die de schuld krijgt. Dus ik laat het hier verder ff bij. Tegen zoveel zurigheid is niet te praten.
quote:datdus schreef op 05 mei 2012 @ 14:23:

[...]

Dat is zeker heel vervelend. Maar ik heb het idee dat jij alle argumenten om gaat draaien zodat het altijd de bank is die de schuld krijgt. Dus ik laat het hier verder ff bij. Tegen zoveel zurigheid is niet te praten.

Jij werkt zeker bij een bank?

En kom je wel eens in het buitenland, zeg vaker dan een keertje vakantie?
quote:astrape schreef op 05 mei 2012 @ 14:21:

[...]

En winkels dan? Daar wordt ook nogal eens wat geskimd.Je leest wel selectief he? Ik zal de laatste zin nog even voor je knippen en plakken:

Als al die banken zorgen dat hun eigen geldautomaten niet meer geskimd kunnen worden, dan komen we al een heel eind.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:mienbillekesjeuken schreef op 05 mei 2012 @ 14:20:

[...]

Tuuuuuuuuuurlijk, en het is ook helemaal niet vervelend als je in het buitenland staat en niet bij je eigen geld kan omdat je gegarandeerd gaat vergeten van te voren je pinoptie aan te zetten.Waarom ga je dat vergeten? Lijkt me net zoiets als zorgen dat je paspoort niet verlopen is, dat je reisverzekering geldt, dat je creditcard niet verlopen is. Gewoon basale op-reis-voorbereidingen.
quote:himalaya schreef op 05 mei 2012 @ 14:25:

[...]

Je leest wel selectief he? Ik zal de laatste zin nog even voor je knippen en plakken:

Als al die banken zorgen dat hun eigen geldautomaten niet meer geskimd kunnen worden, dan komen we al een heel eind.Nou zeg, dim eens een beetje. Ik had dat heus wel gelezen, maar sinds de pinautomaten beter beveiligd zijn, wordt er steeds meer en meer in winkels geskimd. En het "draadloos skimmen" gebeurt inmiddels ook in Nederland. Dus de vraag is of we dan wel "een heel eind" komen.
quote:astrape schreef op 05 mei 2012 @ 14:26:

[...]

Waarom ga je dat vergeten? Lijkt me net zoiets als zorgen dat je paspoort niet verlopen is, dat je reisverzekering geldt, dat je creditcard niet verlopen is. Gewoon basale op-reis-voorbereidingen.Tja, aangezien er bij Nederlandse winkels ook volop wordt geskimd, is er dan dus geen enkel argument om daar niet ook een aan uit knop voor in werking zetten.
Is het niet zo dat de klant zelf via telebankieren die blokkering aan en uit kan zetten? In principe is het dan mogelijk om tijdens je vakantie te blokkeren, en te deblokkeren op het moment dat je geld op gaat nemen, en direct daarna de blokkade er weer op te zetten. De enige hindernis is dat je een veilige internetverbinding nodig hebt. Maar op zich zou elke poging tot skimmen dan stranden op die blokkade...
.
De banken proberen een kapitaalvlucht uit Europa te voorkomen. Daarom is dat "Skimming" probleem zo enorm opgeblazen, men kan nu dit soort maatregelen doordrukken.
Hoezo, je kunt gewoon geld overboeken, toch? Pinnen zijn kleinere bedragen contant opnemen. Dat is geen methode om kapitaal buiten Europa te brengen.
.
Op deze manier wordt de schade die zij moeten betalen beperkt, m.i. kunnen ze beter op zoek gaan naar een pas die niet te skimmen is.
Ik heb er trouwens niets over gehoord van de Rabobank, moest dit bericht in de media lezen, heel kwalijk dus.
quote:Eindeloos schreef op 05 mei 2012 @ 11:49:

90 % van de klanten van de Rabo komt niet eens buiten Europa.

Alanya nooit gezien in het hoogseizoen? Of Marmaris?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Wat dacht je van al die Marokkanen die in de zomer naar Marokko gaan, is ook buiten Europa
.
Op zich een prima intiatief van de bank. Verder ben ik zeer te spreken over de bank, ik bleek geskimmed te zijn en de bank heeft dat eerder ontdekt als ik en mijn pas gelokeerd.helaas wel geld foetsie. Maar bank is daarvoor verzekerd en ik krijg t terug. Dus wat mij betreft mogen ze dat wel invoeren,pas aan/ uit buiten europa.
Er staat duidelijk dat het niet gebeurt bij mensen die de afgelopen 2 jaar buiten europa hebben gepind. Dus als je nu in china of waar dan ook zit is er niets aan de hand. Als je maar een keer pint.

Sowieso is het verstandig om een backup bij je te hebben voor het geval dat er iets niet werkt met pinnen. Bijv. Travellers checks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven