lichaamstaal vrouwen
zondag 6 mei 2012 om 19:26
Soms als ik door de stad (op straat of in een winkel) loop en ik zie een leuke vrouw die in tegengestelde richting loopt, dan probeer ik oogcontact te maken.
Regelmatig gebeurt dan het volgende:
We lopen in tegengestelde richting langs elkaar heen, ik kijk naar haar ogen. Zij kijkt mij niet aan, maar ze ziet vanuit haar ooghoeken dat ik naar haar kijk en ze begint te glimlachen.
Mijn vraag is: Als een vrouw jou niet aankijkt, maar ze ziet vanuit haar ooghoeken dat jij naar haar kijkt en ze begint te glimlachen. Is dat een goed teken of niet?
Even voor de duidelijkheid;Natuurlijk begrijp ik dat dit van alles kan betekenen.
Maar mijn vraag is dus: Zit er een goede mogelijkheid in dat zij jou leuk vindt wanneer zij dit gedrag vertoont?
Regelmatig gebeurt dan het volgende:
We lopen in tegengestelde richting langs elkaar heen, ik kijk naar haar ogen. Zij kijkt mij niet aan, maar ze ziet vanuit haar ooghoeken dat ik naar haar kijk en ze begint te glimlachen.
Mijn vraag is: Als een vrouw jou niet aankijkt, maar ze ziet vanuit haar ooghoeken dat jij naar haar kijkt en ze begint te glimlachen. Is dat een goed teken of niet?
Even voor de duidelijkheid;Natuurlijk begrijp ik dat dit van alles kan betekenen.
Maar mijn vraag is dus: Zit er een goede mogelijkheid in dat zij jou leuk vindt wanneer zij dit gedrag vertoont?
zondag 6 mei 2012 om 23:45
quote:doeidoeidoei schreef op 06 mei 2012 @ 23:19:
[...]
Wat raar dat een agent dat zegt. Als ik van iemand zou verwachten dat ie een open mind houd over hoe een slachtoffer of een dader er wel of niet uit zou kunnen zien, dan is het wel van een agent.En toch klopt het helaas wel, dit soort "mannen" zijn roofdieren, die feilloos de reeds beschadigde en vaak dus zwakkere vrouwen eruit weet te pikken. Niet eens bewust wellicht, is een soort instinct.
Ik had het na een nare relatie erger dan nu, voel mij ook vele malen sterker dan toen. Toch word ik vaak lastiggevallen. Ik ben klein, zie er jonger uit dan ik ben en loop alleen door de stad na middernacht. Denk dat ik lang niet de enige ben op dat stukje. Meestal is het alleen naroepen, maar dan nog vind ik het vervelend.
[...]
Wat raar dat een agent dat zegt. Als ik van iemand zou verwachten dat ie een open mind houd over hoe een slachtoffer of een dader er wel of niet uit zou kunnen zien, dan is het wel van een agent.En toch klopt het helaas wel, dit soort "mannen" zijn roofdieren, die feilloos de reeds beschadigde en vaak dus zwakkere vrouwen eruit weet te pikken. Niet eens bewust wellicht, is een soort instinct.
Ik had het na een nare relatie erger dan nu, voel mij ook vele malen sterker dan toen. Toch word ik vaak lastiggevallen. Ik ben klein, zie er jonger uit dan ik ben en loop alleen door de stad na middernacht. Denk dat ik lang niet de enige ben op dat stukje. Meestal is het alleen naroepen, maar dan nog vind ik het vervelend.
zondag 6 mei 2012 om 23:46
zondag 6 mei 2012 om 23:46
Ik denk toch, dat die agent bij die vrouwen geen schuldgevoel wil aanpraten, met die opmerking. Maar gewoon dat deze vrouwen eerder de kans lopen om misbruikt te worden, vanwege de kronkel die sommige mannen hebben. Deze mannen zijn daar "gevoelig" voor en hebben in mijn ogen een zekere vorm van psychopathie.
World of Warcraft: Legion
zondag 6 mei 2012 om 23:47
quote:pwh21 schreef op 06 mei 2012 @ 23:39:
[...]
Tactisch is anders. Misschien had ik het ook niet moeten posten.
je schreef zelf dat het niet gaat om iets zichtbaars
zoals kleding of houding
ik kan dit volmondig beamen
dus zo'n "troostende" opmerking van een agent..
weet je
wat KAN je zus er mee?
echt helemaal niets toch?
[...]
Tactisch is anders. Misschien had ik het ook niet moeten posten.
je schreef zelf dat het niet gaat om iets zichtbaars
zoals kleding of houding
ik kan dit volmondig beamen
dus zo'n "troostende" opmerking van een agent..
weet je
wat KAN je zus er mee?
echt helemaal niets toch?
zondag 6 mei 2012 om 23:48
quote:_minny schreef op 06 mei 2012 @ 23:45:
[...]
