Eerste internetdate.... tips!
zondag 6 mei 2012 om 19:10
Hi,
Deze week heb ik mijn allereerste internetdate!
We hebben nu een week of 3 heel leuk contact en hij heeft me dit weekend gevraagd of het me leuk lijkt om met hem een hapje te gaan eten.
Dat lijkt me dus hartstikke leuk en dus heb ik ja gezegd, maar nu...
Ik ben zo zenuwachtig als ik er aan denk! Hebben jullie tips?
Het lijkt me ook al zo vreemd om alleen het restaurant in te lopen en elkaar daar te ontmoeten...
Tips, ervaringen, alles is welkom!
Deze week heb ik mijn allereerste internetdate!
Dat lijkt me dus hartstikke leuk en dus heb ik ja gezegd, maar nu...
Ik ben zo zenuwachtig als ik er aan denk! Hebben jullie tips?
Het lijkt me ook al zo vreemd om alleen het restaurant in te lopen en elkaar daar te ontmoeten...
Tips, ervaringen, alles is welkom!
zondag 6 mei 2012 om 19:14
zondag 6 mei 2012 om 19:18
Nog een tip: spreek af vóór het restaurant/bij het station/een ander bekend punt (bijv. de bioscoop). Dan hoef je niet zo lullig alleen naar binnen te lopen en hem te zoeken. En kom zelf 3 minuutjes later dan de afgesproken tijd, dan hoef jij niet op hem te wachten! Ik denk trouwens dat je best met hem kunt eten, maar gewoon een hoofdgerecht en een kop koffie na ofzo, zo lang duurt dat nou ook weer niet. Als het gezellig is kun je daarna nog ergens anders wat gaan drinken!
Want ik vind het op zich heel attent dat hij met je wil gaan eten! En misschien is het wel super leuk! Heb je foto's van hem gezien?
Want ik vind het op zich heel attent dat hij met je wil gaan eten! En misschien is het wel super leuk! Heb je foto's van hem gezien?
zondag 6 mei 2012 om 19:19
Ik zou inderdaad eerst gewoon samen een drankje doen. Of een lunch. Dan zit je tenminste nog niet weet ik hoelang aan elkaar vast mocht het toch niet klikken. Met borrelen is het erg makkelijk de date te verlengen of te verkorten, is het gezellig drink je vrolijk door en anders is het sneller tijd om te gaan!
Verder... Gewoon jezelf zijn en genieten! Succes!
(ik heb mijn vriend vier jaar geleden via een internet date leren kennen!)
Verder... Gewoon jezelf zijn en genieten! Succes!
(ik heb mijn vriend vier jaar geleden via een internet date leren kennen!)
zondag 6 mei 2012 om 19:31
Dank voor de snelle reacties.
Aiiiii.... we hebben dus wel afgesproken om wat te gaan eten en ik vind dat op zich niet zo'n raar idee. Hij heeft mij gevraagd om een restaurantje uit te zoeken. Dat heb ik gedaan (wel met hem overlegd waar hij van houdt) en hij heeft gereserveerd. Het restaurant dat ik heb uitgezocht, is nooit echt stil
We hebben meerdere foto's van elkaar gezien. Het is een leuke man om te zien en heeft een aardige uitstraling. Het is wel een man die mijn aandacht zou trekken als ik hem 'gewoon' op straat zou tegen komen, zeg maar.
Het leek mij inderdaad ook beter om buiten het restaurant af te spreken, want ik zie het dus totaal niet zitten om alleen dat restaurant in te gaan en elkaar daar dan voor het eerst te zien... Maar dat zal ik nog wel even met hem bespreken.
Na alle 'niet doen' reacties, waar ik me af: Wie van jullie is wel bij een eerste date gaan eten?
Aiiiii.... we hebben dus wel afgesproken om wat te gaan eten en ik vind dat op zich niet zo'n raar idee. Hij heeft mij gevraagd om een restaurantje uit te zoeken. Dat heb ik gedaan (wel met hem overlegd waar hij van houdt) en hij heeft gereserveerd. Het restaurant dat ik heb uitgezocht, is nooit echt stil
We hebben meerdere foto's van elkaar gezien. Het is een leuke man om te zien en heeft een aardige uitstraling. Het is wel een man die mijn aandacht zou trekken als ik hem 'gewoon' op straat zou tegen komen, zeg maar.
Het leek mij inderdaad ook beter om buiten het restaurant af te spreken, want ik zie het dus totaal niet zitten om alleen dat restaurant in te gaan en elkaar daar dan voor het eerst te zien... Maar dat zal ik nog wel even met hem bespreken.
Na alle 'niet doen' reacties, waar ik me af: Wie van jullie is wel bij een eerste date gaan eten?
zondag 6 mei 2012 om 19:32
Spannend zo'n eerste date! Ik heb ooit eens met een date afgesproken dat we eerst wat zouden gaan drinken en als het klikte dat we dan gingen eten. Ik had het eerste drankje nog niet op of mijn date zei al nou zullen we straks gaan eten? Ai ik had daar geen zin in, heb ik hem ook gezegd, dus dat was pijnlijke situatie. Ik zou daarom alleen wat gaan drinken.
zondag 6 mei 2012 om 19:38
Hihi, nog iemand die het afraad...
Moet er misschien bij vermelden dat wij er allebei als volgt in staan:
via de chat leuk contact, vinden elkaars uiterlijk ook leuk, en wij denken allebei dat het niet zo snel stil zal vallen dus:
- als het irl klikt, zien we elkaar vast vaker
- als het niet klikt, dan weten we dat en hebben we waarschijnlijk gewoon een heel gezellige avond gehad.
Moet er misschien bij vermelden dat wij er allebei als volgt in staan:
via de chat leuk contact, vinden elkaars uiterlijk ook leuk, en wij denken allebei dat het niet zo snel stil zal vallen dus:
- als het irl klikt, zien we elkaar vast vaker
- als het niet klikt, dan weten we dat en hebben we waarschijnlijk gewoon een heel gezellige avond gehad.
zondag 6 mei 2012 om 19:39
Ik heb wel een paar keer een eet-date gehad en die gingen prima, dus ik denk dat de ervaringen wat dat betreft gewoon verschillend zijn.
De eerste keer vond ik het inderdaad ook erg spannend, maar de keren daarna (met andere dates) al niet meer. Hou altijd in je achterhoofd dat de ander net zo nerveus zal zijn.
Als jullie al 3 weken leuk contact hebben, hebben jullie vast raakvlakken en gaat het in het echt ook vast goedkomen. Gewoon de verwachtingen een beetje laag proberen te houden, de rest gaat vaak vanzelf.
De eerste keer vond ik het inderdaad ook erg spannend, maar de keren daarna (met andere dates) al niet meer. Hou altijd in je achterhoofd dat de ander net zo nerveus zal zijn.
Als jullie al 3 weken leuk contact hebben, hebben jullie vast raakvlakken en gaat het in het echt ook vast goedkomen. Gewoon de verwachtingen een beetje laag proberen te houden, de rest gaat vaak vanzelf.
zondag 6 mei 2012 om 20:09
Gelukkig, Maria2005!
Het is voor mij de eerste date. Voor hem de tweede. Hij heeft me in de tweede week gezegd dat hij 1x eerder via internet heeft gedate. Toen heeft hij wel een drankje gedaan, maar was hem niet goed bevallen. Ik had hem nl. gevraagd of hij eerder heeft gedate.
Ik probeer mijn verwachtingen laag te houden!
Het is voor mij de eerste date. Voor hem de tweede. Hij heeft me in de tweede week gezegd dat hij 1x eerder via internet heeft gedate. Toen heeft hij wel een drankje gedaan, maar was hem niet goed bevallen. Ik had hem nl. gevraagd of hij eerder heeft gedate.
Ik probeer mijn verwachtingen laag te houden!
zondag 6 mei 2012 om 21:11
Het is natuurlijk best lastig om niet met al te hoge verwachtingen naar een date te gaan. Je date niet voor niets natuurlijk .
Mijn insteek is meestal: ik ga gewoon een leuke avond hebben met een leuke 'vriend'. En de rest is mooi meegenomen. Nu ben ik zelf een makkelijke prater, scheelt ook wel.
Tot nu toe eigenlijk alleen maar leuke avonden gehad, helaas zat 'de klik' er tot nu toe nog niet tussen....
Mijn insteek is meestal: ik ga gewoon een leuke avond hebben met een leuke 'vriend'. En de rest is mooi meegenomen. Nu ben ik zelf een makkelijke prater, scheelt ook wel.
Tot nu toe eigenlijk alleen maar leuke avonden gehad, helaas zat 'de klik' er tot nu toe nog niet tussen....
zondag 6 mei 2012 om 21:28
Gelukkig ook positieve ervaringen met een eet-date.
Haha. Ja, natuurlijk ga je met een bepaald gevoel naar die date toe... Het is zeker niet voor niets een date. Hij is de eerste waar ik echt sterk de behoefte voel om hem te gaan ontmoeten.
Ik probeer mijn verwachtingen laag te houden... verder zien we het wel.
Hoe deden jullie dat trouwens met betalen? Hij vroeg me nl. mee uiteten en typte tussen haakjes (Ik trakteer uiteraard). Ik vind dat een beetje moeilijk, want ik betaal liever mee (denk ik).
Haha. Ja, natuurlijk ga je met een bepaald gevoel naar die date toe... Het is zeker niet voor niets een date. Hij is de eerste waar ik echt sterk de behoefte voel om hem te gaan ontmoeten.
Ik probeer mijn verwachtingen laag te houden... verder zien we het wel.
Hoe deden jullie dat trouwens met betalen? Hij vroeg me nl. mee uiteten en typte tussen haakjes (Ik trakteer uiteraard). Ik vind dat een beetje moeilijk, want ik betaal liever mee (denk ik).
zondag 6 mei 2012 om 21:40
Wat betreft betalen zou ik doen waar je jezelf het beste bij voelt. Meestal betaalde we elk de helft. Als we van te voren al wisten dat er nog wel een date kwam, deden we het om en om.... Ik vind persoonlijk dat de tijd een beetje voorbij is dat het logisch is dat de man betaald .
Maar joh, probeer je er niet al te druk over te maken. Genieten is het sleutelwoord!
Maar joh, probeer je er niet al te druk over te maken. Genieten is het sleutelwoord!
zondag 6 mei 2012 om 22:44
Wij zijn tijdens onze eerste date ook uit eten geweest, super gezellig en inmiddels zijn we nu zo'n 2 jaar samen. Ik kan het je daarom zeker wel aanraden!
Qua betalen; hij heeft toen in het restaurant betaald, daarna wat gaan drinken en toen heb ik betaald. Mijn advies is gewoon om en om betalen..
Veel plezier!!!
Qua betalen; hij heeft toen in het restaurant betaald, daarna wat gaan drinken en toen heb ik betaald. Mijn advies is gewoon om en om betalen..
Veel plezier!!!
zondag 6 mei 2012 om 23:30
Zelf ben ik nooit bang voor stiltes, maar een restaurant zou ik juist makkelijker vinden qua stiltes dan een terras. Het hele idee is toch dat je wat gaat eten, nu heb je niet altijd een bord voor je neus, maar je kan toch makkelijker een hapje eten en een gesprekje afwisselen dan op een terras, waar je op een bittergarnituurtje na minder afgeleid bent.
maandag 7 mei 2012 om 20:13
Gelukkig ook positieve ervaringen met een etentje als eerste date!
Ik ga gewoon met knikkende knietjes er naar toe en er een gezellige avond van maken. Vonkt het, dan is dat mooi, klikt het dan is dat ook helemaal prima.
En als het niets is.... dan weet ik dat en verdoe ik in ieder geval niet mijn tijd met ellenlange chats!
Ik ga gewoon met knikkende knietjes er naar toe en er een gezellige avond van maken. Vonkt het, dan is dat mooi, klikt het dan is dat ook helemaal prima.
En als het niets is.... dan weet ik dat en verdoe ik in ieder geval niet mijn tijd met ellenlange chats!
vrijdag 11 mei 2012 om 08:45
Gisteravond uiteten geweest. Het was een aardige man (leuke lach en ogen, maar dat had ik al op de foto´s gezien), maar geen klik van mijn kant. Wel gezellig gekletst, lekker gegeten en daarna is ie keurig met me mee gelopen naar de auto en netjes 3 zoenen op de wang. Hij zei wel direct dat hij het heel erg leuk vond en toen ik net thuis was, kreeg ik al een berichtje van hem om te vragen of ik veilig thuis ben gekomen en hij liet me nogmaals weten dat hij het heel erg leuk vond. Ik heb hem een berichtje teruggestuurd en daarin heb ik hem gezegd dat ik het gezellig vond. Maar zou hij begrijpen uit mijn sms dat ik minder enthousiast ben dan hij is? Wat zouden jullie doen: afwachten of hij hierna nog contact zoekt of uit jezelf laten weten dat het gezellig was maar dat je het hier bij wilt laten?
Daten is zo gemakkelijk nog niet!
Daten is zo gemakkelijk nog niet!
vrijdag 11 mei 2012 om 08:55
Ik denk dat een SMS dat je het gezellig vond waarschijnlijk niet voldoende is om hem te laten weten hoe je erin staat. Zou je zelf ook niet liever hebben dat iemand duidelijk is? Stuur hem een kort maar net mailtje dat je het leuk vond om hem te leren kennen maar het liever hierbij laat. Wel zo netjes. Niet afwachten!