En toch klopt het helaas wel, dit soort "mannen" zijn roofdieren, die feilloos de reeds beschadigde en vaak dus zwakkere vrouwen eruit weet te pikken. Niet eens bewust wellicht, is een soort instinct.
Ik had het na een nare relatie erger dan nu, voel mij ook vele malen sterker dan toen. Toch word ik vaak lastiggevallen. Ik ben klein, zie er jonger uit dan ik ben en loop alleen door de stad na middernacht. Denk dat ik lang niet de enige ben op dat stukje. Meestal is het alleen naroepen, maar dan nog vind ik het vervelend.Dat dus. Wat is klein?
[...]
En toch klopt het helaas wel, dit soort "mannen" zijn roofdieren, die feilloos de reeds beschadigde en vaak dus zwakkere vrouwen eruit weet te pikken. Niet eens bewust wellicht, is een soort instinct.
Ik had het na een nare relatie erger dan nu, voel mij ook vele malen sterker dan toen. Toch word ik vaak lastiggevallen. Ik ben klein, zie er jonger uit dan ik ben en loop alleen door de stad na middernacht. Denk dat ik lang niet de enige ben op dat stukje. Meestal is het alleen naroepen, maar dan nog vind ik het vervelend.Dat dus. Wat is klein?
Ik ben een man, derhalve reageer ik kort.
zondag 6 mei 2012 om 23:49
quote:_minny schreef op 06 mei 2012 @ 23:45:
[...]
Wat ik bedoelde is dat ik het onverstandig vind om tegen slachtoffers iets te zeggen wat ze het idee geeft dat het hun eigen schuld is (hoe goed de opmerking ook bedoeld is). Naast dat ze verkreacht zijn, is er dan kennelijk ook nog iets 'mis' met ze waardoor het gebeurt is. Onzin natuurlijk, de dader is degene die schuld heeft.
Dat beschadigde vrouwen eerder slachtoffer worden, dat zal best zo kunnen zijn, statistisch gezien, maar zelfverzekerd en onbeschadigd zijn is geen garantie voor niet lastig gevallen worden. Net zo als het niet dragen van een mini-rok dat niet is, of het vermijden van bepaalde buurten.
[...]
Wat ik bedoelde is dat ik het onverstandig vind om tegen slachtoffers iets te zeggen wat ze het idee geeft dat het hun eigen schuld is (hoe goed de opmerking ook bedoeld is). Naast dat ze verkreacht zijn, is er dan kennelijk ook nog iets 'mis' met ze waardoor het gebeurt is. Onzin natuurlijk, de dader is degene die schuld heeft.
Dat beschadigde vrouwen eerder slachtoffer worden, dat zal best zo kunnen zijn, statistisch gezien, maar zelfverzekerd en onbeschadigd zijn is geen garantie voor niet lastig gevallen worden. Net zo als het niet dragen van een mini-rok dat niet is, of het vermijden van bepaalde buurten.
zondag 6 mei 2012 om 23:51
quote:doeidoeidoei schreef op 06 mei 2012 @ 23:49:
[...]
De dader is altijd fout maar pakt de zwakste prooi, helaas. We zijn nu eenmaal dieren die denken dat we het beter weten.
Het is geen garantie als je zelfverzekerd rondloopt nee.
[...]
De dader is altijd fout maar pakt de zwakste prooi, helaas. We zijn nu eenmaal dieren die denken dat we het beter weten.
zondag 6 mei 2012 om 23:53
quote:gunstig schreef op 06 mei 2012 @ 23:30:
[...]
het is cynisme
met
zoals dat hoort bij cynisme
een kern van waarheid
omdat een vrouw VROUW is
(en mits ze een beetje lekker is)
leggen ongelofelijk veel mannen
ALLES wat ze doet uit
op een sexuele manier
en betrekken dit ook nog eens
direct op zichzelf
(wat dan ook hun reden is
om een sexuele betekenis
aan alle gedragingen van een vrouw te geven).Aha als je het zo stelt snap ik je.
[...]
het is cynisme
met
zoals dat hoort bij cynisme
een kern van waarheid
omdat een vrouw VROUW is
(en mits ze een beetje lekker is)
leggen ongelofelijk veel mannen
ALLES wat ze doet uit
op een sexuele manier
en betrekken dit ook nog eens
direct op zichzelf
(wat dan ook hun reden is
om een sexuele betekenis
aan alle gedragingen van een vrouw te geven).Aha als je het zo stelt snap ik je.
zondag 6 mei 2012 om 23:55
quote:pwh21 schreef op 06 mei 2012 @ 23:51:
[...]
Ach, je hebt ook, maar dat is meer binnen relaties, juist stereotype sterke vrouwen die door hun man geslagen worden. Die vinden een sterke vrouw meer uitdaging dan een zgn 'zwakker' examplaar.
Hoe meer je in stereotypes en regeltjes blijft denken, hoe meer je slachtoffers tekort doet. Ik kan niet zoveel met cliches.
[...]
Ach, je hebt ook, maar dat is meer binnen relaties, juist stereotype sterke vrouwen die door hun man geslagen worden. Die vinden een sterke vrouw meer uitdaging dan een zgn 'zwakker' examplaar.
Hoe meer je in stereotypes en regeltjes blijft denken, hoe meer je slachtoffers tekort doet. Ik kan niet zoveel met cliches.
zondag 6 mei 2012 om 23:55
quote:_minny schreef op 06 mei 2012 @ 23:48:
Het is overigens niet handig van die agent om dat te zeggen. Hierdoor kan zo'n meisje gaan denken "ze zien het aan me" en juist daardoor nog banger en dus zwakker worden.Ik denk ook niet dat die agent dat ook letterlijk tegen die vrouw gezegd heeft. Waarschijnlijk bedoelt hij dat in zijn algemeenheid. Maar vrouwen die aangerand of verkracht zijn, kunnen toch m.i. terecht zich storen aan die opmerking. Maar zoals gezegd, bepaalde type mannen hebben een psychopathische denktrant en gebruiken eigenschappen en gedragingen van deze vrouwen als aanleiding om ze te verkrachten. Echter, onder geen beding zijn ze daar schuldig aan; de schuldigen zijn deze mannen en niemand anders.
Het is overigens niet handig van die agent om dat te zeggen. Hierdoor kan zo'n meisje gaan denken "ze zien het aan me" en juist daardoor nog banger en dus zwakker worden.Ik denk ook niet dat die agent dat ook letterlijk tegen die vrouw gezegd heeft. Waarschijnlijk bedoelt hij dat in zijn algemeenheid. Maar vrouwen die aangerand of verkracht zijn, kunnen toch m.i. terecht zich storen aan die opmerking. Maar zoals gezegd, bepaalde type mannen hebben een psychopathische denktrant en gebruiken eigenschappen en gedragingen van deze vrouwen als aanleiding om ze te verkrachten. Echter, onder geen beding zijn ze daar schuldig aan; de schuldigen zijn deze mannen en niemand anders.
maandag 7 mei 2012 om 00:03
quote:doeidoeidoei schreef op 06 mei 2012 @ 23:58:
Ik vind, met het gevaar dat ik zeur, het ook slecht naar een slachtoffer toe, om tegen ze in termen als 'prooi' of 'zwak' te praten. Ik vind eerlijk gezegd dat iemand die zoiets is overkomen daar weinig aan heeft. niet echt 'empowering'.Het ging niet eens om verkrachting, dan "viel het nog mee" gezien wat er gebeurt is.
Ik vind, met het gevaar dat ik zeur, het ook slecht naar een slachtoffer toe, om tegen ze in termen als 'prooi' of 'zwak' te praten. Ik vind eerlijk gezegd dat iemand die zoiets is overkomen daar weinig aan heeft. niet echt 'empowering'.Het ging niet eens om verkrachting, dan "viel het nog mee" gezien wat er gebeurt is.
maandag 7 mei 2012 om 00:08
quote:pwh21 schreef op 06 mei 2012 @ 23:55:
[...]
Ja, dat snap ik ook wel.
maar maakt nogal een verschil
vind je niet?
stel een man is 1.85 meter en gespierd
dan kan hij alle vrouwen "pakken"
voor zijn gevoel
onder de 1.80 meter
en dat zijn er een heel stuk meer
dan vrouwen onder de 1.60 meter..
Maar waar het om gaat is dat
men zijn vinger er op wil leggen
welke vrouwen nou wel en welke niet
snel lastig worden gevallen
en het griezelige is dat iedereen
die vrouw is
slachtoffer kan worden
op elk moment
of ze nu buiten is
of in haar huis
zelfs een oma van in de tachtig..
[...]
Ja, dat snap ik ook wel.
maar maakt nogal een verschil
vind je niet?
stel een man is 1.85 meter en gespierd
dan kan hij alle vrouwen "pakken"
voor zijn gevoel
onder de 1.80 meter
en dat zijn er een heel stuk meer
dan vrouwen onder de 1.60 meter..
Maar waar het om gaat is dat
men zijn vinger er op wil leggen
welke vrouwen nou wel en welke niet
snel lastig worden gevallen
en het griezelige is dat iedereen
die vrouw is
slachtoffer kan worden
op elk moment
of ze nu buiten is
of in haar huis
zelfs een oma van in de tachtig..
maandag 7 mei 2012 om 00:19
Ik kan ook onafhankelijk van mensen glimlachen. Ik heb een prettige gedachte (leuke herinnering of ik ga dadelijk iets leuks doen), of ik geniet van het weer: aangenaam, drukke terrasjes. Ik denk dat ik niet zo uitdrukkelijk naar vrouwen glimlach, of ik moet met ze al in gesprek zijn.